User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
40 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Yanlış vitese atma sonrası olacaklar?

  1. #1
    alper_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul - Girne
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Yanlış vitese atma sonrası olacaklar?

    Abiler arkadaşlar , 2 gün önce 2012 1.4 benzinli polo aracımla 5. vites 110-120 km gibi bir hızda giderken 4 yerine 2 ye atmış bulunuyorum. Hemen debriyaja bassamda motordan takır tukur sesler duydum ve ardından stop etti araç. Marşa bastığımda dönüyordu fakat ateşleme yapmıyordu. Tabi kısa kısa basıyordum marşa dahada bir yerleri *** etmemek için. Aracı bir servise çektim ve usta uzun uzun marşa basarak çalıştırdı. Araçta egzoz vardı fakat çalıştıktan sonra çıkan ses STİ gibiydi. Henüz kapak açılmadı fakat ustanın dediği subapları eğmişim en iyi ihtimalle. Aşağı yukarı olmuş olabilecekler nelerdir? Eğer sadece subapların değişmesiyle kurtarabilirsem maliyet ne olur? Yada en kötü senaryo nedir?

  2. #2
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sübaplardan sonra pistonlara da zarar vermiş olabilirsin.
    Geçmiş olsun.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  3. #3
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alperim geçmiş olsun.

    Bence yay şapka supap ile kurtaracaksın gibi geliyor ama keşke usta çalıştırmak yerine açalım deseymiş direk. Bilemiyorum ama pistonlara zarar vermiş olabilir o hareket

  4. #4
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Levom ne fark edecek ki sence ? Bi etkisi olmaz sanıyorum ben? Yanlış viteste geçen süreye bağlı olarak pistonları zedeleme ihtimali olabilir de olmayabilirde bence

  5. #5
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.106
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    golf 6 1.6 da en temiziyle debriyaj yeme şeklinde kurtarmıştım.Geçmiş olsun.

  6. #6
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Levom ne fark edecek ki sence ? Bi etkisi olmaz sanıyorum ben? Yanlış viteste geçen süreye bağlı olarak pistonları zedeleme ihtimali olabilir de olmayabilirde bence
    190 boyum var, 10 cm çalışma mesafem var. üzerime 10 cm uzunlukta beni sıkıştırabilen bişey ile 2m yere sokup dakikada 800 devir çevirmeni isteseler ne olur sence Ben de ihtimal verdim sadece ama mesajımda

    Ses sadece şıkırtı şeklinde mi yoksa çok sarsıntılı mı çalışıyor araba Alper?

    Bu arada Ufuk'la birlikte D4D ile aynı şeyi yaşamıştım aynı hızlarda, debriyaj tokat 5. vitese takıp devam ederek geçiştirmiştim, bişey de çıkmadı sonra 6 yıl olucak

  7. #7
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mantıklı, nedense birşeylerin kırılmadığından eminmiş gibi birşey şeyettim ben. Riskli tabi.

  8. #8
    onur_si - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    880
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    daha önce benzer durum başıma gelmişti, üst kapak yapıldı, subaplar falan değişti bin liraya malolmuştu. subaplar piston tepesine çakmıştı

  9. #9
    19gokhan90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Bornova/İZMİR
    Mesaj
    344
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en kötü ihtimal iki kere arkadaşlarımın başına geldi, motor içinde sağlam parça kalmadı krank dahil. Aracın ikinci viteste kaç görüyor bilmiyorum ama çok çevirmemiştir diye tahmin ediyorum o yüzden subap la kurtarırısın gibime geliyor. Geçmiş olsun

  10. #10
    alper_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul - Girne
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gökberk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sübaplardan sonra pistonlara da zarar vermiş olabilirsin.
    Geçmiş olsun.
    Sağol umarım pistonlarda sıkıntı yoktur

    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alperim geçmiş olsun.

    Bence yay şapka supap ile kurtaracaksın gibi geliyor ama keşke usta çalıştırmak yerine açalım deseymiş direk. Bilemiyorum ama pistonlara zarar vermiş olabilir o hareket
    Sağolasın Levo , valla direk oturdu arabaya bastı marşa çalıştırdı. Çalışınca dediğim gibi baya gürültülü çalıştığı için öyle şakırtı veya titreme anlayamadım malesef.
    Alıntı Ahmet Saraçoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    golf 6 1.6 da en temiziyle debriyaj yeme şeklinde kurtarmıştım.Geçmiş olsun.
    Sağolun keşke debriyajla kurtarsam ama öyle gözükmüyor


    Alıntı 19gokhan90 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    en kötü ihtimal iki kere arkadaşlarımın başına geldi, motor içinde sağlam parça kalmadı krank dahil. Aracın ikinci viteste kaç görüyor bilmiyorum ama çok çevirmemiştir diye tahmin ediyorum o yüzden subap la kurtarırısın gibime geliyor. Geçmiş olsun
    2. vites 80 de bitiyor yanlış hatırlamıyorsam. İnşallah sübapla kurtarırım. Teşekkürler.

  11. #11
    suprolla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    sefaköy city+lefkosa
    Mesaj
    977
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    olum o işi kıbrıs olmadı dimi geçmiş olsun

  12. #12
    Karakuş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Eskişehir - İstanbul
    Mesaj
    755
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok geçmiş olsun. Ben genellikle yanlış vites atarım gazlarken, 2004 vvt-i corolla ile en az 4/5 defa 3'ün dibinden 2'ye sokmuşluğum vardır. Bir şey olmadı, hatta kompresyon değerleri bile çok iyi halen. Talihsizlik olmuş biraz senin ki, inşAllah subaplar ile kurtarırsın. tekrar çok geçmiş olsun.
    Real Cars, Real Roads.

  13. #13
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gecmıs olsunda bu debrıyaj ıle kurtarma olayı nasıl oluyor aklımızda bulunsun. nasıl bır hareketle balata ıle motora zarar vermeden kurtarılıyor yanlısmı anladım

  14. #14
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    "Eyvah ! Zıctık.." derken (debriyaj pedalını bırakıp devrin yükseldiğini anladığın an) hemen debriyaja oturunca kurtarmış oluyorsun
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  15. #15
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iyide adam zaten o sırada debriyaja basmıyormu yoksa motoru o halde bırakmıyolardır herhalde

  16. #16
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla anlamadım ama siz herhalde debriyaj balatasını sıyırmasından bahsediyorsunuz ?
    Yanlış vitese atınca balata da bir anda yüksek devirle karşılaşınca sıyırıp motora iletmiyor.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sen bunları söyledikten sonra hala motoru çalıştırmaya çalışan ustanın ben kafasını ...
    Adamın niyeti şu; yeteri kadar zarar görmemiş ben iyice sokiim masraf artsın para kazaniim. Subap yakalamış zaten belli daha ne çalıştırırsın be deyyus.
    IN BOOST WE TRUST

  18. #18
    Enes-x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Mesaj
    3.716
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tekrar çalıştırmak çok büyük hata.

    Hangi parçalar ne şekilde hasar görmüş ancak açıldıktan sonra belli olur.

    Tamamen şans meselesi ağır bir hasarda olabilir sadece subaplarlada kurtarabilirsin.
    Dr.Ecu

  19. #19
    Ers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o usta ya dikkat etmek lazım. bundan sonra yapacakları içinde.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •