User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Gömlek Çakılması

  1. #1
    Speed_TurN
    Misafir

    Gömlek Çakılması

    200hp civarlarında herhangi bir makinaya yeni gömlek çakılması bir sorun yaratırmı illa sıfır blokmu getirilmesi gerekiyor yada bu işlemi yaptırıp bu güçlerde problem yaşayan kişiler varmı ben duymadım fakat hararet konusu problem ediliyormuş sanki

    gömlek çakmak ve sıfır segman takmanın zararları varmıdır

    birde derin çizik gömlek için gömlek genişletip uygun pistonmu tercih ederdiniz yoksa gömlek çaktırıp sıfır segmanlamı devam etmek isterdiniz

  2. #2
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    detay vermen lazım böle soruya kimse cevap veremez verende net doğru olmaz ....
    makinan ne hangi blok hangi koda sahip hangi marka hangi hacimde ?
    bunları yazıp o şekilde cevap beklemen lazım ayrıca bloğunun başına bişi mi geldi gömlek çakılıcak yada başka bişimi bunları yazarsan doğru cevap alırsın ...
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  3. #3
    Speed_TurN
    Misafir
    f4r megane rs

    gömlekte ufak çizik ve derin nokta lekeler var

  4. #4
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    honlama ile delikler ve çizikler kapanmıyorsa zaten tek yapılması gereken gömlek çakılmasıdır. ama sanmıyorum honlama yeterli gelecektir. pistonunda 0.25 yada 0.50mm büyüğünü alırsanız bir problem kalacağını sanmam.
    honlama ilk tercih tabikide eğer çizikler ve derin noktalar gitmiyorsa( ki sanmam) gömlek çakılması uygun olur.
    Failure is not an option.

  5. #5
    Speed_TurN
    Misafir
    gömlek çaktırmaya karar verdik o yüzden zararlarını sormuştum varmıdır yada neler yaşanabilir olumlu olumsuz yönleri neler

  6. #6
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    gömlek çakmasına kim karar verdi? rektifiyeci mi motor ustan mı sen mi? honladınız kurtarmadı mı? gömlekte oturma mı var? o kadar yara mı var honlama kurtarmıyor? maliyet için rektifiyecin böyle birşey söylemiş olabilir.. pistonun bir büyüğü var mı? servise sordun mu? yada şu an orjinal ebatlarında ellerinde var mı? yoksa sen piston almak masraflı olmasın diye gömlek çakılsın pistonlar eskileri kullanırız mı diyorsun? walla herşeyi çok açık düşünmek lazım...
    gömlek çakma işlemi ne kadar türkiyede problemsiz yapılsa ve yaptırdıysamda sevmediğim bir işlemdir.
    Failure is not an option.

  7. #7
    sportinger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    06
    Mesaj
    943
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yeni gömlekte kalitesiz bi işçilik olursa gömlek cökmesi olabilme riski var. bencede eger honlama kurtarıyosa degiştirmemek daha mantıklı olur...

  8. #8
    Speed_TurN
    Misafir
    honlama kurtarmıyor gömlek büyütme olsa bile uygun piston araştırdık fakat yok 82.7x93.0 orjinal ve 82.7 nin bi büyüğü olsada 93.0 strok kurtarmıyor uygunu hiç bir markada yok özel yapılması gerek oda çok maliyetli oluyor. gömlek çakılmasına ustam ve ben ortak karar verdik

  9. #9
    Speed_TurN
    Misafir
    Alıntı sportinger Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yeni gömlekte kalitesiz bi işçilik olursa gömlek cökmesi olabilme riski var. bencede eger honlama kurtarıyosa degiştirmemek daha mantıklı olur...

    gömlek çökmesi olayı nedir ? hangi araçlarda oldu daha önce bildiğiniz varmı ? yoksa sadece olabiliriği içinmi konuşuyorsunuz

  10. #10
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    stroke kurtarmıyor diye bir terim yok? piston çapını genişletiyorsun piston pim merkezinin yerini değiştirmiyorsun.piston çapı stroke a etki etmez.
    biraz daha araştırmanı yetkili servise sormanı tavsiye ederim fransadan sipariş ile gelebilir. 0.25 yada 0.50 büyük piston. gömlek çaktırıcaksın aynı pistonları kullanıcaksın? segmanlar ne olucak? mahle ye baktın mı piston için?
    neyse hayırlısı olsun. umarım istediğin gibi olur.
    Failure is not an option.

  11. #11
    Speed_TurN
    Misafir
    konunun başından söylemiştim sadece pistonlar kullanılcak segman gömlek yatak sıfırlancak

  12. #12
    sportinger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    06
    Mesaj
    943
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    honda sahibi bir arkadaşımın başına gelmişti. blok tan birkaç milim sanırım içeri cöktü ve blogun cöken ölçüde taşlanması gerekti...

  13. #13
    red_Devil
    Misafir
    Arkadaşlar ben rektefiyeciyim. Eğer sağlıklı birşey istiyorsanız eski piston segmanla uğraşmayın cizik göleği honlamak pek saglıklı olmayabilir. Aşınık bir motora profesyonel bir rektefiyecenin kaliteli gömlek çakmasında hicbir sakınca yoktur. Dahada motorun ömrünü uzatır. Ben sıfır gömlek caktıgım araclara 100.000 km garanti veriyorum.

  14. #14
    civic_ef - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    NaZiLLi
    Mesaj
    206
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı red_Devil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ben rektefiyeciyim. Eğer sağlıklı birşey istiyorsanız eski piston segmanla uğraşmayın cizik göleği honlamak pek saglıklı olmayabilir. Aşınık bir motora profesyonel bir rektefiyecenin kaliteli gömlek çakmasında hicbir sakınca yoktur. Dahada motorun ömrünü uzatır. Ben sıfır gömlek caktıgım araclara 100.000 km garanti veriyorum.
    katılıyorum ....
    Bak bitti bile…

  15. #15
    ZaZy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hortu kest hacı

  16. #16
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eğer piston gömleğe honlamayla giderilemeyecek kadar zarar vermişse zaten pistonda o hasardan nasibini almıştır klapej felan yokmu eteklerinde ? artı aracınız turbo okadar para verip motor toplatıcaksınız yarın öbürgün eski pistonlarınız segman kanalından çatlasa bi okadar daha para ve zamanınız gidecek yerinizde olsam bi takım wiseco omega wössner vs bişi bakarım ki mutlaka wardır

  17. #17
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel hort olmuş.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •