Meb arkadaşlar. 2500£ eden bir mini'yi ingiltere veya avrupadan satın alacak olsam , burdaki kaslo değeri 34000 civarında, ne kadar vergi öderim? Daha çnce bu tür bir iş yapan varsa fikirlerini paylaşırlarsa swvinirim. Tşk.
Meb arkadaşlar. 2500£ eden bir mini'yi ingiltere veya avrupadan satın alacak olsam , burdaki kaslo değeri 34000 civarında, ne kadar vergi öderim? Daha çnce bu tür bir iş yapan varsa fikirlerini paylaşırlarsa swvinirim. Tşk.
--
her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...
İkinci el arac ithalati olmaz..
ikinci el otomobil ithalatı yapabilirsiniz. otomobil klasik statüsünde olmalı. en son 1976 model ve altıydı, yanılıyorda olabilirim, tahmini düşünün. tabi klasik otomobil vergisi ödersiniz. bunun haricinde yasal olarak klasik olmayan ikinci el otomobili ülkemize sokamazsınız.(başka bir ülkede yaşamıyorsanız)
Sakin güç...
Bu konuda benim de meraklarım var, zira bi kaç rekord sahibi olarak ilerde sprint coupe rekord yada tek kapı B kasa commodore gs/e alıp getirmeyi düşünüyoruz hemde 3 4 tane falan. Tabi bu ilerde yapılacak şeyler, genel olarak nedir ne değildir herseyi şimdiden yavaş yavaş öğrenmem gerekir. Almanya'da bu arabaların zımba gibi toplu olanları bile çok uygun fiyata satılıyor. Buraya soktugumuzda ekstra gereksiz vergi veya ıvır zıvır masrafları ne olacaktır öğrenmek isterim şahsen.
bbm pin :2B244451
2. el getirme şansınız zaten yok
anca eski araçları
antika sınıfında getirebilirsiniz eski minileri ama kaç paraya alırsanız alın çıkıcak masraf aynı oluyor diye hatırlıyorum konunun birinde paylaşılmıştı 40bin tl gibi bir rakamdı
psn&Live id: onursumer
135
├┼┼╕
246R
Eski miniyi ortalama ne kadar fiyata getirebiliriz ? Eski minilere karşı büyük tutkum var ama tr'de bulamıyorum![]()
15' F30 M pack
13' İbiza Cupra
Honda civic 1.4 ler yurtdışında 600 dolara var. %500 vergi versek 4100 dolar eder. Yine buradakinin yarısından az.
Kanunun sebebi bu ülkede bizi düdüklemeye alışkın olmaları. Gümrükleri bir açsalar yer yerinden oynar, 6000 pound'a s2000 ler var, hepsi 10 bin milde falan. Düşünün yani.
Bu ülkede 350Zler 150 bin lira, hehe. 10 bin dolarlık araç sonuçta. Gümrüğü açmaları kendilerini bitirir. O yüzden bu saçma kanun var.
Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var)
düdüğe devam![]()
klasik otomobilde minumum fatura 18000 dolar.. yani 1000 dolara aldığınız aracı bile 18.000 dolar üzerinden göstermek zorundasınız sonrası işlemler sırasıyla
Çıkış Limanı: UK
Arac: Mini
Arac fatura bedeli : 18000 Usd
Nakliye Bedeli : 3000 USD
CIF Tutari: 21000 USD (CIF : Cost, Insurance, Freight – Bedel, sigorta ve nakliye dahil rakkam)
OTV TUtari: 21000 USD X %84 = 17640 USD
CIF + OTV = 38640 USD
Gumruk Vergisi : 38640 USD x %10 = 3864 USD
KDV %18 : CIF + OTV + G.V = 42504 X%18 = 7650 USD
Toplam Maliyet : 50154 USD
classic car dergisindeki bir makeleden alıntıdır..
Klasik kanunu en son 76 modeli kapsıyorsa Japonya'dan full rb swapli klasik skyline alınıp Türkiye ye sokulabilir. Gelişi 50-60 k dolar olsa bile şunun için değmez mi?
![]()
Skylinein fotojenik fotosunu bulamadım onla idare edin. Bir ara konusu açılmıştı japonyada yarışan bi Türk var forum kullanıcılarından birinin tanıdığı. Konusunu bulamadım. Ae86 cup da yarışıyordu hatta arabayi kendisi hazırlamıştı.
Para varsa baglanti bulmak sikinti degil. Rocky auto gibi bir garajdan çıkan araba bence o paraya değer.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)