User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Scirocco motor arıza ışığı hk.

  1. #1
    aybarsdnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Scirocco motor arıza ışığı hk.

    Herkese selamlar,

    160 lık Aracımda downpipe var ve dün yazılım atıldı. Downpipe ı 3 4 gün önce taktırmıştım ve herhangi bir sorun yoktu. yazılımdan sonra da herhangi bir problem olmadı. Ancak, bu akşam yaklaşık 1 km. boyunca denemek için aracı biraz zorladım. Motor arıza ışığı yandı.

    bobin arızası olacağını sanmıyorum çünkü daha önce başıma gelmişti ve araç tekliyordu. Şuan öyle bir sıkıntı yok.

    Downpipe tan dolayı olsa daha önceden yakardı.

    Yazılımdan sonra dün gece de biraz denedim arabayı herhangi bir problem yoktu. dolayısıyla yazılımdan dolayı da olduğunu düşünmüyorum.

    sizce başka ne sorun olabilir? Gün içerisinde vakit bulabilirsem vagcom a bağlatıcam ama biraz keyfim kaçtı

  2. #2
    aybarsdnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok mudur fikri olan?

  3. #3
    arm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    downpipe arıza ışığı yakabilir, ne zaman yakacağı belli olmaz. Sildirirsin arızayı 5 gün sonra tekrar yakar bir arıza teşkil etmez.

    downpipe dan olsaydı hemen yakardı diye birşey yok yani, 3 gün sonrada yakabilir 10 gün sonrada..

  4. #4
    aybarsdnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı arm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    downpipe arıza ışığı yakabilir, ne zaman yakacağı belli olmaz. Sildirirsin arızayı 5 gün sonra tekrar yakar bir arıza teşkil etmez.
    Onlem olarak ne yapilabilir peki? Yani ariza isiginin yanmasi hos degil. Baska bir problem olsa anlayamayacagim

  5. #5
    arm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egzoz üzerindeki (arabadan arabaya değişir ) sensör yüzünden yanıyor, ben yaklaşık 2 senedir kendi aracımda yakılı vaziyette kullanıyorum. Allah korusun ciddi bir arıza olsa sürekli yanık olduğundan gerçek arızayı gözükmeyecek..

    Bilgisayara bağlayıp sildirtebiliyorsun ama 3-5-10 gün sonra kesinlikle tekrar yanıyor sanırım sensör için yazılım yada sensör iptali yapılması gerek.

  6. #6
    Mehmetmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Nevşehir
    Mesaj
    2.935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dumpvalve degistimi? Bence sorun o...

  7. #7
    aybarsdnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok orjinal dumpvalve takili ustunde. Yazilimdan sonra arizalanmis olamaz diye dusunuyorum.

  8. #8
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İbizada yazılımdan sonra dv yırtıldı fakat herhangi bi arıza ışığı yanmadı ekranda,roccolarda da bu şekilde mi bilmiyorum ben dv den olduğunu zannetmiyorum.
    Bobin arızası olsaydı araba direk belli ederdi zaten,patırdama,tekleme ve titreme olur direk anlarsın.
    Muhtemelen dp arızasıdır yukarda arkadaşın dediği gibi dp ne zaman arıza lambası yakar belli olmaz.
    Kimi arabada hiç yakmıyor kimi arabada hemen yakıp yanıltıcı kullanılıyor.
    Vagcom'a bağlatmanı öneririm allah muhafaza önemli bişey olabilir,sorunu çözene kadar gazlama derim.

  9. #9
    aybarsdnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir de soyle bir sorun var ama tam emin degilim. Kisa mesafeli hizlanmalarda bile yakit ortalamasi 14 lere firliyor. Oksijen sensorunden kaynakli olabilir mi?

  10. #10
    Mehmetmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Nevşehir
    Mesaj
    2.935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dp yirtik yada arizali demedim, orjinal dv yazilimla fazla gelen basinci tutamiyor.Dv basinci tutamayip kacirincada arizaya dusuyor.
    Forge dv alinmali, ben downpipe alakali oldugunu düşünmüyorum.
    Vag kablosu yada herhangi ariza tespit cihazi olan bir yerde arizaya baktirin belli olur hersey...

  11. #11
    aybarsdnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmetmert Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dp yirtik yada arizali demedim, orjinal dv yazilimla fazla gelen basinci tutamiyor.Dv basinci tutamayip kacirincada arizaya dusuyor.
    Forge dv alinmali, ben downpipe alakali oldugunu düşünmüyorum.
    Vag kablosu yada herhangi ariza tespit cihazi olan bir yerde arizaya baktirin belli olur hersey...
    Dv basinci tutamadigi icin kaciriyor bunu yazilim sirasinda soylediler zaten. Dynoda egrilere gore tekrar yazilim atildi ve problem olmamasi icin fazla basinc acilmadi.
    Umarim buyuk bir sey degildir

  12. #12
    Cansın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul - Çekmeköy
    Mesaj
    475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazılımını yapan kişi katalitik ışığını söndürecek başka bir şeye gerek yok.

  13. #13
    aybarsdnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cansın Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazılımını yapan kişi katalitik ışığını söndürecek başka bir şeye gerek yok.
    Tekrarlama durumu olmaz mi peki?

  14. #14
    Cansın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul - Çekmeköy
    Mesaj
    475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aybarsdnr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tekrarlama durumu olmaz mi peki?
    Beyini tekrar okuduğunda kod ile katalitik arizasini kapatirsa bir daha yanmaz. Baska bir sey yapmana da gerek yok. Egerki vagcom ile arizayi silersen tekrar yanacaktir. O yuzden beyini tekrar sokup okutman gerek

  15. #15
    MuratGürakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    KAtalitik üzerinde olan 2. oksijen sensorünün arızası beyinden kapatılmadıysa asıl sebep o.
    Eğer kapatıldıysa wagcom'a bağladığında ya ateşleme ile ilgili yada fazla turbo basıncı ile ilgili hata göreceğini düşünüyorum. ÖZellikle aşırı oranda kesicide gezdiysen ve basınç'ta yazılım itibari ile fazla ise oda yakar.
    Huzur Spec ---> 1.6 TDI S-LINE A3 8VS

  16. #16
    aybarsdnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cansın Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Beyini tekrar okuduğunda kod ile katalitik arizasini kapatirsa bir daha yanmaz. Baska bir sey yapmana da gerek yok. Egerki vagcom ile arizayi silersen tekrar yanacaktir. O yuzden beyini tekrar sokup okutman gerek
    Teşekkür ederim. Bir ara maslağa gideceğim o zaman tekrardan

    Alıntı MuratGürakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    KAtalitik üzerinde olan 2. oksijen sensorünün arızası beyinden kapatılmadıysa asıl sebep o.
    Eğer kapatıldıysa wagcom'a bağladığında ya ateşleme ile ilgili yada fazla turbo basıncı ile ilgili hata göreceğini düşünüyorum. ÖZellikle aşırı oranda kesicide gezdiysen ve basınç'ta yazılım itibari ile fazla ise oda yakar.
    Kesiciye hiç girmedim, özellikle dikkat ettim. Yazılımda da basıncı çok açmadık. günlük sıkıntısız binilecek şekilde ayarlandı. Bugün vag com a bağlatıcam. galiba orada verecek olan arızaya göre yorum yapmak daha doğru olacak

  17. #17
    aybarsdnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorun buyuk ihtimalle dump valve den kaynakliymis. Forge almak sart oldu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •