User Tag List

15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: Neredeyse Her Bölümden Kaçak Var

  1. #1
    kimbubye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Unhappy Neredeyse Her Bölümden Kaçak Var

    Merhabalar,

    Biraz canım sıkkın. Aracım 1989 model bakımsız bir Audi 100 TDI.

    Sorunum, aracın neredeyse her yerinden kaçak olması.

    Lütfen bana hangisini nasıl düzeltebileceğim ve kaçağın nereden olabileceğine dair yardım edin. Kafayı yiyeceğim.

    1) motor üst kapak contamızdan yağ kaçırıyorduk. Conta değişimi ile çözdük. Ama yine yağ eksiltiyoruz. Aracın yağ yaktığını düşünmüyorum. Çünkü gram duman atmıyoruz. Hep saydam renkli egzoz gazı. Nereden kaçırma yapmış olabilir?

    2) radyatör suyum bir kaç günde max seviyesinden yarıya iniyor. Sağlam kaçak var. Ama nerden bulamadım. Her araca binişimde altına bakıyorum iz yok.

    3) direksiyon hidroliğinin seviyesi de belirli periyotlarla azalıyor. Kaçak nereden bulamadım.

    4) fren sistemindeki hidrovalften de kaçak var galiba. Hidrolik seviyem azalma yok diyor ama aracı az zorlayınca fren sistemi arıza ışığı yakıyor. Burası tamamen muallak.

    5) bu kadar kaçağa mazot kaçırmasak ayıp olurdu tabi. Allah'tan onu hallettim. Mazot pompasının her bağlantı burcunu keçesini vs sini değiştirdik. Sonra komple birleştirdik.

    Araç baba yadigarı ve onu böyle görmek canımı çok sıkıyor.

    Bilgi açısından kaput altım balçık-katran arası yağ,mazot,hidrolik karışımına bulanmış şekilde. Motor belli bir derinliğe kadar temiz. Ama en derin yerleri bahsettiğim gibi. Tüm kaçaklara çözüm bulunca temizleteceğim.

    Lütfen yardımlarınızı esirgemeyin.

    Bu kaçakları nasıl anlar, nasıl çözerim.
    '89 Audi 100 2.0 Turbo Diesel

  2. #2
    TechTurkey Caesar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.081
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herhangi bir tamirci tavsiyesini düşündünüz mü? Aracı götürüyorsunuz kaçağı onlar tespit ediyor ve tamir ediyorlar. Teknoloji baya ilerledi. Benimde geçen lastiğe çivi girdi kara kara düşünüyordum ki lastikçi yazan bi tabela önünde durdum. Herifler vallaha da halletti. Aman tanrım didim.

  3. #3
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tam sahıbınden.com yazıcaktım, "baba yadıgarı" kısmını gördüm ve bende aman tanrım didim

    Önce bi yıkat motoru, her yer tertemiz olsun, sonra bi süre kullan, kontrol et, kaçakları hepsi gorunucektır. Sonra tabiatın 5. Harikası olan oto sanayii diye biyer var. Orda dalından usta yetişiyor, sorunu da orda halledebılırsın bence
    bbm pin :2B244451

  4. #4
    kimbubye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anlasilan bu seferki sansli kullanici benim. Ikinizede cok tesekkur ederim sanayi tavsiyeniz icin. Lakin benim burdaki amacim, cok fazla guvenilir usta cevrem olmamasindan ve benimde anlamis oldugunuz uzere bilgi seviyemin henuz yeterli olmamasi kaynakli olarak gittigimde kandirilmamak adina tavsiyelerinizinde kulak ardimda olmasini istememdi.

    ***** cok cevrem yok, sitedeki uye profili de yuksekken bundan yararlanip 2-3 bisey ogrenme, ufkumu gelistirme cabasindayim.

    Oyle koru korune "baba yadigari" araci teslim etmeye icim el vermiyor.

    @rekord2000 motor yikatmayi dusundum ama sona mi biraksam dedim. Kuru buzla temizlendigini duydum daha az zarar vermesi acisindan. Ama o da biraz kulfetli olunca biraz daha bekleme kararina vardim.
    '89 Audi 100 2.0 Turbo Diesel

  5. #5
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fısfıs ile sıkılan yağ sokuculerden var, solumak biraz sakıncalı, eski tip dizel motor, denize atsan çalışır, yeterki oksijen alsın, motora bişey olur diye korkma, o fısfıstan her yere sıktır bir süre sonra suyu vurun cıllop gibi her yer temızlensın, kuruduktan sonra 15 20 dakika ağır Tempo/zorlayıp karışık şekilde kullan, kaputu tekrar aç, nereden ne sızıyor açık ve net görünür. Ondan sonra resimlerini çek sızıntıların burdan paylaş, ya usta tavsiyesi, yada sorun nedir çözülür. Bundan başka çözümün yok. Servise versen onlarda böyle yapacak usta da böyle yapacak.
    bbm pin :2B244451

  6. #6
    Çöllü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Balıkesir
    Mesaj
    518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence o motorun kaçaklarının bitmesini beklemeden motoru yıkat, şöyle pırilpırıl oluncaya kadar.. Sonra tespit için belli aralıklarla kontrol et, yağ kaçağı bulunur hatta en çabuk tespit edilen o olur bu durumda.. Antifreeze yoksa full antifreeze koy araca büyük ihtimalle radyatörden sızıntı var değilsede pembe antifreeze daha kolay tespit etmeni sağlayacaktır kireç v.b. Tortuları çözeceği için, yine tespit edemezsen al sıvı bir radyatör sızıntı kesici boca et gitsin yetmezse bi tane daha at.. Hidrolik konusunda topu ustasına bırakmak lazım o iş sakat? Bence hidrolikteki sızdırma çoksa onu çözmeden binmemeye çalış araca

  7. #7
    kimbubye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İlgili tavrınız ve yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum. Meguiars Super Degreaser temin edip uygun şekilde temizleyecağim. Daha sonra gözlemleyip, aklıma takılan bir konu olursa burada paylaşıp size danışırım. Son soru olarak, bu kaçaklarla sanayideki mekanikçiler mi ilgilenir? yoksa farklı yerlere yönelmem mi gerekir?
    '89 Audi 100 2.0 Turbo Diesel

  8. #8
    Çöllü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Balıkesir
    Mesaj
    518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yağ kaçağı için işinde ehil motorcu ustaları (mekanikçiler), Radyatör için Radyatör tamircileri, fren hidroliğindeki kaçaklar için ise fren işinde uzman ustaları tercih etmeni öneririm zira her alan ayrı bir branş, gerçi hepsini bir yapan bile var ancak örneğin Radyatördeki Sızıntıyı Radyatör ustası içine basınçlı hava basarak tespit ediyor, başka bir yöntem yada gözle tespit ne kadar faydalı olur tartışılır, Yağ kaçakları için ise durum tam tersi Yağın geldiği kaynağı bulmak yeterli olacaktır çıplak gözle yapılacak gözlemle

  9. #9
    kimbubye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Degreaser Pazartesi elimde olacak, yikadiktan sonra hersey ortaya cikacak ama dun yakaladiklarimi halletmeye calistim.

    Radyator yedek depomda kacak yakaladim ve hortumda catlak vardi, hallettim. Radyatoru elimden geldigince temizledim, bol antifrizle karisik saf suyla doldurdum. Bir sure sonra devir daim suyunun rengi kirmizidan bulanik siyahla karisik hafif kirmiziya dondu. Bu normal midir?

    Bir de motor ust kapak contamdan yine kacirdigini yakaladim. Bu seferde cift conta kullanip aralarina Sista'nin 300 dereceye kadar dayanikli sivi contasindan surdum. Simdilik kacirmiyoruz ama beklemedeyim desem yeridir.

    Sorum su, sizin motor ust kapak contalarinizda mantar mi? Baska alternatif olarak ne onerirsiniz? Sizdirmazlik sorunum devam edecege benziyor. Ne onerirsiniz?
    '89 Audi 100 2.0 Turbo Diesel

  10. #10
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Subap muhafaza kapağı sanırım, üst kapak dediğiniz. Genelde çoğu motorda subap muhafaza kapağı mantar conta olur. Bazı fransız arabalarında kauçuk olduğu oluyor ama en saglıklısı gene mantar conta. Bu arada ara sıra kapağın somunlarını kontrol etmekte fayda var, mantar cokuyor kapak bosta kalıyor ordan sızıntı yapıyor, 100 200 km sonra tekrar cıvatalarını sıkın illaki gevşemiş olanlar olacaktır, aslında o gevşek değil mantar contanın ezilmiş olmasından kaynaklı oluyor. Kalan sızıntılar eğer böyle ufak tefek seylerse yavaş yavaş tespit ederek kendiniz yok edebilirsiniz.
    bbm pin :2B244451

  11. #11
    kimbubye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rekord2000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Subap muhafaza kapağı sanırım, üst kapak dediğiniz. Genelde çoğu motorda subap muhafaza kapağı mantar conta olur. Bazı fransız arabalarında kauçuk olduğu oluyor ama en saglıklısı gene mantar conta. Bu arada ara sıra kapağın somunlarını kontrol etmekte fayda var, mantar cokuyor kapak bosta kalıyor ordan sızıntı yapıyor, 100 200 km sonra tekrar cıvatalarını sıkın illaki gevşemiş olanlar olacaktır, aslında o gevşek değil mantar contanın ezilmiş olmasından kaynaklı oluyor. Kalan sızıntılar eğer böyle ufak tefek seylerse yavaş yavaş tespit ederek kendiniz yok edebilirsiniz.
    Tasarimi cok sikintili ama ya. Surekli sikacak miyim ben bunu? Tasarim hatasi mi nedir bu? Kesin cozumu bulamadim gitti. Siviconta insallah cozum olur. Cok tesekkur ederim yorum icin.
    '89 Audi 100 2.0 Turbo Diesel

  12. #12
    TigeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    4.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Basincli suyu dikkatli sekilde vur aracta beyin yok zaten bir sey olmaz. Hava filtresine filan dikkat edin
    Alıntı Ludacris Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bmw yaris arabasi al hem en cok silindir onda var

  13. #13
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kimbubye Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tasarimi cok sikintili ama ya. Surekli sikacak miyim ben bunu? Tasarim hatasi mi nedir bu? Kesin cozumu bulamadim gitti. Siviconta insallah cozum olur. Cok tesekkur ederim yorum icin.
    Yok tasarım hatası falan değil 1 kere anca alırsın boşluğu daha da gevsemez de sızdırmaz da.
    bbm pin :2B244451

  14. #14
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mantar contaları dikkatli sıkmak lazım
    çok sıkmadan tatlı ve her civatayı eşit sıkmak gerekiyor
    ondan sonra bir daha dokunmayacaksın
    ayrıca civataların altında pul ve rondela olması şarttır yoksa gevşer!

  15. #15
    kimbubye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mantar contaları dikkatli sıkmak lazım
    çok sıkmadan tatlı ve her civatayı eşit sıkmak gerekiyor
    ondan sonra bir daha dokunmayacaksın
    ayrıca civataların altında pul ve rondela olması şarttır yoksa gevşer!
    Pul kullanmadan, sadece kendi civataları ile sıkmıştım. Üst kapak civataları bir daha gevşetmekte istemiyorum açıkçası, açıkta kalan yerlere birer tane daha civata yapsam, alttakilerin gevşemesini de engellemiş olurum düşüncesindeyim.

    Sizce bu yöntem işe yarar mı, yoksa hepsini söküp pul + tek civata mı yapmalıyım?
    '89 Audi 100 2.0 Turbo Diesel

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •