4. Viteste son devirdeyken arkadasim vitesi atamadi 5 e ve 3 e takti , cok igrenc hihggggm sesinden sonra araba bir daha calismadi . Vurdurarak calisiyor ama mars motoru dis atlamis gibi ses yapiyor . Alakasi olabilir mi ? Varsada neyle baglantili
4. Viteste son devirdeyken arkadasim vitesi atamadi 5 e ve 3 e takti , cok igrenc hihggggm sesinden sonra araba bir daha calismadi . Vurdurarak calisiyor ama mars motoru dis atlamis gibi ses yapiyor . Alakasi olabilir mi ? Varsada neyle baglantili
Sente atlamıştır..
Subab eğmişte olabilirsin sente atlatma doğrultusunda.
Bence mekaniğine güvendiğin biyere çekip baktır Sadık
Seneler önce aynı şey başıma gelmıstı.
Astra coupe 2.2 ile 4. vıteste 6.500 son devırlerde gezerken 4.ten 2 ye atarak gelmıstı.
Aracın cesıtlı arıza ısıkları yanmıştı. Aracın cekısı dusmustu. Servıste ust kapak acıldı. Piona dedıklerı parçalar cıkmıstı yerıne takıldı ust kapak takıldı ve sorun cozuldu.
inst. kozgaraj
clio rs te 3-4/2 basıma gelmıstı. arabaya ustten baktıgında hıcbısey gozukmuyordu, alttan cıcek acmıstı
gecmıs olsun, ama ufak bır meblag ıle kurtulacagınızı sanmıyorum.
yeni araçlarda bu yanlış vitese atma olayını engellemeye yönelik bi şey ler yokmu ? geçmiş olsun bu arada . sağlam masraf açar bence .
3-4!2 benımde basıma geldı ust kapagı sokmuslerdı bende subaplar falan egılmıs demıstı babamlar ben aracın basında degıldım yapılırken ama dedıgın gıbı cok degısık ıcten bı ses geldı yalvarıyordu bana arabaama benımkı yuruyodu yanı hatta 1 hafta falan oyle kullandım cekısı cok dusmustu sesıde degısık cıkıyordu motorun
Sadık marş dişlisi ile alaksı yok. Marş dişlisi marş anında marş selenoidinin sayesinde volana kavuşur. Marş işi birtiğian yaylı mekanizma eski yerine çeker. Aracın marş basma anı dışında hiçbir şekilde volan dişlisi üzerinde marş dişlisi olmaz.
Sağlam bir mekanikçiye girmende fayda var. Banada sente gibi geldi
Çok değil 6 ay önce 5 den 2 ye atmışlığım varÜst kapak açıldı 6 yada 8 tane sübab eğilmişti. Zorlayarak çalıştırdıktan sonra STI gibi ses çıkıyordu arabadan
![]()
Sadik yanlis anlama kardesim dalga gecmiyorum tamamen iyi niyetimle soyluyorum da aklima gelen de cesaret edemedigim ne varsa yapip konusunu actin gercekten helal olsun![]()
vurdurarak çalıştıgında marş motoru devre dışı kalmıyor mu ses ordan gelmiyor olabilir
araba dediğin gidecek dekor isteyenler diecast alsın
5 e gecmeyince 3 e atmak da nedir ? Gecmiş olsun masraf cıkıcak gibi duruo
3ten 2 ye başıma gelmişti şükür hiçbişey olmadı. Ama ne ses vardı nede çekişten düşme. 4 yıl sonra ikinci defada bu sefer sente atladı yine birşey olmadıHatta rolantide sinirli çalışma dışında arabada bir sorun olmadığından 2-3 ay öyle binmiştim. Daha sonra zorla ustayı inandırıp düzelttirmiştim. Bunların hiçbirinde metalik takırtı yada diş sesi yoktu, arkadaşının arabası bence subap yakaladı masraf büyümeden ustaya götürün.
''Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur." Mustafa Kemal ATATÜRK
Brava da yaşadığım olaydır 3.vitesten 4 diye 2 ye atınca subablar eğilmişti. aynısını 99 elantrada denedik 10 bin devir gördü bişey olmadı.
Bazı araçlarda subablar içerde kaldığı için bişey olmuyormuş .
en iyi ihtimal volan vidaları atmış olabilir en kötü ihtimal sübap eğmiştir.
99' ZN 106 GTİ
14' SC İBİZA CUPRA
94' MAM 106 XSİ (TU5 SWAP)
16' FK2 TYPE-R
kardesim benimde basima geldi ayni olay ufak bir roll macerasinda 4 den 5 e atarken 3 e girdi ve sen olanlari gor 3 piyano sogutma borusu subap eydim) gecmis olsun
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)