User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
67 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: BoostER Performance Astra GTC 1.6 Turbo Track Day Car...

  1. #1
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    BoostER Performance Astra GTC 1.6 Turbo Track Day Car...

    Yaklasık bir yıl önce, yıllardır yapmak istedigim bir proje olan, fren kitinden suspansiyonuna, motorundan sanzımanına, roll cage inden koltuguna tam olarak bir pist aracı yapma isteğimi icraate döküp bu aracımı aldım.. Aracı sadece roll, track day, drag vs için kullanmayı hedefliyorum.

    Biraz aractan bahsediyim.. Aracım 2008 Model Opel Astra GTC 1.6 Turbo. Orjinal gücü 180 hp 230nm aracın. Ivır zıvır birsuru donanımı var ama artık bunların pek bi onemi yok bu projede Sırayla aldıgım gunden beri araca yaptıgım butun degisiklikleri burdan da paylasmayı istiyorum.. Yazılım, Mekanik ve Parca teminini BoostER Performance olarak kendim yapıyorum... Fikirleri ve önerileriyle, lojistik emek ve zamanlarıyla destek olan tüm arkadaslara da peşinen tesekkur ederim.. Sırayla baslayalım..


    Aracımı ilk aldığım gun.. Başına geleceklerden habersiz





    Tamamen standart olarak geçirdigi son gunler... Hatıra kalsın istedim



    İlk olarak 18" OZ Ultraleggera jantlarımızı takarak basladık.. Hafif saglam ve şık..


    Motoru indirerek bütün sasi ölçümlerini yaparak basladık.. Fotoda araç 1 beygir


    Süspansiyon için Yükseklik ve Sertlik ayarına sahip D2 Coiloverları tercih ettim..




    Standart veya disk balata değiştirerek elde edecegim fren gücünün yetmeyeceğini düşündüğümden önlerde yine D2 8 Pistonlu 356mm Büyük Fren Kitini tercih ettim



    Frenleri soğutmak için yurtdısındaki modellerde olan fakat TR de bulunmayan orjinal opel fren sogutucu hava kanallarını ekledik..


    D2 BBK, Fren kanalları, Black diamond Celik fren hortumları ve 24mm ayarlı H&R Ön sway bar (viraj demiri).. Tabiki beraberinde Whiteline ayarlı endlink (Z rotu) ten bir görüntü..


    BoostER Performance olarak kendi üretimimiz olan 90 shore sertliginde ön süspansiyon salıncakları fişekleri (bushing) Caster correction ozelligiyle bir miktar daha yuksek kaster acısına sahip olmamıza yardımcı oldu..


    Sıra geldi arkaya..


    Önden kayma eğilimini bir nebze azaltmak ve aracın yol tutusuna destek olması için Whiteline ayarlanabilir arka Sway Bar (viraj demiri) ni arka süspansiyona monte etmeden önce..


    Arka dingilin kasaya baglantı noktalarındaki standart kaucukların yeterli sertlikte olmayacagından, rijiditeyi artırmak için Powerflex Black Series sert poliuretan dan üretilmiş yarış tipi olanlarla değiştirdik..


    Ve arka süspansiyon yerine monte edilir..



    Aracı alcalttıktan sonra değişen ve bozulan caster ve camber acısını düzeltmeye yarayan yine kendi uretimimiz Plate ler...


    Arkalarda fren sistemini güçlendirmek için Black Diamond disk ve balatalar..





    Motoru takmadan önce virajlarda vites atarken ve ani hızlanma ve kompresyonda aracın dengesini bozmaması için Vibra tech ve Powerflex Yarıs tipi sert motor kulakları..




    Turbo back olarak komple 76mm paslanmaz celikten yapılan eksoz sistemimiz.. Sonda HKS Hi-Power.. Ellerine sağlık Kocexi Nevzat Abi


    Wiecher Sport Ön kule gergisi..


    Artık klimaya ihtyac yok.. Klima kompresörunu söktükten sonra...

  2. #2
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)




    Soğutma önemli.. 15 litrelik Intercoolerımız..


    Uzun bir gece boyunca süren ön düzen yükseklik ve sertlik ayarlarımız.. Ellerine sağlık Dayı Rot-Balans Mustafa Öcal



    Whiteline rear sway bar sonrası ayaklarımız yerden kesildi



    Ulku pisti organizasyonu öncesi kozmetik bakımlarımız... Teşekkürler DBY Detailing Berkay

  3. #3
    speed_emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşallah erhan abi çok harika oldu. Gerçektende pistte baya farketti. Yarış koltuklarınıda taktınmı tam olur Seneye motor güçlenmiş olarak yollarda pistlerde göreceğiz inşallah. Kazasız belasız kullanmak nasip etsin.
    doğuştan araba manyağı

  4. #4
    R.S.C - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    41
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    685
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hafifletme yapılacak mı ?

  5. #5
    johnie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2014
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.866
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    jantlara hasta oldum, aracın direk görüntüsünü değiştirmiş. Arakadan da gayet başarılı ve çekici duruyor.
    Umarım, hedeflediğiniz süreleri alabilirsiniz. Yakışıklı olmuş gayet

  6. #6
    E21hamza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    32
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    298
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah gayet güzel bir alt yapı hazırlanmış, artık yüklemeye hazır hale gelmiş.

  7. #7
    alicancalis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.018
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eline sağlık Erhan. Çok az eksiği kaldı. Bu hali bile çok iddalı ama seneye düşünmiyorum.
    Ali Can Calis

  8. #8
    c20let - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    2.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bayıldım. Mükemmel proje.

  9. #9
    DeliceBirkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jantlar çok hosuma gitti masallah kesenize bereket kazasız belasız inşallah

  10. #10
    murat çelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.008
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşallah erhan allah utandırmasın çokgüzel olmuş aracın eline saglık .
    Özen Volkswagen

    RACE WERKS

    Ibiza 1.8t fully built drag car project

  11. #11
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.424
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah elinize sağlık, yapılabilecek her şeyi yapmışsınız sanırım yürüyen için. Kamber ayarları için kite ihtiyaç duymadınız mı?
    Bir de, gündelik kullanılan bir araç için bu işlemleri yaptığımızda araç bu sertlikle rahatsız eder mi?

  12. #12
    Doom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2014
    Yaş
    37
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşallah .

  13. #13

    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İst
    Mesaj
    1.694
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    harika işler çıkarmışsınız. pistte umduğunuz keyfi alırsınız inşallah. emeğinize elinize sağlık. ancak bir sorum olacak: neden gtc? bunu yanlış anlamayın opelle veya araçla ilgili bir problemim yok baştan belirteyim

  14. #14
    Juggernaut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbull
    Mesaj
    2.842
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel proje hayırlı olsun.Araç alınırken niye 2.0lt olan model tercih edilmedi?

  15. #15
    Ali Özdoğan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmiRs
    Mesaj
    288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah Allah ağız tadıyla binmeyi nasip etsin
    Cvk Rs

  16. #16
    fthdrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Fikirtepe
    Mesaj
    10.069
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    235 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pist için öncesi ve sonrası süresi alsaydınız keşke yapılanlar araca kaç saniye kazandırmış onu görürdük. Maşallah kazasız belasız sürüşler diliyorum.

  17. #17
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    suanda bile bir araba parası gitmiş ,çok kariyerli duruyor maşallahh

    2.0 neden tercih edilmedi?

  18. #18
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Böyle projeler görmek çok hoş.
    Emeğinize, kesenize sağlık.
    Şimdiden pist günlerinde bol şans
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  19. #19
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı speed_emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maşallah erhan abi çok harika oldu. Gerçektende pistte baya farketti. Yarış koltuklarınıda taktınmı tam olur Seneye motor güçlenmiş olarak yollarda pistlerde göreceğiz inşallah. Kazasız belasız kullanmak nasip etsin.
    Saol kardesim insallah yuzumuzu kara cıkarmaz

    Alıntı R.S.C Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hafifletme yapılacak mı ?
    Seneye Hafifletme, roll cage, big turbo setup ve LSD eklenecek listeye..

    Alıntı johnie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    jantlara hasta oldum, aracın direk görüntüsünü değiştirmiş. Arakadan da gayet başarılı ve çekici duruyor.
    Umarım, hedeflediğiniz süreleri alabilirsiniz. Yakışıklı olmuş gayet
    Tsk ederim iyi dusunceleriniz için..

    Alıntı E21hamza Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah gayet güzel bir alt yapı hazırlanmış, artık yüklemeye hazır hale gelmiş.
    Bende oyle dusunerek motoru en sona bıraktım.. pist için 350 hp civarı bir guc, cadde rolling vs için de 500-550 hp aralıgında bir guc hedefliyorum. Tesekkur ederim.

    Alıntı alicancalis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık Erhan. Çok az eksiği kaldı. Bu hali bile çok iddalı ama seneye düşünmiyorum.
    Tesekkur ederim abicim.. Insallah seneye hepberaber daha keyifli zamanlar gecircez gibi gorunuyor Senin S3 kadar stabil olabilsek yeter

    Alıntı c20let Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bayıldım. Mükemmel proje.
    Tsk ederim daha iyisi sana nasip olsun insallah

    Alıntı DeliceBirkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Jantlar çok hosuma gitti masallah kesenize bereket kazasız belasız inşallah
    Tsk ederim OZ Ultraleggera benimde begendigim modeldi zaten bi de hafif ve saglam olması pist için tam istedigim haline getirdi..

    Alıntı murat çelik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maşallah erhan allah utandırmasın çokgüzel olmuş aracın eline saglık .
    Tsk ederim abicim amin insallah motoru da bitirirsek rahatlıycam

    Alıntı Seven7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah elinize sağlık, yapılabilecek her şeyi yapmışsınız sanırım yürüyen için. Kamber ayarları için kite ihtiyaç duymadınız mı?
    Bir de, gündelik kullanılan bir araç için bu işlemleri yaptığımızda araç bu sertlikle rahatsız eder mi?
    Tsk ederim. Yuruyen için yapılabilecek bişey kalmadı denilebilir.. belki ilerde daha hardcore bişeyler yaparız eger ihtiyac olursa... Kamber ayarları için yazmayı unutmusum whiteline kamber adjusting bolts kullandım ama zaten d2 coillerde camber ayarı için gereken bosluklar var. Ben pistte kullanacaımdan bunun birazda ustune cıkmak için adjustable bolts da ekledim. Sertlik konusuna gelince.. Acıkcası hiç umursamıyorum pist için kullandıgımdan ama bazı parcalar inanılmaz sertlestirirken bazıları tahminimin cook altında sertlestirdi.. motor kulaklarını eger yarıs tipi almasaydım gunluk kullanımda hiçbir rahatsız edici sertlikte olmazdı diyebilirim..

    Alıntı Doom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maşallah .
    Tsk ederim..

    Alıntı fdoganb Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    harika işler çıkarmışsınız. pistte umduğunuz keyfi alırsınız inşallah. emeğinize elinize sağlık. ancak bir sorum olacak: neden gtc? bunu yanlış anlamayın opelle veya araçla ilgili bir problemim yok baştan belirteyim
    Tsk ederim. Neden GTC sorusuna aslında hem biraz fiyatı hemde aracın aslında cok iyi yol tutus ve motor kombinasyonlarına sahip olması sebep gosterilebilir. Yurt dısında ozellikle ingilterede track daylerde cok basarılı ve tercih edilen bir aractır zaten. Yol tutusu da kullananlar ne demek istedigimi daha iyi anlıycaktır ama gercekten cok basarılıdır. su ana kadar pişman oldugum soylenemez.. bir de bunun yerine dusunecegim ve bundan iyi sonuc verebilecek racların fiyatları bunun en az 3 katı oldugu için biraz gereksiz gordum acıkcası..

    Alıntı Juggernaut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel proje hayırlı olsun.Araç alınırken niye 2.0lt olan model tercih edilmedi?
    Tşk ederim.. 2.0 Turbo motorun agırlıgı 1.6 dan fazla.. arac yaklasık 100 kg daha agır. aynı zamanda ben karakteristik olrak 1.6 motorun devirlenmesini ve agresifligini daha cok begeniyorum. guc olarakta zaten farklı değiller pek. std olarak 20 hp fark var ve aynı turbolar kullanıldıgında da aynı gucu veriyorlar zaten. klasik opel motorundan biraz daha farklı karaktere sahip 1.6 lar..

    Alıntı AliDogan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah Allah ağız tadıyla binmeyi nasip etsin
    Tsk ederim..

    Alıntı fthdrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pist için öncesi ve sonrası süresi alsaydınız keşke yapılanlar araca kaç saniye kazandırmış onu görürdük. Maşallah kazasız belasız sürüşler diliyorum.
    Keske Ankara'da pist olsaydı da araca taktıgım her ignenin faydasını zararını gorebilseydim Tesekkur ederim..

    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    suanda bile bir araba parası gitmiş ,çok kariyerli duruyor maşallahh

    2.0 neden tercih edilmedi?
    Aynen kendisinden bi tane yedi su ana kadar.. Bi araba da motora yicek diye korkuyorum.. 2.0 ile ilgili soruya diger arkadasa cevap verdim az once.. Tesekkur ederim sagolun..

    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Böyle projeler görmek çok hoş.
    Emeğinize, kesenize sağlık.
    Şimdiden pist günlerinde bol şans
    Tesekkur ederim.. Insallah fırsat ve imkan bulabildikce kacırmamayı dusunuyorum.. tecrube ve biraz daha eklentilerle daha iyi sonuclar gelecektir diye umuyorum..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •