User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Kısaltılmış amörtisörü orjinal yaya takmak

  1. #1

    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    İSTAANBUL
    Mesaj
    555
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Kısaltılmış amörtisörü orjinal yaya takmak

    Arkadaşlar elimde namstain tarafından 2-3 cm kısaltılmış sertleştirilmîş amörtisörler var .spor yay takmak istemiyorum . Altı vuruyor bunları orjinal yaya takıp kullanabîlirmîyim . Ara yine düşük olmaz diye düşünüyorum .

  2. #2

    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    İSTAANBUL
    Mesaj
    555
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    soruyu anladınız mı?

  3. #3
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orjinal yay orjinal amortisore uygun sekilde yapildigi icin sen 3 cm kisaltilmisa takarsan yay baklalalari birbiri ustune binip hem ses hem rezonans yapar ayrica yol tutusta garip tepkiler gelebilir

  4. #4

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İst53
    Mesaj
    2.552
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  5. #5

    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    İSTAANBUL
    Mesaj
    555
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    PEKİ sadece kısa amörtisör ile araba alçalır mı ? yay olmadan ?

  6. #6
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı oğuz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Baktik goremedik hayirdir ?

  7. #7
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gemsazr9 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    PEKİ sadece kısa amörtisör ile araba alçalır mı ? yay olmadan ?
    Yay olmadan ? İlk sorunda orjinal yayla kisa amortisordu yabi ayni sey

  8. #8
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Görmeden etmeden birşey söylemek çok doğru değil ama sıkıntı olmaz. aracında ekstradan 100 200 kilo yük varmış gibi olur. 3 santimetreyle baklalar birbirine temas edecek duruma gelmez zaten. yinede amortisörü de değiştirmen daha akıllıca olacaktır.

  9. #9
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben yıllarca extended top hat kullandım. Kısaltılmış amortisörle aynı şeydir. Amerikalılar amortisör kısaltmayı akıl edemediğinden(!) extended top hat kullanıyorlar. Kaput mesafesi müsaitse sen de yapabilirsin kendin. Mili kesmekten daha sağlıklıdır. Hem alçaltır, hem amortisörün dibe vurmasını önler, hem de amortisörün sağlıklı aralıkta çalışmaya devam etmesini sağlar.



    Kısa amortisör miliyle aracın alçalır kısalttığın kadar. Y.Emre arkadaşın da belirttiği gibi, aracında ekstradan yük varmış gibi tepki verir ve bir miktar sert helezon gibi tepki verir sıkışan helezon. Ancak hareket aralığı daralır. Fazla yükte ve sert darbede vurabilir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  10. #10
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    spor helezon takılmıs aracta amortisor mili ust taraftan kısaltılarak amortisorun eskiden oldugu gibi aynı aralıkta calısması saglanabilir. yay takıldıktan sonra yumusayan suspansiyon, bu sekilde eski sertligine ulasır. fotograftaki sistemle aynı mantıkta calısır fakat her araba için boyle bir sistem bulunmadıgından mecburen amortisorleri de kısaltmak koni vs gibi amortisor almadan onceki en iyi secenektir.

  11. #11
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    spor helezon takılmıs aracta amortisor mili ust taraftan kısaltılarak amortisorun eskiden oldugu gibi aynı aralıkta calısması saglanabilir. yay takıldıktan sonra yumusayan suspansiyon, bu sekilde eski sertligine ulasır. fotograftaki sistemle aynı mantıkta calısır fakat her araba için boyle bir sistem bulunmadıgından mecburen amortisorleri de kısaltmak koni vs gibi amortisor almadan onceki en iyi secenektir.
    Bulunmasına gerek yok. Herhangi biryerde çalışmadım, projelerde stajda edindiğim tecrübeyle, ben bile en fazla 3 4saatte yaparım her araca bulunmuyor dediğin sistemi. Kabaca 2 parça demir birde burç..

  12. #12
    emre55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    istanbul/Kartal
    Mesaj
    1.550
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu dalgadan bulabilirmiyim kendi aracım için, coilde dipteyken yay boşta duruyor, sanırım böyle birşey koyarsam boşluğu almış bir nebzede sekmeyi önlemiş olabilirim diye düşünüyorum daha önceki tecrübelerime göre
    AKKAYA OTOMOTİV KAPORTA&BOYA SERVİSİ
    İstanbul / Kartal

  13. #13
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben kendim yaptım zaten. Hazır almadım. Kestim, araya uygun çapta ve istediğim uzunlukta boru kaynattım.

    Google'a "extended top hat" yazıp görsellerde aratın.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  14. #14

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    1.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki bu parçayı "extended top hat" kullanacağımız zaman custom yapmak istediğimizde, araya ne kadar uzunlukta parça koyacağımızı neye göre hesaplayıp kaynak yapacağız. Örneğin araca takılacak spor yay 3 cm veya çok daha düşüreceğiz.. Araya kaynatılacak parça hep standart uzunlukta olmaz sanırım.. Bunun bir orantısı varmıdır. ?
    Edeple gelen, lütufla gider.

  15. #15
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Amortisör milini keserken nasıl hesaplıyorsanız bu da aynı şekilde. Aracı kaç cm düşürecekseniz işte.. Zaten belirli kısımlara düz/kontra somun kaynatarak az da olsa tekrar ayar yapma şansınız olur

  16. #16
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı opamp Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki bu parçayı "extended top hat" kullanacağımız zaman custom yapmak istediğimizde, araya ne kadar uzunlukta parça koyacağımızı neye göre hesaplayıp kaynak yapacağız. Örneğin araca takılacak spor yay 3 cm veya çok daha düşüreceğiz.. Araya kaynatılacak parça hep standart uzunlukta olmaz sanırım.. Bunun bir orantısı varmıdır. ?
    Aracın süspansiyon geometrisine bağlı. Amortisörün alt tablaya veya taşıyıcıya bağlantı yeri ne kadar geride ise o kadar misliyle düşürecek, tekerleğe ne kadar yakın ise de o kadar uzattığın mesafeye yakın düşürecektir.

    Ancak burada limit kaput mesafesi. Kaputa olan mesafeyi ölçmeden uzatmayın, kaputu delersiniz
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  17. #17
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bulunmasına gerek yok. Herhangi biryerde çalışmadım, projelerde stajda edindiğim tecrübeyle, ben bile en fazla 3 4saatte yaparım her araca bulunmuyor dediğin sistemi. Kabaca 2 parça demir birde burç..
    iyi guzel dedin de kardesim her arabanın amortisor ust takozları aynı yarz değil ki? mesela astra h ı örnek veriyim sana, plastik bir parca tutuyor amortisoru arabanın ustunde.. hiçbir vida yok yani.. ancak kalıp işi olması gerekir onun için.. yada kesip ciddi bi kaynak yapılması lazım..

  18. #18
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iyi guzel dedin de kardesim her arabanın amortisor ust takozları aynı yarz değil ki? mesela astra h ı örnek veriyim sana, plastik bir parca tutuyor amortisoru arabanın ustunde.. hiçbir vida yok yani.. ancak kalıp işi olması gerekir onun için.. yada kesip ciddi bi kaynak yapılması lazım..

    Açıp bakmak gerek, sonuçta her araca her parça/sistem olmuyor. Hali hazırda yapılmış örneği var mı diye baktım bulamadım ama, biraz uğraşla yapılır yinede. Amortisörün üzerine diş açılıp cnc yada tornada da solid şekilde bir takoz yapılır hallolmuş olur..

    Torna yerine cnc olur çok çok

  19. #19

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İst53
    Mesaj
    2.552
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı STP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Baktik goremedik hayirdir ?
    herkes senin gibi rezonansı bilmiyor linkle bilgilendik,hayır yani

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •