Merhaba arkadaşlar,aracımın son susturucusunu iptal ettirmek istiyorum hem araç biraz rahatlasin hem guzel bir ses olur düşüncesiyle ayrıca aracın kat ici boş daha once yaptiran artısıni eksisi nelerdir.
Merhaba arkadaşlar,aracımın son susturucusunu iptal ettirmek istiyorum hem araç biraz rahatlasin hem guzel bir ses olur düşüncesiyle ayrıca aracın kat ici boş daha once yaptiran artısıni eksisi nelerdir.
90' Şahin
04' Polo 1.4 tdi
11' doblo 1.3 multijet
07'mondeo 2.0 tdci
07'focus 1.6 tdci 3k halen..
Zaten bunu aklıma sokan egzozcu dedi abi son susturucuyu iptal edip oraya boru koyalım güzel ses olur falan.
90' Şahin
04' Polo 1.4 tdi
11' doblo 1.3 multijet
07'mondeo 2.0 tdci
07'focus 1.6 tdci 3k halen..
Focusta yaklaşık 4 kez egzoz sistemi değiştirdim.
4 defa baştan egzoz sistemi yaptım. Gençlik ateşi ses çıksın diye yapmadığım yoktu.
Araçta zaten kat ve son susturucu var.Orta yok.
Katı sökmeden sonu sökersen ses pek alamazsın.
Hem kat hem son sökersen ses çok çıkar (corsa kadar olur demiş ferhat abi ama olmaz corsa kadar gürültülü olmuyor Corsa bi ayrı gürültülü) araba epey bi geri düşer. Ses çıkıyor diye daha ciğerli zannediyorsun ama belli ediyor.
En hızlı olacağı setup: krom dp+düzboru sonda freeflow susturucu (Marka farketmez 50 liralık çakma otto egzozda olur)
En makul olan en cep dostu: kat iptali gerisi orj (ses neredeyse aynı oluyor farkı hissetmek çok zor son susturucu epey ses kesiyor) Gidişi güzelleşiyor.
En sesli setup: Turbonun ağzına flanş yapıyor (kenarı vidalı) boru çapını 63 mm yapıp, turbonun ağzından tampona kadar dümdüz krom boru.Araya uzun spiral koyunca ses daha inceliyor altlarda. Egzoz spirali sese epey etki ediyor..
Aracımda tam 4 defa baştan sona egzoz sistemi yaptırdım. Bu sebeple tabiki iyi bilirim demiyorum ama kendi fikrimi paylaştım.
Sonu sökersen özellikle ilk çalıştırırken ses çok tatlı oluyor
Bu arada pedal dbw olduğundan fazla hızlı aragaz veremiyorsunuz,hatta benim arabada hata alıyordum çok hızlı, seri ve arka arkaya şekilde gaza bas çek yapınca ekranda hızlanma azaltıldı uyarısı veriyordu. Saniyelik olarak gaz kesip arıza vs yakmadan devam ediyordu..
Focus straight pipe sound 3 - YouTube
Şu benim eski bir videom düzboru ve sonda çakma spor susturucu varken çıkan ses (Sondan spor susturucuyuda sökersem ses çok fazla oluyordu rölantide bile dururken yandan millet bakıyordu)
Straight pipe video 2 - YouTube
şunlarda örnek video olsun ses için. Kapalı otoparkta alt devirlerde çıkan ses tatmin ediciydi epey.
Konu Ufuk tarafından (11-12-2020 Saat 10:49 ) değiştirilmiştir.
Çoğu dizel için geçerli.
Back pressure kaybı oluyor.
Turbo araba back pressure ihtiyac duymaz atmosferik mi bu diyen hata eder. Bence en azından sonda spor susturucu olmalı.
2 numaralı video daki ses en güzeli
Ferhat abi o videoların hiçbirinde kat yok ve hepsi yazılımlı halinin. Kat yok direk düzboru var içi boşaltma vs değil yani.
Gece çekilmiş olanda orj egzoz borusunun üstünden kat ve son iptal.
Gündüz yukardan bagajın oradan çekilmiş olanda orj borusunun üstünde kat iptal ve sonda spor tip markasız susturucu var.
Kapalı otoparkta olanda turbonun ağzından tampona kadar 55lik düz boru var.
Kardesim bnm sorunum bi onceki aracimda dp ve son iptaldi gece cekilen videodaki sesle ayniydi buraya kadar sorun yok bu aracimda sadece kati komple bosalttrdm ici bombos son suaturucuda iptal ama gram ses yok aracta napmam lazim ha bide eksozcuda orj capta boru yoktu son susturucuyu soktugu yere daha ince bi boru takti o sesi kesermi sence yada baska sorun ne olabilir aracta kat bos son iptal ve gram ses yok kafayi ycm
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)