User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
34 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: E36 M40 Rölantide Patlama!

  1. #1
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question E36 M40 Rölantide Patlama!

    arkadaşlar aracı yeni topladık herşeyi tamam şuanda rölantisini ayarlıyamadık bir türlü araç rölantideyken arada sırada patlama yapıyor ama eksozdan değil emme manifoldundan patlama yapıyor ve patlamadan sonra devir yükseliyor motor ısınıncada gaz yememeye başlıyor ne yaptıysak çözemedik akışmetreyide değiştirip denedik yine aynı senteside yerinde

  2. #2
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sanki sente gibi geliyor. Gergi hazla sıkılı olmasın yada gevşek, senteyı bozacak kadar fark yaparmı bilmem ama aklıma geldi.
    bbm pin :2B244451

  3. #3
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rekord2000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sanki sente gibi geliyor. Gergi hazla sıkılı olmasın yada gevşek, senteyı bozacak kadar fark yaparmı bilmem ama aklıma geldi.
    tamirci kontrol etti hocam sentede sıkıntı yok birde sürekli yapmıyor patlamayı ara ara yapıyor araç soğukken devirlenmedede sıkıntı yok gazı köklediğin gibi kesiciye giriyor ama ısınınca gaz yemiyo

  4. #4
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ateşleme sırasında sıkıntı var buji kabloları büyük bi ihtimalle doğru takılmamış.. eğer ateşleme doğru ise enjektör sıralamasında sıkıntı var tesisat kontrol edilmeli..
    E30 - 3.18is supercharged...

  5. #5
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ateşleme sırasında sıkıntı var buji kabloları büyük bi ihtimalle doğru takılmamış.. eğer ateşleme doğru ise enjektör sıralamasında sıkıntı var tesisat kontrol edilmeli..
    buji kablolarını kontrol ettik hocam sıralaması doğru enjektör kablolarınında sırasını yanlış takma ihtimalimiz yok diye düşünüyorum çünkü soketlerin dördüde bir kutu üzerinde sıralı yerleri değiştirilmiyor

  6. #6
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Israr ediyorum baska ihtimaller cok dusuk bence.. yanlis zamanda gelen bi atesleme var yoksa patlatmaz.. senteyi filan kontrol etmisiniz.. bence double-check yapmakya fayda var.. en son yine boyle bi arabayi inceledigimizde 2/3 nolu enjektorler in fisi yan yana olduğu icin birbiri yerine takmislardi..
    E30 - 3.18is supercharged...

  7. #7
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada o aracin da motor evinde yangin cikmisti sorun tesisattaydi.. bi sey sormayi unuttum bu arada benzin lpg fark yapiyo mu yoksa her ikisinde de patlatiyo mu?
    E30 - 3.18is supercharged...

  8. #8
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bujileri kontrol ettik kesinlikle yanlışlık yok sıralamada enjektörlerin fişleride bujilerinki gibi ayrı ayrı değil hocam tek bi sutun üzerinde resim olsa göstericem double check olayı dediğiniz ne oluyor araçta lpg tesisatı bağlı değil şuanda emmedeki delikleride kapattık

  9. #9

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.057
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı razzmatazz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bujileri kontrol ettik kesinlikle yanlışlık yok sıralamada enjektörlerin fişleride bujilerinki gibi ayrı ayrı değil hocam tek bi sutun üzerinde resim olsa göstericem double check olayı dediğiniz ne oluyor araçta lpg tesisatı bağlı değil şuanda emmedeki delikleride kapattık
    Double check dediği, tekrar kontrol edin yani her ne kadar bakmış olsanızda demek ....
    Okumadan imzalamam.....

  10. #10
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Double check dediği, tekrar kontrol edin yani her ne kadar bakmış olsanızda demek ....
    tşk ederim..

    siz motor tesisatınızı yenilediniz ya o enjektör kütüğünün içinde her bir enjektöre giden kablolar var.. o kütüğü değiştirmediğiz için tesisatın bi yerlerinde ona ek yapılmıştır die düşünüyorum.. ek yerine bakmak lazım.. bu ihtimali de bi düşünün burdan bi şeyler çıkabılır..
    E30 - 3.18is supercharged...

  11. #11
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla resul abi enjektörlerin soketlerinin bulunduğu kablo grubuda değişti eskisi yanmıştı zaten attık çöpe ek yapılmadı kesinlikle buji kablolarınıda enjektör kablolarınıda tekrar kontrol ettik yanlışlık yok zaten olsa motor soğukkende yapar patlamayı ama soğukken süper sıkıntısız bir şekilde çalışıyor bugün tekrar denedik soğukken patlatma hiç yapmadı gaz yemesi devirlenmeside güzel taki motor ısınana kadar motor ısınınca başlıyo emmeden patlatmaya gaz yememeye benim anladığım kadarı ile motor ısınınca ateşlemeyi karıştırıyor sizin fikriniz nedir bu konuda bunu etkileyebilecek sensörler hangileri olabilir

  12. #12
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.728
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    senin aracın sentesi de aynı şekilde mi yapılıyor bilmiyorum ama n42 motorlu e46 aracımda sente yapılırken aracın altına biri girip kilitliyor, üstten biri kilitliyor, bir kişi de sente ayarı yapıyordu. kaç ustaya gittim bu aracın sentesi düzgün dedi, harun usta sentesi kaçık dedi ve yaptı.

    o değilse de krank ve veya egzantrik sensörlerine bir baktır derim tesisatın düzgün olduğunu varsayarak konuşuyorum

  13. #13
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi aklımın yettiği kadar yorum yapayım.. madem tesisattan eminiz o zaman arkadaşların da dediği gibi sente kalıyo.. aracın soğukken ki ateşleme zamanlaması ve sıcakken ki ataeşleme zamanlaması bir miktar farklılık gösterir.. motor sıcaklığına ve içeri giren hava sıcaklığına göre avansı geri çekme ileri alma durumları olur.. bu durumda (mantık yürütüyorum) sentende bi kaçıklık varsa ve avans soğukken patlatma yapacak derecede olmayabilir ama ısınınca bahsettiğimiz durumdan dolayı patlatma yapmaya başlıyor olabilir ama sente kaçık değil diyosun ve bu düşündüğümüz durumun olma ihtimali nedir bu konuda tam bişey söyleyemiyorum açıkcası..
    E30 - 3.18is supercharged...

  14. #14
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sensör olarak da bildiğim kadarıyla 3.16 da egzantrik sensörü yok.. motor ısı sensörü ve krank sensörü kalır bakılması gereken ama krank dan olduğunu hiç zannetmiyorum.. ısı sensöründen de olduğunu pek zanntmiyorum.. senteden olsa çalıştırırken zorlanma filan olur yakıt tüketimi artar çekiş düşer.. valla düşünüyorum düşünüyorum yine ateşleme gibi geliyo.. ateşleme elemanları..
    E30 - 3.18is supercharged...

  15. #15
    Boikot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Muğla/Ortaca
    Mesaj
    56
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Manifold hava alıyor olmasın ?
    E46'da başımıza gelmişti. Usta manifoldun dibine su döküp tespit etmişti.

  16. #16
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    senin aracın sentesi de aynı şekilde mi yapılıyor bilmiyorum ama n42 motorlu e46 aracımda sente yapılırken aracın altına biri girip kilitliyor, üstten biri kilitliyor, bir kişi de sente ayarı yapıyordu. kaç ustaya gittim bu aracın sentesi düzgün dedi, harun usta sentesi kaçık dedi ve yaptı.

    o değilse de krank ve veya egzantrik sensörlerine bir baktır derim tesisatın düzgün olduğunu varsayarak konuşuyorum
    sizin araçtadamı aynı problem vardı hocam ?


    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi aklımın yettiği kadar yorum yapayım.. madem tesisattan eminiz o zaman arkadaşların da dediği gibi sente kalıyo.. aracın soğukken ki ateşleme zamanlaması ve sıcakken ki ataeşleme zamanlaması bir miktar farklılık gösterir.. motor sıcaklığına ve içeri giren hava sıcaklığına göre avansı geri çekme ileri alma durumları olur.. bu durumda (mantık yürütüyorum) sentende bi kaçıklık varsa ve avans soğukken patlatma yapacak derecede olmayabilir ama ısınınca bahsettiğimiz durumdan dolayı patlatma yapmaya başlıyor olabilir ama sente kaçık değil diyosun ve bu düşündüğümüz durumun olma ihtimali nedir bu konuda tam bişey söyleyemiyorum açıkcası..
    valla kafayı yemek üzereyim abi dediğinde mantıklı geliyor ama bu ateşleme zamanlamasına hangi sensörler etki eder onu bilmek istiyorum egzantrik sensöründen yapar dediler fişini çektik denedik yine aynı beyin hangi sensörlerden bilgi alıyor avansı ayarlamak için

    Alıntı Boikot Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Manifold hava alıyor olmasın ?
    E46'da başımıza gelmişti. Usta manifoldun dibine su döküp tespit etmişti.
    olabilir ama hava alsa soğukkende aynı şeyi yapmazmı motor sadece ısınıncamı yapar?

  17. #17
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sensör olarak da bildiğim kadarıyla 3.16 da egzantrik sensörü yok.. motor ısı sensörü ve krank sensörü kalır bakılması gereken ama krank dan olduğunu hiç zannetmiyorum.. ısı sensöründen de olduğunu pek zanntmiyorum.. senteden olsa çalıştırırken zorlanma filan olur yakıt tüketimi artar çekiş düşer.. valla düşünüyorum düşünüyorum yine ateşleme gibi geliyo.. ateşleme elemanları..
    resul abi m40 da egzantrik sensörü yerine 4. buji kablosuna bağlı manyetik bi sensör var egzantriği ordan okuyormuş öğrendiğim kadarı ile

  18. #18
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.728
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim araçta soğukken vardı, sıcakken iyiydi.

    ya da havalar soğuk iken yapıyordu.

    sente ile baya düzeldi, bir süre yapmadı, en son elektrik tesisatını komple değiştirince düzeldi

  19. #19
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kolayı var elinde imkan yoksa tek tek sensörlerin fişini çekerek deneyeceksin hangi sensörün bozuk olduğunu araçtaki değişmeden ya da değişme olmamasından anlarsın.. çünkü bazı sensörler arıza kodu da vermeyebilir..

    arabanda zor çalışma çok yakma gibi problemlerin var mı? buji kablosundan enzantrik konumunu okuması biraz garip geldi bana.. hadi yanlış taktın kabloyu??

    bak birde bu araç yarı sıralı olması lazım bu demek oluyo ki 1/4 ve 2/3 aynı anda çalışıyo.. enjektörlerden ya da ateşlemeden birini 1 ile 4 ü değilde mesela 1 ile 2 yi aynı anda verirse ya da 4 ile 2/3 den birini verirse patlatma olur.. bu kombinasyon ya da senkranizasyon hatası enjektörler tarafında da olabilir ateşleme tarafında da olabilir.. enjektörler doğru ateşleme yanlış olabilir ya da ateşleme doğru enjektörler yanlış olabilir.. her iki durumda da olmaması gereken zamanda yakıtın üzerine gelen bi ateşleme var demektir ve bu da patlatma yapar..
    E30 - 3.18is supercharged...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •