User Tag List

10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Araçta kısa şanzıman varsa nasıl anlaşılır ?

  1. #1
    Batuhan Gül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    281
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Araçta kısa şanzıman varsa nasıl anlaşılır ?

    Merhaba arkadaşlar. 3-4 aydır c2 vts kullanıyorum. Arada istanbul - tekirdağ arası yol yapmam gerekiyor ve aracımda dikkatimi çeken bir durum var. Araç 90km/h sürate geldiği zaman devir 3000-3200 arası biryere varmış oluyor. 120km/h gibi süratlerde 4200-4500(şuan için tam deviri hatırlamıyorum) arası civarda seyrediyor devir. Araç sürekli bir 6. vitesi arıyor sanki. Bunun sebebi bu tip ufak spor araçların sürekli böyle dip gaz gitmeye hazır beklemesi midir yoksa araçta kısa şanzuman mı vardır ? Bunu öğrenmenin bir yolu var mıdır ? Bilgili arkadaşlardan yardım bekliyorum

  2. #2

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4500 devirde 134 görmen lazım şanzıman oranı ve orjinal lastik ölçüsüne göre..

    ifade ettiğin rakamlara göre normal gözüküyor.

    şanzıman peugeot MA tip olduğundan, 5 ci vites dişli grubunu daha uzun versiyonları ile değiştirme olanağı var.. 1.4 8v lerin 5 vites oranı oldukça uzun, onu kullanabilirsin diye düşünüyorum..

  3. #3
    Batuhan Gül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    281
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Batuhan Gül Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. 3-4 aydır c2 vts kullanıyorum. Arada istanbul - tekirdağ arası yol yapmam gerekiyor ve aracımda dikkatimi çeken bir durum var. Araç 90km/h sürate geldiği zaman devir 3000-3200 arası biryere varmış oluyor. 120km/h gibi süratlerde 4200-4500(şuan için tam deviri hatırlamıyorum) arası civarda seyrediyor devir. Araç sürekli bir 6. vitesi arıyor sanki. Bunun sebebi bu tip ufak spor araçların sürekli böyle dip gaz gitmeye hazır beklemesi midir yoksa araçta kısa şanzuman mı vardır ? Bunu öğrenmenin bir yolu var mıdır ? Bilgili arkadaşlardan yardım bekliyorum

    Düzeltme olmadığı için ekleme yapmak durumunda kaldım.

    Birde artık bu yüksek devirli seyretmektenmidir bilmiyorum şehiriçi 50kuruş gibi bi tüketimim var. (benzin 4.26tl)
    Bu yakıtı düşürmek adına yazılım yaptırmamın bana bir yararı olur mu. Daha açık konuşmak gerekirse bastığım zaman gücü hissettirir, esnaf sürdüğüm zaman tasarrufu hissettirir mi

  4. #4
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    benim eski kasa i30mda aynıydı 120 gibi 4bini azcık geciyordu biraz kafa ütülüyor ama muhtemelen normalidir oda.
    1881 - 193

  5. #5
    b.ustaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmit
    Mesaj
    1.894
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu konuda ben de şaşkınım. 2lt 150hp ve 1100kg araç için benim tahminim 5. vites 3000d/d ortalama 130km/s civarı olması gerekirken 105km/s gösteriyor. dyno denememizde ise 5.vites 7500d/d yaklaşık 250km/s gösteriyor göstergede.
    Bahadır Ustaoğlu

  6. #6
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Şöyle diyeyim şanzıman oranları bir çok sebeple değişik şekilde ayarlanıyor.

    C2de ise diğer 1.6 lara göre kısa denilebilir, amacın atiklik performans odaklı olduğu düşünülünce normal yani bence.

    Keza Bahadır'ın Ibiza da da aynı şekilde, 6000 dönen 2.0 150hp motor olsa 5. viteste 120-130 aralığı iyi olur fakat diyorsun ki 7500 dönüyor, 6000 devirde 250 yapan 2.0 bir araç ile 7500 devirde 250 yapan diğer 2.0 aracın average gear ratio ları aynı sonucunu elde ediyoruz. Bu durumda buna benziyor.

  7. #7
    Batuhan Gül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    281
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cevaplayan arkadaslara cok tesekkur ederim. Aradigim cevabi buldum.

  8. #8

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    2.762
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki bir 2.5 dizel bir aracın 4. vites 4500 dd 140-150 arası görmesi iyimi, top speed 170km/h 5. vitese pek gerek kalmıyor yoksa bi sıkıntımı var şanzıman da

  9. #9
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Tayfun.O Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki bir 2.5 dizel bir aracın 4. vites 4500 dd 140-150 arası görmesi iyimi, top speed 170km/h 5. vitese pek gerek kalmıyor yoksa bi sıkıntımı var şanzıman da
    Araç ney? Kaç ileri? 170 top speed dediğine göre pickup sanırım. Fazla bile o hız pickup için.

  10. #10

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    2.762
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araç ney? Kaç ileri? 170 top speed dediğine göre pickup sanırım. Fazla bile o hız pickup için.
    ford ranger 5 ileri 2008 model 4x2 pickup 5.vitesi çok nadir kullanıyorum 170 son hız göstergede 180 geliyor ama fabrika verileri 170 diyor.
    2000 dd 4. vites 80-90la gidiyorum

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •