User Tag List

15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: ön frenleri büyütürken arkları kampanadan diske çevirmek

  1. #1
    CagkaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Beylikdüzü-İstanbul
    Mesaj
    681
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question ön frenleri büyütürken arkları kampanadan diske çevirmek

    2012 model colt aracıma czt frenlerini uygulamak istiyorum, önler 256mm'den 280mm'ye çıkıyor arkalar ise diskten kampanaya dönüyor.

    bu dönüşümü yaparken dikkat etmem gereken noktalar nelerdir?

    Ön taraf için kaliper ve kaliper ayağı dışında hangi parçaları almam lazım

    Arka taraf için hangi parçaları almam lazım?

    arkaları diske dönmenin fren dengesi açısından herhangi bir zararı olur mu ?

  2. #2
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abs beyni sensorleri vs degistirmedigin icin fren performansi geriliyecektir
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  3. #3

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    türkiye ankara
    Mesaj
    266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok fazla teknik detaya girmeden yaşanmış bir kaç argüman ile şunları söylemek istiyorum..
    kel alaka bir örnek olacak ama; biz eskiden kuş grubu araçların limtörlerini iptal eder arka merkezlere giden rekoru direk bağlatırdık daha iyi dursun diye
    hakikaten çok daha iyi dururdu o araçlar öyle böyle değil camdan çıkacak gibi olurdunuz bu gerçektir..
    ancak allah korusun manevralı frenlerde direk el freni etkisi yaratırdı.. tehlike arzediyordu..
    diyeceksiniz ki ne alaka kardeşim, onda abs yoktu.. konfora yönelik abs li araçlarda da bunu çok kez yaşadım hatta bazı usta driftçiler bile kullanır bu tekniği..
    yani demem o ki; fren modifikasyonu bana göre çok sofistike bir iştir.. evet yapılabilir, araç çok daha iyide durabilir ancak aracınız konfor ağrılıklı süspansiyona sahipse denge anlamında kusursuz olabilirmi ? işte bana göre orası muamma..

  4. #4
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    kaliper, taşıyıcı, disk, balata sana gerekli olanlar.

    westinghouse da fark varsa iki araç arasında beklediğin performansı alamazsın, onu da czt ninki ile değiştir farklılarsa eğer madem böyle bir işe girişiyorsun

    çelik fren hortumlarını da unutmamak lazım.

    arkaları diske çevirince dağılımsal sıkıntı yaşayacağını sanmam bu arada. wh ne yollarsa o kadar tutar çünkü..

  5. #5
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alt fren merkezleri disk kaliper tasiyici ve ana merkez alman gerekli arka taraf icin extradan tasiyici porya disklerin arkasindaki sac parcalar ve baglanti ayaklari lazim

  6. #6
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arka kampanayı diske çevirip muayneden kalan var. Bu aracın orjinali kampana bunları değiştir gel diye. Forumda aratıp bakınız.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  7. #7
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arka kampanayı diske çevirip muayneden kalan var. Bu aracın orjinali kampana bunları değiştir gel diye. Forumda aratıp bakınız.
    İstisna durumlar bunlar yaf, çokta sallamak lazım... Neler geldi geçti Tüv'den neler kaldı...

    Milletin km si olmayan GTR'ı ruhsat sıkıntılı... mürekkep kurumadan jelatine bulaşmış... bu şekilde olmaz diye geri yolladılar... Ancak benim silinmiş ruhsatıma sorun çıkarmadılar.


    Tüv, Müv diyerek insanların hevesini kursaklarına tıkamayalım lütfen

  8. #8
    CagkaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Beylikdüzü-İstanbul
    Mesaj
    681
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkür ederim cevaplar için tüv işi ve wh değişmesi fikirden uzaklaştırdı açıkçası beni

    sanırım orjinal ebatta farklı disk balata ve çelik fren hortumu ile çözüm arayacağım

  9. #9
    suprolla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    sefaköy city+lefkosa
    Mesaj
    977
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o kadar parça toplamayı göze aldıysan wh değiştirmek çok sorun olmamalı
    tüv işini bende bilmiyordum geçen hafta kampanadan diske çevirdim corollayı inşallah başımıza gelmez...

  10. #10
    CagkaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Beylikdüzü-İstanbul
    Mesaj
    681
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kazalı bir cztden çıkma alıcaktım aslında ama işin içine wh girince gözüm korktu açıkçası diğer parçaları kendim otoparkta değiştirebilirim ama wh için illa bir yere gitmem gerekecek diye çekindim

  11. #11
    suprolla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    sefaköy city+lefkosa
    Mesaj
    977
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hepsinin zorluğu var wh değiştirmesen bile frenlerin hava yapcak hortumları söktüğün için onun havasını almakta zahmetli bi iş...
    internette illa vardır bilgisi korkanın çocuğu olmaz diyip giriş bence elin anahtar tutuyosa halledersin

  12. #12
    Skyhawk34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Şehir
    Bulawayo/Zimbabwe
    Mesaj
    5.873
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arka kampanayı diske çevirip muayneden kalan var. Bu aracın orjinali kampana bunları değiştir gel diye. Forumda aratıp bakınız.
    tamda bundan bahsetecektim

    projesi olsun yanında istasyon görevlisi projesini istiyormuş onaylı

  13. #13
    suprolla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    sefaköy city+lefkosa
    Mesaj
    977
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Skyhawk34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamda bundan bahsetecektim

    projesi olsun yanında istasyon görevlisi projesini istiyormuş onaylı
    ne tarz bi projedir o?

  14. #14
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı suprolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ne tarz bi projedir o?
    swap gibi işte makine mühendisleri odasına proje çizdirmek gibi..

    sen oem ekipmanla diske çevirdin, ben sanmıyorum sıkıntı olacağını kanka

    senin arabanın da hali hazırda arkada disk frenli olan versiyonu var, TR de de sayılı da olsa var G6 mesela

  15. #15
    CagkaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Beylikdüzü-İstanbul
    Mesaj
    681
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    swap gibi işte makine mühendisleri odasına proje çizdirmek gibi..

    sen oem ekipmanla diske çevirdin, ben sanmıyorum sıkıntı olacağını kanka

    senin arabanın da hali hazırda arkada disk frenli olan versiyonu var, TR de de sayılı da olsa var G6 mesela
    ben de arka disk düzenini colt czt'den 1.3 colta geçirmeyi düşünüyorum, tüvde sıkıntı çıkmaz mı yani?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •