User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
39 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 1.3 cdti corsam fazla yakiyor nedenini bilen varmi ?

  1. #1
    metin_1989 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul- Silivri
    Mesaj
    1.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.3 cdti corsam fazla yakiyor nedenini bilen varmi ?

    Merhabalar arkadaslar 2012 nodel corsa d aracim var 1.3 cdti 75 beygirlik aracima yazilim attirdim bakimlari yeni yapildi orjinal parcalar kullanildi vitesi genelde 2.3 yada 2.5 devirde atiyorum amaa arac cook yakiyor gibi geliyor ibre birden dusmeye basliyor bunu cozemedim bundan once petrol ofisinden aldim yakiti 800 km zor gitti simdi opetten aldimm daha fazla yakiyor gibi benmi yaniliyorum yoksa cokmu yakiyor vites araliklarim normalmi yoksa 2 devirdemi atmaliyim ?

  2. #2
    RafetAraç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İst
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Km ye kac kurus yaktigini hesaplarsanz cok yada az yaktigi ortaya cikar. Ornegn bendede 1.3 75hp yazilimli corsa var. Uzun yolda 4 kisi + bagaj doluyken 22 kurus yakiyor 110-120 arasi hizlarda.

  3. #3
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazılımdan sonra ilk 2 3 ay keyif almak için gazlar insan farketmeden. Sizinki de bu sebepten olabilir.

  4. #4

    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    MNSA
    Mesaj
    303
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    LT olarak bir değer çıkartırsanız değerlendirmeler daha doğru olur gibime geliyor.
    Web tasarım ve SEO çalışmaları yapılır, Anzer balı bulunur .

  5. #5
    omerce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    244
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tüketimin çok değil gayet normal. aracın deposu zaten küçük bende şehir içi 700 küsür, şehirler arası yaklaşık 900 civarı yapıyordum. yakıt ibresi yarıdan sonra daha hızlı düşer, bu birçok opel modelin de böyledir. vites aralıkların da gayet iyi. 2.0 gibi devirlerin daha altı, düşük beygire sahip aracı gereksiz zorlayacak bu da ekonomi değil fazla tüketime sebep olacaktır diye düşünüyorum. Yakıt olarak incelik arttıkça yanması kolaylaşır ve daha hızlı biter. Örneğin shell normal yakıtı ile nitro arasında 100km civarı farkediyordu. Şehiriçi görünen tüketim LT miktarlarını paylaşırsan tekrar yorumlanabilir
    instagram.com/omersaglm

  6. #6
    RafetAraç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İst
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ufuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazılımdan sonra ilk 2 3 ay keyif almak için gazlar insan farketmeden. Sizinki de bu sebepten olabilir.
    Yani 100km de 5.5 litre yakmis bende 1.3 75hp chipli corsa. Aslinda normal 1,3 motor icin uzun yolda 4 kisi + bagaj yükü ile. Sonucta canı ne 1.3 ün )

  7. #7
    i-vtec07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    5.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2500 devirde vites atmak bence yanlış . sonuçta yazılımla beraber 100 beygir lik b sınıfı bi araçtan bahsediyoruz . özellikle 1 den 2 ye atarken erken davranın . 1600 devir gibi 2 ye çekmenin hiç bi sakıncası olmaz . bende de vardı corsa 1.3 2-3-4-5 2000 devirde vites atardım hiçte ayılıp bayılmazdı . ayda bi kaç kerede 4000+ devirlere çıkarak kullanırsanız bi problem olmaz .

  8. #8
    metin_1989 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul- Silivri
    Mesaj
    1.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birde boyle dedıgınız gıbı denıycem yakıt olarak hepsını duzgun varsayarsak ne almalıyım sızde mazot ne kullanılmalı depo kapagında opet yazıyor ama genelde shellden alıyordum ve en uzun shell gıdıyor benım aracımda sizce ne alınmalı ? temiz oldugunu varsayarsak hangı yakıt kalın yada ınce dıyebılırız?

  9. #9
    will - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    ist
    Mesaj
    277
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bendede corsa var. genelde 30 km ortalama hızda 750 kmde ışık yanıyor. yakıtı etkileyen çok faktör var. bol rampaları yokuşları olan yerlerde yaşıyorsanız buda yakıtı olumsuz etkiler

  10. #10
    omerce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    244
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.6k devirde biraz az değil mi hocam Dizel olduğu için 2.0k ila 2.5k arası iyidir diye bilinir genelde. Birde doğru vites oranları izlenmezse yakıt ekonomisi için olumsuz olur diye biliyorum ben. b sınıfı araç ama yanılmıyorsam yine 1200kg üstü bir ağırlığa sahipti.
    instagram.com/omersaglm

  11. #11
    will - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    ist
    Mesaj
    277
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2200 de atınca diğer vites 1500de başlıyor yığılma gibi bir problem olmuyor

  12. #12
    omerce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    244
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı will Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2200 de atınca diğer vites 1500de başlıyor yığılma gibi bir problem olmuyor
    en ideal vites değiştirme oranı bence de 2.2k.
    instagram.com/omersaglm

  13. #13
    i-vtec07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    5.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı omerce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.6k devirde biraz az değil mi hocam Dizel olduğu için 2.0k ila 2.5k arası iyidir diye bilinir genelde. Birde doğru vites oranları izlenmezse yakıt ekonomisi için olumsuz olur diye biliyorum ben. b sınıfı araç ama yanılmıyorsam yine 1200kg üstü bir ağırlığa sahipti.
    yok abi 1600 devir de sadece 1 den 2 ye atarken değiştirmeli birde vites oranlarına göre araç sahibi kendisi ayarlamalı aslında . corsaların vites oranı kısa diye biliyorum .

    benim symbol sadece 3 uzun alt devirde kalmasın diye, 2 vites 2200 devirde yükselt diyo . diğer vites ler de ise 1800 devirde ışık yanıyo hep

  14. #14
    omerce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    244
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı i-vtec07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok abi 1600 devir de sadece 1 den 2 ye atarken değiştirmeli birde vites oranlarına göre araç sahibi kendisi ayarlamalı aslında . corsaların vites oranı kısa diye biliyorum .

    benim symbol sadece 3 uzun alt devirde kalmasın diye, 2 vites 2200 devirde yükselt diyo . diğer vites ler de ise 1800 devirde ışık yanıyo hep
    Sadece 1. vites için dediğini farkettim aslında. Opel araçlarının 1. vites zaten kısadır onda da sıkıntı yok. Bu açıdan bakılırsa dediğin doğru olabilir denemek lazım. Elime opel geçerse süründüre süründüre denerim
    instagram.com/omersaglm

  15. #15
    metin_1989 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul- Silivri
    Mesaj
    1.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu depoyuda size feda edıyorum sizin dedıgınız gıbı 1,8de 1 2,0da da diger vitesleri atıcam en fazla 2,2 olur birde böyle deniyelim bakalım yakıt olayına ne dıyorsunuz nerden almalıyız heryerın temız oldugunu varsayarsak hangı fırma daha ıyıdır kalın yakıt daha zor yanar ınce daha cabuk cabuk oluncada hızlı bıter o yuzden hangısı ınce kalın alınmalı fıkrınız varmı?

  16. #16
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.424
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu kadar soru işareti varsa kafanda, yakıtına güvendiğin bir yerde depoyu fulle, normal kendi kullanımında gazlamadan öldürmeden gez. 100km yap mesela sonra aynı aldığın benzin istasyonuna git tekrar depoyu fulle. Kaç litre aldıysan 100km'de o kadar litre yakıt yakıyorsun demektir bu. Ona göre kesin yorum yapılabilir.

  17. #17
    Draniela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben bu konuda hiç konuşmak istemiyorum

    Yakıt çok normal bence
    Semih Kurtulmuş
    Adventurer Engineer

  18. #18
    RottingChrist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    3.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yakıt alacağın firmayı veya atacağın vitesi hesaplamaktan ziyade aracının harcadığı yakıtı lt veya tl olarak hesaplaman gerekiyor. çıkan sonucu muadil araçlar ile karşılaştırıp duruma bakarsan sorunun cavabını bulmuş olursun.

  19. #19

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    çekmeköy-yalova
    Mesaj
    3.888
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yakıt bence normal 45 litre falan depo vardır 700 800 km gitmesi normal gibi , ben 62 litre yakıtla 1000 falan gidiyorum

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •