Koltukları stepneyi söktüm araba 3 parmak kalktı arka taraftan onden az bisey kalkti. 1 parmak. Her viraja sert girisimde kici toplamakla ugrasiyorum , agirlik dengesi bozuldu . Buna yapilabilcek sey nedir ? 7 cm dusurem yay mi takayim ?
Koltukları stepneyi söktüm araba 3 parmak kalktı arka taraftan onden az bisey kalkti. 1 parmak. Her viraja sert girisimde kici toplamakla ugrasiyorum , agirlik dengesi bozuldu . Buna yapilabilcek sey nedir ? 7 cm dusurem yay mi takayim ?
ağırlık dengesiyle birlikte aracın normal ağırlığına göre olan süspansiyon ayarları ağırlık değişimi ile bozulduğu için arka taraf kolay kopuyor muhtemelen. stepne ve arka koltukların sökülmesi ön arka ağırlık dağılımının öne doğru kaymasına, dolayısıyla arka hafiflediği için süspansiyonun daha sert karakter sergilemesine sebep olur. araç önden kayıyorsa ön süspansiyonları, arkadan kayıyorsa arka süspansiyonları yumuşatmak gerekir. yay takarsanız zaten öne göre hafif kalan arka oran olarak öne göre daha da sertleşebilir ve denge daha da bozulabilir. bütçe varsa sertlik yumuşaklık ayarlı coilover en temiz çözüm olur.
kanka, soruna cevap verecek bilgiye sahip görmüyorum kendimi. biraz Sesli düşünmek istedim sadece.
Benden çok daha hafif olan bir arkadaşım GoKart'ta bana geçilip duruyor. Argümanı ben ağır olduğum için virajları ondan daha hızlı alabiliyormuşum.
Bence bu yanlış bir ifade. Zira yarış otomobilleri hep daha hafif yapılmaya çalışılıyor. Hızlandıkça aracın üst tarafında daha düşük hava basıncı oluşmasından dolayı ağırlık azalır gerçektende, ama kütle değişmez. Yani lastiklere binen yük azaldığı için tutunma azalır. Ama virajı alırken lastiklerin baş etmesi gereken güç, kütle*hız ile orantılıdır. Dolayısıyla aracın kütlesini arttırmak gerçekten de tekerlerler üzerine binen yükü yani tutunmayı arttırabilir, ama kütle*hız'ın da artmasına neden olacaktır.
O zaman şunu sormak gerekir: Tutunmadaki bu artış, momentumdaki artışı karşılayabilir mi?
Bence şu soru aynı zamanda bunun cevabını veriyor: Tam yüklü olduğu zaman bile, tekerleklerini tam olarak kilitleyebilecek kadar güçlü frenlere sahip bir kamyon, tam yüklü olduğu zaman mı daha kısa mesafede durabilir, boş olduğu zaman mı?
Bir aracın kendisinden daha ağır bir araçtan daha kötü yol tutmasının türlü nedenleri olabilir. Ağırlık merkezinin çok önde veya arkada olması, amortisörlerin tutunmayı sağlayamaması, tekerlek genişliğinin yetersiz olması, lastik Kalitesi, lastik basınçları ve daha bilemediğim onlarca neden yüzünden böyle bir sonuç olabilir, ama bu nedenlerden hiç birisinin "ağırlığının az olması" olacağını zannetmiyorum.
facebook: hasan serdar şengül
instagram: hasan_serdar
ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ
biraz sert bir yay almanız problemi cozer , standart bir aracda 2-3 cm yüksekliğin pek bir onemi yok yaylarınız sert olursa
ben pist günü oncesi getzi komple soktuğumde arac bahsettiğin gibi 2-3 cm yükseldi eibach pro kit var üzerinde hiç sıkıntı yaşamadım tam tersi arac daha kolay kontrol edilebiliyordu
psn&Live id: onursumer
135
├┼┼╕
246R
3.5 5 7 cm yay var arac icin. Ben arkaya 3.5 one 5 taktim. Arkasi bos pikaplar gibi oldu. Sert bir virajda onume arac cikti hatta videosu var atayim buraya.
Arkaya 5 cm one 3.5 cm yayla kaymanin nedeni belli zaten. Daha oncede belirttigim gibi aracin on arka sertlik dengesi bozuk olursa arac dengesiz olur. Arka suspansiyon one gore sert kaldigi icin dengesiz arac. Arkayi bir sekilde yumusatmak lazim.
Edit: arka 3.5 mus yanlis anlamisimyine de sikinti arka sert oldugu icin
Kendi tahminimi söylüyorum, arkada ağırlık azalınca yayların tansiyon ve tepkileri değiştiği için böyle bir durum yaşıyorsunuz. Düşürme değil, biraz sert bir yay probleminizi çözer.
Stepne kac kg fark ediyor yada agirligi kadar arkadaki dengeyi cok fazla etkiliyor mu ?
Öne 5 arkaya 3.5 cm yay koyarak zaten aracın hesaplanmış ağırlık dengesini öne yaklaştırmışsın.Birde üstüne arka tarafı sökünce hepten ağırlık öne binmiş denge tamamen yanlış.Belki öne 3.5 arkaya 5 cm lik yay takarak en azından ağırlık dengesini geriye taşıyamasanda orta noktaya yaklaştırırsın en azından arkası o kadar gezmez.Birde arka amortisörün yükü azaldığı için bounce dengende bozulmuştur dikkat et alakasız bir virajda yolun biraz zıplatması arkayı oldukça kontrolsüz hale getirebilir.Hiç anlamam bu ağırlık yürür işlerinden ama mantıken bunu herkes söyleyebilir sanırımbirde sanırım sağ ön koltuğuda sökmüşsün viraj dengesi namına tam katliam
![]()
Yaris arabasi mi bu diyen herkesi sagdaki bos yere oturtup gaza basip bagaj kapagina kadar ucurtuyorumhehe s40 1.6 d mi benzin mi ? Ugur abininde s40 i var daha onlada denicez. Gelemedim bi turlu izmire
![]()
Cok kral adam ugur abi , selam soyle. Benim araba 90 lik enjektor yetmeye bilir seninki kadar. Yine deneriz . 2 de 50 de basiyoruz demi ?
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)