2013 model 10 bin KM'de Seat Toledo sahibiyiz. Aşağıda resimlerde göreceğiniz üzere sürücü koltuğunda kemer aparatının arka tarafında kumaş yırtılması meydana geldi. Aracı garanti sürecinde değerlendirilmesi için Esenyurt Doğuş otomotive götürdük. Garanti kısmından "Kullanıcı hatası" denilerek "Red" cevabı geldi. Gerekçe olarak ise "Kemer takılmaya çalışırken kemer tokası ile delinmiştir" sunulmuştur. Olur mu öyle şey dendiğinde ise "Bu şikayetten gelen tüm Seat Toledo kullanıcılarının talepleri kullanıcı hatasıyla red edildi" cevabı verilmiştir. Yani bizim araca mahsus değildir sorun.
Kemer tokası kalın koltuk kumaşını bu kadar acımasızca delebildiğine göre aman diyeyim kemeri çıkarıp takarken dikkatli davranın ve kendinizi yaralamayın veya yanlışlıkla yanınızda oturana saplayıp öldürmeyin.
İşin şakasını bir kenara bırakacak olursak, kemer tokasının yapısı genel anlamda standarttır ve kenarları yuvarlatılmıştır. Yapısı gereği koltuk kumaşına zarar vermek olanaksıza yakındır. Gerçekten art niyetli olmak ve çok uğraşmak gerekir o kumaşı delmek için. Delmeyi başarsanız bile aşındırma yöntemiyle delebilirsiniz ki fotolarda da göreceğiniz üzere kumaşın fitilleri içerden dışarı doğru hatalı olduğunu düşündüğümüz koltuk konstrüksiyonu sayesinde delinmiş. O noktaya dokunduğunuzda zaten kumaşın altındaki sivri çıkıntıları rahatlıkla hissedebilirsiniz.
Son olarak, koltuğa oturduğunuzda o noktaya kemerle uzanmanız veya oraya oturmuş vaziyette o tokayla zarar vermeniz çok çok zordur. Doğuş buna kullanıcı hatası diyerek ya bizi ya "art niyetli" olmakla suçluyor ya da "gerizekalı" muamelesi yapıyor.
Doğuştan gelen Red açıklamasını antetli ve resmi evrak olarak talep ettik. Bir sonraki adımda konu Almanya VW 'ye aktarılacak. Sonuç çıkmaz ise tarafsız bilirkişiye inceletilecek, rapor tutturulup doğuşun yazısı eşliğinde mahkemeye sunulacak.
Gelişme oldukça paylaşacağım.
![]()