User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
35 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Arabanin sertliginden biktim!

  1. #1
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Arabanin sertliginden biktim!

    Aracim 99 hb vtec, aldigimda 5lik eibach yay vardi, cok sert geliyordu, muayene icin oem yay aldim taktim araba yaylaniyor ama hala en ufak bi tumsekte takir takir vuruyordu. Stock araba bu kadar rahatsiz olamaz dedim gittim yeni amortisor aldim 5lik yayla beraber geri taktirdim. Degisen hic bisey yok. Araba inanilmaz derecede rahatsiz. Arabamdan sogumus durumdayim sinirimden oraya buraya saldirmak istiyorum. Allah askina bi yardim edin. Yay al taktir amortisor al taktir vs 500 liradan fazla para harcadim. Artik yoruldum. Uzerinde 195 45 16 ve baya eski bi lastik var. Sikinti bundan midir? Delirdim deliricem. Su an ankaranin ana arterlerinde bile en ufak yol dalgalanmasinda tak tuk catir catir vuruyo araba. Bu gece dusunmeye basladim, bindigim en rahatsiz araba benimki. Basiklikla alakasiz olduguna inaniyorum.

  2. #2
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.424
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Takoz var mı amortisörlerinde?

  3. #3
    Tuncay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    İSTANBUL-SISLI
    Mesaj
    3.697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Burclar ve takozlardan olur bu tarz vurmalar

  4. #4
    ege_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    Bursa-İst/Bahçelievler
    Mesaj
    498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Daha iki tane amartısor degıstırıp olmayınca,sinirden oraya buraya saldırmak uzereyım dersen gulerler burada

  5. #5
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi valla final haftamdayim sinirim zipladi. Orj yaylari takinca da cok asiri leylek gibi degildu, 5lik yaylari takinca tasarladigimdan fazla dustu asiri guzel gozukuyo ama boyle binmenin imkani yok insani deli eder.

  6. #6
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ege_c Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha iki tane amartısor degıstırıp olmayınca,sinirden oraya buraya saldırmak uzereyım dersen gulerler burada
    Pardon da sebebi nedir? 4 tane mi denicektik?

  7. #7

    Üyelik
    Jan 2011
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhaba,kullandığınız amörtisör marka ve modeli nedir?

    Kabaca tabirle spor yaylar,spor amörtisörler ile çalışır standart amörtisör ile kullanılmaz.

    Ya komple standarta dönersiniz yüksek ve yumuşak olur yada spor amörtisör spor yay birlikteliği ile alçalır sertleşir bunun orta kararı olmaz.

  8. #8
    Shinigami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yakındığınız konu tam olarak nedir acaba? Aracın en ufak bir tümsekde ses gelmesi mi? Yoksa yayların sert olup aracın konforsuz oluşu mu? Yinede iksinide cevaplayayım...

    Eğer en ufak bir tümsekde yada çukurda alt takımınızdan ses geliyorsa bunun sebebi Burçlar olabilir bunlara bağlı olarak alt-üst rotil ve hatta rot kolları gibi yerlerden de ses gelebilir. Zaten ses bu kadar rahatsızlık veriyorsa büyük ihtimal yakında birisi kopacaktır... Kopmadan alt takımızı yaptırmanızı öneririm...

    Eğer konforsuz oluşu ise amortisör değişimine gerek yoktu. Orjinal yayları kendi 14" jantları ve 50 yada 55 yanak lastiklerle yeterine esneme ve konfor elde edersiniz zaten... Geniş taban olmaması şartı ile... Bir Honda Mercedes konforu vermez nede olsa ama Araç basık iken hissettiğiniz çoğu çukur vb. şeyleri büyük ölçüde hissettirmeyecek kadar konforlu olur.

    Aracınızı uzun zamandır basık olarak kullanıyorsanız alt takımınız zaten büyük ölçüde zarar görmüştür. Bunun çaresi aracı orjinal haline getirmek.... yada Biraz konfordan feragat edip Görsellik eklemek... Tercih sizin...
    Alıntı taytay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeni motor yapmış sonra ustasıyla çıkıp gazlamış *** dynosuna göre 210 hp olduğuna karar vermişler biz hala çabalıyalım yıl olmuş 2014

  9. #9
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sertlik-yumuşaklık sağlayan amortisör-yay ve lastiktir
    geriye lastik kalıyor zaten demişsiniz çok eski diye
    lastik eskidikçe sertleşir taş gibi olur..

    takılan amortisör ne marka? bazı amortisörler doğuştan sert olur
    ama lastiktir sizin problem kesin

  10. #10
    VETTE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/ANKARA
    Mesaj
    1.172
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ön takım kontrolünü ihmal etmeyin kesinlikle basık kullandığınızdan rotiller rot kolu ve başları deforme olmuştur.
    ancak sorununuz 16 jant düşük profil ve eskimiş lastikleriniz.,orjinal 15 jant ve 185 55 15 lastiklerini taktığında pamuk kıvamında olacaktır

  11. #11
    krm106 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    478
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vti in keyfini en guzel oem amortisor 3.5 eibach yay vede 195-55-15 lastik ile alabilirsiniz benden soylemesi

  12. #12
    Met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    KARŞIYAKA
    Mesaj
    7.599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    31 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende lastik diyecektim, Hakan abi söylemiş.

  13. #13
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vtec e bınıyorsun tabı sert olacak

    rahat konforlu araba arıyorsan bence arabanı sat lastıklerı 60 yanak olan standart bı araba al


    hem yay olsun hem konforlu olsun

    bence yok oyle bı dunya

    lpg takılmıs vtı gıbı yanı hem az yaksın hem cok gıtısn der gıbı



    Bu arada ben Jb vtec ı yıllarca kullandım
    kayserıden kendım aldım geldım

    Bana gore sert bı araba degıl
    ustune ustluk cok konfrolu bır arac

    sertlık kavramı farklıdır kısıden kısıye gore degısır

  14. #14
    RafetAraç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İst
    Mesaj
    2.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kesinlikle lastik ayni sorunu bnde 2010 model corsada yasadim lastikleri değiştirdim ve dünya varmış dedim

  15. #15
    rahmi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende koni+6cm yay,orj. amort+6cm yay. ve 16'' 45 yanak lastiklerle kullandım. Bence normal sonuçta konforu bozan uygulamalar.Her ihtimale karşı yürüyeni kontrol ettirmekte fayda var.

  16. #16
    ronay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    795
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    başka bi sorun yoksa 45 yanak lastik ten kaynaklanıyor

  17. #17
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    45 yanak, eski lastik..

    cevap soruda gizli, yani Hakan abinin de dediği gibi lastik kaynaklı. İmkan varsa benzer ebattaki arkadaşınızın vs jant lastiğini takıp deneyin derim. Bir de poliüretan burç falan varsa o biraz at arabası kıvamına getirir genelde.

    Bu arada bi arkadaş belirtmiş 195/55 ile keyfi çıkar diye, orjinal ebatı o diye biliyorum. Bizim insanlarımız 50 taka taka 195/50 orjinal ebatmış izlenimi oturdu

  18. #18
    Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracın doğası o. Ek kasa zaten yumuşak bir araç değil ki.

    Konfor istiyorsan golf deneyebilirsin mesela ama gitmeyecek.

  19. #19
    Dookan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    2.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkda aracin dogasindan bahsetmiyo en ufak sekmede tak tukdan bahsediyo normal degil tabi.sebrp amortisorlerde degil baska yrdedir belki detaylica bi baktirsana arabaya direksiyon kutusu galan olabilir
    Thanks to
    TURBO ZONE
    REMAPS

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •