User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Start&stop Akü Kullanımı

  1. #1
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Start&stop Akü Kullanımı

    Arkadaşlar selam,

    Start&stop özellikli araçlar için yapılan aküyü normal araçta kullanımın ne gibi bir avantaj/dezavantajı olabilir?

  2. #2
    onn_dear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    TR-MERSIN
    Mesaj
    2.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar selam,

    Start&stop özellikli araçlar için yapılan aküyü normal araçta kullanımın ne gibi bir avantaj/dezavantajı olabilir?
    daha pahalı bir akü olduğu için kimse tercih etmez zaten ama bildiğim kadarıyla sadece start stoplu araçlar için üretilen jelli aküler normal araçlarda kullanılmıyor diye biliyorum.
    History;
    1.6 GLI corolla / 1.6 IES civic / 1.4 IS civic/ 1.6 TDCI focus2 / 1.6 TDCI focus3 / 1.2 TSI Golf7 / 1.4 TSI Leon FRed / 1.6TDI DSG B8 Passat / Audi A3 Sedan 1.6TDI DSG

  3. #3
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dediginiz gibi daha pahali. Benim arabanin oem akusu 60Ah 640A. Piyasadaki 60ah akulerin hepsinin soguk mars akimi 540A lerde geziyor. Su an uzerindeki akude ayni. Asiri sogukta araba calismiyor. Birinden rica ediyorum, arabasindan takviye yapiyoruz da calisiyor.

    İstedigim kapasite start&stop lu arac akulerinde var. Ondan merak ediyorum. Normal aracta kullanimin sikintisi var mi? diye.

  4. #4
    !KO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    gopham city
    Mesaj
    3.585
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    70 ampere cıkamıyomusunuz

    vartanında boschunda 70 ah akulerı 640a dır

    İlker G.

  5. #5
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben kullanıyordum aracımda.
    amperi çok yüksek olmadığı sürece ( ben varta 74 amper start stop kullanıyordum ) hiçbir problem olmaz.

    Şarj Dinamonuz da sağlıklı ise gayet güzel çalışır.
    Loading...

  6. #6
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dediginiz gibi daha pahali. Benim arabanin oem akusu 60Ah 640A. Piyasadaki 60ah akulerin hepsinin soguk mars akimi 540A lerde geziyor. Su an uzerindeki akude ayni. Asiri sogukta araba calismiyor. Birinden rica ediyorum, arabasindan takviye yapiyoruz da calisiyor.

    İstedigim kapasite start&stop lu arac akulerinde var. Ondan merak ediyorum. Normal aracta kullanimin sikintisi var mi? diye.
    Hayır bir sorun olmaz, normal araçlarda sadece daha pahalı olduğundan kullanılmıyor. Fiziksel olarak sığıyorsa kullanılabilir.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  7. #7
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    60ah disina ebattan dolayi cikamiyorum. Benim aku, plastik bir kutu icinde malesef.

    Sarj dinamosunu dun olcturdum, elektrikci arkadas cok iyi dedi.

    Boschun 70ah akusunun ebatlari kurtariyor aslinda. Benim gonlum Varta dan yana ama

    O zaman ben su start-stop akulerden alayim o zaman.

    Gorus ve bilgilerini paylasan herkese tesekkur ederim.

  8. #8
    Akın Sarıkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vay be start stoplu araçların aküsü farklıymış, hiç duymamıştım. bi yaşıma daha girdim

  9. #9
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Akın Sarıkaya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vay be start stoplu araçların aküsü farklıymış, hiç duymamıştım. bi yaşıma daha girdim
    Örneğin 60Ah aküde markaya göre ortalama 100 lira fark bile oluyor hatta

  10. #10
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanırım bu start-stop akülerin olayı farklı
    yani sürekli marş gördüklerinden dolayı yapılarında farklılıklar var amperlerinde değil

    çünkü mesela vartanın 60Ah blue dynamic start-stop aküsü 560A
    60A normal versiyonu 540A
    akım olarak öyle aman aman fark yok arada.


    bence siz önce araçtaki akü koyma yerini ölçün bir
    hangi boyutta akü sığıyor?
    birde kutup başı ne tarafta?

    piyasada 60A akülerin standart ölçüsü var
    uzunluk: 24,2 cm
    genişlik: 17,5 cm
    yükseklik: 19,0 cm

    ben şöyle yaptım mesela
    aynı kapasitede vartanın bir modeli var onu aldım
    onun ölçüleri şöyle
    uzunluk: 24,2 cm
    genişlik: 17,5 cm
    yükseklik: 17,5 cm


    mesela 70A lık 630A varta akü ölçüsü bu belki uyar?
    uzunluk: 26,1 cm
    genişlik: 17,5 cm
    yükseklik: 22,0 cm


    biraz daha pahalı olan silver modelleri var onlar çok güzel
    bakarmısın şuna 80A, 800A !!
    uzunluk: 31,5 cm
    genişlik: 17,5 cm
    yükseklik: 19,0 cm
    normal 60A lık piyasa aküsünden sadece 7cm daha uzun ama AT gibi güçlü.

  11. #11
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hakan abi detaylı bilgi için teşekkür.

    Akü koyma yerinde genelde sorun akü boyunda yaşıyorum. Max. 26cm için uygun.

    Şu an üzerinde 60Ah 590A İnci marka akü mevcut. Fabrikasyon akü değerleri 60Ah 640A. Soğuk marştaki 150A fark, hava iyice soğuduğunda (2-3 derece veya altı) fark çalışmamazlık yaptırır mı? Bu arada alışkanlığımdır marş anında arabanın her özelliğini vs. kapatır, debriyaja basarım.

    Akü 1,5 yıllık inci marka. Kızdırma bujilerimi kontrol ettik, sağlam. Çalışmadığı zamanda kalın bir kablo ile kızdırma bujilerine hariçten 12V verip ısıtıp marş yapıyorum gene çalışmıyor. Marş bayık değil gibi (yada arada ince bir fark var, ben algılayamıyorum) Akü dışında aklıma birşey gelmiyor.

    Senin fikrin nedir abi?

    Baya dertliymişim ben

  12. #12
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hakan abi detaylı bilgi için teşekkür.

    Akü koyma yerinde genelde sorun akü boyunda yaşıyorum. Max. 26cm için uygun.

    Şu an üzerinde 60Ah 590A İnci marka akü mevcut. Fabrikasyon akü değerleri 60Ah 640A. Soğuk marştaki 150A fark, hava iyice soğuduğunda (2-3 derece veya altı) fark çalışmamazlık yaptırır mı? Bu arada alışkanlığımdır marş anında arabanın her özelliğini vs. kapatır, debriyaja basarım.

    Akü 1,5 yıllık inci marka. Kızdırma bujilerimi kontrol ettik, sağlam. Çalışmadığı zamanda kalın bir kablo ile kızdırma bujilerine hariçten 12V verip ısıtıp marş yapıyorum gene çalışmıyor. Marş bayık değil gibi (yada arada ince bir fark var, ben algılayamıyorum) Akü dışında aklıma birşey gelmiyor.

    Senin fikrin nedir abi?

    Baya dertliymişim ben
    edit: Üzerindeki akü 60ah 490A (590A yanlış yazmışım)

  13. #13
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aküyü bagaja taşı abi?

  14. #14
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben olsam önce aküyü ölçerdim
    ama öyle voltmetre ile falan değil
    akünün sağlamlığını ve şarjını test eden lcd göstergeli cihazlar var.
    hemen belli olur
    ama o cihazı her yerde bulamazsın

  15. #15
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sadık Özyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aküyü bagaja taşı abi?
    Sadik arabanin orj. haline dokunmayi dusunmuyorum.

    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben olsam önce aküyü ölçerdim
    ama öyle voltmetre ile falan değil
    akünün sağlamlığını ve şarjını test eden lcd göstergeli cihazlar var.
    hemen belli olur
    ama o cihazı her yerde bulamazsın
    Hakan abi bu cihazin analoglari vardi elektrikcilerde sanki? a4 kagidin diklemesine yarisi kadar kalin bir alet?

    640a yerine 490a aku meselesi icin ne dusunuyorsun?

    Bu akuyu dedigin gibi nerede olcturebilirim? Anadolu yakasi icin tavsiyen varsa daha iyi olur

  16. #16
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anadolu yakasında kimde var bilmiyorum
    ancak maslağa geçersem sane haber veririm gelirsin 2dk ölçeriz

    dediğim bu cihaz değil
    http://www.genisreyon.com/modules/ca...181241_max.jpg

    şöyle bişe
    http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1...ester-Suit.jpg

  17. #17
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.368
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi görünce sorayım dedim, otomobillerde neden jel akü kullanılmıyor ? yada kullanılıyorda biz mi bilmiyoruz? Yanlış hatırlamıyorsam lipo bataryalardaki gibi jellerin de C değerleri vardı, gerektiğinde nominal akımının 2 3 kat üzerine çıkabiliyordu falan, mantıklı olmazmı böyle durumlarda jel akü kullanımı?

  18. #18
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    start stopluların alayı agm tipi akü. Yüksek ani akım değeri yanında daha uzun ömürlü ve sarsıntıya karşı daha dayanıklı. deep cycle yönündende daha iyi. Kullanılabilir yani teknik yönden bir mani yok, fiyat biraz daha pahalı okadar.

  19. #19
    emirarslan34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.073
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    urun kodu : 0092S60050
    bosch 60 680 S6 60 Ah AGM (Absorbent Glass Mat)
    boyut 242 175 190
    fiyat : 330 tl gibi bir fiyati var.

    arkadasim 207 rc de kullaniyor. start stop ozelligi olan bir arac degil 207 rc. bir problem yok gayet memnun. 60 amper , soguk mars gucu 680 cca. ve boyutuna gore cok iyi. sigar sanirim senin kutuya. aracinin orj amper degeri neyse o amperi kullanmani tavsiye ederim.

    640 anlik gucu olan akuyle 490 anlik guc ureten akuyle illaki fark var. 600 cca dan assagi almani tavsiye etmem.
    inci mutlu cart curt bu akulerden turk malindan uzak dur abicim icindeki plaklari yapmayi beceremiyorlar. varta bosch bu iki markaya bak derim. uzun sure yatan araclarda cabuk koyu veriyorlar plaklari.

    bende birseyi merak ediyorum. aracta devir donerken alternator 5 binlerde elektrik akimini sarj i keserek tum elektrik aksami aküye brakiyormus. bu dogrumudur. eyer dogruysa anlik güc degeri 400 cca olan aküyle anlik güc degeri 680 cca olan bir akü atesleme bobinlerine ne kadar güc verebilir farklilik olurmu ? farlar vs vs de yaniyorken ateslemede ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •