35AV7431 Nickli Üyeden Alıntı
Söylediğin modellerin hepsini kullanan biri olarak bir açıklama yapayım. 318i ve 318is 4 silindirlik üstten egzantrik motora sahip. 318i 100 beygirlik tatmin etmeyen kasanın motor hacmine göre ağır geldiği bir seçenek. 318is; 318i ile aynı silindir hacmine sahip yanlız beygir olarak 100 beygir yerine 140 beygir, haliyle 318i 'ye göre performans açısından daha iyi. Gelelim 6 silindirlik 320i modeline; 320i 150 beygirlik üstten çift egzantrik vanoslu doch motora sahip. 320i hem motor hacmi olarak e36 kasayı rahat kaldırıyor hem istediğin performansı alabiliyorsun. Bmw 91 ile 94 model arasında m50b20 motor koduyla ürettiği 320i'ler döküm motor bloğuna sahip olup, bmw tarihine kendini altın harflerle yazdırmış bir motordur. 95 model sonrası m52b20 motor koduna sahip aleminyüm blok motorları üretti. Bu motorların en büyük yararı motor çabuk soğuyordu. Yanlız motor bloğu aleminyüm olduğundan aşırı yüklenmelerde motor bloğunun çatlaması sorunu ile 97 senesinde 97 model tüm e36lar borusan tarafından toplatıldı. Daha bu motorlarla ilgili anlatacağım saatlerce konu vardı ama burada özet geçiyorum. Bmw'nin yaklaşık 8-9 e36 sına bindim 316i, 318i,318is,320i,325,328,m3 gibi araçlarına bindim hepsinin keyfini zevkini iyi bilirim. Gelelim senin söylediğin modeller arasından seçim yapmaya, benim şahsi tercihim 320i 6 silindirlik 150 bg lik vanoslu m50 motor bir bmw almandan yana. Hem satarken rahat satarsın hemde bmw'ye binmekten keyif alırsın. vesselam