User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Otomobilde Eşdeğer Parça Uygulaması

  1. #1
    naci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    53
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    1.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Otomobilde Eşdeğer Parça Uygulaması

    Otomotiv yan sanayiinde, “Eşdeğer Parça” uygulaması, 1 Haziran tarihinde başlatılıyor. Böylece; ilk 2 yıl Türk Standardları Enstitüsü (TSE), daha sonra ise akredite edilmiş belgelendirme kurumlarınca onaylanacak muadil ürünler orijinal parça yerine kullanılabilecek. TSE önümüzdeki günlerde, ‘eşdeğer parça belgesi’ başvurularını almaya başlayacak.



    TSE’den yapılan yazılı açıklamaya göre; Türkiye’de yıllık olarak 70 bini aşkın firmaya 400 binin üzerinde belge veren TSE’nin sadece 2014 yılındaki laboratuvar yatırımlarına ayırdığı payın 50 milyon TL’nin üzerinde olduğu kaydedildi. TSE’nin gerek ana faaliyet alanlarında yaptığı çalışmalarla, gerekse de bakanlıkların görevlendirmesi ile yerine getirdiği hizmetlerle otomotiv sektörünün gelişimine katkı sağlayacak önemli hizmetler verdiği vurgulandı.

    Dünya'nın haberine göre, Hazine Müsteşarlığı’nın 13 Ocak 2015 tarihinde yayımladığı tebliğ çerçevesinde, 1 Haziran 2015 tarihinde otomotiv yan sanayiinde "Eşdeğer Parça" uygulamasının başlatılacağı; böylece; ilk 2 yıl TSE, daha sonra ise akredite edilmiş belgelendirme kurumlarınca onaylanacak muadil ürünlerin orijinal parça yerine kullanılabileceği belirtildi.

    YILDA 140 BİN BELGE VERİLİYOR

    “Enstitü, otomotiv sektörü ile ilgili 2002 yılından bu yana test kuruluşu (MARTOY) ve Onay Kuruluşu (AİTM Hakkında Yönetmelik) olarak hizmet sağlayarak yılda yaklaşık 140 bin belge vermektedir. Bu kapsamda TSE laboratuvarları, eşdeğer parça tanımında yer alan malzeme, kütle-boyut ve işlevsellik yönüyle araç parçalarını test edebilecek kabiliyete sahiptir. Enstitü, uluslararası geçerli bin 700 adet akredite test kabiliyeti ile sahasındaki en geniş kapsama sahip kuruluştur. Eşdeğer parça belgelendirmesi de bu kapsam ve kabiliyetlerimiz içerisindedir” denildi.

    FAZLA ÖDEME ENGELLENECEK

    TSE’nin, Türkiye’nin 2023 vizyonunda yer alan yerli Otomobil üretimi hedefi çerçevesinde; yerli otomobilin sertifikalandırılması (tip onay) süreci için Otomotiv Test Merkezi projesi ve bölgesel bazda kurulmakta olan Araç Kontrol Merkezi (AKM) çalışmalarının da devam ettiği belirtildi. “TSE’nin Eşdeğer Parça Belgelendirmesinde üstlendiği rol, ülkemizin ve insanımızın olması gerekenden çok daha fazlasını ödemesine engel olacak, haksız çarkın devamını sonlandıracaktır. Enstitümüz önümüzdeki günlerde, Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı onayı ile 1 Haziran 2015 tarihinden önce ‘eşdeğer parça belgesi’ başvurularını almaya başlayacaktır” denildi.

    Açıklamada, TSE tarafından, ‘Eşdeğer Parça Belgelendirmesi’ne yönelik olarak başlatılan ve tamamlanan çalışmalar ise; eşdeğer parça üreticisi belgelendirme kriterleri, araç kategorisi bazlı parça sınıflandırmaları, sınıf bazında test ve kontroller, parça bazında zorunlu mevzuat (yönetmelik ve teknik düzenleme) ve ihtiyarı mevzuat (standartlar), test yöntemleri ve sınır değerler, laboratuvar / test yeterlilik karşılaştırmaları, sertifika/eşdeğer parça izlenebilirliği için yazılım şeklinde sıralandı.


    Kaynak: Milliyet gazetesi
    2 Temmuz 1993 unutma / unutturma

  2. #2
    free-hifi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    42
    Şehir
    Vatan 59 / Mekan 34
    Mesaj
    6.466
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ECZANELER deki muadil ilaç gibi bir şey mi

  3. #3
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.061
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    132 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İç üretimi ve yerli üreticiyi korumak adına yapılan ve bence şimdiye kadar yapılması gereken gecikmiş bir uygulama.

    Araçlara takılacak eşdeğer / muadil parçalar ilk 2 yıl TSE tarafından onaylanacak sonrasında akredite edilmiş !!! kurumlarca onaylanıp araçlarda kullanılabilecek.

    Herkesin bildiği gibi her firma bir aracın tüm parçalarını üretmiyor.

    Bunu yapması da zaten ekonomik değil.

    Bunun sonucunda otomatik olarak dışarıya ürettirdiği parçaları kutulayarak kendi markası altında satışa sunuyor buna bağlı olarak ta parça fiyatları artıyor.

    son tüketici olan bizler de bunları satın alıyoruz vs. Sonuç olarak mantıklı bir uygulama ama her şeyde olduğu gibi bunun da suyunu çıkartmaz isek.

    akredite kurumların daha sonra vereceği onaylar çok önemli bence çokça katakulli dönebilir diye düşünüyorum.

  4. #4
    Alpero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Istanbul/New York City
    Mesaj
    530
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tüv belgesi gibi birşey mi bu?
    2010 Astra 1.6T Sold
    2013 W204 AMG Sold
    ...

  5. #5
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.961
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yan sanayiden farkı nedir bu uygulamanın
    belgeli olması mı sadece

  6. #6
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.061
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    132 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ome_RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yan sanayiden farkı nedir bu uygulamanın
    belgeli olması mı sadece
    ***** yan sanayi üretimin belli bir kalite standardı yok.

    Burada amaç yerli üretimi canlandırmak ve bunu bir standarda bağlamak ve pazara yeni girip üretim yapacak işletmeleri heveslendirmek.

    Uygulama istenilen amaca ulaşırsa ülkemiz için güzel olur. Hiç olmazsa istihdam artar, üretim artar.

    Üretime bağlı arge harcaması artar, firmalar kendini geliştirir vs vs uzar gider.

  7. #7
    veliazak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    51
    Şehir
    Aydın
    Mesaj
    260
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Son kullancının ve dürüst vatandaşın aleyhine, sigorta şirketlerinin lehine olan bir uygulama... Zaten tarihte de, dürüst vatandaşın lehine bir şey çıkardığı görülmedi hökümetimizin... Sağolsunlar...

  8. #8
    Day Walker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    8.017
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Sigorta şirketleride buna göre içeride durumu değerlendirmeye başladı. Değişik teminatlı ucuz poliçeler gelecektir.

  9. #9
    by.gkn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Üsküdar
    Mesaj
    1.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Türkiye'deki otomobil piyasası öyle saçma bir haldeki tamamen orjinal parçalar ile kaza sonrası onarım olduğunda bile satış çok zorluyken "muadil" denen kavram üzerinden bir onarım yapıldığında nasıl bir durum ortaya çıkacak Allah bilir. Ben şahsen kaskoya para ödüyorsam muadil parça ile asla onarım istemem. Bu durumada seçenekli poliçeler ile sigorta firmalarının çözüm bulması gerekiyor.

  10. #10
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.061
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    132 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazdığım postlar yapılan uygulamayı savunmak değil ama burada ülke lehine bir durum var.

    Makro ekonomik olarak bakıldığında y.parça anlamında dışa bağımlılığı azaltacak, üretim yapacak firmaları piyasaya sokacak, yerli firmaların daha kaliteli ve uygun maliyetle üretim yapmasına katkı sağlayacak üretim anlamında uzun vadede ülkemize büyük yatırımların gelmesine sebebiyet verecek bir uygulama.

    Bu noktadan bakıldığında gayet makul ve mantıklı, ithalat - ihracat anlamında da dış ticaret açığı açısından da faydalı olacaktır. Bu yazdıklarım orta - uzun vadeli ve şahsi beklentilerimdir.

    Ülkedeki araç sayısı her geçen gün artıyor, oem malzeme kalitesinde yerli üretim yapılsa ve araçlara takılsa kimse bundan sanmıyorum ki menmuniyetsizlik duysun. Bu noktada en önemli nokra yerli üretimin belli bir kalite standardına oturtulması, bu yapılmadan ya da TSE - Diğer akredite olacak kurumların önüne gelen malzemeye onay vermesi durumunda işler karışır.

    Ben iyimser senaryodan baktığımda iyi bir uygulama olacağını düşünüyorum. Ayrıca sigorta şirketleri art niyetli servis - kurum uygulamalarından dolayı çok yara aldılar son yıllarda ve bu bize "prim artışı" olarak geri döndü.

    Bu noktada uygulama olması gerektiği gibi hayata geçerse kasko / sigorta primlerinde düşüşler olup cebimize olumlu yansıyacaktır.

    Ayrıca şirketler mutlaka oem malzeme kullanmak isteyecek olan kullanıcılara da extra paketler sunacaklardır.

    Yapılan her şeyi olumsuz düşünüp kestirip atmak yerine biraz geniş kapsamlı düşünmek lazım. Hepimiz bu toprağın evlatlarıyız.

  11. #11
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hukumete yakin olup yedek parca uretim isine girmek lazim. Durum bundan ibaret.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  12. #12
    veliazak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    51
    Şehir
    Aydın
    Mesaj
    260
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hukumete yakin olup yedek parca uretim isine girmek lazim. Durum bundan ibaret.
    Aynen öyle, tebrikler... Bu ülkede dürüst vatandaşın lehine hiç bir şey yapılmıyor maalesef... Ülkenin yararına diye açıklama yapan arkadaş, benim yararıma olmayan şey ülkenin nasıl yararına olabilir ??

    Dışa bağımlılık azalacak ama, adam gibi yan sanayi parça üreten firma olacak mı? Burası Türkiye dikkatini çekerim, her şeyin önce hilesi bulunur bizde...

  13. #13
    immortalboss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Soma/Manisa
    Mesaj
    2.019
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Piyasaya yeni merdiven altı spor yaylar gelecek mi onu merak ediyorum.Tse belgeli egzoz var.(Spor egzoz denen biraz sesli.)Bu tse belgeli egzozu aracınıza takıyorsunuz.(TSE: Türk Standartları Enstitüsü) Daha sonra ülkemizin polisi.TC:Türkiye Cumhuriyeti.Aracımızda egzoz ses çıkarıyor diye aracı bağlıyor.Bir standarda bağlanması gayet güzel ama kalitesiz parça üretiminin ortaya çıkmasını hiç istemem.

  14. #14
    Muharrem C.80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul-Westside
    Mesaj
    838
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tse belgesi almak çokmu zor? Malı hakkıyla üretebilsek amenna. Kalitesinde hakikaten standartlar olan birçok ülkede adam markayla aynı kalitede tüm aracı üretiyor neredeyse orjinalinden hiçbir farkı yok, daha iyi bile üretebiliyor. Şimdi gel gelelim Tse standartlı olacak eşdeğer ürünlerimize... Sonra yok farım soldu yok stobum sarardı yok aynamı döküldü karardı , bu ön takımdan gelen sesler neden oldu.. Her önüne gelen adama Tse veriyorlari bu adam topkapı sanayide aksarayda yok orda burda sattığı ürünleri kasko firmalarına veriyor. Yamalı eşşek gibi araçlar olacak. Sigorta firmaları uzun zamandır poliçelerine madde koyuyor, muadil ürün kullanımı diye. Birde ağız oyunu yapıyorlarki mecbur kalasınız. Farazi örenk veriyorum parçanın temin süresi bir aydan bilmem ne zaman zarfını aşarsa kullanılır falan diye. Zaten neredeyse tüm sigorta firmalarının eksperleri bakıyor parça piyasada yok tak muadili geç yapıyor. Vatandaşın haberi bile yok. Hemde bu okdar çokki şaşarsınız.
    Kısacası güncel uygulanan ama dillendirimeyen olayı, yasal hale getirip üzerinden piyasadaki fiyat kabarmasını sağlayacak bir uygulama olacak.

  15. #15
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    milleti nasıl skeceklerini şaşırdılar. mekanik parçanın muadilini hangi kurum neye göre test edecek? mercedes'in cam motoru testinde milyon kere indirip kaldırıyorlar. 100 tane markanın 500-600 tane modeli var yollarda gezen. Bu araçların her parçasını kendi fabrikası gibi hakkıyla test edebilecek bir kurum varsa bu işle uğraşmasınlar uzay mekiği yapsınlarda aya gidelim bari.
    komançero garage

  16. #16

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    2.762
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok iyi olmuş ya 3 tane bilya ya 300-400 tl çekiyorlar Orj olunca.
    Yan sanayi 100-150 arası şaka gibi fiyat farkı vardı, Böyle bir şey olursa 10 numara olur

  17. #17
    İzzet Göçmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    1.129
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı overblack Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    milleti nasıl skeceklerini şaşırdılar. mekanik parçanın muadilini hangi kurum neye göre test edecek? mercedes'in cam motoru testinde milyon kere indirip kaldırıyorlar. 100 tane markanın 500-600 tane modeli var yollarda gezen. Bu araçların her parçasını kendi fabrikası gibi hakkıyla test edebilecek bir kurum varsa bu işle uğraşmasınlar uzay mekiği yapsınlarda aya gidelim bari.
    Hemde nasıl test ediyorlar biliyormusunuz,Bu işi yapan bi fabrikada calısıyorum,Renaulttan,Volvoya,Audiden,Jaguara,For rdan,Fiata - Debraj kartel,Elektirikli direksiyon pompasına,Silindir kapagına,Termostata,Devirdaime,Salıncaga Her parcasını yapıyor..

  18. #18
    exca- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.236
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sigorta firmalarına yarayacak en başta, şuan ki poliçe fiyatları muadil ürünler için geçerli olur. Orijinal parça için ek kloz koyarlar..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •