User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Gereginden buyuk intercooler

  1. #1

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Gereginden buyuk intercooler

    Arac 1.6 litre, orjinal cooleri 5.3 litre. Aftermarket olarak 11.7 litre ve 13.8 litrelik iki cesit cooler var. Almisken 13 litreligi alayim diyorum hybrid turbolu araclar icin uretmisler, stok turbo arabada da kullanabilirsin diyorlar. Lag fazla olacagi belli ancak 11 litrelige gore ekstra guc gelirmi , ust devirler daha iyi olur mu? Coolerlarin iki cesidi var teki tipik bar and plate, oburu tube and fin, tube and fin olanin flowu daha yuksek. 11.7 litre bar and plate alacagima 13.8 lik tube fin alsam dahami iyi olur daha mi kotu olur?

  2. #2
    Yigit-Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    15.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Araba geriye düşer hp kaybi kacinilmaz

    Ilerde turbo değişir diyorsan al yoksa bulasmani tavsiye etmem

  3. #3
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    coolerın buyutulmesi neye göre karar veriliyor,veya nekadar buyutulmesi + saglar.

  4. #4

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.383
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cooler büyüdükçe emmeye giden flow düşecektir o nedenle çok büyük intercooler her zaman iyi sonuç verecek diye bişey yok. Şöyle düşün üfleyebileceğin hava belli daha geniş boru ile mi daha yüksek flow sağlarsın daha küçük boru ile mi.? Turbon büyük boru darsa bu sefer itemezsin o yüzden boruyu büyütmen gerek ama turbon küçük ama boru büyüdü bu seferde havanın gideceği yere basınçlı ve flow u yüksek hava yollayamazsın.
    IN BOOST WE TRUST

  5. #5
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cooler büyüdükçe emmeye giden flow düşecektir o nedenle çok büyük intercooler her zaman iyi sonuç verecek diye bişey yok. Şöyle düşün üfleyebileceğin hava belli daha geniş boru ile mi daha yüksek flow sağlarsın daha küçük boru ile mi.? Turbon büyük boru darsa bu sefer itemezsin o yüzden boruyu büyütmen gerek ama turbon küçük ama boru büyüdü bu seferde havanın gideceği yere basınçlı ve flow u yüksek hava yollayamazsın.
    benim iat dış sıcaklıgın etkisiyle 80C lere kadar çıkıyor.cooler 1,6lt.onu hiç boru çaplarını bozmadan 2,7lt coolerla degiştiricem.şimdi kafamdaki soru bu cooler yeterli gelirmi gelmezmi.veya lag artarmı?

  6. #6
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arac nedir merak ettim 80 iat okudugunuz.Ben cooler upgrade yaptım 5 litrede 9 litreye geçtim yazılımla beraber 20 hp güç artısı almıstım. Aracın üst süratlerde gideri belirgin bir şekilde değişmişti.

  7. #7

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sormak istedigim soru baskaydi, 2.5psi da 11 litre 375cfm flowlu cooler mi yoksa 13 litre 440 cfm flowa sahip coolermi? Ikincisi iki cooler var litreler ayni, tekinin flowu biraz daha dusuk ancak iat 5-10 derece dusuk, oburu flowu yuksek ama iat de 5-10 derece yuksek hangisi? netedeyse butun coolerlar bar plate core kullaniyor, oemler tube fin genelde, farklari artilari eksileri ne? Tube and fin in flowu yuksek, daha hafif ve sogutmasi bar and plate e gore daha dusuk ancak uzun gazlamalarda daha stabil deniyor yanlisim varsa duzeltin ya da bu konuyu da tartisalim.

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.383
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kullanıcağın yer önemli. Pist mi roll mu?
    Roll yapacaksan bar plate pist koşacaksan tube fin. Bar plate evet daha çok soğutur ama ısındığı zamanda zor soğuduğu için pistte her zaman aynı performansı vermez performansı düşer. Tube and fin tipler hafiftir performansı yüksek değildir ama çok fazla ısınmaz ısındığı zamanda daha çabuk soğur.Farkı bu.
    IN BOOST WE TRUST

  9. #9
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arac 1.6 litre, orjinal cooleri 5.3 litre. Aftermarket olarak 11.7 litre ve 13.8 litrelik iki cesit cooler var. Almisken 13 litreligi alayim diyorum hybrid turbolu araclar icin uretmisler, stok turbo arabada da kullanabilirsin diyorlar. Lag fazla olacagi belli ancak 11 litrelige gore ekstra guc gelirmi , ust devirler daha iyi olur mu? Coolerlarin iki cesidi var teki tipik bar and plate, oburu tube and fin, tube and fin olanin flowu daha yuksek. 11.7 litre bar and plate alacagima 13.8 lik tube fin alsam dahami iyi olur daha mi kotu olur?
    11.7 olan bar&plate olanini almani tavsiye ederim.

    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kullanıcağın yer önemli. Pist mi roll mu?
    Roll yapacaksan bar plate pist koşacaksan tube fin. Bar plate evet daha çok soğutur ama ısındığı zamanda zor soğuduğu için pistte her zaman aynı performansı vermez performansı düşer. Tube and fin tipler hafiftir performansı yüksek değildir ama çok fazla ısınmaz ısındığı zamanda daha çabuk soğur.Farkı bu.
    Alper abi söylediğinin tam tersi olmasi lazim.

    Bar&plate uzun sureli kullanim icin yani pist icin.

    Tube&Fin kisa sureli roll drag icin.

    Aslinda roll drag pist diye siniflandirmakta yanlis olur.

    Bar&plate de hava daha cok alüminyum yuzeye temas eder. Cok daha iyi sogutma yapar.bu nedenle flow biraz duser.Ve agirlik olarak tube&fin den daha agirdir ve kolay kolay isinmaz.

    Tube&fin de hava duz boru icinden direk gecer. Yuzey temasi azdir flow u yuksektir. Drag gibi kisa sureli kullanimda etkilidir. Turbo ve cooler sicakligi yukselene kadar yaris biter. Ama uzun sureli kullanimda turbodan gelen havanin sicakligi devamli yukselecegi icin yeterli sogutmayi yapamaz.

  10. #10
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    mishimotonun sitesinden alıntı
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  11. #11

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bana denilen 11.7 litre tube fin olaniyla devam etmem. Oyle bir secenegim de var. Tube fin daha pahali bu arada, yaklasik yuzde 25 pahali. Agirlik hafif, radyatorun onunde oldugunda havayi az kesiyormus, iat si bar and plate e gore 3-5 derece yuksek olup uzun gazlamalarda daha stabilmis iat acisindan. Flowu da daha yuksek bir de. Ayni marka ayni litre, tube and fin olan competition, bar and plate performance serisi diye satiliyor.

  12. #12
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Buyuk olani al, bende orjinali 2 lt olan cooler yerine 14 lt cooler kullaniyorum. Hicbir sikinti gormiceksin.

  13. #13
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bana denilen 11.7 litre tube fin olaniyla devam etmem. Oyle bir secenegim de var. Tube fin daha pahali bu arada, yaklasik yuzde 25 pahali. Agirlik hafif, radyatorun onunde oldugunda havayi az kesiyormus, iat si bar and plate e gore 3-5 derece yuksek olup uzun gazlamalarda daha stabilmis iat acisindan. Flowu da daha yuksek bir de. Ayni marka ayni litre, tube and fin olan competition, bar and plate performance serisi diye satiliyor.
    Tube&fin in pahali olmasi ilginc eger ikiside kitse.
    Radyatorun onunde hava kesmesi farkli olacagini sanmiyorum cunki sadece iç yapisi farkli.
    3-5 derece sakin kullanimdadir.performansli kullanimda dahada artar ve kesinlikle stabilite konusunda yanlis bilgi vermisler.bar&plate daha stabildir.

  14. #14
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Stage 2+ cuprada bende forge twincooler vardi.oem e ek olarak bi cooler daha var.oem de forge de tube&fin di ve toplam hacim 14 litre civariydi. Ikisinide iptal edip yerine mishimoto 10 litre bar&plate taktim. Ikisi arasinda inanilmaz fark var.

  15. #15

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Buyuk olani al, bende orjinali 2 lt olan cooler yerine 14 lt cooler kullaniyorum. Hicbir sikinti gormiceksin.
    Artisi varmi abi ekstra guc gelirmi? Yada ust devirleri daha mi iyi olur? 4000 e kadar dolduruyormu?
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Stage 2+ cuprada bende forge twincooler vardi.oem e ek olarak bi cooler daha var.oem de forge de tube&fin di ve toplam hacim 14 litre civariydi. Ikisinide iptal edip yerine mishimoto 10 litre bar&plate taktim. Ikisi arasinda inanilmaz fark var.
    Ama ikisini kiyaslamak mantiksiz olur abi forge twincooler zaten fmic lere gore basarisiz kaliyormus herkes ayni seyi yazmis. Wagner competition cooler benim bahsettigim. Performance versiyonundan hep pahali tube fin olanlari, yuksek hizda daha iyi diyorlar, uzun basmalarda, pistte vs. edit: mesela 1.4 tsi a 17 lt cooler takan var yine bu wagnerda. Hatta cuprayada vardir tube fin olan competition.

  16. #16

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.383
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    11.7 olan bar&plate olanini almani tavsiye ederim.



    Alper abi söylediğinin tam tersi olmasi lazim.

    Bar&plate uzun sureli kullanim icin yani pist icin.

    Tube&Fin kisa sureli roll drag icin.

    Aslinda roll drag pist diye siniflandirmakta yanlis olur.

    Bar&plate de hava daha cok alüminyum yuzeye temas eder. Cok daha iyi sogutma yapar.bu nedenle flow biraz duser.Ve agirlik olarak tube&fin den daha agirdir ve kolay kolay isinmaz.

    Tube&fin de hava duz boru icinden direk gecer. Yuzey temasi azdir flow u yuksektir. Drag gibi kisa sureli kullanimda etkilidir. Turbo ve cooler sicakligi yukselene kadar yaris biter. Ama uzun sureli kullanimda turbodan gelen havanin sicakligi devamli yukselecegi icin yeterli sogutmayi yapamaz.
    Dediğinin tam tersi olmasın. Metal yoğunluğu yüksek olan yüzeyler daha geç ısınır o nedenle de daha geç soğur. Pistte allah ne verdiyse bastığın için aradaki fren noktalarında cooler kendisini soğutamayacaktır o nedenle de geçen hava her zaman daha sıcak olacaktır. Çünkü intercoolerda ısınacaktır. Metal yoğunluğu daha düşük olan intercoolerda ısınacaktır ama aralarda daha çabuk soğuyacaktır. Tabi bu söylediklerim yüzey metrekaresi ve fin sıklığı ile de alakalı. Buyrun bununla alakalı en iyi teknik döküman bence.

    http://www.superstreetonline.com/how...p-intercooler/
    IN BOOST WE TRUST

  17. #17
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Stage 2+ cuprada bende forge twincooler vardi.oem e ek olarak bi cooler daha var.oem de forge de tube&fin di ve toplam hacim 14 litre civariydi. Ikisinide iptal edip yerine mishimoto 10 litre bar&plate taktim. Ikisi arasinda inanilmaz fark var.
    nasıl bir fark var ibo güç olarakmı ?
    Team PAŞAOĞLU

  18. #18
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Artisi varmi abi ekstra guc gelirmi? Yada ust devirleri daha mi iyi olur? 4000 e kadar dolduruyormu?
    Ama ikisini kiyaslamak mantiksiz olur abi forge twincooler zaten fmic lere gore basarisiz kaliyormus herkes ayni seyi yazmis. Wagner competition cooler benim bahsettigim. Performance versiyonundan hep pahali tube fin olanlari, yuksek hizda daha iyi diyorlar, uzun basmalarda, pistte vs. edit: mesela 1.4 tsi a 17 lt cooler takan var yine bu wagnerda. Hatta cuprayada vardir tube fin olan competition.
    Aracın ne senin? Bu coolerlarin ve t&f yada b&p olduklarini aciklayan linkleri paylasabilirmisin ?

  19. #19
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dediğinin tam tersi olmasın. Metal yoğunluğu yüksek olan yüzeyler daha geç ısınır o nedenle de daha geç soğur. Pistte allah ne verdiyse bastığın için aradaki fren noktalarında cooler kendisini soğutamayacaktır o nedenle de geçen hava her zaman daha sıcak olacaktır. Çünkü intercoolerda ısınacaktır. Metal yoğunluğu daha düşük olan intercoolerda ısınacaktır ama aralarda daha çabuk soğuyacaktır. Tabi bu söylediklerim yüzey metrekaresi ve fin sıklığı ile de alakalı. Buyrun bununla alakalı en iyi teknik döküman bence.

    http://www.superstreetonline.com/how...p-intercooler/
    Link te senin dediginle alakali bisey yok abi. Sadece dur kalk trafikte bar&plate isinir demis. O kisimda hakkli olabilirsin ama pistte kesinlikle dusundugun gibi olmaz. Pistte turbo nar gibu kizarir oyle duzlukte flanda soguyamaz . Bar &plate de metal hacmi cok fazla oldugu icin pistte kolay kolay isinmaz.

    Tube & fin zatan gaza bastigin an havayi direk geciriyir , sogutma yapacak zamani bile olmuyor.kendi soguk olsa ne fayda.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •