User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 1.6 şahin turbo

  1. #1

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    12
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.6 şahin turbo

    s.a herkese iyi forumlar elimde önceden üst kapak piston kol krank ve eksantriği turboya göre ayarlı ve turbolanmış sonrada turbo sökülmüş bi şahin var
    aracın motorundan yatak sesi gelmekte ve okudugum bilgilerde sıkıştırma oranının 9.2 oldugunu gördüm (orjinal motorun) şimdi ben sıfır kol,piston,ana yatak,kol yatak alsam krank ve eksantrik aynı kalsa bi problem olusurmu olusursa neden ?
    2. sorum aracı lpgde yurutmeyi planlıyorum 0.5-0.8 arasında önceden yürütmeye çalıştıgım şahinimi lpg mikserini turbo emişinden vermiştim fakat tecrübe ettiğim kadarıyla aracın içinde müthiş bi lpg kokusu yakıtta aşırı sarfiyat (km.de 1 tl gibi) ve çekiş düşüklüğü gördüm bunun üzerine bi arkadaşımla lpgyi emme manifolduna delikler delerek rekorlar yardımıyla silindirlere ayrı ayrı vermeyi planlıyoruz bunun için nelere gerekli (lpg beyni, hortum vs.) cevaplarınızı bekliyorum yardımlarınız için teşekkürler. NOT:ARAÇ karbüratörlüdür.

  2. #2
    aga81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye düzce
    Mesaj
    2.193
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bendede var kendimiz turboladik piston kol vs. Hepsi var tup beyni bekliyorum italyadan gelicek sanirim bi arkadas getiriyor 7 diyaframli vs. Boseyler anlatti hem karbüratörde daha iyi ayar tutarmis suan benzinde kullaniyorum beyin daha gelmedi 0.7 barda 143 hp dyno verisi aldim. Suan 1.4 barda kullaniyorum daha dynoya cikmadim.
    Benzinde en az uzun yolda 78 kurus yaktirabildim bakalim lpg de ne yakicak.bu arada egzantrik orjinal
    Alıntı ErHaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir arabaya şenolun eli değdiyse o araba olur kardeşim..
    USTAM DEMİR GARAJ DÜZCE
    SARAY EKMEK VE UNLU MAMULLERİ HİPERMARKET...

  3. #3

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    12
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo ne kullandınız

  4. #4
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.073
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yıllar önce bendede turbo şahin vardı bendekinde kapak işli piston vardı ateşlemede elektroniğe çevirmiştik.lpgde kullanıyordum tüp beyni çift çıkışlıydı yani v6 v8 motorlar için turbonun ağzından veriyorduk ve sistemin can damarı blowoftu o olmazsa stop eder aracın boğlur yani bypass gibi bi işe yarıyodu daha çok ben 2 barda kullanıyordum ve inanılmazbi torku vardı 3. vitesi sararak bitiriyordu gelgelelim gazın anasını belliyodu şimdiki aklım olsa benzinde binerdim.1.5 barın altında kullanıcaksan hiç uğraşma ancak turboyu çok iyi seçmen lazım
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  5. #5

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    12
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.4 hedefim var ama her zaman değil sadece istediğimde yoksa şehir içi kullanımda bana 0.8 yeter ama su sıkıstırma oranı canımı sıkıyo baska araçlarda 10 sıkıstırma oranı var stok motora 1 bar basıyolar hiç bi sıkıntı çıkmıyo bunu yapan usta yalnıs piston kullanmıs olabilirmi acaba diyorum bi de 1.24 nickli bi arkadaş vardı burda 124 vardı onda o da sadece piston üstlerinden biraz aldırmıs ve sorunsuz bindiğini söyledi bu lpg sistemi olur yada olmaz diyecek biri yokmu ?

  6. #6

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    12
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turboman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yıllar önce bendede turbo şahin vardı bendekinde kapak işli piston vardı ateşlemede elektroniğe çevirmiştik.lpgde kullanıyordum tüp beyni çift çıkışlıydı yani v6 v8 motorlar için turbonun ağzından veriyorduk ve sistemin can damarı blowoftu o olmazsa stop eder aracın boğlur yani bypass gibi bi işe yarıyodu daha çok ben 2 barda kullanıyordum ve inanılmazbi torku vardı 3. vitesi sararak bitiriyordu gelgelelim gazın anasını belliyodu şimdiki aklım olsa benzinde binerdim.1.5 barın altında kullanıcaksan hiç uğraşma ancak turboyu çok iyi seçmen lazım
    tür beyni markası neydi nerden temin ettiniz bilgi verirmisin

  7. #7
    Dctrlprn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    328
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aga81 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bendede var kendimiz turboladik piston kol vs. Hepsi var tup beyni bekliyorum italyadan gelicek sanirim bi arkadas getiriyor 7 diyaframli vs. Boseyler anlatti hem karbüratörde daha iyi ayar tutarmis suan benzinde kullaniyorum beyin daha gelmedi 0.7 barda 143 hp dyno verisi aldim. Suan 1.4 barda kullaniyorum daha dynoya cikmadim.
    Benzinde en az uzun yolda 78 kurus yaktirabildim bakalim lpg de ne yakicak.bu arada egzantrik orjinal
    Abi rica etsem tam olarak specleri yazabilirmisin bize ışık tut bende kafayı kırdım kırıcam turbolucam sonunda

  8. #8

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    12
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen specleri yazarsan bnm içinde faydalı olur

  9. #9
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.073
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geçmiş zaman tam hatırlamıyorum italyan malıydı o zaman fiyatı 600 tl idi aldesaydı galiba
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  10. #10
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.073
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stock motora mazda e 2200 model minübüs pistonu alıyosun goetze marka rektefecide tepelerinden aldırıp kuyruğundanda 7 mm yekadar aldırıp takıyosun ben gündelik kullanımda 2 bar basıyodum hiç sıkıntı yaşamadım.ancak piston boşluğunu normalden biraz fazla verirsen daha iyi olur sonuçta lpg de bineceksen sarma ihtimalin düşmüş olur.ayrıyeten radyatörü tofaş 3 lü süper tak çift fanlı harelet sıkıntında kalmaz
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  11. #11
    aga81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye düzce
    Mesaj
    2.193
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anca girebildim islerim yogunda turbom dayannmadi buarada yerli turbo kullanmistim turbo arayisindayim pistonlarimda pug 205 gti pistonu sıkıntı yasamadim daha daha oncede ayno pistondan kullanmistik 3 yıl sikintisiz kullandik kollar orjinal sifir jant lastik aldim 1.4 bardayken 3. Viteste sarmasi guzel heleki bi sahinle
    Alıntı ErHaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir arabaya şenolun eli değdiyse o araba olur kardeşim..
    USTAM DEMİR GARAJ DÜZCE
    SARAY EKMEK VE UNLU MAMULLERİ HİPERMARKET...

  12. #12
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cellat1948 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    s.a herkese iyi forumlar elimde önceden üst kapak piston kol krank ve eksantriği turboya göre ayarlı ve turbolanmış sonrada turbo sökülmüş bi şahin var
    aracın motorundan yatak sesi gelmekte ve okudugum bilgilerde sıkıştırma oranının 9.2 oldugunu gördüm (orjinal motorun) şimdi ben sıfır kol,piston,ana yatak,kol yatak alsam krank ve eksantrik aynı kalsa bi problem olusurmu olusursa neden ?
    2. sorum aracı lpgde yurutmeyi planlıyorum 0.5-0.8 arasında önceden yürütmeye çalıştıgım şahinimi lpg mikserini turbo emişinden vermiştim fakat tecrübe ettiğim kadarıyla aracın içinde müthiş bi lpg kokusu yakıtta aşırı sarfiyat (km.de 1 tl gibi) ve çekiş düşüklüğü gördüm bunun üzerine bi arkadaşımla lpgyi emme manifolduna delikler delerek rekorlar yardımıyla silindirlere ayrı ayrı vermeyi planlıyoruz bunun için nelere gerekli (lpg beyni, hortum vs.) cevaplarınızı bekliyorum yardımlarınız için teşekkürler. NOT:ARAÇ karbüratörlüdür.
    2. sorun için: Daha önce açtığın konuda yazdığım gibi cut-off sistemi olmadığından viteste giderken gazı bıraktığında lpg kokusu alman normal. Ha tehlikelimi tehlikeli. Fakat dediğin şekilde manifolt üstüne delik delme konusunda sıralı sistem lpg olmadan olmaz. Neden olmaz, turbo sonrası manifoltunda pozitif akım oluşacağımdan lpgyi basınçla enjeksiyon yapmazsan lpg buharlaştırıcıya geri döner. Enjeksiyon yapman içinde zaten ecu, yakıt hattı vs bi dünya değişim yapman gerekecek, astarı yüzünden pahalıya gelir.
    Bu noktada işi külfetli olmayacak şekilde halletmek için blowoff yerine, süperşarjlı araçlardaki by-pas valfi bağlayıp turbo emişine fazlalık hava yakıt karışımını geri vereceksin. Bir diğer lazım olan parçada yurtdışında venturi lpg- turbo uygulamalarında sıklıkla kullanılan blos tipi mikserle turbo emişinden lpgyi vermelisin. Bulamazsan bazı karbüratör tipleri için özel üretilmiş iki başlıklı birbirinden farklı iğneli mikserlerden takmalısın. Turbo emiş ucuna hortum atmak başlı başına bir hata.

  13. #13
    Dctrlprn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    328
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki ara mixer ile olmaz mı ? karbüratörün arasına takılan ?

  14. #14
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.073
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aramixer le olmaz lpg turbo çünki turbo basıncı karbüratörden içeri giderken aynı zamanda miksere de vercektir basınçlı hava sayesinde gaz gelmez ve araç stop eder mikserle vermen için turboyla bastığın havanın daha fazla basınçla lpg vermen gerekir buda imkansız geriye sadece turbonun ağzından içine palin içine doğru boru yardımıyla vermen gerekir pale değmicek sekilde ancak olur
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  15. #15
    Dctrlprn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    328
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ozaman yakıtı en sağlıklı şekilde turbo emişinsden mi verebiliriz abi veya alternatif seçenekler neler ? ve senin dediğin by pass mı uygulamalıyız. ve bahsettiğin blos mikser bu linkteki mi ? http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...32817372/detay

    Buysa eğer birazcık çalışma prensibinden bahsedermisin abi ? Çok sordum kusura bakmayın ***** sıfırdan başlıyıcam

  16. #16
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dctrlprn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ozaman yakıtı en sağlıklı şekilde turbo emişinsden mi verebiliriz abi veya alternatif seçenekler neler ? ve senin dediğin by pass mı uygulamalıyız. ve bahsettiğin blos mikser bu linkteki mi ? http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...32817372/detay

    Buysa eğer birazcık çalışma prensibinden bahsedermisin abi ? Çok sordum kusura bakmayın ***** sıfırdan başlıyıcam
    Enjeksiyon olmadan belkide tek yöntem turbo emmesinden ama buda bahsettiğim gibi emme ucuna lpg hortumu uzatıp allah neverdiyse gaz vermek şeklinde değil tabiiki. Evet bahsettiğim mikser bu. Ama piyasada sahte, kopya olanlar dolaşıyormuş. Ben yurtdışından impco regülatörle beraber set halinde getirtmiştim.

    By-pass valfi uygulaması; araç seyir halinde ve vitesteyken ayak gazdan çekildiğinde motor dışına gaz verilmemesi için. Karbüratörlü araçlar için hiç cut-off sistemi uygulaması görmediğimden başka bir alternatif bilmiyorum.

    Sistem çalışması basit bernoulli prensibine dayanıyor. Kısaca hızı artan akışkanın basıncı azalır; basıncı artan akışkanın hızı azalır. Blos tipi mikserde bu prensipten yararlanarak, lpg verilecek noktadaki basınç yüksekliğini, akışkan hızını arttırarak, azaltıyor. Örnek olarak lpg ustacıklarının bant yapıştırma, çorap takma işlerini bu mikser kendi başına hallediyor.

    Şimdi konu sahibinin yaptığı uygulamada karşılaştığı problem, yukardaki hız basınç ilişkisinde yatıyor. Turbo basınç basanken, lpg regülatöründeki vanadan gaz miktarını gereksiz fazla ayarlıyorlar, fakat turbo dönmezken veya ayak gazdan çekildiğinde, turbo emişinden hala bol miktarda gaz verilmeye devam ediliyor. Sonrası ***** bol koku, patırdama, stop etme vs...

  17. #17
    Dctrlprn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    328
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ayrıntılı cevaplar için teşekkürler abi Bir şey daha sorabilir miyim, Benzinde kullanım için en sağlıklı bağlantı şekilleri ve gerekli ekipmanlar hakkında biraz bilgi verebilir misin ?

    Edit: Birde 1.6 düz motor şahinler için kullanılabilecek en uygun turbolar hangisidir ?

  18. #18
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür yerine etrafında uğraşanlarlada paylaşman daha makbul olur yinede birşey değil .
    Benzin konusunda birşey diyemem. Sadece Renault R5 turbo karbüratörü kullanılabildiği ama hem zor bulunması hem de ayar zorluğu olduğunu biliyorum.

    Dahası doğa ananın bize sunduğu lpg gibi güzel bir yakıt varken benzinli uygulamanın yersiz olduğunu düşünüyorum(enjeksiyonlu sistemler dışında)
    Kuş serisini bilmiyorum yapanlar daha doğru cevap verirler ben Chevy Nova'da yaptıklarımdan dolayı yazdım. Sanırım K03 ve benzer büyüklükteki turbolar kullanılabilir. Piyasada bol bulunan küçük motor dizel turbolarını tercih etmeyesin.

  19. #19
    aga81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye düzce
    Mesaj
    2.193
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Italyadan lavato marka 7 diyaframli tup beynim geldi montajini yapiyoruz pazartesi veya sali olanlari burdan yazarim
    Alıntı ErHaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir arabaya şenolun eli değdiyse o araba olur kardeşim..
    USTAM DEMİR GARAJ DÜZCE
    SARAY EKMEK VE UNLU MAMULLERİ HİPERMARKET...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •