User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: piston & kol

  1. #1
    TURBO CİVİC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    piston & kol

    cogunuzun bildigi gibi arabamın motoru stock.bu aralar ya arabayı degistircem yada ufaktan motora gircem(motora girmek istememin sebebi degistirmezsem bincegimden dolayı motorun omrunu uzatmak.artık 224 bin oldu)sadece piston kol koyup 1- 1.2 bar gibi basıncları basabilirmiyim yada hangi basınclara uygun olur?baska yapmak zorunda oldugum seyler nelerdir olmazsa olmaz?baska onerileri, fikirleri olan varsa paylasırsdanız sevinirim
    Fuck The System !!!

  2. #2
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    arabanın markası modeli üstündeki motoru yazarsan belki birşeyler yazabiliriz. şahsen ben bilmiyorum arabanın ve motorunun ne olduğunu..
    Failure is not an option.

  3. #3
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    sanırım 1.6 ies
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  4. #4
    TURBO CİVİC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2000 model 1.6 ise civic d16 y7 sanırsam 7 sinden emin diilim bakarım bi ara
    Fuck The System !!!

  5. #5
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    -piston
    -kol
    -üst takım conta
    -alt takım conta
    -0 su pomp.
    -yağ pomp.
    -triger kay.
    -vsvs

    max 1 bar basarsın belki daha da az kırmak istemiyorsan. ayrıca beyin, hondata va almalısın ki onun için de arabanın distribüör vs değişiyor, yoksa takamıyorsun. sen eniyisi emre ekin ile görüş ona yapıldı bunlar.
    -
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  6. #6
    TURBO CİVİC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    contalar zaten degiscek mecburi acılınca.kayıslarım daha bir hafta once degisti.su pompası ve yag pompası neden?bide zaten kırmamak icin piston kol alcam yoksa 1 barın altında zaten orjinallede gidiyorum.beyin dusunmuyorum safc den devam.emreee konuya bi el at bekliyorum
    Fuck The System !!!

  7. #7
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1bar basınçta enjektörlerin(orj. ise) de yetişmeyebilir onu da düşünmek lazım, ayrıca safc 1bar gibi basınca yetecek kadar benzinle oynayabiliyor mu ? Oynayabilse bile 0.5barın üstüne çıktığın basınçlar ciddi basınçlar, aslında 0.5 bile ciddi ama neyse... safc ile avansa da müdehale edilemiyor biliyorsun... Böyle 1 bar gibi bir basınçta kesinlikle engine management en önemli bileşen bence, sonuçta düzgün ayar belli eder arabanın ömrünü ve performansını... sen de az çok takip ediyorsun forumu gördüğüm kadarıyla bunun önemini biliyorsun sanırım, ecu'suz malesef çok sağlıklı olamıyor bu işler

    üst kapak bileşenlerinde de subap lastiklerinin değişmesi faydalı olur...Yağ-su pompasına gelince de, bütün araçlarda en önemli şey yağlamadır biliyorsun ki turbo araçlarda bunun önemi artar, hazır motoru açmışken 100-150$'dan kaçma yağ pompanı yenile, e gene hazır açmışken su pompasını da yenilemek faydalıdır ama araçta hareret problemi yok ise eğer yağ pompası kadar önemli değildir...

    e kol değişecek, dolayısıyla kol yatakları da değişecek(kolla birlikte geliyor mu bilmiyorum), bu işlem sırasında ana yataklar da kontrol edilecek, extradan yatak + gezi ayı masrafların çıkabilir hazırlıklı ol

    amaç 1 bar ise kısaca liste;

    9cr civarı sıkıştırması olan forged bir piston+segman takımı;
    güzel forged piston kol takımı;
    enjektör(eğer sendekiler orj. ise) 400-440lık bir enjektör yeterli olur sanırım;
    KESİNLİKLE BEYİN(neptune-hondata s300-...vb);
    takım contalar;
    subap lastikleri;
    yağ-su pompaları;
    eğer gerek olursa ana-kol yataklar + gezi ayı;

    bu arada baskı-balatayı da unutmayalım, ***** eski güç ile(tahminim 0.5 bar) yeni 1barlık gücün torku çok farklı ve yüksek olacaktır, baskı-balatan iyi değilse kaçırma yapacaktır...

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar, geldikçe eklerim...

    Bu arada Emre Ekin bu konuda en sağlıklı bilgileri verecek arkadaşımızdır bence de
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  8. #8
    TURBO CİVİC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bronz balatam var enjektorlerim 440 cc. safc den ayar yapılıyor die biliyorum.suan ki basıncım zaten 0.6 bar.daha onceleri de 0.7 ,1 , 1.2 basınclarda kullandım.beyine ihtiyac duymadık.suanki sıkıstırmamda zaten orjinal 9.4
    Fuck The System !!!

  9. #9
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hangi turboyla 1 bar basicaksin peki_?

    not: yan sanayi bile olsa yag ve devirdaim pompasini degistirirsen icine harcadigin paraya yazik olmaz
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  10. #10
    TURBO CİVİC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    garrett t 28 turbom.daha once zat5en 1.2 ye kadar bastık
    Fuck The System !!!

  11. #11
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kol olarak scat yada eagle olabilir ucuz yollu H beam, piston olarak yelpaze genis; srp, je arias, wiseco, cp falan..
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  12. #12
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.545
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    map sensor orjinalmi

  13. #13
    TURBO CİVİC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    map ım orjinal
    Fuck The System !!!

  14. #14
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    s afc ıle 1 barda vuruntu sorununu nasıl halledeceksın?.avansı gerıye cekmeden 1 bar bana pek mumkun degıl gıbı gelıyor.

  15. #15

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TURBO CİVİC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    map ım orjinal
    vtecın orjınal mapı 11.3 psi a kadar okuyabılıryor...bılgı olsun dıye soleyım...

  16. #16
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  17. #17
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.545
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    s afc ıle 1 barda vuruntu sorununu nasıl halledeceksın?.avansı gerıye cekmeden 1 bar bana pek mumkun degıl gıbı gelıyor.
    avans distiribitörden manuel ayarlanabilir gecici olarak tüm devir bandı icin

  18. #18
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sword Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    avans distiribitörden manuel ayarlanabilir gecici olarak tüm devir bandı icin

    1 bar icin distribitorden kisilmaz kas yapayim derken göz cikar fena
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  19. #19
    TURBO CİVİC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 barda yaklasık 1.5 ay felan kullandım(cok zorlamadan)her hangi bir sorun cıkmadı.

    vtec map i uyuyorsa onu takarız.cunku bildigim kadarıyla map takmak icin beyin gerekiyor...

    bizde avansı manuel ayarlamıstık

    ben daha bu konuyu ustamlada konusmadım acıkcası.suan cesmedeyim donunce bide onunla goruselim bakalım
    Fuck The System !!!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •