User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: 1.6 crdi 1.7 crdi olur mu ?

  1. #1
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.6 crdi 1.7 crdi olur mu ?

    s.a acaba 1.6 crdi 1.7 crdi olabilir mi teknik olarak motorlarda ne farklılık var çap ları aynı gibi 77.2 sadece stroke ları farklı 1.6 84.5 1.7 90 mm motorlarda ne farklılık var

  2. #2
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada yazmayı unutmuşum turbolarda aynı gtb1444vz

  3. #3
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sana kazandırıcağı 1 bar başına 5 beygir gibi birşey olur. Masrafına değmez azcık daha basınç açarsın . Kollar aynı mı ? Stroker kit yapman lazım.

  4. #4
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teknik olarak bildiklerim bu kadar kapaklar pistonlar ve kranklar arasında ne tür fark var hiç bilgim yok zaten bu konuyu bilgi amaçlı açtım yapacağımdan değil

  5. #5
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MEGFB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teknik olarak bildiklerim bu kadar kapaklar pistonlar ve kranklar arasında ne tür fark var hiç bilgim yok zaten bu konuyu bilgi amaçlı açtım yapacağımdan değil
    Peki şu daha önemli bir soru , motor kodları aynı mı belki iki blokta aynıdır. Aynı senede hem 1.6 hem 1.7 var mı ?

  6. #6
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı senede var büyük ihtimal i30 da 1.6 varken i40 da 1.7

  7. #7
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bulduğum kadarıyla 1.6 d4fb 1.7 d4fd motor kodu var blokların aynı olması gibi bir sey söz konusu olabilir mi

  8. #8
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dostum psa gibi olsa sana söylerdimde . mesela bende sadece piston kol koyarak işi halledebiliyorsun kapak falan aynı.

  9. #9
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kol piston 2000 lira
    Yataklar contalar 700+
    Saplamalar 500+

    Hacim 100cc artarak hayal edeceğin gücü tutturman imkansız
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  10. #10
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Piston çapları aynı, krank stroke u farklı.. Yani alt blok yapılacak 1.7 stroke için, ki yapılır bence bloklar aynı gibi görünüyor bana.

    Tabi en kesin çözüm için hyundai den parça kodlarına bakmak lazım, serviste formenle muhabbet iyiyse karşılaştırarak bakılabilir neler farklı görülür.

    Enjektörlere bakın bence bloktan önce, onlar farklıysa ki 1.7 ninkiler daha fazla işeme kapasitelidir farklılarsa, 1.7 enjektörleri 1.6 crdi lara takılabilir daha fazla güç için.

  11. #11
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kol piston 2000 lira
    Yataklar contalar 700+
    Saplamalar 500+

    Hacim 100cc artarak hayal edeceğin gücü tutturman imkansız
    doğru sadece ben teknik olarak bilgilenmek istiyorum modifiye değil

    Alıntı Sadık Özyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dostum psa gibi olsa sana söylerdimde . mesela bende sadece piston kol koyarak işi halledebiliyorsun kapak falan aynı.
    pdf dosyası gibi dökümanları var mı

  12. #12
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Piston çapları aynı, krank stroke u farklı.. Yani alt blok yapılacak 1.7 stroke için, ki yapılır bence bloklar aynı gibi görünüyor bana.

    Tabi en kesin çözüm için hyundai den parça kodlarına bakmak lazım, serviste formenle muhabbet iyiyse karşılaştırarak bakılabilir neler farklı görülür.

    Enjektörlere bakın bence bloktan önce, onlar farklıysa ki 1.7 ninkiler daha fazla işeme kapasitelidir farklılarsa, 1.7 enjektörleri 1.6 crdi lara takılabilir daha fazla güç için.
    Hyundai U engine - Wikipedia, the free encyclopedia

    1.6 da sıkıştırma oranı 17.3
    1.7 de sıkıştırma oranı 17.0
    benim aklıma gelen 1.6 daki koldan daha kısa bir kol kullanıp hem stroke u yükseltip hemde sıkıştırmayı düşürmüş olabilirler mi bunun üzerine tekrar yazılım yapmış varsaysak tekrar sıkıştırmayı yükseltip 136 hp kazanabilirler mi

  13. #13
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MEGFB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hyundai U engine - Wikipedia, the free encyclopedia

    1.6 da sıkıştırma oranı 17.3
    1.7 de sıkıştırma oranı 17.0
    benim aklıma gelen 1.6 daki koldan daha kısa bir kol kullanıp hem stroke u yükseltip hemde sıkıştırmayı düşürmüş olabilirler mi bunun üzerine tekrar yazılım yapmış varsaysak tekrar sıkıştırmayı yükseltip 136 hp kazanabilirler mi
    Stroke ile oynamanın tek yolu krankı değiştirmek, kol piston vs stroke'u etkilemez. Cr içinde fark o kadar küçük ki neredeyse conta dahil herşeyden dolayı olabilir.

  14. #14
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı MEGFB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hyundai U engine - Wikipedia, the free encyclopedia

    1.6 da sıkıştırma oranı 17.3
    1.7 de sıkıştırma oranı 17.0
    benim aklıma gelen 1.6 daki koldan daha kısa bir kol kullanıp hem stroke u yükseltip hemde sıkıştırmayı düşürmüş olabilirler mi bunun üzerine tekrar yazılım yapmış varsaysak tekrar sıkıştırmayı yükseltip 136 hp kazanabilirler mi
    Bunlar ilk nesil versiyon verileri, güncellerin sıkıştırmaları 15 seviyelerindedir. Mesela 1.6 olan model eski kasa i30 un motoru.

  15. #15
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Stroke ile oynamanın tek yolu krankı değiştirmek, kol piston vs stroke'u etkilemez. Cr içinde fark o kadar küçük ki neredeyse conta dahil herşeyden dolayı olabilir.
    sizce iki motor arasında ki farklılıklar nedir veya neler olabilir?

  16. #16
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunlar ilk nesil versiyon verileri, güncellerin sıkıştırmaları 15 seviyelerindedir. Mesela 1.6 olan model eski kasa i30 un motoru.
    http://www.kia.co.uk/~/media/824db70...319aa671d.ashx

    bu sayfa güncel satılmakta olan 1.6 crdinin sıkıştırma oranını17.0 göstermektedir

  17. #17
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kol piston 2000 lira
    Yataklar contalar 700+
    Saplamalar 500+

    Hacim 100cc artarak hayal edeceğin gücü tutturman imkansız
    Sertaç 4 piston segman seti 800 TL , 4 kol 400 TL
    . Krank değişimi gerekirse oda çıkma alınır. Öyle k20 ye k24 yapılmıyor masrafı ne çıkıcak.

  18. #18
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MEGFB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sizce iki motor arasında ki farklılıklar nedir veya neler olabilir?
    Farklar neler bilmiyorum, parça numaralarından incelemek gerekli.

    Neler olabilir kısmına gelince şöyle örnek vereyim, Focus 1 ve 2 de mesela, hacim aynı, yanılmıyorsam stroke ve bore'da aynı güçte aynı sayılır, ancak motorlar blok dahil tamamen farklı. İncelemeden şunlar farklıdır şunlar aynıdır demek çok boş olur.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •