User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Hybrid Turbo Yapımı

  1. #1
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Hybrid Turbo Yapımı

    Selamlar,

    Eski turbom evimde boş boş duruken şeytan dürttü parçalayım dedim. Parçalayınca hybrid turbo nasıl yapılır nasıl olur diye araştırdım ama bu konuda sorularım var.

    Ebay'de TD04 için 20T kompressör pervanesi var ve fiyatıda gayet uygun.

    CNC'de pervanenin kartuştaki yerini gerekli miktarda açıp, salyangoz içinide gerekli miktarda oyduktan sonra kompresör tarafı tamamlanıyor. Ama benim merak ettiğim egsoz tarafı için bir pervane ve mil göremedim. Sanırım H ve HL ölçüleri egsoz tarafı için kullanılıyor. hybrid için sadece kompressörü değiştirmek yetiyormu?

    20T: Billet Wheel for Mitsubishi TD04H 20T turbocharger 47 04mm 58mm | eBay
    2.0T FSI

  2. #2
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araştırdıkca bilgiler geliyor

    15G 16T 18T 19T için olan Tirbun, 19T'ye kadar destekliyormuş ama 20T için henüz bir bilgiye ulaşamadım.

    Tirbune Wheel: http://www.ebay.com/itm/Turbine-Whee...b73bc1&vxp=mtr
    2.0T FSI

  3. #3
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gokhanrs zamaninda 19T yapmisti
    Hibrid ve stg 1.5 yazilimla 290hp civari güç elde etmisti
    Egzoz tarafinida buyutmustu diye hatirliyorum
    20T den hic soz etmemisti
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  4. #4
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gokhanrs zamaninda 19T yapmisti
    Hibrid ve stg 1.5 yazilimla 290hp civari güç elde etmisti
    Egzoz tarafinida buyutmustu diye hatirliyorum
    20T den hic soz etmemisti
    14t için egsoz tarafı büyütmek gerekebilir, bendeki 16t muhtemelen 19t ile aynı.

    yunandan bi çılgın yunanlı 20t hl kullanmış, pervane var bayağı bayağı ama tirbun tarafını bulamıyorum.
    2.0T FSI

  5. #5
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Polonyalı bir arkadaş MRS'ine 12 bıçaklı HL 52mm ölçüsünde egsoz pervanesi ve 11 bıçaklı 20T kompressör pervanesi kullanmış, Hem emmeden hemde egsozdan gerekli ölçülerde alırmış, dediğine göre pervane ile pervanenin oturduğu delikle arası arası 1mm miş. Gerçek değeri hybrid turbo yapmadan önce ölçülmesi ve ölçülen değer kadar mesafe bırakılması hybrid turbo için en sağlıklısıymış, birde tabiki bunları yaparken tamir kiti almak yapılcak en iyi mantıklı işmiş.

    bu arada benim turbom 15T miş, buna göre ebay'dan emme ve egsoz palleri ortalama 250$ tutuyor, kargosuyla 300$ gibi bi rakama maal oluyor, burda CNC işi var oda ortalama 100TL tutar yani sıfır pervaneler TD04 20T yapmak 700TL ye maal oluyor ve MRS2'de 380hp'ler alınabiliyor.

    bu rakamlara yapılabilcek en mantıklı turbo modifikasyonu olabilir bence.



    2.0T FSI

  6. #6
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iç tamir takımını ve turbo sök tak balans işini napıcaksın oda bir masraf
    cin malı tamir takımları en fazla 10bin dayanıyor
    birde araba o turboyla 380 vermesi için kesiciye 1.3 barda girmen lazım
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  7. #7
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    TD04 tamir takımı japonyadan 70$'a geliyor,

    Balans işi için burda referanslı bir turbocu yoksa ya yunanistan yada polonya'ya yollicam turboyu.

    enjektörlerim var, Digitaltune'dan Nikos 20T ile minumum 360hp nin garantisini veriyor.
    2.0T FSI

  8. #8
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    neyse bu masrafaları yaptıktan sonra pervaneye gerek yok
    senin işini baska türlü cözerizde bir log alamadık
    su an durum ne, bir turlu gelemedin
    bunun uzerine beklentin ne
    yazılım işini nasıl halledicen
    pervanelerin 2 tipi var
    19 t nin 3 tipi var
    olay ole al tak degil
    egsoza buyuk pervane takarsan turbo gec doluyor gec geberiyor
    bunun gibi bir suru paremetre var
    turbo balans işi en basidi ama
    egsoz kısmında acı yok pervanede ama emme kısmı acılı geliyor
    onu acılı oyabilcek tornacı varmı bunları bu aksam düşün
    Aytug
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  9. #9
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    neyse bu masrafaları yaptıktan sonra pervaneye gerek yok
    senin işini baska türlü cözerizde bir log alamadık
    su an durum ne, bir turlu gelemedin
    bunun uzerine beklentin ne
    yazılım işini nasıl halledicen
    pervanelerin 2 tipi var
    19 t nin 3 tipi var
    olay ole al tak degil
    egsoza buyuk pervane takarsan turbo gec doluyor gec geberiyor
    bunun gibi bir suru paremetre var
    turbo balans işi en basidi ama
    egsoz kısmında acı yok pervanede ama emme kısmı acılı geliyor
    onu acılı oyabilcek tornacı varmı bunları bu aksam düşün
    Aytug
    yeni bir custom turbo manifoldunun maliyeti nerdeyse1500TL, turbo değiştirmek isten bi kere manifoldu baştan hesaba katmak gerek, GT30 desen 2000-2500 arası nerdeyse ortalama 3500~4000lirayı gözden çıkarmak gerekicek, hybrid turbo ise en fazla 800 liraya maal olucak bişey gibi.

    balans makinesi olması gerektiği gibiyse ekrandaki grafiklere göre alıncak yer belli gibi asıl mesele o makine varmı yokmu 200.000€ luk bi makine.

    istediğim gibi güzel toplayım içini, balans olmadıktan sonra 5 para etmez o yüzden varsa refanslı turbocu varsa ona yaptırmak istedim yoksa zaten yurt dışı mecburi
    2.0T FSI

  10. #10

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RedSun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    burda CNC işi var oda ortalama 100TL tutar yani sıfır pervaneler TD04 20T yapmak 700TL ye maal oluyor ve MRS2'de 380hp'ler
    cnc de 100 tl ye uğraşmaz kimse, zaten çok zor bi operasyon değil, universal tezgahlarda da yapılır..

    100 tl yi gözden çıkardıysan tornacıya ver 100 tl yi, öttürür o tezgahı zaten

  11. #11
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi varya başlığı görür görmez senin olduğunu tahmin ettim
    Kolay gelsin
    SUBARU TECNICA INTERNATIONAL

  12. #12
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biraz araştırdım, 20T kullanan bir kaç kişiyle konuştum edindiğim bilgiler şu şekilde;

    Td04 için
    HL / 20T max 320hp
    L / 15T max 290hp

    20T yapmak için ortalama 500TL harcamak gerekiyor.

    @Merthanım teşekkür ederim
    2.0T FSI

  13. #13

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.125
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sizdede trophy turbosu vardı dimi.ben turbomu hybrid yapmıştım geçen sene.td04hl-19t ye çevirdim.fakat öyle sandığınız gibi 700-800tl gbi komik rakamlara çıkmıyo.sizin zaten turbine kısmı hl olduğu için ona göre chra bakmanız gerek.turbine pali üstünde olucak zaten siz sadece tornacıda tubine housingi gelen pale göre ölçüp tornacıya yaptırıcaksınız.benim aldığım 19t nin fiyatı 570$dı taiwan'da.buraya 950$a geldi.aldım sadece tornacıda turbine housingi ona göre uydurup taktık gayet memnunum.ama alırken mutlaka emme ve eksoz palleri üzerinde hazır chra cartridge alınki balanstı mildi vs uğraşmayın sorunda yaşamayın.
    INFINITE PERFORMANCE

  14. #14
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yiğit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sizdede trophy turbosu vardı dimi.ben turbomu hybrid yapmıştım geçen sene.td04hl-19t ye çevirdim.fakat öyle sandığınız gibi 700-800tl gbi komik rakamlara çıkmıyo.sizin zaten turbine kısmı hl olduğu için ona göre chra bakmanız gerek.turbine pali üstünde olucak zaten siz sadece tornacıda tubine housingi gelen pale göre ölçüp tornacıya yaptırıcaksınız.benim aldığım 19t nin fiyatı 570$dı taiwan'da.buraya 950$a geldi.aldım sadece tornacıda turbine housingi ona göre uydurup taktık gayet memnunum.ama alırken mutlaka emme ve eksoz palleri üzerinde hazır chra cartridge alınki balanstı mildi vs uğraşmayın sorunda yaşamayın.
    evet trophy turbosu var şuanda:

    mevcut td04 chra'u ile Turbine Wheel Trusts TD04H TD04HL 15g 16T 18T 19T 12 Blade | eBay bu linkteki turbin kullanılıyormuş araştırdığım kadarıyla, kompressör tarafı için kinugawa 19t paller var ortalama 100$. benmi yanlış bilgi edindim acaba
    2.0T FSI

  15. #15

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.125
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RedSun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet trophy turbosu var şuanda:

    mevcut td04 chra'u ile Turbine Wheel Trusts TD04H TD04HL 15g 16T 18T 19T 12 Blade | eBay bu linkteki turbin kullanılıyormuş araştırdığım kadarıyla, kompressör tarafı için kinugawa 19t paller var ortalama 100$. benmi yanlış bilgi edindim acaba
    Siz sadece pal bakıyosunuz sanırım doğrumu anladım?compressor housing ile birlikte pallerden bahsediyorum ben.100$a da pal var 400-500$a da var çeşit çeşit.benim demek istediğim şu şekil bişey almanız.bende böyle aldım eksoz paline göre yaptık eksoz tarafınıda o kadar.

    Turbo Chra Cartridge Core Volvo S70 850 TD04HL 19T 9 Blade Turbine Quick Spool | eBay
    INFINITE PERFORMANCE

  16. #16
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yiğit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Siz sadece pal bakıyosunuz sanırım doğrumu anladım?compressor housing ile birlikte pallerden bahsediyorum ben.100$a da pal var 400-500$a da var çeşit çeşit.benim demek istediğim şu şekil bişey almanız.bende böyle aldım eksoz paline göre yaptık eksoz tarafınıda o kadar.

    Turbo Chra Cartridge Core Volvo S70 850 TD04HL 19T 9 Blade Turbine Quick Spool | eBay
    evet doğrudur, sadece palleri alıp kendi kartuşumu kullanmak istiyorum daha doğrusu yapmaya çalışıyorum. şayet balansını yapmak sorun, profesyonel olarak balans kim yapar bilmiyorum. eğer bu şekilde istediğim rakamlara yapabilirsem girişmek istiyorum bu işe, yoksa bu hybrid 1000TL gibi paralara çıkarsa GT28 yada td05 20g almak daha işime gelir.

    en azından palleri alıp yapmaya çalışıcam inşallah başarılı olurum
    2.0T FSI

  17. #17

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.125
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RedSun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet doğrudur, sadece palleri alıp kendi kartuşumu kullanmak istiyorum daha doğrusu yapmaya çalışıyorum. şayet balansını yapmak sorun, profesyonel olarak balans kim yapar bilmiyorum. eğer bu şekilde istediğim rakamlara yapabilirsem girişmek istiyorum bu işe, yoksa bu hybrid 1000TL gibi paralara çıkarsa GT28 yada td05 20g almak daha işime gelir.

    en azından palleri alıp yapmaya çalışıcam inşallah başarılı olurum
    Sadece pal alarak kendi kartuşunuza yapıcaksanız işiniz biraz zor birazda risk tabi olmazsa eğer tekra baştan komple turbo almanız gerekicek hayırlısı olsun o zaman
    INFINITE PERFORMANCE

  18. #18
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    palle cok iyi olmuyor 2 tane turbo yaptık ole aman aman tat vermiyor
    ama dısardan komple kartus alıp yaptık 2 tanede cok da guzel oldu
    tabi en temizi yigitin yaptıgı gibi emme kasasınıda beraber almak
    onunda yönü falan var uste dogru kıvrılan kasalar yok ek veya tadilat istiyor gibi
    biz sadece kartus alıp yapmıstık ki su an elimde bir kartus daha var 19t onuda kendime yapıcam
    ama emme kısmı acılı geldigi için işlemesi biraz zor her tornacı yapamıyor tezagaha baglayamıyor
    turbcunun devamlı calıstıgı bir tornacı lazım
    balans işi en basidi
    makinlerde ole pahalı falan degil
    turbocularda cok gordum
    hic biri 200-300 bin euro etmez
    o işin gosteris kısmı
    bence 30-40 binlik ikinci el cihazlar
    300bin euroluk cihaz kullan adamın dukkanında yerler granit olur
    makine zaten el kadar birsey
    balans işi basit 2 dakkada yapılıyor
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •