User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
34 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 20 Eylül 2015 - Polo GTI - Istanbul Park - 2.32,65 - Lastik çekimi

  1. #1
    Shendelzare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    20 Eylül 2015 - Polo GTI - Istanbul Park - 2.32,65 - Lastik çekimi

    Merhabalar, en son 30 ağustosta 2.31,313 yaptıktan sonra uzun süredir kullandığım kumho semi slickler hem ciddi camber wear'a maruz kaldı hemde genel olarak ömürlerinin sonuna yaklaştılar. Ben bu yüzden bu pist gününde kız arkadaşımıda alıp süre geliştirmeyi düşünmeden, hata yapmaktan korkmadan keyifli turlar attım. Uzun zamandır aklımda olan şeylerden biride seans esnasında lastiğin neler yaşadığını görmek ve hangi virajlarda ne kadar sürttüğünü görmekti bu yüzden kamerayı bu şekilde yerleştirdim. İyi seyirler.


  2. #2
    Tibia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    Berlin-Ankara
    Mesaj
    101
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hipnoz etkili diye not düşmeliydin bence

    Yine çok güzel bi video tebrik ederim.

  3. #3
    snrk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynen ben de jantı seyrederken dalmışım
    "life is too short to drive boring cars"

  4. #4

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.418
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Seans öncesi verilen briefing bi işe yaramıyor demekki. Briefing de güvenlik için virajda araba geçilmeyecek dendiği halde. Virajda önümüze yatırdınız. Aynadan ben müdahele etmesem tadsızlık olacaktı. Piste gelirken egoları bırakıpta gelmekte yarar var. Yarış aktivitesi değil bu kaç defa söylendi ama anlatamadık.
    IN BOOST WE TRUST

  5. #5
    Shendelzare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tibia Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hipnoz etkili diye not düşmeliydin bence

    Yine çok güzel bi video tebrik ederim.
    Çok teşekkür ederim

    Alıntı snrk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynen ben de jantı seyrederken dalmışım
    Gerçekten jantın hareketleri çok ilginç

    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Seans öncesi verilen briefing bi işe yaramıyor demekki. Briefing de güvenlik için virajda araba geçilmeyecek dendiği halde. Virajda önümüze yatırdınız. Aynadan ben müdahele etmesem tadsızlık olacaktı. Piste gelirken egoları bırakıpta gelmekte yarar var. Yarış aktivitesi değil bu kaç defa söylendi ama anlatamadık.
    Yazdığınız post komik olmuş. Ben 4. virajda doğru çizgi üzerinde dönüyorum siz virajda dışa kaydığınız içinde geçiyorum, sonra 5. virajda da doğal olarak önünüzde kalmış oluyorum ve onada doğru çizgi ile giriyorum ama siz gelip üstümüze yatırdınız diyorsunuz. Ben orda dışta kaldığımda veya arkamdan hızlı bir araç geldiğinde elimden geldiğince yol veriyorum siz hem buna dikkat etmezken bide üstüne gelip böyle bir yorum yazıyorsunuz. Yarış aktivitesi olmadığının farkındayım, bu sefer süre amacı olmadan keyif için çıktığımıda yazdım. Böyle komik ego muhabbetlerine falan girmeyelim.

  6. #6
    mrbars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.093
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4:20 lastik sanki çamurluk ağzına değiyor; dumanlıyız. Aynı viraj; 6:58'de yine duman.
    9ncu virajda; 5:18; lastikten sanki kıymık parça kopuyor.

    Bu arada viraj içi geçişte bence haklı değilsin. Tek sefere mahsus olsa, münferit diye yorum yapmak istemezdim ancak başka yerlerde de halk günü için riskli hareketler var.
    6:00'da 13-14 arasında ve 14'ü bitirirkenki geçişler de; pistte her çeşit kullanıcı ile birlikte çıkıldığından; bence soru işaretli.
    Pistte öndeki aracın sürücüsü, brifinge göre hareket edip; viraj içinde arkadaki nasılsa geçmeyecek gibi bir düşünceyle çizgiye girerse, günü üzücü sonlandıracak olaylar gerçekleşebilir.

  7. #7
    Shendelzare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mrbars Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4:20 lastik sanki çamurluk ağzına değiyor; dumanlıyız. Aynı viraj; 6:58'de yine duman.
    9ncu virajda; 5:18; lastikten sanki kıymık parça kopuyor.

    Bu arada viraj içi geçişte bence haklı değilsin. Tek sefere mahsus olsa, münferit diye yorum yapmak istemezdim ancak başka yerlerde de halk günü için riskli hareketler var.
    6:00'da 13-14 arasında ve 14'ü bitirirkenki geçişler de; pistte her çeşit kullanıcı ile birlikte çıkıldığından; bence soru işaretli.
    Pistte öndeki aracın sürücüsü, brifinge göre hareket edip; viraj içinde arkadaki nasılsa geçmeyecek gibi bir düşünceyle çizgiye girerse, günü üzücü sonlandıracak olaylar gerçekleşebilir.
    Malesef bir sürtme sorunum var, araç şuan coiloverların olması gereken maksimum yükseklikten 0,5cm dahada yüksek ama evden bi gazla çıkıp jant almadan dönmeyeceğim dediğim için bunları alıp döndüm Orjinal jantlarımın genişliği 7" ve ET46, bu jantlar 8" ve ET35. Hesabı yapınca bu jantlar orjinale göre 2,37cm dışarda kalıyor ve malesef bu yüksekliğe rağmen sürtüyor. Kamber açısından dolayı kurtarır sürtmez diye düşünmüştüm ama zaten tamponla çamurluğun birleştiği yere sürtüyor tam yukarı değil. Bu sorun yüzünden aracın tampon ve çamurluk kısmını genişletme gibi bir planım var

    Geçişler hakkında yorumunuz içinde teşekkür ederim, dikkate alacağım ve hafif riskli olduğuda kabul ediyorum ancak zaten insanların üstüne kırmıyorum. Burada açı pek yeterli olmadığından diğer araçlarla aramdaki mesafe gözükmüyor ancak kask çekimlerinden birkaç tanesini izlediyseniz ben arka cama dönüp arkamdaki araçlara bile dikkat ediyorum geçişlerde. Burada ego muhabbeti yapılması komik ve saçma geldi sadece.

  8. #8
    mrbars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.093
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olur böyle şeyler. Önemli olan başkasının açısından da görebilmek.

    Bu arada, disklerin göbeklerinden veya spacerdan da dışarı taşma yoksa; 215/40R17 7x17 ET46 ve 215/40R17 8x17 ET35 arasında teoride lastikte sadece offsetten gelen 11 mm dışarı fark olur. Pratikte ise 40 yanak ve 17" lastiğin, 8" jantta lastik tabanı 7"'e göre hafif (10 mm gibi) daha yayılır. Yarısı içeri yarısı dışarı taştığından; toplamda 11+5=16 mm gibi diyebiliriz. (niye hesapladım, önemi var mı bilemedim şimdi)

  9. #9
    Shendelzare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mrbars Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olur böyle şeyler. Önemli olan başkasının açısından da görebilmek.

    Bu arada, disklerin göbeklerinden veya spacerdan da dışarı taşma yoksa; 215/40R17 7x17 ET46 ve 215/40R17 8x17 ET35 arasında teoride lastikte sadece offsetten gelen 11 mm dışarı fark olur. Pratikte ise 40 yanak ve 17" lastiğin, 8" jantta lastik tabanı 7"'e göre hafif (10 mm gibi) daha yayılır. Yarısı içeri yarısı dışarı taştığından; toplamda 11+5=16 mm gibi diyebiliriz. (niye hesapladım, önemi var mı bilemedim şimdi)
    Şöyle bişiy buldum ;
    http://www.willtheyfit.com/index.php...et2=35#content

    Burda da jant için 23,7mm demiş ama görsel olarak sonuç verdiği kısımda dediğiniz gibi lastiğin yayılmasından dolayı en dış kısımda fark daha az gözüküyor. Hesapların dışında sonuç olarak nası çözücem bunu şu an için bilmiyorum Alacağım herhangi bir jant zaten orjinale göre biraz dışarda duracak gibi çünkü fren kitinin kaliperi sığmıyor, kolları dışarı doğru olup içe pek sarkmayan jantlar var aslında ama üzerinde denemeden jant sipariş etmem büyük risk olacaktır ülkemizde orjinal jant bulmakta çok zor zaten o yüzden şu an için böyle minik sürtmelerle idare ediyorum. Bu olayı çözsem ve aracın önünü azaltabilsem çok daha iyi tutuş yakalayacağım.

  10. #10
    Shendelzare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu olayı çözsem ve aracın önünü azaltabilsem çok daha iyi tutuş yakalayacağım.

    Azaltabilsem yazmışım, alçaltabilsem olacaktı orası

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.418
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Shendelzare Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ederim



    Gerçekten jantın hareketleri çok ilginç



    Yazdığınız post komik olmuş. Ben 4. virajda doğru çizgi üzerinde dönüyorum siz virajda dışa kaydığınız içinde geçiyorum, sonra 5. virajda da doğal olarak önünüzde kalmış oluyorum ve onada doğru çizgi ile giriyorum ama siz gelip üstümüze yatırdınız diyorsunuz. Ben orda dışta kaldığımda veya arkamdan hızlı bir araç geldiğinde elimden geldiğince yol veriyorum siz hem buna dikkat etmezken bide üstüne gelip böyle bir yorum yazıyorsunuz. Yarış aktivitesi olmadığının farkındayım, bu sefer süre amacı olmadan keyif için çıktığımıda yazdım. Böyle komik ego muhabbetlerine falan girmeyelim.
    İşte hatan orada zaten. Ben müdahele etmesem arkadaş çizgiye girmek için direksiyon kıracaktı. Bir sonraki virajda da sen otomatik olarak üzerimize yatırmış oluyorsun. Biz otomatik olarak içten dışa sen dıştan içe girmiş oluyoruz. Şimdi anladın mı kimin komik olduğunu. Böyle hırslar yapacaksan girme o piste. Egosu daha yüksek birine denk gelirsin güvercin takla ile sonlanır. briefing de 20 kere söylendi viraj içinde geçmeyeceksiniz diye senin geçmeye çalıştığın yerde 4 ve 5 kombini. Zaten 3 tane yer var bunu hayatta yapmaman gerek 4-5 9-10 bi de start finish öncesi. Sen bunlardan birinde yapıosun bi de. Sen zevkine girmiş olabilirsin ama başkalarının kabusu olma. Birisi daha büyük ızdırap olur sonra.
    IN BOOST WE TRUST

  12. #12
    Shendelzare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşte hatan orada zaten. Ben müdahele etmesem arkadaş çizgiye girmek için direksiyon kıracaktı. Bir sonraki virajda da sen otomatik olarak üzerimize yatırmış oluyorsun. Biz otomatik olarak içten dışa sen dıştan içe girmiş oluyoruz. Şimdi anladın mı kimin komik olduğunu. Böyle hırslar yapacaksan girme o piste. Egosu daha yüksek birine denk gelirsin güvercin takla ile sonlanır. briefing de 20 kere söylendi viraj içinde geçmeyeceksiniz diye senin geçmeye çalıştığın yerde 4 ve 5 kombini. Zaten 3 tane yer var bunu hayatta yapmaman gerek 4-5 9-10 bi de start finish öncesi. Sen bunlardan birinde yapıosun bi de. Sen zevkine girmiş olabilirsin ama başkalarının kabusu olma. Birisi daha büyük ızdırap olur sonra.
    Yani hala ego ve hırs muhabbeti, ne desem bilemedim. Bu konuşma tarzıyla hayatta başarılar size.

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.418
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egon dan yaptığın hatayı bile kabul edemiyorsun. Şuna hatalıyım özür dilerim diyeceğine ettiğin lafa bak. Sana da pistte başarılar başına bişey gelmediği sürece.
    IN BOOST WE TRUST

  14. #14
    OrcunInce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    1.735
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    egon dan yaptığın hatayı bile kabul edemiyorsun. Şuna hatalıyım özür dilerim diyeceğine ettiğin lafa bak. Sana da pistte başarılar başına bişey gelmediği sürece.
    Alper abi üstüne kırmak deyince aklıma geldi, Onur'unki ne ki?

    https://youtu.be/hpFsvtTul-Y?t=1188
    Megane 3 RS / 2.17 @İstanbulPark
    Golf 8R / 48.40 @Körfez
    Fiesta ST MK8 / 2.23 @İstanbulPark

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.418
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o ayrı bi vaka zaten geçme diye üstüne kırmış. Ben 3 çıkışı aynaya bakamasam ve görmesem bizim arkadaş otomatik olarak çizgiye oturmak için hamle yapacaktı tokuşacaktık. Hadi onu geçtim biz hızlıyız 4. viraja önümüze viraj içine doğru yatırdı arabayı fren fren dedim de arka çamurluktan girmedik. Bizim arkadaş da tecrübesiz arabanın ne kadar açılacağını hesaplayamıyor. Briefing de Buğra bunun için bi taraflarını yırtıyor kupa vermiyoruz bu bir yarış değil diye. Yaw bekle işte niye viraj çizgisine burnunu sokuyorsun öndeki hafif çizgi dışına çıktı diye. Normalde kimse bakmaz aynasına nasılsa geçmeye çalışmaz diye ve çizgiye dönmeye çalışır. Bunları söylediğim için de kardeşimiz komik olduğumu düşünüyor. Bi gün aynı şeyi yapar çarpışırlar o zaman anlar ne kadar komik olduğunu.
    IN BOOST WE TRUST

  16. #16
    OrcunInce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    1.735
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Onur da daha dikkatli olacağım demiş zaten abi, uzatmanın anlamı yok boşver.
    Megane 3 RS / 2.17 @İstanbulPark
    Golf 8R / 48.40 @Körfez
    Fiesta ST MK8 / 2.23 @İstanbulPark

  17. #17
    Shendelzare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o ayrı bi vaka zaten geçme diye üstüne kırmış. Ben 3 çıkışı aynaya bakamasam ve görmesem bizim arkadaş otomatik olarak çizgiye oturmak için hamle yapacaktı tokuşacaktık. Hadi onu geçtim biz hızlıyız 4. viraja önümüze viraj içine doğru yatırdı arabayı fren fren dedim de arka çamurluktan girmedik. Bizim arkadaş da tecrübesiz arabanın ne kadar açılacağını hesaplayamıyor. Briefing de Buğra bunun için bi taraflarını yırtıyor kupa vermiyoruz bu bir yarış değil diye. Yaw bekle işte niye viraj çizgisine burnunu sokuyorsun öndeki hafif çizgi dışına çıktı diye. Normalde kimse bakmaz aynasına nasılsa geçmeye çalışmaz diye ve çizgiye dönmeye çalışır. Bunları söylediğim için de kardeşimiz komik olduğumu düşünüyor. Bi gün aynı şeyi yapar çarpışırlar o zaman anlar ne kadar komik olduğunu.
    Komik olan kısım bunları söylemeniz değil hiç tanımadığınız bir insan hakkında ego ve hırs muhabbeti yapmanız. Ayrıca ben nasıl normal hayatta sürekli aynalarımı kontrol ediyorsam pistte de aynı şekilde yapıyorum ve oraya gelmiş insanlarında aynalarını kontrol ederek araba sürdüğünü varsayıyordum. Aynalara bakmadan sadece ileriye bakarak sürüş yaptığınızı belirttiğiniz için teşekkür ederim, bundan sonra bende ona göre hareket ederim. Orçun'un videosundaki arkadaşta sağına soluna bakmadan sürüyor mesela.
    Pistte başarı dilekleriniz içinde teşekkür ederim, ilk pist gününden beri %90 oranında katıldım ve başıma hiç bir şey gelmedi.

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.418
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Önüme bakarak araba kullansaydım ya da rehber olmak amacıyla arkadaşımın yanında oturup aynayı kontrol etmeseydim zaten tokuşuyorduk. Bi laf vardır "assumption is the mother of all fuckups" yani varsayım bütün kötü sonuçların anasıdır. Piste çıktığın zaman önündeki adamın sığır öküz cahil olduğunu varsayarak hareket edeceksin ki sonucu kötü olaylarla karşılaşma. Bu bir yarış değil.
    IN BOOST WE TRUST

  19. #19
    qatrio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    34-21
    Mesaj
    1.826
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Onur bu iş ile bilinçli bir şekilde ilgilenir gerek pistte gerek arabasına yaptıklarıyla onuruda tanıyorum ayrıca bilerek yapıcak en son insan bu forumda. Benimde 4 5 kere istanbulpark a çıkma fırsatım oldu. Hiç bir viraj a aynama bakmadan girmedim. Bu olayı çok büyüttünüz bana göre. Yüzünü bilmediginiz insan için egolu hırslı vs demek ne derece dogru ? Daha sakin daha yapıcı bir şekilde uyarı yapmak hepimiz için en dogrusu en ciddiye alınıcak olanı.
    Yüce F.U
    PoloGTİ-CooperS R53-W204 AMG

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •