User Tag List

10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Megane rs turbo timer

  1. #1

    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    456
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Megane rs turbo timer

    Merhaba megane rs için turbo timer uygulanabilirmi
    MEGANE RS

  2. #2
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kart sisteminden dolayi malesef mumkun degil.

  3. #3
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo timera gerek yok
    zaten arac stop ettikten sonra belli bir sure suyu dolandırmaya devam ediyor
    turboyu sogukmak için
    akunun yanında o ıs için konmus ufak bir pompası mevcut
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  4. #4

    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    456
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo timera gerek yok
    zaten arac stop ettikten sonra belli bir sure suyu dolandırmaya devam ediyor
    turboyu sogukmak için
    akunun yanında o ıs için konmus ufak bir pompası mevcut
    Bilmiyordum tesekkur ettim
    MEGANE RS

  5. #5
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo timera gerek yok
    zaten arac stop ettikten sonra belli bir sure suyu dolandırmaya devam ediyor
    turboyu sogukmak için
    akunun yanında o ıs için konmus ufak bir pompası mevcut
    İyi de amaç turbonun soğuması değil ki? Turbo yüksek RPMlerle dönerken bir anda yağlamanın kesilmemesi, turbonun pallerinin milinin normal turbo rölanti devrinde dönmesini bekledikten sonra yağlamanın kesilmesi. Tabi ki soğumasının faydası var, ama yine de o iş için yeterli değil. Su soğutmalı turbo bir çok araçta var, linea t-jet mesela. Megane RS mesela. Bunlar kapatırken turboyu beklememek için değil, turbo aşırı basınç altında kalınca, örneğin sürekli 200 ile gidilince uzun süre, aşırı ısınmasın diye var.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  6. #6
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    megane rs te belirttigim gibi gerek yok
    o pompa tamda o iş için var
    kontagı kapadınmı sak diye duruyor zaten turbo pervanesi gözümüzle gorduk
    duran mili yaglasan nolcak yaglamasan nolcak
    asırı yüklü olmadıkca zaten cogu arabadada turbo timer bence gereksiz
    nedenine gelirsek artık cogu arabada start stop var
    atıyorum trafiktesiniz onunuz acılıyor gazladınız ilerde ısıklar geldi durdunuz pat diye kapadı araba 1 saniye bile beklemeden
    istanbulda dolanan bir araba sizce bunu gunde kac defa yapar
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.389
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İyi de amaç turbonun soğuması değil ki? Turbo yüksek RPMlerle dönerken bir anda yağlamanın kesilmemesi, turbonun pallerinin milinin normal turbo rölanti devrinde dönmesini bekledikten sonra yağlamanın kesilmesi. Tabi ki soğumasının faydası var, ama yine de o iş için yeterli değil. Su soğutmalı turbo bir çok araçta var, linea t-jet mesela. Megane RS mesela. Bunlar kapatırken turboyu beklememek için değil, turbo aşırı basınç altında kalınca, örneğin sürekli 200 ile gidilince uzun süre, aşırı ısınmasın diye var.
    tamam haklısın ama megane a zaten takabilme durumun yok kontak sistemi elektronik olduğu için. Ya da harbi çok iyi bi elektrikçi olucak röle turbotimer a göre çalışacak. Ben gazladığım zaman duruyosam stop etmiyordum. Bi de gerçekten istanbulda ihtiyacın yok. Pistte değilsin evine yaklaştığın zaman ışıklar vs yüzünden zaten turbo spool olacak kadar basamıyorsun. Park ederken vs turbo zaten rölanti hızına senkronize oluyor. Turbo timerın çalıştığı 30 saniye. Düşündüğün zaman gerek olmadığını anlıyorsun pist te kullanmıyorsan.
    IN BOOST WE TRUST

  8. #8
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamam haklısın ama megane a zaten takabilme durumun yok kontak sistemi elektronik olduğu için. Ya da harbi çok iyi bi elektrikçi olucak röle turbotimer a göre çalışacak. Ben gazladığım zaman duruyosam stop etmiyordum. Bi de gerçekten istanbulda ihtiyacın yok. Pistte değilsin evine yaklaştığın zaman ışıklar vs yüzünden zaten turbo spool olacak kadar basamıyorsun. Park ederken vs turbo zaten rölanti hızına senkronize oluyor. Turbo timerın çalıştığı 30 saniye. Düşündüğün zaman gerek olmadığını anlıyorsun pist te kullanmıyorsan.
    Doğru, park ederken bile anca çevrilen 1500 rpm zaten. 30 saniye yeterli süre, ama ben ne olur ne olmaz diye dizel arabamda bile bekliyorum bi 30 saniye. Megane'a takılamıyormuş onu da buradan öğrendim doğrudur, megane2'im vardı ama 1.6 idi, kart olayı o zamanlar çok eğlenceliydi, tabi hiç böyle bişey düşünmemiştik doğal olarak. O halde 2.0 T lagunalara, volvo ve mercedes audi grubuna da takılamıyor. Onların da kontak slotlu. Çözülmesi lazım aslında...
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  9. #9
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    megane rs te belirttigim gibi gerek yok
    o pompa tamda o iş için var
    kontagı kapadınmı sak diye duruyor zaten turbo pervanesi gözümüzle gorduk
    duran mili yaglasan nolcak yaglamasan nolcak
    asırı yüklü olmadıkca zaten cogu arabadada turbo timer bence gereksiz
    nedenine gelirsek artık cogu arabada start stop var
    atıyorum trafiktesiniz onunuz acılıyor gazladınız ilerde ısıklar geldi durdunuz pat diye kapadı araba 1 saniye bile beklemeden
    istanbulda dolanan bir araba sizce bunu gunde kac defa yapar
    Start stopta olay şu, biz 118iM aldığımızda çok araştırdık. Olay şöyle gerçekleşiyor, elektrikli bir yağ pompası var ayrıca. Silecek su pompası gibi düşünün. Start stop devredeyken araç kendisi stop ediyor, siz kontak kapatmıyorsunuz butona basıp. O yüzden start stop olan araçların kontak açık olduğu müddetçe bir yağlama sıkıntısı olmuyor. Ama park ederken eşek gibi bekliyoruz, çünkü kontak kapatıp anahtar diyeyim, o zımbırtıyı da götürüyoruz(buton muton yok keyless var). Panameralarda da böyle, zaten çok benzer bir sistem. Başka incelemedim ama mantıklı olan bu, böyledir herhalde.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  10. #10
    Falmor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bakırköy
    Mesaj
    650
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    150-200 le gelip zınk diye parketmedikten sonra gereksiz.Park manevrası sırasında zaten yavaşlıyor turbo,üstüne 10-15 sn bekleyip kapatmak yeterli.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •