User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: Yağ sıcaklığı ve yağ basıncı

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Yağ sıcaklığı ve yağ basıncı

    Selam beyler, bu sabah uzun yol yaptım aracı biraz sıkıştırayım dedim 5000 - 6200 devir arasındaydım çoğunlukla 185 km süratte tahmini 5 dk kadar yol aldım yağ sıcaklığım 127 dereceyi gördü bu sıcaklıkta rölantide 17 psi basınç okudum bu değerlerde bir anormallik varmı arkadaşlar ? Mobil 10w 60 kullanıyorum yağım ortalama 5000 km de.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    junicb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç nedir?
    Drive to win!

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu gibi değerler araçtan araca fark eder
    tam sıcak motordaki rölantideki yağ basıncı subaruda sti farklı, evo 9 da farklı , bmw m3 te farklı olabilir.
    önemli olan ne olması gerektiğini bilmek

    17psi yani 1.17bar rölanti durumunda o araç için azmı? iyimi? bilemem
    tabiki yağ ısındıkça incelir, inceldikçe göstergede gördüğün basınç düşer.

    127 derece aman aman acayip yüksek bir sıcaklık değildir yağ için ama dahada çıkmasa iyi olur
    ben olsam şuna dikkat ederdim
    şimdi gazladın 5 dakika boyunca yağ sıcaklığın 127 derecede
    acaba bir 5 dakika daha gitseydin sıcaklık artmaya devam edecekmiydi??
    işte doğru soru bu

    eğer evet çıkıyorsa
    bence yoksa yağ soğutucusu ekle
    varsa yağ soğutucu peteklerin yeterli değil yada dandik radyatör pek işe yaramıyor demektir.

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç 79 kadett 2.0 taunus motor swaplı açıkçası o ısıda rölantide olması gereken basınç değeri nedir bilmiyorum ama sıcak motorda rölantide (900 devir) otosan verisi 25 psi ki normalde bende bu değerleri görüyorum 1000 km önce yağ pompası orjinal motorcraft ile değiştirildi.Turkiyede bu motorlar ile çok uğraşılmadığı için internette örnek konular bulamadım bir de yabancı forumları araştırayım.

    Devam etseydim sıcaklık artarmıydı bilmiyorum hem dahası için yol müsait değildi hemde tedirgin olunca daha zorlamak istemedim.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracımda yağ soğutucu yok sandwich plate var yağ basınç değerinide ısı değerinide plate den alıyorum aynı yerden ek olarak bir çıkış daha alsam ve bunu radyatörden geçirip motora geri versem yağ basıncında düşme olmazmı ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #6
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araç 79 kadett 2.0 taunus motor swaplı açıkçası o ısıda rölantide olması gereken basınç değeri nedir bilmiyorum ama sıcak motorda rölantide (900 devir) otosan verisi 25 psi ki normalde bende bu değerleri görüyorum 1000 km önce yağ pompası orjinal motorcraft ile değiştirildi.Turkiyede bu motorlar ile çok uğraşılmadığı için internette örnek konular bulamadım bir de yabancı forumları araştırayım.

    Devam etseydim sıcaklık artarmıydı bilmiyorum hem dahası için yol müsait değildi hemde tedirgin olunca daha zorlamak istemedim.
    rolanti için 1.2 bar kötü değil,
    "127 derece için" normal bence. biraz daha fazla olsa gönül daha rahat eder tabi
    Ama Maxi nin dediği gibi her motorda farklılık gösterebilecek bir durum.

    eğer ki soğukken 25 psi larda ise 127 derece gibi bir sıcaklıkta ki bence benzinli bir motora göre üst seviye sıcaklıklar, 17psi normal kabul edilebilir. ama mutlaka bu motorların bu pompaların ne basınç verdiğini bilmek gerek yine de.

    Sisteme radyatör eklemeniz, yağ pompanız iyi durumda ise basınca öyle aman aman bir fark ettireceğini sanmıyorum ben.
    ama düz direk radyatöre vermektense içi termostatlı bir plate alıp, belli bir sıcaklığı (50-60 derece) geçtikten sonra yağın radyatöre gitmesini sağlamanız daha doğru olacaktır.
    böylelikle soğukken ilk çalışmada oluşacak basınç kaybının da önüne geçersiniz, artı olarakta soğuk havalarda yağın ideal sıcaklığa gelmesini geciktirmemiş olursunuz...

    kolay gelsin,
    Loading...

  7. #7
    Anu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Mesaj
    953
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konu sahibinin iznine sığınarak ben de bir soru sormak istiyorum. Uzun yolda yokuşta 3-4 dk kadar arabayı zorladığımda 125 C yi gördü yağ sıcaklığı. Müşür karter tapasında, yağ ise 10 40 Magnatec. Yağın bu dereceleri kaldırıp kaldıramayacağını internetten bulamadım, 1.4 ufak modlu bir araba için biraz fazla gibi geldi. Normal sürüşte de 105-115 C arası değişiyor sıcaklık. Araba Polo 1.4 16v
    ''Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur." Mustafa Kemal ATATÜRK

  8. #8
    Anu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Mesaj
    953
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Anu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konu sahibinin iznine sığınarak ben de bir soru sormak istiyorum. Uzun yolda yokuşta 3-4 dk kadar arabayı zorladığımda 125 C yi gördü yağ sıcaklığı. Müşür karter tapasında, yağ ise 10 40 Magnatec. Yağın bu dereceleri kaldırıp kaldıramayacağını internetten bulamadım, 1.4 ufak modlu bir araba için biraz fazla gibi geldi. Normal sürüşte de 105-115 C arası değişiyor sıcaklık. Araba Polo 1.4 16v
    Bilgisi olan yok mu?
    ''Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur." Mustafa Kemal ATATÜRK

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •