User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: ideal manifold sıcaklıgı

  1. #1
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    ideal manifold sıcaklıgı

    hafta sonu aracımla uzun yol yaptım.hava sıcaklıgı 25-30 (klima açık)derece arası.sabit 120-130 giderken manifold sıcaklıgı 45-55 derece arası idi.fakat arada gazladıgımda,araç yüke bindiginde manifold sıcaklıgı anında 70-80 derecelere çıkıyor.bana bu sıcaklık yuksek geldigi için fazla gazlamadım.dönüşte ise gece 22:30 gibi hava sıcaklıgı 16-19 (klima kapalı)derece arasında ise çogunlukla gazlamama ragmen manifold sıcaklıgım 70 dereceyi geçmedi.sizce bu manifold sıcaklıgı normalmi...bu arada şehir içi kesinlikle 50 derece üzerini görmemiştim.o yuzden korkmadım dersem yalan olur.bu arada bu sıcaklıgı elm327 den takip ediyorum.


    aracımda ecutuned yazılım,kat,egr iptal,51lik düz var.oem coolerda 1.7lt.

  2. #2
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güncel...
    yokmu cvp. verebilcek

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben olsam intercoolerı büyütürdüm yada IC nin önü açıkmı, varsa davlumbaz sağlammı kontrol ederdim.
    o değerler performansı düşürür.

  4. #4
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben olsam intercoolerı büyütürdüm yada IC nin önü açıkmı, varsa davlumbaz sağlammı kontrol ederdim.
    o değerler performansı düşürür.
    daha buyuk cooler şuanki durumum için zor.sonuçta al tak bir işlem degil.cooler tamponun tam arkasında yarısı açıkta yarısı kapalı gibi. söktürüp temizletelide 1 ay oldu.
    performans düşüklügü haricinde ekstra bir zararı olurmu motora.veya cam fiskiyesi tarzında bir sistem faydalı olurmu acaba?

  5. #5
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sulu sistem en mükemmel çözüm ama manuel olmaz, otomatik kontrollü olmalı.
    motora zarar olmaz, performans düşer
    yani ecu zaten sıcaklığı gördüğü için motorun zaarar görmeyeceği kadar ateşlemeyi geri çeker
    dizelde de birşeyler yapıyordur heralde

  6. #6
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en yuksek 83 dereceyi gördüm dahada basmadım.birde sonuçta 1.7lt olsada cooler var.ya olmayan dizeller ne yapıyor çözemedim.
    bayramda uzun yol yapıcam bu iş kafamı bozdu biraz.aman motora zararı olmasında.

    dynoda fan açılmadan filtredeki sıcaklıgım 37-38 derece idi sonuç 102hp
    daha sonra fan açıldı filtredeki sıcaklık 25-26 derece civarı araç 107 hp.sıcaklıgın perf. etkilemesinin en açık kanıtı oldu bu bana.

    cvp.larınız için teşekkürler.

  7. #7
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hava sıcaklıgı 43 derece.motor sıcaklıgı 90 derece.klima 1 de sabit.

    120km/h ile sabit giderken 45-55 derece olan manifold sıcaklıgım.dip gazda anında 80-90 derecelere çıkıyor.ben şimdi 3lt cooler alıp taksam aynı şartlarda emme sıcaklıgım kaça düşerki???sonuçta havanın sıcaklıgı 43 derece.

  8. #8

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.281
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben olsam intercoolerı büyütürdüm yada IC nin önü açıkmı, varsa davlumbaz sağlammı kontrol ederdim.
    o değerler performansı düşürür.
    dayı, ben afterturbo net net 95 derece oluyorum biliyosun
    motor turbo dizel, tasatım itibariyle intercooler yok.
    konuyu açan arkadaşa; arabanın marka modeli nedir?

  9. #9
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı phantom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dayı, ben afterturbo net net 95 derece oluyorum biliyosun
    motor turbo dizel, tasatım itibariyle intercooler yok.
    konuyu açan arkadaşa; arabanın marka modeli nedir?
    sen bir intercooler taksan uçarsın zaten, kimse tutamaz
    arkadaşın araç picanto crdi sanırım

  10. #10

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.281
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi motoru öyle tasarlamış pecot, olayın dengesi öyle bir sıcaklık üzerine oturtulmuş.
    intercooler uygulaması beni aşar
    aynı motorun yeni versiyonunda intercooler mevcut, herhalde o motordaki çalışma parametreleri başkadır...

  11. #11
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bunlari atarak konusmaya gerek yok, standart halinin degerlerini bilmeden modlanmis arac hakkinda kim ne diyebilir ki? Yuksek ya da dusuk diyebilmek icin bir baslangic noktasina ihtiyac var, senin aracinin ne model marka oldugu bile yazmiyor konuda. Yani aracini bilen olsa bile cevap alamazsin normal olarak. Yok mu cevap verebilecek dedigin icin yaziyorum bunlari, olsa bile veremez anla diye.

    Bu arada madem intercooler degistiremiyorsun, o zaman tamponun hava alan yerinden guzel bir kanal sistemi yapabilirsin, bu IC'in verimini tahmin etmeyecegin sekilde arttirir.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  12. #12

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.281
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    en yuksek 83 dereceyi gördüm dahada basmadım.birde sonuçta 1.7lt olsada cooler var.ya olmayan dizeller ne yapıyor çözemedim.
    bayramda uzun yol yapıcam bu iş kafamı bozdu biraz.aman motora zararı olmasında.

    dynoda fan açılmadan filtredeki sıcaklıgım 37-38 derece idi sonuç 102hp
    daha sonra fan açıldı filtredeki sıcaklık 25-26 derece civarı araç 107 hp.sıcaklıgın perf. etkilemesinin en açık kanıtı oldu bu bana.

    cvp.larınız için teşekkürler.
    bahsettiğin üzere dış ortamdaki havanın sıcaklığı ile performans arasında ciddi bir bağlantı var, doğru ölçümler ile gözlemlemişsin.
    ben intercooler'ı olmayan dizel kategorisindeyim yüke bindikçe artan intake manifold sıcaklığını tıpkı senin gözlemlediğin gibi görüyorum. turbo sonrası harici takılan bir sensör ölçüyor, hava sıcaklığının 95 derece (IAT) ve üzerine çıktığı zamanlar oluyor. yaz ayında ortalama intake sıcaklığı kışa göre daha yüksek.

    ayrıca EGT görebiliyorum, yükte artış oluyor. IAT & EGT'nin bu şekilde olmasını normal kabul ediyorum, 3 yıldır sayısız defa aynı şekilde gözlemledim.

    bende hiçbir yerde mod yok.

    servise/ustana bu arabaya özel olarak IAT değerini sorabilirsin, yükte 70 dereceye gelmesi normal midir? ECU'ya bağlanan servis yazılımı ile IAT dahil pek çok şeyi görebiliyorlar, biraz yetkinse IAT konusunda bilgi verebilir.

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sicak havanin performans disinda zarari olmaz motoru sogutmuyor hava.

    Ben kendi arabamdan ornek veriyim.

    Sonata 2.7 v6 ctesi gecesi durdugu yerde baktim iat 70 derece idi, yolda giderken de 45 derece altina inmedi.

    Hava sicakligi 25-30 derece.

    İat mi yanlis diye motoru calistirmadan dun baglandim elm ile.

    İat 32, coolant temp 33 derece idi.

    Atmosferik motorda bile bu dereceler olabiliyorsa turbo dizelde cok normal gibi.

  14. #14
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    coolersız dizele 3.6 lt cooler taktım kışın ısınması 20 dk sürüyor yazın daha çabuk ısınıyor fakat ideal sıcaklığa yine gelmiyor çünkü 2 dk beklesem hemen su sıcaklığı düşüyor.

    Değerler normal mi yüksek mi bilmiyorum ama düşmesini istiyorsanız coolerı büyütün

  15. #15
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunlari atarak konusmaya gerek yok, standart halinin degerlerini bilmeden modlanmis arac hakkinda kim ne diyebilir ki? Yuksek ya da dusuk diyebilmek icin bir baslangic noktasina ihtiyac var, senin aracinin ne model marka oldugu bile yazmiyor konuda. Yani aracini bilen olsa bile cevap alamazsin normal olarak. Yok mu cevap verebilecek dedigin icin yaziyorum bunlari, olsa bile veremez anla diye.

    Bu arada madem intercooler degistiremiyorsun, o zaman tamponun hava alan yerinden guzel bir kanal sistemi yapabilirsin, bu IC'in verimini tahmin etmeyecegin sekilde arttirir.
    araç 2010 kia picanto crdi.

  16. #16
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araç 2010 kia picanto crdi.
    Benim en ufak bir fikrim yok aracinla ilgili, bilen varsa konussun.

    Ancak intercooler ile ilgili onerim hala gecerli.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  17. #17
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim en ufak bir fikrim yok aracinla ilgili, bilen varsa konussun.

    Ancak intercooler ile ilgili onerim hala gecerli.
    cooler şuan tam tampon arkasında %50 rüzgar alıyor %50 almıyor gibi.ama dediginizi dikkate alıcam.




    bu arada klimayı kapatınca degerler 3-5 derece daha iii oluyor.koca aydın otobanında sürekli gözlemledim.

  18. #18
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı phantom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bahsettiğin üzere dış ortamdaki havanın sıcaklığı ile performans arasında ciddi bir bağlantı var, doğru ölçümler ile gözlemlemişsin.
    ben intercooler'ı olmayan dizel kategorisindeyim yüke bindikçe artan intake manifold sıcaklığını tıpkı senin gözlemlediğin gibi görüyorum. turbo sonrası harici takılan bir sensör ölçüyor, hava sıcaklığının 95 derece (IAT) ve üzerine çıktığı zamanlar oluyor. yaz ayında ortalama intake sıcaklığı kışa göre daha yüksek.

    ayrıca EGT görebiliyorum, yükte artış oluyor. IAT & EGT'nin bu şekilde olmasını normal kabul ediyorum, 3 yıldır sayısız defa aynı şekilde gözlemledim.

    bende hiçbir yerde mod yok.

    servise/ustana bu arabaya özel olarak IAT değerini sorabilirsin, yükte 70 dereceye gelmesi normal midir? ECU'ya bağlanan servis yazılımı ile IAT dahil pek çok şeyi görebiliyorlar, biraz yetkinse IAT konusunda bilgi verebilir.
    aynı araçtan arkadaşımda birtane daha var.elm i ona takıp deneme fırsatım bir türlü olmadı.demekki fırsat yaratmam lazım.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •