User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
39 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: bir türlü çözülemeyen problem.....

  1. #1
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    bir türlü çözülemeyen problem.....

    arkadaşlar araç bilindiği üzere 99 forester turbo, bu sorunla yaklaşık 2 aydır uğraşmaktayım ve bıkma noktasına geldim, bi çözüm üretebilenden allah ani gani razi olsun....

    soruna gelicek olursak araba benzindeiken sabit gaz giderken aşşa yukaru 3 4 bin devire kadar kesme sallama tarzında hareketler yapıyor ve gaz tepkisi düşük vaziyette, lpg de ise hiçbir problem yok, lpg de gaz tepkileri mükemmel durumda ve sallama silkeleme sorunu yok, ayrıca yine benzinde olacak şekilde ses sistemini açtığım zaman araba vuran bas a göre kesmeye hoplamaya daha şiddetli bir şekilde devam ediyor, bu sorunu lpg de yapmadığından başta benzin enjektörlerinde skıntı olabileceğine kanaat getirdim, ancak enjektörler test edildi ve hiçbir soruna rastlanmadı, düşük ihtimalde olsa krank açı sensörlerinde bi sıkıntı olabilir diyerekten onlarda yenilendi yine fiyasko, daha önce bas vurduğu anda aracın hoplaması sorunun yaşamıştım ancak aküyü değiştirinde sorun ortadan kalkmıştı, yine aynı şekilde bi problemmi yaşıyorum düşüncesiyle aküyüde yeniledim, hemde 3 4 tane akü parasına kıyıp babalar gibi bir optima akü aldım sonuç yine fiyasko, son olarak alternatörü elden geçirelim belki sıkıntı onadır dedim, derken alternatörü sökerken konjektör fişinin su alıp ciddi şekilde pas yaptığını gördüm bunu görünce haha dedim sorun bu galiba, ancak nafile, alternatör komple dağıtrıldı içi kontrol edildi değişmesi gereken herşey yenilendi ve toplandı, fişteki pas küf giderildi, ve sonuç malesef yine aynı, bu lanet sorun halen daha devam etmekte.....

    ek olarak, arabanın bujileri yeni, buji kabloları yeni, bobini yeni ve güçlendirmek amaçlı msd bobin takılmıştır, problem eski bobin ilede devam etmekte. şunuda belirteyim, ateşleme ile alakalı sorunlar lpg de kendisini çok daha siddetli şekilde belli eder, misal bujiden kaynaklı bi sorun olsa lpg ye aldığımda aracın çokdaha fazla bu problemi göstermedi gerekir ancak lpg de herşey güllük gülistanlık, bu problem yanlızca benzinde kendisini göstermektedir, dahası araba benzinde bariz bir şekilde çiğ benzin atmaktadır, yani arabayı benzine alınca ortaya çıkan bir ateşleme problemi söz konusu...

    volt metre ile rolantide çalışır vaziyette akünün ve alternatörün voltajlarını ölçtüm ve hiçbir probleme rastlamadım, 14 14,5 volt civarı gösteriyorlar, ayrıca arabada vipec ecu mevcut laptoptan yolda giderkenki voltajı anlık olarak gözle takip ediyorum oda 13,5 14 arasında seyretmekte ve gözle görünür hiçbir problem yok...

    son olarakta akü kutup başları kontrol edildi, ve ayrıca şaseleme kiti ile akü şasesi kuvvetlendirildi, şaseleme kiti ile sorun belli belirsiz bi şekilde hafifledi gibi ama sonuç olarak sorun halen daha devam etmekte, yani değişen hiçbirşey yok...

    başına bu tarz bi sorun gelipte çözen eden biri varsa yada yorum akıl yürütebilecek birisi varsa çok makbule geçer, artık bu sorunu çözmem lazım gına geldi....

  2. #2
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ayrıca silkeleme yaptığı noktalarda afr değerleride gayet normal hiçb bir problem yok...

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorun şaselemelerde olmalı yiğit
    bence şase kablolarına tekrar bak, yenile dikkatlice
    hatta motor kısmında bazı özel yerlerede şaseleme geliyor ama motor söküp takınca gereksiz diyerek iptal edilmiş olabilir, bobin şaseleri gibi mesela..

    akü- > araç şasesi
    akü- > şanzıman
    akü- > motor bloğu
    akü- > üst kapak
    akü- > emme manifoldu
    akü- > vipec ecu kutu şasesi

    bunları sök ve tekrar montele
    ohm metre ile yapacağın kontrol veya voltmetre ile yapacağın voltaj kontrolü işe yaramaz.

  4. #4
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  5. #5
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi vipec ecu ile alakalı şöyle bi sorun var aslında onada değineyim....

    bundan bikaç ay önce vipec ecunun voltajı 11.8 civarlarında okuduğunu farkettik, alternatördemi bişey var hesabı kontrol ettik ama hiçbi problem yoktu, aradık taradık sorunu bulamadık, son olarakta ecunun şase çıkış kablolarından birini sıyırıp araya bi kablo girdim ve o kabloyuda şaseye verdim, voltaj anında 13,8 civarlarına yükseldi ve sorun kalmadı, şuan laptoptan yaptığım kontrollerde halen daha ecu voltajını 13,8 lerde görüyorum, ecu şase kablolarının nere gittiğini nereden şase aldığını bilsem oraları kontrol edecem ancak nereye gittiği hakkında hiçbir fikrim yok...

  6. #6
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki hakan abi lpg de sorun olmamasını neye bağlıyorsun? lpg tertibatı elektriğini drek olarak aküden alıyor bu bişeyi etkilermi?

  7. #7
    driftboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Şehir
    BurSAkarya
    Mesaj
    6.251
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kanka cok salak bişeydir emin ol.. Arkadasın arabada devirde asırı dalgalanma vardı dereceli 106 gibi golf5 okadar aradılar bulamadılar sağ stop kablosu kesilmiş birbirine değiyo diye yapıyomuş. Kabloları bantladı düzeldi. Emin ol öyle sacma bişey cıkar
    Marblex Mining & Marble

    Harput Yapı İnsaat


    Alıntı CasabLanca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabanın önüyle arkası arasında 3 yaş fark var

  8. #8
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı driftboy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kanka cok salak bişeydir emin ol.. Arkadasın arabada devirde asırı dalgalanma vardı dereceli 106 gibi golf5 okadar aradılar bulamadılar sağ stop kablosu kesilmiş birbirine değiyo diye yapıyomuş. Kabloları bantladı düzeldi. Emin ol öyle sacma bişey cıkar
    allah bilir nerdedir anasını satam bakmadığım yer kalmadı lan....

  9. #9
    driftboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Şehir
    BurSAkarya
    Mesaj
    6.251
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yakın zamanda söküp taktığın kabloları bi kontrol et. Mıncıklıyosun sonucta sürekli biliyosun nereyi söküp taktığını. Komple elektrik tesisatını kontrol etmek yerine el değen yerlere bak öncelikle
    Marblex Mining & Marble

    Harput Yapı İnsaat


    Alıntı CasabLanca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabanın önüyle arkası arasında 3 yaş fark var

  10. #10
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    baktım knk baktım deli olcam yakında....

  11. #11
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu şase olaylarına iyice bi göz atmaktan başka çare yok gibi bakalım... gerekirse ek şaselemeler yapıp işi çözmeye çalışacam...

  12. #12
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şasedir şase

  13. #13
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki hakan abi alternatörde ve aküde ölçüğüm 14,5 votu beynin 13,8 volt göstermesi normalmi?

  14. #14
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki hakan abi alternatörde ve aküde ölçüğüm 14,5 votu beynin 13,8 volt göstermesi normalmi?
    normal o kadar kayıp olur
    asıl senin konjektör çıkışın biraz yüksek, normalde 13.8 olmalıydı.
    ama konumuz bu değil

  15. #15
    pcvirus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    sivas
    Mesaj
    995
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence lpg de lpg beyninden çalışmaya başladıgı için sorun ortada kalkıyor
    önemli olan bir kaç kabloyu örneğin bobin vs enjektör çıkışlarının kablosunu dışarıdan çekip direk beyine bi deneme yapabilirsin
    bencede bir yerde kaçak var yada şase eksik

  16. #16
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadasımın swift 1.3 4x4 olandan lpg li arac .
    Benzine alınca sapıtıyor tam gazda titriyor vesaire araç
    sanayide bir cok usta pompa enjektörler vs vs yok filtrre kirli cart curt dediler

    lpg nın baglatısı sokuldu tesisat komple benzınlıymıs gibi cevrildi lpg komple iptal edildi araba oldu canavar

    lpg baglantısında enjektör yanıltıcı kablo varmıs galiba lpgye gecince benzini kesiyormus ordan kablo kopmuş lehimlendi ve düzeldi

  17. #17

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    163
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benzer durumu babamın Focus II'de yaşadık LPG'de hiç birşey yok, araç benzinle yapılan ilk çalıştırmada ve benzinle kullanıldığında sarsak çalışıyordu ve gaz yemiyordu. Enjektörler test edildi, benzin pompası, rolanti motoru kontrol edildi, ateşleme komple (buji-buji kablosu-bobin) değiştirildi ve daha hatırlamadığım birsürü işlem yapıldı ama hiç bişey değişmedi. En son tüm LPG tesisatı söküldü (stafeneli marka idi) sıfır Atiker takıldı herşey düzeldi. Problem LPG ecu'sundaymış.

  18. #18
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    2.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ECT sensörüne baktınmı yada iat sensörüne ısı ile çalışan sensörlerde arıa varsa da bunu yapabilir.bir yandan da acaba vipec de ECT correction tablosunda yada iat correction tablosunda bir saçmalık olabilirmi gözden kaçmış biryer?

  19. #19

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benzine alınca lpgyi tam olarak kesmiyor olabilirmi diyeceğim fakat afr de normal demişsiniz.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •