User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: Lastik ölçüsü değişimi???

  1. #1
    Gkhnkrdnz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    163
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Lastik ölçüsü değişimi???

    Arkadaşlar Polo GTİmın lastiklerinin orjinal ölçüsü 215/40/17 Ben lastikleri değiştirip ölçüleri 225/35/17 Yapmayı düşünüyorum bunu yapmak istememin nedeni daha iyi bir yol tutuşu yorumlarınızı bana olacak artı ve eksi yönlerini söylerseniz çok mutlu olcam şimdiden teşekkürler
    Golf 6 TDI
    Polo 6r GTİ
    Corsa D Sport
    Polo 6r TDI
    İbiza Cupra

  2. #2

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.079
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çap olarak çok bir fark yok ama 225/35 çap olarak azıcık daha ufak. Taban genişliği artışı var. Sonuçta hız göstergen azıcık fazla gösterecek, viteslerde yaptığın hızlar azalacak. Önemli bir dezavantajı olduğunu düşünmüyorum. Jant genişliğin 225'i kaldırır gibime geliyor.
    Okumadan imzalamam.....

  3. #3

    Üyelik
    Oct 2013
    Şehir
    41
    Mesaj
    757
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu konunun cevabını bende merak ediyorum

  4. #4
    Gkhnkrdnz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    163
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çap olarak çok bir fark yok ama 225/35 çap olarak azıcık daha ufak. Taban genişliği artışı var. Sonuçta hız göstergen azıcık fazla gösterecek, viteslerde yaptığın hızlar azalacak. Önemli bir dezavantajı olduğunu düşünmüyorum. Jant genişliğin 225'i kaldırır gibime geliyor.
    sizce düşündüğüm gbi yol tutuşunda bi farklılık olurmu?
    Golf 6 TDI
    Polo 6r GTİ
    Corsa D Sport
    Polo 6r TDI
    İbiza Cupra

  5. #5

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.079
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lastik seçerken desen ve özellikle treadwear değerine bakarım ben. Treadwear ne kadar düşükse lastik o kadar yumuşaktır, iyi yol tutar ama treadwear değeri yüksek olana göre çabuk aşınır.
    Okumadan imzalamam.....

  6. #6
    CanBasel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    315
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    245 35 17 daha uygun olur çap için ama 245 i takacağın 17 jantın ofsetine dikkat etmek lazım.
    Can BAŞEL Elek-Elektronik Müh.
    0 rh +

  7. #7
    Gkhnkrdnz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    163
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CanBasel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    245 35 17 daha uygun olur çap için ama 245 i takacağın 17 jantın ofsetine dikkat etmek lazım.
    orjinal gti jantında kullanıcam

    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lastik seçerken desen ve özellikle treadwear değerine bakarım ben. Treadwear ne kadar düşükse lastik o kadar yumuşaktır, iyi yol tutar ama treadwear değeri yüksek olana göre çabuk aşınır.
    önericeğiniz lastik varmı? Pizero veya pilot sport 3 dışında
    Golf 6 TDI
    Polo 6r GTİ
    Corsa D Sport
    Polo 6r TDI
    İbiza Cupra

  8. #8
    Tuncay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    İSTANBUL-SISLI
    Mesaj
    3.697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şöyle bir mantık kuruyorum yarış bisikletlerinin lastıkleri ipincedir yoksek hızlarda virajlarda daha kabiliyetlidir
    eger ebat genişlerse yüksek hızda yol tutuşu düşer gibime geliyo
    .

  9. #9
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Her zaman en büyük en iyi değildir. 225 sorun yapabilir.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #10

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.079
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gkhnkrdnz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orjinal gti jantında kullanıcam



    önericeğiniz lastik varmı? Pizero veya pilot sport 3 dışında
    Benim önereceğim yok, araştırman lazım...
    Okumadan imzalamam.....

  11. #11

    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Taban genişledikçe otomobilin yere uyguladığı kuvvet azalacak ama sürtünme yüzeyi de artmış olacak. Eğer yere basma kuvvetinin düşüşü artan sürtünme yüzeyi ile telafi edilemiyorsa otomobilin eskisinden daha kötü yol tutacak. Tersi durumda ise iyileşecek. Bunun optimumunu ancak deneyerek bulabilirsin.
    Lastik ölçülerini değil de hamuru deseni bile değiştirerek otomobilinin yol tutuşunu iyileştirebilirsin. Tabi ideali yine deneme yanılma yöntemi ile bulacaksın. Maliyeti düşürmek içinse yapılan diğer otomobilleri inceleyebilirsin.

    Yarış bisikletlerinde ise aerodinamik kaygılarda işin içerisine giriyor. Lastik kalınlaştıkça daha fazla rüzgâr tutacak ve bu da yarışçıyı yavaşlatacaktır.

  12. #12
    Gkhnkrdnz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    163
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ontheair Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Taban genişledikçe otomobilin yere uyguladığı kuvvet azalacak ama sürtünme yüzeyi de artmış olacak. Eğer yere basma kuvvetinin düşüşü artan sürtünme yüzeyi ile telafi edilemiyorsa otomobilin eskisinden daha kötü yol tutacak. Tersi durumda ise iyileşecek. Bunun optimumunu ancak deneyerek bulabilirsin.
    Lastik ölçülerini değil de hamuru deseni bile değiştirerek otomobilinin yol tutuşunu iyileştirebilirsin. Tabi ideali yine deneme yanılma yöntemi ile bulacaksın. Maliyeti düşürmek içinse yapılan diğer otomobilleri inceleyebilirsin.

    Yarış bisikletlerinde ise aerodinamik kaygılarda işin içerisine giriyor. Lastik kalınlaştıkça daha fazla rüzgâr tutacak ve bu da yarışçıyı yavaşlatacaktır.
    Bilgilendirme için teşekkürlerr Söyledikleriniz çok mantıklı
    Golf 6 TDI
    Polo 6r GTİ
    Corsa D Sport
    Polo 6r TDI
    İbiza Cupra

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •