User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
36 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 1.4 1.6 hdi motor modifiyesi hakkinda ufak bilgiler

  1. #1
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.4 1.6 hdi motor modifiyesi hakkinda ufak bilgiler

    Türkiyede sanirim hdi ya cok yukleme yapan yok.
    Bu konudan nasil stroker ve hacim artisi yapilacagini fotograflayarak paylasicam. 1.4 hdi 1.6 hdi bloklari ayni 16 v nin pistonu 1.4 8v olmaz . Konuyu actim yavas yavas eklemeler yapicam. 1.6 hdi tdci motorlari psa volvo ford ve mazda da 1.6 lt dizel olarak kullanilmakta. 110 112 115 liklerde turbo garret 1544v vnt turbo . 90 liklarda mitsubishi modelini tam bilmiyorum std basinc 0.5 bar 110 luklarda 0.8 . Yazilim isin en puf noktasi olacakki , dizel motorda tr nin en iyisi sayilan ve 1.6 tdi kadar 1.6 hdi yi iyi yapabilen Megachips benim tercihim . Argesi vs. aklima geldikce yaziyorum cok unutkanim simdi motorun fotogtaflarini cekicem. aksama hazir olur.

  2. #2
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hacim artisindan bahsedeyim ilk once 1.4 hdi daha cok b segmenti arabalarda var nadirde olsa c olan 307 de de var. 1.4 hdi bore stroke 73.7 82 mm .hepsi 8v kapakli c3 de ki16v haric .1.6 hdi n kranki ve 1.6 hdi yeni modellerindeki 8v kapakli motorun pistonu ile beraber hacmimiz 1560 cc oluyor 1.6 hdi bore stroke 75 88 mm . contalari 1.6 nin direk oluyor . kollarimiz ayni zaten yataklar vs bugun kapak sordum tek egzantirikli bir makineye cift egzantirikli bir kapak takmak dusuncesindeyim alip denemeye calisicam eger yazilimsal bir etkisi olmayacaksa.

  3. #3
    No23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    63
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende de 1.4 hdi 16v 92 hp c3 var, aracımı da çok seviyorum. 68 lik sanıyorlar şaka yapıyorum kafa tutanlara bayağı önce forumda darksideİmpreza isimli arkadaş bu motorda ki lag'ı ''Tavsiyem şu olsun bizde kullandık c3 1.4 hdi 16v... 92 hp oldukça seri ve az yakıyor... kronik olarak benim bildiğim kesilme yapıyor onuda motorbölümünde bir kabloya benzer yer var sıkıştırınca uzun süre gidiyor tekrar yaparsa aynı yönteme müracatt...'' şeklinde bir açıklamayla aştığını söylüyor. bu hangi kabloya benzer şeyi sıkıştırıyor? senin bir önerin varmıdır bu konuda?

    sen modifiye konusunda daha hard takılıyorsun forumda takip ettiğim kadarıyla. hdi ve tdcı motorlar hakkında oldukça donanımlısın. bu konu hakkında bilgin var mıdır? arabam 140 bin oldu 5-6 binde bir würth kullanıyorum uzun yola çıkarken. egr temiz. kat iptali düşünüyorum. aracım şuan sıkıştırsam dahi dumansız. kat iptal etsem duman artar mı? yazılım ve turbo pallerinide hafifletmek istiyorum aslında ama aşırı duman ve arıza korkusuyla çekiniyorum.

    bu arada açtığın konuyla çok alakalı olmadı kusuruma bakma. sıfırdan konu açmak istemedim. hazır hdi tdcı konusunda yeni bir konu açılmışken buradan sormak istedim.
    Beni satmayan tek dostum arabam...

  4. #4
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    73.7 mm 16 v piston bulmak 75 mm 8v piston bulmanin sanirim 10 kati kadar zor enjektoru kapagi vs farkli diye biliyorum c3 deki motorun..

  5. #5
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı No23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende de 1.4 hdi 16v 92 hp c3 var, aracımı da çok seviyorum. 68 lik sanıyorlar şaka yapıyorum kafa tutanlara bayağı önce forumda darksideİmpreza isimli arkadaş bu motorda ki lag'ı ''Tavsiyem şu olsun bizde kullandık c3 1.4 hdi 16v... 92 hp oldukça seri ve az yakıyor... kronik olarak benim bildiğim kesilme yapıyor onuda motorbölümünde bir kabloya benzer yer var sıkıştırınca uzun süre gidiyor tekrar yaparsa aynı yönteme müracatt...'' şeklinde bir açıklamayla aştığını söylüyor. bu hangi kabloya benzer şeyi sıkıştırıyor? senin bir önerin varmıdır bu konuda?

    sen modifiye konusunda daha hard takılıyorsun forumda takip ettiğim kadarıyla. hdi ve tdcı motorlar hakkında oldukça donanımlısın. bu konu hakkında bilgin var mıdır? arabam 140 bin oldu 5-6 binde bir würth kullanıyorum uzun yola çıkarken. egr temiz. kat iptali düşünüyorum. aracım şuan sıkıştırsam dahi dumansız. kat iptal etsem duman artar mı? yazılım ve turbo pallerinide hafifletmek istiyorum aslında ama aşırı duman ve arıza korkusuyla çekiniyorum.

    bu arada açtığın konuyla çok alakalı olmadı kusuruma bakma. sıfırdan konu açmak istemedim. hazır hdi tdcı konusunda yeni bir konu açılmışken buradan sormak istedim.
    1.6 nin turbosu oluyor kat ile dumanin pek bir alakasi yok atmiyorsa yine atmaz. atmadanda guc biraz zor dunyanin sonu geliyor zaten ver yansin .

  6. #6
    No23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    63
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sadık Özyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.6 nin turbosu oluyor kat ile dumanin pek bir alakasi yok atmiyorsa yine atmaz. atmadanda guc biraz zor dunyanin sonu geliyor zaten ver yansin .
    ver yansın iyi tabi de, uzun yol yapmayı sevdiğim için çekiniyorum büyük mod yapmaya. 1.6 110luların turbosu işlem yapmadan oluyorsa süper ozaman. benim turbo nazar değmesin iyi. herhangi bir şey olursa ona geçerim daha uygun onun fiyatı. birde soft yazılım ve kat iptali yaparsam az dumanlı bir şaka arabası olur çok saol
    Beni satmayan tek dostum arabam...

  7. #7
    No23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    63
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sadık Özyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    73.7 mm 16 v piston bulmak 75 mm 8v piston bulmanin sanirim 10 kati kadar zor enjektoru kapagi vs farkli diye biliyorum c3 deki motorun..
    enjektörleri delphi EJBR01001A EJBR01001Z tip. felaket pahalı bir enjektör, biraz garip gelebilir aynı enjektör ssangyong 2.0 dizel 160 hp motorunda kullanılıyor. bizim şirkette var inanılmaz bir alet enjektör bu kadar dayanıklıysa yüklenilebilir blok 8v ile aynı. turbo IHI marka, ege turboyla görüşmüştüm neler yapabiliriz diye turbosu nasıldır demiştim. daha o turboyu bozup getiren görmedim dedi. tabi istisnalar vardır kötü kullanım felan. bu motorun yegane belası akışmetre ve piyasada yok.
    Beni satmayan tek dostum arabam...

  8. #8
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı No23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    enjektörleri delphi EJBR01001A EJBR01001Z tip. felaket pahalı bir enjektör, biraz garip gelebilir aynı enjektör ssangyong 2.0 dizel 160 hp motorunda kullanılıyor. bizim şirkette var inanılmaz bir alet enjektör bu kadar dayanıklıysa yüklenilebilir blok 8v ile aynı. turbo IHI marka, ege turboyla görüşmüştüm neler yapabiliriz diye turbosu nasıldır demiştim. daha o turboyu bozup getiren görmedim dedi. tabi istisnalar vardır kötü kullanım felan. bu motorun yegane belası akışmetre ve piyasada yok.
    Blok ayni kapak farkli piston farkli , enjektor yok 110 lugun turbosu islemsiz olmuyor 1.6 nin manifoldu 1.6 kati gerek .yaglamasi vs.

  9. #9
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ne yazikki 1.6 nın 16 v kapağını takamadım , timing ayarı vs beni aşıyor. 8v kapak aldım sıfır.

  10. #10
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadıkcım 1.6 110 lukların peak ve cont basıncı hakkında yanlıs bı bılgılendırme var sanırım bu arada

  11. #11
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ayrıca benım actıgım tdcı psa hk hersey. adlı konuya ekleme yapsan cok ıyı olurdu bos yere konu acmıssın bnce bılgılendırme fln yapıcaksan o konuya ekleme yap

  12. #12
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ferroo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sadıkcım 1.6 110 lukların peak ve cont basıncı hakkında yanlıs bı bılgılendırme var sanırım bu arada
    110 lukların oem basınç 0.8 peak te atmıyor vnt turbo ile 99 kere ölçtüm.

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    110'lukların basıncı 2000-3500 devir arası 1.2 bar, 110'lukların son serilerinde 1.3 bar ile yürüyenler var(orjinal tabiki). 90'lıkların turbo basıncı 1.07bar.

  14. #14
    MuzafferKirli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    29
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    174
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.4 206 Van'ları ele alırsak, Motor kapak açmadan ne kadar bir güç alabiliriz ? Aşağı yukarı ortalama ..
    Slammed Society Corci !

  15. #15
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sadık o kamyonete döktüğün paranın yarısı ile ışınlanacak araba yapabilrdiin

  16. #16
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadık bu focus 2 kasada 5. 110 luk focusum hepsındede turbo basınc saatlerım vardı hepsıde 1.3 peak 1.1 cont degerlerıyle yuruyodu daha oncede soledım senın bı yanlısın var 110 lukların orj peak 1.3- cont 1.1

  17. #17

    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim de bir sorum olacak 1.3 mj mi yoksa 1.4 hdi mı yüklemeye daha uygun ?

  18. #18
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.4 hdı tabıkı

  19. #19
    VTec_king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beyler sanırım türkiyenin en temiz c2 1.4 hdi sini aldım 37200 km de fabrika çıkış lastikleri üzerinde,şimdi biraz mıncıklıyayım diyorum,neler tavsiye edersiniz turbo büyütebilirim mesela intercooler yok diyorlar hiç kaputu açıp incelemedim,kısacası 120 130 hp güçler var aklımda neler yapmam lazım?,bu km de araba kolay kırılmaz diye düşünüyorum.
    Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya,cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur.ATATÜRK

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •