User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
64 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: pbox-dbn 100-200 eğim bilmecesi

  1. #1
    SuperSprint
    Misafir

    pbox-dbn 100-200 eğim bilmecesi

    pbox yada dbn 100-200 ölçümlerindeki yol eğimi nasıl hesaplanıyor ?

    Örneğin -2 eğim 100-200 süresi denildiğinde
    Yolun 100 ile 200 görüldüğü kısımlarının deniz seviyesine göre arasındaki farkın 2 aşağı olmasımı (yani deniz seviyesinden 2 metre yüksekken 200km gördüğün yer deniz seviyesi oluyor)
    yoksa 100-200 arasında her 100 metrede bir yolun 2 metre aşağıya doğru olmasımı

    çünkü aralarında ciddi değer var
    örneğin -2 eğim 100-200 eğer 100 metrede bir 2 metre aşağı inmek ise ki öyle duydum

    ozaman örneğin -2 eğim ile 1km de 100-200 ü geçen bir araç
    başlangıç ile bitiş noktası arasında yaklaşık 20 metre aşşağı inmiş demek oluyorsa
    baya bir rampa aşağı olmuyormu ?

  2. #2
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sizi de okuduğunuz gibi 100 metrede yolun 2 metre alçalması anlamına geliyor. adı üzerinde yüzde 2 eğim. evet uzun mesafede çok fark olur. bu yüzden de -1 lik değer değişimi saniyelerde ciddi farketmekte. +1 ile -1 eğim arasında yaklaşık 1.5 - 2 sn oynuyor.
    M. The most powerful letter in the world.

  3. #3
    SuperSprint
    Misafir


    yani şöyle bir eğimin 100 den 200 e kadar hiç değişmeden indiğini düşünürsek

    göz kararı -2 ile -3 arasında diyebilirmiyiz

  4. #4
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Deniz seviyesi ile alakasi yok.
    100km den 200km kat ettigin mesafedeki ORTALAMA egimdir. Yolun egimi degil.
    Yolun egimi yukari yada asagi dogru surekli degiskenlik gosterir. Oyuzden aa burasi -2 egim diyemeyiz.
    Mesela ayni yerde polo 100-200km de -2,5 yada +1 egim gosterebilir ama daha hizli/yavas arac daha yuksek yada dusuk egim cikartabilir ayni yerde.
    Aslinda bu bilmece degil,basit birsey...
    -1 egim m3 yada bu tip hizli araclarda 2 sec fark etmez ancak cok daha yavas aracda farkeder.
    Daha onlarca parametre var,yazildikca acilir konu

  5. #5
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir yol net sekilde surekli -2 egimle asagi inemez,egim ya artarak yada azalarak devam eder.
    Eminim sehirler arasi yol cok yapmissinizdir,sabit egim gordunuz mu atlama rampasi gibi?sabit egimli olmasi icin alt yapiyla cok ugrasmak gerek...
    Yani lat ettigin mesafenin ortalamasini verir Dbn ciktisinda.
    Egimde en guzeli -1/-2 arasinda olmak.

  6. #6
    SuperSprint
    Misafir
    -1 nerdyse hic egim yok demek o sekilde hesaplarsak gozle bile goremessin

  7. #7
    halilcakir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    1.453
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cihaz eğimi şu şekilde hesaplıyor diye biliyorum.

    Örnek olarak 100-200km/h hızlanmasını kaç saniyede tamamlayacağını ölçmek istiyoruz.

    Vaysayalım 80km/h den gazladık ve tam 100km/h sürate ulaştığımızda deniz seviyesinden 100 metre yukardayız. (cihazın uyduyla alıp verdiği sinyallere göre)

    Ayağımızı hiç gazdan çekmeden 200km/h ye kadar devam ettik ve 200km/h yi geçerkende 97 metre deniz seviyesinden yüksekteyiz.

    Yani noldu 100 metre yüksekden 97 metre yüksekliğe doğru yokuş aşağı inmiş olduk.

    (97-100) / 100 = -0,03 yani eğim %3 yokuş aşağı demek

    Bu maksimum %3 e kadar kabul edilebilir hikayeside bir arkadaşın araştırmalarına göre USA deki çoğu drag pistinde %3 e kadar yokuş aşağı eğim olmasından kaynaklanıyormuş.

  8. #8

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.078
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğim demek tanjant demektir. Tanjant ise bir dik üçgende örneğin, karşı kenar / komşu kenar oranıdır.
    Yukarıdaki tabelayı yorumlarsak tanjant=0.10 imiş. Buradan açıyı bulabilirsiniz hesap makinası ise.
    Örneğin %100 eğim tanjant 45 derecedir.
    Okumadan imzalamam.....

  9. #9
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    99,8km gibi cihaz olcmeye basladi ve 200,1 cibari birakti.
    O sirada bu surede egim aZaliyor yani %-4 de basladin -1 de bitti is ada tam tersi?
    Yada o arada egim once cok sonra tam duz hatta +1 yukari,ne olucak?
    Yani kisaca makina bu mesafenin her metresini hesapliyarak sonucu bildiriyor,100 den 200km de bitisi degil.
    Yahu chartlari acin inceleyin,hepsi orada var

  10. #10
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    100 kmh da basladigin yukseklik 100 metre diyelim
    200 kmh da bitirdigin yukseklik 90 metre.


    toplamda 10 metre aşağı iniyoruz.

    100 den 200 e cikarken aldigimiz yolda 500 metre diyelim.


    500 metrede 10 metre inmissek bu %-2 egim var demek.

  11. #11
    halilcakir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    1.453
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    100km hızda 100 metre yükselikte olup 150 km hızda 95 metre yüksekliğe inip 200km hızda 102 metreye tırmanmış bir araba toplamda %2 yokuş yukarı tırmanmış olur

    eğim hesaplamasının alınan mesafe ile bir ilgisi yok

    ölçülmeye çalışan süre aralıklarına dair ilk sinyalin kabul edildiği andaki mevcut yükseklik ile son sinyal olarak kabul edildiği andaki yüksekliğin önemi var

    tam tersi olarak önce yokuş tırmanıp belli bir noktada tırmandığın yokuşu inmeye başlayabilirsin

    koşuyu bitirdiğin anda başladığın andakinden yüksekdeysen temelinde yine yokuş tırmanmış sayılırsın

  12. #12
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı halilcakir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cihaz eğimi şu şekilde hesaplıyor diye biliyorum.

    Örnek olarak 100-200km/h hızlanmasını kaç saniyede tamamlayacağını ölçmek istiyoruz.

    Vaysayalım 80km/h den gazladık ve tam 100km/h sürate ulaştığımızda deniz seviyesinden 100 metre yukardayız. (cihazın uyduyla alıp verdiği sinyallere göre)

    Ayağımızı hiç gazdan çekmeden 200km/h ye kadar devam ettik ve 200km/h yi geçerkende 97 metre deniz seviyesinden yüksekteyiz.

    Yani noldu 100 metre yüksekden 97 metre yüksekliğe doğru yokuş aşağı inmiş olduk.

    (97-100) / 100 = -0,03 yani eğim %3 yokuş aşağı demek

    Bu maksimum %3 e kadar kabul edilebilir hikayeside bir arkadaşın araştırmalarına göre USA deki çoğu drag pistinde %3 e kadar yokuş aşağı eğim olmasından kaynaklanıyormuş.
    Eğimin gps üzerinden hesaplandığına emin misiniz ? dahili mekanik bir sistem ile hesaplandığını biliyorum. hatta bunun yanıltığını da duyuyorum. fazla detay vermeyeyim de olay çıkmasın forumda
    M. The most powerful letter in the world.

  13. #13
    halilcakir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    1.453
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    GPS üzerinden olması lazım çünkü ekranda gösterdiği sürenin eğim ile ilgisi yok

    o yüzden eğimle ilgili bir hile yapsan bile dbn deki kaydı aldatmış olursun ve şöyle düşün o içindeki mekanik sistem dünyanın neresinin ne eğimde olduğunu nerden bilebilecekki?

    uydunun gökyüzündeki yeri ile senin yeryüzündeki yerin arasındaki sinyalin aldığı mesafeden yüksekliğini tespit ediyor diye düşünüyorum

    yoksa öyle elinde cihazı hafif yamuk tutarakda eğim konusunda hile yapılabiliyor olurdu

  14. #14
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı halilcakir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    GPS üzerinden olması lazım çünkü ekranda gösterdiği sürenin eğim ile ilgisi yok

    o yüzden eğimle ilgili bir hile yapsan bile dbn deki kaydı aldatmış olursun ve şöyle düşün o içindeki mekanik sistem dünyanın neresinin ne eğimde olduğunu nerden bilebilecekki?

    uydunun gökyüzündeki yeri ile senin yeryüzündeki yerin arasındaki sinyalin aldığı mesafeden yüksekliğini tespit ediyor diye düşünüyorum

    yoksa öyle elinde cihazı hafif yamuk tutarakda eğim konusunda hile yapılabiliyor olurdu

    manyetik bir ölçüm mevcut. yanıltma da yine manyetik olarak gerçekleşiyor. ilgini çekiyorsa birkaç link atayım incele. fakat dediğin şekilde olmuyor. onu söyleyebilirim. forumda da bunu yapanlar mevcut. ne yazıkki..
    M. The most powerful letter in the world.

  15. #15
    AlpEren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    616
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pbox a miknatis takiyorum ben everestten asagi basarken egim 0 da kafam rahat

  16. #16
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AlpEren Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Pbox a miknatis takiyorum ben everestten asagi basarken egim 0 da kafam rahat
    artık anlayana alperen detaya gerek yok, herkesin mutluluğu başka.
    M. The most powerful letter in the world.

  17. #17
    AlpEren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    616
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Firat.M3 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    artık anlayana alperen detaya gerek yok, herkesin mutluluğu başka.
    Cok dillendirmeyelim abim rekorlar bizde kalsin

  18. #18
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı halilcakir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    100km hızda 100 metre yükselikte olup 150 km hızda 95 metre yüksekliğe inip 200km hızda 102 metreye tırmanmış bir araba toplamda %2 yokuş yukarı tırmanmış olur

    eğim hesaplamasının alınan mesafe ile bir ilgisi yok

    ölçülmeye çalışan süre aralıklarına dair ilk sinyalin kabul edildiği andaki mevcut yükseklik ile son sinyal olarak kabul edildiği andaki yüksekliğin önemi var

    tam tersi olarak önce yokuş tırmanıp belli bir noktada tırmandığın yokuşu inmeye başlayabilirsin

    koşuyu bitirdiğin anda başladığın andakinden yüksekdeysen temelinde yine yokuş tırmanmış sayılırsın

    mesafe ile ilgisi yoksa nasil % (yüzde) verebiliyoruz?

    neyin yuzdesi ?

    senin dedigin gibi olsa alttaki ornekte 100-200 arasi egim 5.5 olmali fakat egim %-2.4.

    alinan yola bakiyoruz 222 metre. 222 metrede 5.5 mt yukseklik farki var. 222 de 5.5 sa ,100 de 2.4 flan ediyor.

    http://www.techturkey.com/forum/60-1...200-times.html

  19. #19
    halilcakir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    1.453
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Link atın inceleyelim ama bana komik geldi ne yalan söyleyim

    O zaman ben şimdi evin zemin katındayım yüksekliğim belli dama çıktım yüksekliğim belli ama biz bunu mıknatısla damı zeminden aşağıda gösterebiliriz öylemi?

    Bana mantıklı gelen şekli,ben zemindeyken uydudan gelen sinyal atıyorum 12 metre yol katedip cihazla iletişime geçti , dama çıktım 5 metre yol katedip cihazla iletişime geçti.

    Temel olarak uydunun deniz seviyesine olan mesafesi belli doğal olarak senin bulunduğun yerin deniz seviyesine göre yüksekliğini hesaplayabiliyor.

    Diğer mesafe ile ilgili yazan arkadaş grafiği incelersen 4.5 uncu saniyede araba 121.8 metre gibi bir yükseklikte grafikten tam okumak zor , sıfırıncı saniyede ise 125.6 metrede

    yani ;

    (121,8-125,6) / 125,6 = -0,03 gibi bir rakam dbn dosyası olsa o koşunun tam eğimini tam rakamlarla söyleyebilirdim

    büyük ihtimalle dbn yi açıp koşunun tam başladığı ve bittiği yükseklikleri yazarsak formüle ordaki 2.4 sonucu çıkacaktır

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •