User Tag List

19 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Ön-Arka lastik çapı farkı ESP'yi sapıttrır mı?

  1. #1
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.961
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Ön-Arka lastik çapı farkı ESP'yi sapıttrır mı?

    Arkadaşlar orjinal ebadı 205/55/R16 olan tekerlerimi 18" jantlarla değiştiricem fakat jantlarla beraber 2 adet 245/40R18 lastik geliyor dolayısıyla çap 48mm büyüyor, bunları arkaya takıp önlere orj. ebada yakın 225/40/R18 taksam ESP' yi sapıttırmıyım Araç 2004 Accord

  2. #2
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.961
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çaptaki farkı yanlış hesaplamışım 48 değil 21mm olcak, çaptaki değişim %3,32'ye denk geliyor

  3. #3
    Mehmetmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Nevşehir
    Mesaj
    2.935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birsey olmaz bence ama esp devredeyken etkisi eskisi kadar iyi olmayabilir.

  4. #4
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.961
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Varmi daha once tecrube eden kas yaparken goz cikartmayalim

  5. #5
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sapittirir. Abs de ESP de sapitir. Her tekerde sensor var bildiginiz gibi. Lastik 1 tam turu ne kadar surede attigina gore datayi hiz olarak gonderir ecu ya. caplar farkli oluncada gonderecegi hiz degerleri farkli olur

    ESP nin amacida bildiginiz gibi lastiklerde olusan hiz degiskenligini (kayma ile olusan gibi) frenleri kullanarak esitlemek.

    edit: Sapittirmaktan kastim bana sorarsan erken devreye girme vs. gibi olur. Yoksa duz yolda giderken viraja girerken vs bir sorun olmaz

  6. #6
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sapitabilirdr sapitmayabilirde.eger sadece g sensorlerinden bilgi aliyosa bisi olmazda teker sensoru varsa skinti olabilir.ayrica sana para lazim isine bak sen

  7. #7
    dirk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Şanlıurfa - Ankara
    Mesaj
    3.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu şekildeki değişimde problem olacağını sanmıyorum. o aracların orjinalda o jant ölcüsüyle ccıkanı da var teknik bi değişiklik yoktur esp milisaniye erken yada geç girecektir..



    edit yanlış okumuşumm ( problem olacağını düşünüyorum ama kullanımmı etkileyeceğini cok sanmıyorummmm
    Aquila non captat muscas!

    b16vtecturbo#gizlituning #hondateam#cilacılaranlamaz

  8. #8
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genelde arkadan itişli araçlarda tolerans daha yüksek oluyor %5 - 10 arası ancak önden çekişli araçlarda en fazla %5 tolerans vardır ama sizin araçta bu tolerans nedir bilemiyorum. Çok yüksek bir oran değil gibi.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  9. #9

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.079
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 lastik hepsi aynı ebatta olmayacağı için sorun çıkartabilir.
    ESP hep devreye girebilir, ABS ışığın yanabilir.......
    Okumadan imzalamam.....

  10. #10
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bmw e60'da cruise controlü bozuyor. yedek lastik gibi görüyor ve 80km üzerinde cruise'a alamıyorsun. yine de emin olmadan satın alma. araç nedir ?
    M. The most powerful letter in the world.

  11. #11
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bmw nin çoğu jantında ön arka taban genişliği ve yanak kalınlığı farklı lastikler kullanılıyor,şu ana kadar böyle bişe duymadım.Sizin 5 kasada mı olmuştu?

  12. #12
    emrah-58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mantık olarak esp yanal kayma ve teker hızı farklılıkları durumunda devreye girmiyormu, sizin lastikleriniz genişleyecekse yola biraz daha sağlam basacaktır buda esp yi her zamankinden az daha zor veya yol şartına göre kolay devreye sokacaktır, Ben custom coilover uygulamasıyla aracımın önünü neredeyse esnemez hale getirmiştim, esp nin amacı gerekli tek veya birden fazla tekere fren yaptırıp kasanın stabilitesini direksiyonun o an tutulduğu yöne toplamaması ,o sertliğe rağmen esp yinede sapıtmamıştı tek hamlede yola koyuyordu, sizdede bir sorun çıkacağını sanmıyorum ,geri dönüşümü sizin için zor ise bekletinizi bilemediğimden deneme yanılma yöntemi işe yarayacaktır
    BOYASIZ GÖÇÜK DÜZELTME ' PDR DENT REPAİR

  13. #13
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.961
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arac honda accord sanirim cok buyuk sikinti cikartmaz denemek lazim olmsuzlukla karsilasirsam arka lastikleride takas yoluyla onle ayni ebata cevirebilirm cevap veren arkadaslar tesekkur ederim

  14. #14
    Jön Türk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    4.553
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapı içerisinde lastik ebatları ile alakalı bir sticker yok mu ?
    Bende bmwde ön arka farklı taban ve yanak ebatlı lastik kullanıyorum sorun olmadı şimdiye kadar.
    #eksikpazar

  15. #15
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben olsam denemezdim
    fazla riskli, büyük ihtimal sıkıntı çıkacak

  16. #16
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Honda, Bosch ESP kullanmadığından toleransları net bilinmiyor.

    - ESP/ABS ışığın sürekli yanıp sistem sürekli devredışı kalabilir
    bu olmazsa, yani sürekli ikaz vermezse de;
    - ASR belirli bir hızdan sonra fark arttıkça patinaj gibi algılayıp gücü kısabilir
    - ABS düzgün çalışmayabilir
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  17. #17
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bmw ler de bu tolerans nedir?Yani orjinal lastiğe göre.

  18. #18
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bmw ler de bu tolerans nedir?Yani orjinal lastiğe göre.
    Çoğu avrupa araçta Bosch sistem var.

    Bosch sistemlerde aynı taraftaki(viraj etkisini bertaraf etmek için) ön ile arka teker arasındaki hız farkı 3~5km'yi aşarsa bu spin olarak algılanıyor. Bu nedenle düşük hızlarda sorun çıkmasa bile hız arttıkça hata verme ihtimali de artıyor.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  19. #19
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anladım,teşekkür ederim.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •