User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Polo 6N 1.4 sportline ilk çalıştırmada patlama sorunu

  1. #1
    serci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Polo 6N 1.4 sportline ilk çalıştırmada patlama sorunu

    Merhaba

    1998 polo sportline aldık iyimi yaptık bilemedim ..Üzerinde AFH motor var bildiğiniz üzere 1.4 16v

    Araçtaki sorun şu

    İlk çalıstırmada coğu zaman mars almıyor egsozdan patlama sesi geliyo ( tek nokta lpg bağlanmış araçlardaki sorun gibi ) uzun süre ugrasıyorum calısıyor fakat 2-3 dakika gaz verınce patırdama yapıp stop ediyor

    Daha sonra 15 dk fln beklıyorum basıyorum hiç birsey yok yoluma devam ediyorum.

    Sıkıntı nedir sizce henüz bi yere getirmedim havalardan dolayı ***** ..Aklıma gelen bobin ve distirbütör sanki ateşleme sırası karısıyor gibime geliyo. Daha farklı bir problem olabilirmi ??

    2. sorun ise büyük ihtimalle termostatım arızalı araç geç ısınıyor tam 80-90 olunca düzlükte falan soğugu yiyince tekrar 60-70 lere düşüyor..

    Araçta lpg yok bu arada

  2. #2
    serci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kimsenın bir fikri yok sanırım..Bu arada araba naptıysam calısmıyor ? Yarın bobin ve bujileri değiştirip deneyeceğim..Aklıma krank sensörüde geldi ama bilemedim yine çalışmaz ise çekiciye yükleyip doğru sanayiye

  3. #3
    smtrsln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    30
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı araçtan vardı benzer dertleri oksijen sensörünü iptal ederek kökten çzömüştüm
    bilgisayarcı

  4. #4
    serci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı smtrsln Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı araçtan vardı benzer dertleri oksijen sensörünü iptal ederek kökten çzömüştüm

    Hocam varya 1 haftadır kapıda yatıyo araç bazen tık diye calısıyodu hiç skıntı vermeden ..Daha sonra ilk calısmada tekleme yapıyodu hemen stop edip 15 dk beklıyordum sonra calısmaya devam ediyodu.! 3 gün yattı arac şimdi tık yok anlayamadım

  5. #5
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Muhtemel sebepler :
    - Isı müşürü (ilk çalıştırmada gereksiz yere zenginleştiriyor, fakirleştiriyor)
    - Krank açı sensörü
    - Bobin
    - Enjektör

    Kelin merhemi olsa kendi başına sürermiş gerçi. Babamın bir clio'su var (1.4 8v), aynı soruna sahip. 5-10 dakika kısa kısa marş basıyorsun, sonunda bir ara çalışıyor. Çalıştımı susturursan tekrar çok kolay çalışıyor.
    Ertesi gün tekrardan aynı halt.

    Bobin değiştirdik olmadı, ısı müşürünü değiştirdik olmadı. Krank açı sensörünün kablosunu değiştirdik olmadı.
    Adam gibi ustamız olsa deneye yanıla yapmak yerine sensörleri ölçüp, ateşleme/enjeksyon var mı bakıp ona göre hareket ederdi.

  6. #6
    Grimlord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.568
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    55 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim clioda da aynı sorun vardı,marş basıyor ama araba çalışmıyordu.manyetik kaptör denilen bi parça var (volant sensörü de deniyor ) onu degistirdim,o gün bugündür sorun yok.

  7. #7
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Polo'larin kronik hastaliklari.arasinda, distribtor, hararet mushuru, bovin ve buji kablolari gelir. Bobin gitmis.olsa hic.calismaz.araba. buji ve kablolarada bakin...
    Men plan God laughs...
    I have reset it....Aal izz well....
    Alıntı Posrche 959 Driver's Manual Nickli Üyeden Alıntı
    Even the Porsche 959 is subject to the laws of physics.

  8. #8
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    krank pozisyon sensoru arızası gibi geldi bana, herhangi bir arıza tespit cihazına baglatma sansınız yokmu bu arada ?
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  9. #9
    serci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugün tüm gün sanayıdeydim

    Araç hiç ateşleme yapmıyordu Bobin değiştirdik olmadı ,başka bobin geldi oda olmadı,Distiribütörü açtık kı bitmiş komple yeni distiribütör takıldı malesef yan sanayi olarak ateşleme geldi sonunda ..Marş yaptık fakat araç alt devirlerde silkeliyo gaz verince isteksiz ceviriyo Arada sırada da patlama yapıyor.Sonra stop ediyor

    Araç su an maslakta yarın bujileri buji kabloları ve bobin kablosuda değişicek Bakalım yine tekleme falan yapıcakmı ?

    Bilgisayara bağlandı verdiği hatalar aklımda kalan söyle

    Egr ile ilgili bi hata vardı
    Lambda sensörü zayıf hatası verdi
    Motor devir sensörü arızası verdı

  10. #10
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ozans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Muhtemel sebepler :
    - Isı müşürü (ilk çalıştırmada gereksiz yere zenginleştiriyor, fakirleştiriyor)
    - Krank açı sensörü
    - Bobin
    - Enjektör

    Kelin merhemi olsa kendi başına sürermiş gerçi. Babamın bir clio'su var (1.4 8v), aynı soruna sahip. 5-10 dakika kısa kısa marş basıyorsun, sonunda bir ara çalışıyor. Çalıştımı susturursan tekrar çok kolay çalışıyor.
    Ertesi gün tekrardan aynı halt.

    Bobin değiştirdik olmadı, ısı müşürünü değiştirdik olmadı. Krank açı sensörünün kablosunu değiştirdik olmadı.
    Adam gibi ustamız olsa deneye yanıla yapmak yerine sensörleri ölçüp, ateşleme/enjeksyon var mı bakıp ona göre hareket ederdi.
    Alıntı serci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba

    1998 polo sportline aldık iyimi yaptık bilemedim ..Üzerinde AFH motor var bildiğiniz üzere 1.4 16v

    Araçtaki sorun şu

    İlk çalıstırmada coğu zaman mars almıyor egsozdan patlama sesi geliyo ( tek nokta lpg bağlanmış araçlardaki sorun gibi ) uzun süre ugrasıyorum calısıyor fakat 2-3 dakika gaz verınce patırdama yapıp stop ediyor

    Daha sonra 15 dk fln beklıyorum basıyorum hiç birsey yok yoluma devam ediyorum.

    Sıkıntı nedir sizce henüz bi yere getirmedim havalardan dolayı ***** ..Aklıma gelen bobin ve distirbütör sanki ateşleme sırası karısıyor gibime geliyo. Daha farklı bir problem olabilirmi ??

    2. sorun ise büyük ihtimalle termostatım arızalı araç geç ısınıyor tam 80-90 olunca düzlükte falan soğugu yiyince tekrar 60-70 lere düşüyor..

    Araçta lpg yok bu arada
    Alıntı serci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bugün tüm gün sanayıdeydim

    Araç hiç ateşleme yapmıyordu Bobin değiştirdik olmadı ,başka bobin geldi oda olmadı,Distiribütörü açtık kı bitmiş komple yeni distiribütör takıldı malesef yan sanayi olarak ateşleme geldi sonunda ..Marş yaptık fakat araç alt devirlerde silkeliyo gaz verince isteksiz ceviriyo Arada sırada da patlama yapıyor.Sonra stop ediyor

    Araç su an maslakta yarın bujileri buji kabloları ve bobin kablosuda değişicek Bakalım yine tekleme falan yapıcakmı ?

    Bilgisayara bağlandı verdiği hatalar aklımda kalan söyle

    Egr ile ilgili bi hata vardı
    Lambda sensörü zayıf hatası verdi
    Motor devir sensörü arızası verdı
    bir zamanlar renomuz vardı soğukta sıcakta çalışmıyordu ustaya götürmüştük oda motorun üst tarafından plastik kapağı açmıştı jilet inceliğinde birseylerle ayar mı yaptı yoksa temizledi mi bilmiyorum her yaptığında ufak ufak yaylardan havalı süsyansiyon şeklinde ses yapıyordu halen ne yaptığını bilmiyorum ondan sonra tek marşta çalışmaya başlamıştı

  11. #11

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    İzmit/Dublin
    Mesaj
    86
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bizde de 97sportline var bazen harareti çok gösteriyo torpidoya üstten bi tokat atınca düzeliyor göstergelerde bi sıkıntı var değişik sorunlu ama zevkli bu arada soğuktan bile olabilir geçen haftaki soğuklarda 3kapımız donmuştu arka sağ kapıdan girip çıktık soğuktan her şey beklerim artık
    araba dediğin gidecek dekor isteyenler diecast alsın

  12. #12
    Anu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Mesaj
    953
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vagcomda yazan hataları giderdikten sonra eğer aynı problemler devam ederse tekrar buradan yazın. Uzun zamandır kullanıyorum ve sorunları üstüne çok kafa patlattım.
    ''Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur." Mustafa Kemal ATATÜRK

  13. #13
    serci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    Merhaba Şimdi su sorunla uğrasıyorum neden böyle yapar gaz kelebeğinin temizlenmesi mi lazım

  14. #14
    Anu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Mesaj
    953
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı serci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba Şimdi su sorunla uğrasıyorum neden böyle yapar gaz kelebeğinin temizlenmesi mi lazım
    Bu sorunu yapmasının üç sebebi var.

    *İlki yağ buharı nedeniyle kirlenen boğaz kelebeği. Temizlemesi çok kolay, diş fırçası ve balata spreyiyle 10 dk almaz. Ama boğaz kelebeğinin fişini çıkartırsanız adaptasyon yapmak zorunda kalırsınız.

    *İkincisi boğaz kelebeği bozulmuştur. Polo larda kronik maalesef. Çözümü yeni boğaz kelebeği ya da yağsız kontak spreyiyle devre kısımları temizlenecek, adaptasyon yapılacak. Şanslıysanız temizlikle düzelir tekrar, ben bu şekilde iki kez çalıştırdım hala kullanıyorum.

    *Üçüncüsü ise emme manifoldundan çıkan vakum hortumlarından biri yada birkaçı yırtılmış ya da yerinden çıkmış olabilir. Artık eskidikleri için sık sık olur değiştirmek gerekir bu hortumları. Boğaz kelebeği ile ilgili olan sorunların yarısı bu şekildedir ama ustaların %99 u bilmez bunu.

    Tavsiyem ilk olarak Vagcom kablosu olan birine adaptasyon yaptırmanız. Tabi boğaz kelebeğini temizlerseniz daha verimli olur. Ustaların yine çoğu Sportline a adaptasyon yapmayı bilmez, diğer Polo lardan farklıdır. Adaptasyon yapılırken kelebek 10 saniye kadar kendi kendine açılır kapanır. Buna dikkat ederseniz sorun olmaz.
    ''Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur." Mustafa Kemal ATATÜRK

  15. #15
    serci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Anu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu sorunu yapmasının üç sebebi var.

    *İlki yağ buharı nedeniyle kirlenen boğaz kelebeği. Temizlemesi çok kolay, diş fırçası ve balata spreyiyle 10 dk almaz. Ama boğaz kelebeğinin fişini çıkartırsanız adaptasyon yapmak zorunda kalırsınız.

    *İkincisi boğaz kelebeği bozulmuştur. Polo larda kronik maalesef. Çözümü yeni boğaz kelebeği ya da yağsız kontak spreyiyle devre kısımları temizlenecek, adaptasyon yapılacak. Şanslıysanız temizlikle düzelir tekrar, ben bu şekilde iki kez çalıştırdım hala kullanıyorum.

    *Üçüncüsü ise emme manifoldundan çıkan vakum hortumlarından biri yada birkaçı yırtılmış ya da yerinden çıkmış olabilir. Artık eskidikleri için sık sık olur değiştirmek gerekir bu hortumları. Boğaz kelebeği ile ilgili olan sorunların yarısı bu şekildedir ama ustaların %99 u bilmez bunu.

    Tavsiyem ilk olarak Vagcom kablosu olan birine adaptasyon yaptırmanız. Tabi boğaz kelebeğini temizlerseniz daha verimli olur. Ustaların yine çoğu Sportline a adaptasyon yapmayı bilmez, diğer Polo lardan farklıdır. Adaptasyon yapılırken kelebek 10 saniye kadar kendi kendine açılır kapanır. Buna dikkat ederseniz sorun olmaz.
    Verdiğiniz kıymetli bilgiler için teşekkürler

    İlk önce temizlik ve vakum hortumlarını kontrol edip bakıcam ..olmadı adaptasyonda yaptırıyım bakalım sonuc ne olucak ..

    Gelişmeleri burdan yazarım

  16. #16
    serci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı serci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Merhaba Şimdi su sorunla uğrasıyorum neden böyle yapar gaz kelebeğinin temizlenmesi mi lazım


    Sorun hala devam ediyor

    takılan distribütör yan sanayı idi orjınal al tak düzelir dediler ama nafile
    rolanti sorununu henüz düzeltemedim herkes devir dalgalanıp stop eddyo diye yakınır benımkısı de tam tersi 1000-2000 devir arası sürekli devir dalgalanması yapıyor..Arabayı kullanamıyorum ısıklara falan yaklasınca kendı kendıne gaz verıp gitmeye meyilli eğer viteste ise

    Yokmu şu afh motordan anlayan İst da bi usta

  17. #17
    Anu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Mesaj
    953
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kelebeğe adaptasyon yapıldı mı? Yapıldıysa 2 ihtimal var. Ya manifoldda eskiyen hortumlardan biri yırtılmış ya da boğaz kelebeği gidici.
    ''Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur." Mustafa Kemal ATATÜRK

  18. #18
    serci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Anu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kelebeğe adaptasyon yapıldı mı? Yapıldıysa 2 ihtimal var. Ya manifoldda eskiyen hortumlardan biri yırtılmış ya da boğaz kelebeği gidici.
    Bu hafta hortumları detaylı bi kontrol edicem rolantide gaz kelebeğinin oralardan acayip bi tısslama sesı var hava kaçağı gibi ,Olmadı son çare kelebek değiştirip denicem

  19. #19
    Anu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Mesaj
    953
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor çalışırken kelebeği elinle kapat, hiç hava gitmesin motora. Stop edecek, bu sırada da motorun ataleti yüzünden hava gitmese de kısa süre çalışıp emme manifoldunda vakum yaratacak. Sessiz bir ortamda elini kelebekten kaldırmadan dinlersen eğer tıslama sesinin nereden ne ölçüde geldiğini bulursun. Ben 1 yıl içinde tüm hortumları değiştirdim, yırtılmayan kalmamış. Eğer bu yöntemi denersen eline dikkat et, biraz canın yanacak vakumdan dolayı ama öyle ciddi birşey değil. Kelebek ucuz bir parça olmadığından en son çare olarak değiştir.
    ''Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur." Mustafa Kemal ATATÜRK

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •