User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: Evo IX Karbon Kanat Güneş Yanığı

  1. #1
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Evo IX Karbon Kanat Güneş Yanığı



    Onarım önerileriniz nelerdir arkadaşlar ?

    Teşekkürler
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  2. #2
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Iyi bir zimpara ve tekrar vernik atılması tek care gibi görünüyor usta.

  3. #3
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı douu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Iyi bir zimpara ve tekrar vernik atılması tek care gibi görünüyor usta.
    iz kalır illaki..

    kim yapar buralarda acaba
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  4. #4

    Üyelik
    Jan 2008
    Şehir
    (06)
    Mesaj
    3.324
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmet Gazihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iz kalır illaki..

    kim yapar buralarda acaba
    team art karbon geldi aklıma ama direk

  5. #5
    öskür - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    942
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmet Gazihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iz kalır illaki..

    kim yapar buralarda acaba
    klasik hastalığıdır su zımparası ve vernık
    iz miz kalmaz merak etme yurtdışı forumlarda herkes kendı yapıo bu işi

  6. #6
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benimde aklımda onlar var, biraz uzaklar..

    bi konuşalım bakalım.
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  7. #7
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı öskür Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    klasik hastalığıdır su zımparası ve vernık
    iz miz kalmaz merak etme yurtdışı forumlarda herkes kendı yapıo bu işi
    EywAllah Özgür,

    O zaman iyi bi boyacıda temizinden çözer bu işi.. Yanlarınıda boyatacağım zaten..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  8. #8
    Emre Ekrem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.718
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Su zımparası ve vernik atılması lazım, kendiniz bile yapabilirsiniz, iz kalmaz, hatta kanadın tümüne ince bir zımpara ve vernik olursa çok daha güzel olur.
    /// PEUGEOT SPORT
    Undertaker

    PSA Brothers

  9. #9
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aslında tüm kanatta kabarma var. Komple traşlamak lazım..

    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  10. #10
    Satış Bölümü Sorumlusu Yogi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul/Ataköy
    Mesaj
    2.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    40 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    kanat evo 8 kanadı dimi?

  11. #11
    d.berkay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.348
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tavsiyem işten anlayan birinin tüm kanattaki verniği kazıyıp ince zımpara ile uygulamayı bitirip daha sonra yeniden vernik atması olur.

  12. #12
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yogi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kanat evo 8 kanadı dimi?
    2.el almıştım. siyah bi evonundu sanırım.. aldım taktım direk. 8 kanadı full karbon galiba.. bunun kenarlarının dışı boya içi karbon.
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  13. #13
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok ince ve dataylı bir şekilde zımpara atılması lazım, yoksa hiç vernik olmayan yerlerde elyaf aşındığı için desen bozuluyor, zaten zımparayı ıslattığın için karbonun siyahı gelmeye başlıyor oradan anlıyorsun,
    Kabaran kısımları maketbıçağı ile temizleyip işe başlayabilirsin.

    Vernik aşamasında boyacı mecburen asarak vernik attığı için piyasa kullanılan ucuz kalın vernik elyafı tutmuyor ve akıyor, belli yerlerde toplanıyor vs.
    Ugun sıcaklıkta güzel vernik atılıp kurutulup zımpara atılıp bikaç kez tekrarlanması lazım, vernik çok ince kalırsa desenin bile şeklini alıyor.

    Dükkanda kendin uğraşabilirsin, yada carbon yapan birine verip biraz beklersen daha verimli olur.

    Facede özel karbon vernikleri, karbonun ömrü okadar yazanlara çok güldüm yorum bile yapamadım

  14. #14
    CupraR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı olay benim evodada varmış benden önceki sahibi aracın rengine boyatmış.Aracı ben satın aldıktan sonra boyacıma boyayı zımpara ile komple çıkarttırdım.Karbon ortaya çıkana kadar.Senin kanadın zımparalanmış haline geldi.Daha sonra vernik atıldı.Bazı yerlerde karbonun rengi koyu yeşil gibi parlaması dışında hiç bi sıkıntı çıkmadı.2 sene boyunca.Aracı sattım şuan ne durumdadır bilmiyorum.
    Kısacası zımparalanıp vernik atılabilir.2-3 sene önce team art karbon diye biryer duymadım görmedim bilseydim mutlaka gider en azından bi danışırdım.Onlar büyük ihtimal vernik yerine recine mecine değişik kimyasallarla hallederler diye düşünüyorum.

    Bu arada yukardaki resimdeki kanatta kanatı tutan sağ sol kulakların iç kısımlarıda karbonsa evo9 kanatı Evo8 lerde iç ve dış araç renginde ve iç kısımlarında bir ikitane krom vida gibi bişe oluyo.Birde evo9 kanatı evo 8 kanatından daha hafif sanıyorum.Evo 9larda karbon olan yere (verniği atan yer) parmağınızla tık tık tık diye vurunca içerde bi boşluk olduğunu anlayabilirsiniz.Ama Evo8lerde tahtaya vuru gibi sert bi ses gelir.

  15. #15
    mc pherson - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zımparayı çok dikkatli yapmak gerekiyor. Kompozit parçalardan anlayan biri yaparsa çok daha iyi olur. Ya da en iyisi kendiniz yapmanız.
    Bildiğiniz üzere kompozit teknolojisi havacılıktan türemiş olup günümüzde de birçok hava aracında yoğun kullanımı mevcuttur. Ben özel bir havacılık şirketinde hem analiz hem de parça tamir işlerinin yapıldığı bölümlerde çalıştım. Carbon layer'lar hep örgü desenli değillerdir. Son kat görünen kısma bu hoş desenli tabaka atılmış olup altında muhtemelen farklı desene sahip hatta hiç desensiz Uni directional layer'lar bulunabilir. Zımparanın fazla yapılması sonucu arkadaşların da belirttiği gibi üstteki görsel tabaka lokal olarak kaybolup çirkin bir görüntü oluşabilir. Hatta altta karbon yerine Kevlar tabakalar varsa sarı sarı ortaya çıkabilirler.
    Yine arkadaşların belirttiği gibi zımpara yaparken karbon tabakaya indiğinizi suyun siyahlaşmasından anlayabilirsiniz.o noktada durmak lazım. Ben sıradan bir boyacının yapabileceğini sanmıyorum. Ya kendiniz zımparalayın ya da kompozit parçalar konusunda deneyimli biri yapsın derim.

    @CupraR
    Bu tip bükülme yani bending yüklerine maruz kalan parçalarda out of plane yüklerine karşı koymak için parçanın kalınlığını artırmak gerekir. Ağırlığı artırmadan da kalınlaştırmanın yolu içine core koymaktır. Bal peteğı şeklinde bir kompozit yapı elemanıdır. Eski versiyonda ya köpük yani foam kullanmışlardır ya da maliyeti düşürmek için ağırlığı kötü olsa da tahta kullanmışlardır. Çünkü bu şekle sahip core ve foam işlemek 5 eksenli bir CNC tezgah lazım. İçini boş üretmek de oldukça zordur ve üretimde çok sıkıntı çıkarmakta. Parça içine şişme bir naylon atılıp lamineler öyle serilir. Bunun sonucu vakum altında parçanın şekli dengesiz olur ve gerekli vakum tam uygulanamaz. Üretilen parçada da lamineler arası porosity (gözenek) ve wrinkling (kırışma) olur. Bunlar parçanın dayanımında đüşmeye neden olur.

  16. #16
    SULTANOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Münster
    Mesaj
    6.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Karbon asiri derecede gozenekli oldugundan yapilacak vernik uygulamasi cok kaliteli olmali ve isin piri biri tarafindan yapilmali. Yoksa ilerde cökme yapar.
    74 model sehpa...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •