User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: otomatik şanzıman sorunu

  1. #1

    Üyelik
    Jul 2008
    Şehir
    Tokyo / 07
    Mesaj
    3.320
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    otomatik şanzıman sorunu

    Dodge nitro arabamda 2 gündür olan bir problem , araba 40 ı geçmiyor vites değiştirmiyor,manuele'de geçiremiyorum bu sorunu neden yapar daha önce böyle bir problem başına gelen varmı.

  2. #2
    EM-RE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    3.299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vites kolu arızası ilk başta yazılım artır duzeliyor tekrar yaparsa tamirini yapıyorlar.geçen gün sanayide denk geldim cherokeenin tekindede aynı Sknti vardı yazılım yaptılar duzeldi 1 saat sonra geri geldi 1 sene önce aynı sorunu yapmış yaptırmışlar yeniden oldu diye konuşuyorlardı.

  3. #3

    Üyelik
    Jul 2008
    Şehir
    Tokyo / 07
    Mesaj
    3.320
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EM-RE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vites kolu arızası ilk başta yazılım artır duzeliyor tekrar yaparsa tamirini yapıyorlar.geçen gün sanayide denk geldim cherokeenin tekindede aynı Sknti vardı yazılım yaptılar duzeldi 1 saat sonra geri geldi 1 sene önce aynı sorunu yapmış yaptırmışlar yeniden oldu diye konuşuyorlardı.
    peki D VE R ye aldığımda biraz vuruntu yapıyor budamı yazılımdan dolayı,birkaç kişi şanzıman yağını değiştir dedi daha önce hiç değiştirmedim.

  4. #4
    EM-RE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    3.299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    onunda muhtemelen sebebi akü
    ilginç geliyor akü değişimi yazılım güncellemeden sonra düzeliyor genellikle tabi içeride bir sıkıntı yoksa.

  5. #5

    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    solenoidden yapar hem vuruntu hemde viteste takılmayı.

  6. #6

    Üyelik
    Sep 2015
    Şehir
    Aydın
    Mesaj
    3
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı sorun şu anda benim Dodge Nitro 2008 2.8 D SXT de de var. Muhtemelen 2. vites de şanzıman kendisini korumaya aldı, manuel de kullanılamıyor, arıza lambası yanıyor ve D ile R geçişlerinde vuruntu yapıyor. Sorunun nasıl çözüldüğüne dair yardımcı olabilirmisiniz?
    Alıntı nakayama Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki D VE R ye aldığımda biraz vuruntu yapıyor budamı yazılımdan dolayı,birkaç kişi şanzıman yağını değiştir dedi daha önce hiç değiştirmedim.

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanzimanin korumaya almasinin bir çok sebebi olabilir.

    yağ isinmasi
    ana hat basinci düşmesi (solenoid arizasi ve valf blogu / beyin kanal asinmasi)
    yagin yuksek sicakliga maruz kalip vizkosite kaybina ugramasi.

    bilgisayar ile Ariza tespiti ile belli olur

    ilk denenecek şey yağ değişimi ve yağ soğutucu radyatörün temizliği onerebilirim.

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yağ içinde bizim sanzimancilar mobil atf320 veya dengi yaglari çok severler ama bu sanzimana uygun değil.

    mümkünse servisten mopar atf +4 yağ kullanan filtre ile birlikte.

    yoksa

    castrol multivehicle atf
    gulf multivehicle atf

    chrysler atf +4 özelliklerini sağlayan yağlar.

    bu iki yağdan birini kullanabilirsiniz.

  9. #9

    Üyelik
    Sep 2015
    Şehir
    Aydın
    Mesaj
    3
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sanzimanin korumaya almasinin bir çok sebebi olabilir.

    yağ isinmasi
    ana hat basinci düşmesi (solenoid arizasi ve valf blogu / beyin kanal asinmasi)
    yagin yuksek sicakliga maruz kalip vizkosite kaybina ugramasi.

    bilgisayar ile Ariza tespiti ile belli olur

    ilk denenecek şey yağ değişimi ve yağ soğutucu radyatörün temizliği onerebilirim.
    Çok teşekkür ederim ilginize.

  10. #10

    Üyelik
    Jul 2008
    Şehir
    Tokyo / 07
    Mesaj
    3.320
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şanzımanın kartını değiştirince sorun çözüldü, sakın gidip 3 4 bin tl verip şanzımanı söktürmeyin , bilmeyen ustalar öpmek için yer arıyor. Bu arada maliyeti 700 tl falan tuttu sıfır kart değişimi.

  11. #11

    Üyelik
    Sep 2015
    Şehir
    Aydın
    Mesaj
    3
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı nakayama Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şanzımanın kartını değiştirince sorun çözüldü, sakın gidip 3 4 bin tl verip şanzımanı söktürmeyin , bilmeyen ustalar öpmek için yer arıyor. Bu arada maliyeti 700 tl falan tuttu sıfır kart değişimi.
    Evet Aydındaki ustam İzmirdeki otomatik şanzımancı arkadaşını arayıp sordu, o da kart hatasıdır, getirin yapalım dedi, şimdi emin oldum, çok teşekkür ederim.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •