User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Lİft te arka spor yaylar dÜŞÜyor

  1. #1
    mertcans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    Kucukcekmece/Atakent
    Mesaj
    131
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Lİft te arka spor yaylar dÜŞÜyor

    Merhaba arkadaşlar 2010 model citroen c3 aracıma geçen aylarda coliex marka 5cm lik spor yay aldık ve montajını yaptırdık. arkaları direk yerine oturttu usta arkadaş yavaş yavaş aşağıya indirdi ve tamamdır dedi. ancak bu benim kafama takılan bir soru işareti , geçenlerde aracı lifte aldık lastikçide hop arka yaylar düştü bu normalmidir??

  2. #2
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Normal degil tabiki
    Misal benim aracimda yay olmamasina ragmen kaldirima hatta hafif tumsek yere park ediyim araba 3 teker kaliyor
    Sizinkide birgun oyle olup yay duserse ?
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  3. #3
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Normal degil tabiki
    Misal benim aracimda yay olmamasina ragmen kaldirima hatta hafif tumsek yere park ediyim araba 3 teker kaliyor
    Sizinkide birgun oyle olup yay duserse ?
    Senin dediğin amortisör ve mil uzunluğu ile alakalı.

    Arkadaşın yazdığı durum B sınıfı araçlarda benim de denk geldiğim bir şey.

    C3, Yaris, Polo...

  4. #4

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    amortisör mili kısaltılırsa sorun çözülür yada kasap şekli cırtlayın
    ...

  5. #5
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Senin dediğin amortisör ve mil uzunluğu ile alakalı.

    Arkadaşın yazdığı durum B sınıfı araçlarda benim de denk geldiğim bir şey.

    C3, Yaris, Polo...
    Bende polo 9n vardi 5cm yay vardi hic yaylar liftteyken dusmedi
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  6. #6
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.424
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Normal degil tabiki
    Misal benim aracimda yay olmamasina ragmen kaldirima hatta hafif tumsek yere park ediyim araba 3 teker kaliyor
    Sizinkide birgun oyle olup yay duserse ?
    Hazır konusu gelmişken sorayım, araç genelde nerede nasıl üç tekere kalıyor? Ben sırf fotoğraf çekilmek için kaldırmaya çalışıyorum bir türlü başaramadım.

  7. #7
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Seven7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hazır konusu gelmişken sorayım, araç genelde nerede nasıl üç tekere kalıyor? Ben sırf fotoğraf çekilmek için kaldırmaya çalışıyorum bir türlü başaramadım.
    Muhtemelen sasi yapisi amortisor ve jant lastikle alakali
    Arkadasimin standart leonu oyle yerden kesilmezken benimki burnu hafif dik yerlere acili girdigim anda kesiliyo bazen sacma sapan duz gozuken cukurlarda bile
    Yarin foto atarim
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  8. #8
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Seven7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hazır konusu gelmişken sorayım, araç genelde nerede nasıl üç tekere kalıyor? Ben sırf fotoğraf çekilmek için kaldırmaya çalışıyorum bir türlü başaramadım.
    amortisör çalışma mesafesi fazladır

  9. #9
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok tehlikeli bir durum.sonuçta istemedende olsa bir tümsekten havalandıgında yay yerini degiştirebilir.amörtisörlerini milden kısalt yay bir daha düşmez

  10. #10
    mertcans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    Kucukcekmece/Atakent
    Mesaj
    131
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugun mesela bir tümsekten geçtim hızlıca arka sağ yay gacurdamaya başladı yana sürtüyor ilginç yani bunu yapan ustanın mili kısaltması gerekiyordu. tekrardan teşekkürler amortisörler kısalabiliyorsa sorun yok bir usta arkadaşa götüreceğiz artık.

  11. #11

    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul BAYRAMPAŞA
    Mesaj
    99
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2011 corsaya hr 5 cm yay taktım liftteyken bile yayı zor yerine taktı ve biyerde okumustum mili uzun olan bi honda tümsekten hızlı geçmiş arka yatlar yerinden ckmıs araç takoza oturmus olabildiğince oo şekilde kullanma aracı dostum

  12. #12
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mertcans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar 2010 model citroen c3 aracıma geçen aylarda coliex marka 5cm lik spor yay aldık ve montajını yaptırdık. arkaları direk yerine oturttu usta arkadaş yavaş yavaş aşağıya indirdi ve tamamdır dedi. ancak bu benim kafama takılan bir soru işareti , geçenlerde aracı lifte aldık lastikçide hop arka yaylar düştü bu normalmidir??
    araç 5 cm mi düştü yoksa daha fazlamı düştü mesela cliolarda 8 den sonra bu dediğin durum oluyo

    Alıntı Seven7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hazır konusu gelmişken sorayım, araç genelde nerede nasıl üç tekere kalıyor? Ben sırf fotoğraf çekilmek için kaldırmaya çalışıyorum bir türlü başaramadım.
    Bi tarafı hafif yokuş bi tarafı düz olan yerde geri geri yanaş rampa olan tarafa sağ arka yada sol arka denk gelsin düzde kalan kısım havada kalır muhtemelen ama hondaların sistemi biraz farklı olamyadabilir

  13. #13
    low&slow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul-Sofia(BG)
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı omererden Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2011 corsaya hr 5 cm yay taktım liftteyken bile yayı zor yerine taktı ve biyerde okumustum mili uzun olan bi honda tümsekten hızlı geçmiş arka yatlar yerinden ckmıs araç takoza oturmus olabildiğince oo şekilde kullanma aracı dostum
    hondada böyle birşey söz konusu değil. Citroenlerde arkalar tek dingildir olabilir ama hondalar bagımsız amortisor yanı yaylar amortisor üzerinde ve tablaları baya bi geniş cıkması gibi birşey söz konusu olamaz yanlış bilgi vermeyiniz lütfen.

    sizin cözüm ise amortisor ve mil kısaltılacak fakat tekrardan orj yayı takmak istediginizde amortisor/mil kısaldıgı için orj yaylarınızı takamayacaksınız...

  14. #14
    mertcans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    Kucukcekmece/Atakent
    Mesaj
    131
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ozaman milleri kısaltmak çok zor olucak orjinallik açısından . bir arkadaşım plastik kelepçeyle bağla falan demiş o nasıl olur sizce. birde araç 5 cm düştü sanırım bakmadım tam olarak

  15. #15
    low&slow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul-Sofia(BG)
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mertcans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ozaman milleri kısaltmak çok zor olucak orjinallik açısından . bir arkadaşım plastik kelepçeyle bağla falan demiş o nasıl olur sizce. birde araç 5 cm düştü sanırım bakmadım tam olarak
    nerde yaptırdınız aracı ?

  16. #16

    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul BAYRAMPAŞA
    Mesaj
    99
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı low&slow Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hondada böyle birşey söz konusu değil. Citroenlerde arkalar tek dingildir olabilir ama hondalar bagımsız amortisor yanı yaylar amortisor üzerinde ve tablaları baya bi geniş cıkması gibi birşey söz konusu olamaz yanlış bilgi vermeyiniz lütfen.

    sizin cözüm ise amortisor ve mil kısaltılacak fakat tekrardan orj yayı takmak istediginizde amortisor/mil kısaldıgı için orj yaylarınızı takamayacaksınız...
    ben buraya okudugum yazıyı soyluyorum birader kendi aracım için de gördüğümü soyledim 99 20 kasa hondada yay press sonucu arka yaylar yerinden cıkmıs
    boyle yazıyodu

  17. #17
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı low&slow Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hondada böyle birşey söz konusu değil. Citroenlerde arkalar tek dingildir olabilir ama hondalar bagımsız amortisor yanı yaylar amortisor üzerinde ve tablaları baya bi geniş cıkması gibi birşey söz konusu olamaz yanlış bilgi vermeyiniz lütfen.

    sizin cözüm ise amortisor ve mil kısaltılacak fakat tekrardan orj yayı takmak istediginizde amortisor/mil kısaldıgı için orj yaylarınızı takamayacaksınız...
    sistem ne olursa olsun farketmez amörtisörleri milden yeterli derecede kısalttıgınızda belirli şartlarda ister istemez 3 tekerde kalır araç...yeterli kısaltmalar ve sertleştirmeler yapılıp viraja 3 teker bile girilebilir

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •