User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Nissan 200SX s13 Ca18det Project

  1. #1

    Üyelik
    Jun 2015
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    76
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Red face Nissan 200SX s13 Ca18det Project

    Herkese merhaba, forumda birbirinden bilgili ve 200sx e kendini adamış birbirinden başarılı kişiler var. Öncelikle bu kişileri yaptıkları ve bizle paylaştıkları için teşekkür etmeyi bir borç bilirim. Araba sevdasına 14 yaşında tutuldum. 16 yaşımdan itibaren 18 olunca ilk aracımı alabilmek için okuldan artan zamanlarda çalışmaya başladım. İlk aracım mazda 323F hb 1991 di. 1 sene boyunca güzel vakit gecirdiğim aracımı 200sx almak için sattım. Ancak babamların karşı çıkması üzerine yıllardır hayalini kurduğum aracı alamadım onun yerine 2006 model c4 1.6 hdi aldım. 1 sene kullandıktan sonra ailemi ikna ederek 200 sx arayışına geçtik. Aracımızı bulduk ve aldık. Arac şu anda kapalı garajda yatıyor. Aracımızı proje aracı şeklinde toparlamak istiyoruz.

    200Sx'imin durumuna gelince komple boyanmış bir araç paslardan arındırılmış emek harcanarak boyama işlemi yapılmış. Motor durumu ise orta halli derler ya aynen o şekilde. Bizim beklentimiz ca18det'ten 250-300 hp arası bir güç elde edip arabayı hem gündelik hemde performanslı bir şekilde kullanabilmek. Drift yapılıcak tabikide ancak gündelikte kullanılıcak.

    Bu proje önümüzdeki üç sene boyunca bu sayfadan adım adım sizlere aktarmak istiyorum. Sizlerle birlikte en iyi şekilde toplamak öneri ve tecrübelerinizle ilerletmek istiyorum. Eski arabalarımın ikisinide komple söküp topladım anliyacağınız bu işlerle uğraşmayı fazlasıyla seviyorum. O yüzden hobi ve zevk için toplayacağım bir tanecik 200 sx'imi


    En büyük sorun yaşayacağım kısım ise motor. Bunun nedeni ise daha önce motor modifiyesi yapmamış olmam Eletrik tesisatı, yazılım, döşeme değiştirme hepsini yaptım ama motor değil. Doğal olarak ne parçalar gerekir konusundaki bilgim sınırlı.


    Yapmak istediklerim:
    -Body kit (amerikadan gelicek)
    -lsd takılacak (kaynak düşünmüyorum günlük kullanımda yağmurlu havalarda sıkıntı)
    -Komple fren sistemi değişicek (aklımdaki marka xyz)
    -İç döşeme aydınlatma geliştirilicek ve eletrik tesisatı sıfırdan yapılıcak.
    -Motor modifikasyonu yapılacak. (sizlerin önerisiyle hangi parçalar kullanılmalı öğreniceğimi umarak )





    Motor modifiyesindeki ve motorda değişmesi gerekenler:
    -Forget pistonlar
    -Yatak
    -Kol saplamaları
    -Piston kolları
    -Turbo (gt2560 olmasını düşünüyorum )
    -Enjektörler
    -Motor sökülmüşken alternatör rektifiyesi
    -Triger baskı balata değişicek tabikide



    Genel hatlarıyla bunlar. Krank taşlanır mı taşlanmaz mı ne durumdadır tabikide silindir kapağı çıktığında görücez. Hangi marka conta vb gbi önerilerinizi bekliyorum . Dediğim gibi hede 250-300 hp arası veren sorunsuz şekilde yürüyecek günlük kullanıma uygun bir 200sx yapmak.


    Aracımı satmak asla istemiyorum cok ayrı bir sürüş keyfi var. Anlayacağınız yemicem içmicem aracıma yatırıcam. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

  2. #2
    s2kfreak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Atasehir
    Mesaj
    190
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    selam dostum insallah istedigine ulasırsın bence forumdan psikolojikdeliye ugras listeni al yoluna devam et sanırım en cok sx lerle ugrasan bır kısıdır.
    [LIST]


    Euro Charged E55 AMG 500WHP

  3. #3
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun, s13 dünyasına hoş geldin. Ben de 1 yıldır kendi arabamı topluyorum.

    2560 turbo bir çıt ufak kalabilir, T28'in bilyalısı 2560 dediğin şey (T28 = s14 turbosu). Başka turbolara da bakabilirsin (2871, 2860, gtx serisi..) Sadece enjektör değiştiremezsin, bir cins beyine ihtiyacın var enjektör değiştirmek için. Ayrıca stock maf'da yetersiz kalıyor 300 beygirler için, maf'ı da değiştirmen ya da mafsız bir sisteme geçmen lazım. Benzin pompası, hattı ve filitresini de atlama.
    Bence listene kesinlikle radyatör de eklemelisin, orjinal radyatör, özellikle yanlarken yetersiz kalıyor. Devridaim ve termostatı da listeye ekle.

    Ben kaynaklı kullanıyorum, ne yağmurda ne de park ederken ciddi bir sıkıntı yaşamıyorum. 300 beygirler için debriyajı da iyi düşünmek gerek.

    CA'nın en büyük düşmanı hararet. Göstergelere de para yatırmanı öneririm. AFR, yağ/su sıcaklık, yağ basınç göstergeleri kesinlikle olmalı.

  4. #4
    [RaCeR] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İSTANBUL
    Mesaj
    2.188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Hayırlı olsun kardeşim, günlük kullanıcaksan istediğin beygirler için 2560 yerine 2860 alman yeterli olur. Piggyback ile hiç uğraşma direk standalone beyin al boşa zaman ve para kaybı yaşarsın. Bütçene uyarsa bobin de almanı tavsiye ederim. Günlük kullanıcam dediğin için 1.5 yollu LSD tercih etmende fayda var. Hararet konusunda S13'de herhalde benim kadar çeken kimse yoktur orjinal radyatör ile de kurtarıyor fakat çift doblo fanına geçmende fayda var.

    Bu konu sana çok yardımcı olacaktır.

    http://www.techturkey.com/forum/maka...ighlight=spawn
    Alıntı JAMİRYO Nickli Üyeden Alıntı
    ALLAHINI SEVEN DEFANSA GELSİN

  5. #5

    Üyelik
    Jun 2015
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    76
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle cevaplarınız için teşekkürler. Söylediğiniz bilgiler benim için çok değerli. Şu bir aylık sürecte çok fazla bişey yapamicam ancak ocaktan itibaren aslında başlamış olucak projem. Motoru en sona bırakmayı düşünüyorum sizce hata mı yapıyorum. Bide eletrik tesisatını komple baştan yapıcam ayrıca ekstra donanımlar eklicem o donanımlar içinde aküden yeni bir hat çekip ikinci bir sigorta kutusu yapacağım. Birde direk parça olarak öneride bulunabilirseniz daha aydınlatıcı olabilir. Bazı bilgilere sahibim ancak tam anlamıyla bilgim yok desem yeridir Bu arada @Spawn abimize de teşekkür ederim aracımı alırken verdiği bilgilerden yararlandım. Birde motor + lsd + fren sistemi (xyz nin fren sistemi)+ coilover önceliğim bunlar 15 bin lira en başta yeterli olacak mıdır aceba

  6. #6
    AvcI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    ANGARA
    Mesaj
    2.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maliyet analizini ebayden ortalama bişey çıkarabilirsin,
    new project GTR 280SX

    https://www.instagram.com/gtr_280sx/?hl=tr

  7. #7

    Üyelik
    Jun 2015
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    76
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi ebayden dediğin üzere belli maliyetler çıkarttım. Bazı şeyleri burda yaptırmak daha mantıklı oluyor downpipe egzoz sistemi gibi. Herşey mükemmel olsun istiyorum o yüzden acele etmeden herşeyi düzgünce yaparak ilerlemek istiyorum. Bu yüzden en azından iki sene sürücek gibi. Ocak ayında startı vericez şu anda liste plan proje ve malzeme analizi yapıcam. Ama en büyük temennim doların bir an önce düşmesi Dolar 2 lira olduğu zamanlarda yapıyor olsaydım cidden çok rahat olurdum. Bir süre liste çıkarmak için araştırma yapıp sizlerle paylaşıcam

  8. #8
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Intercooler borularını rahat yönlendirmek için aküyü bagaja atman gerekebilir, ben öyle yaptım. Tesisata girişiyorsan hesaba kat o işi de.

  9. #9

    Üyelik
    Jun 2015
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    76
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu haftasonu arabanın tesisat projesini çıkaraya çalışıcam. Eletrik tesisatını ne şekilde yapacağımı kafamda şekillendirmek için. Aküyü bagaja taşımak bana birçok konuda kolaylık sağlayacaktır. İkinci sigortayı da bagaja kurma sansı elde etmiş olurum

  10. #10
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ön çamurluk içinden yürüyen kablolar var, onları da yukarı almanda fayda var. Lastik büyüdüğünde veya araba alçaldığında sürtme olup parçalanabiliyor. Ekstra donanımdan kastın nedir bu arada?

  11. #11
    tandogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    476
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni aracın hayırlı uğurlu olsun,kazasız belasız günlerde kullanırsın inş. Motor modifiyesi konusunda savaş paşaoğlu ile birebir görüşmeni tavsiye ederim. nissan konusunda çok tecrübeli ve bilgili biridir

  12. #12

    Üyelik
    Jun 2015
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    76
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ozan abi bilgileriniz ışığında eletrik sistemini sağlamlaştırıcam. Abi bodykit falan yapınca 166 renk veren neon hattı + 4 koltuğa da koltuk ısıtma + ses sistemi (çift amfi+ çift bas)+ araca keyless sistemi getirdim onun güç kabloları. Yani anlayacağın abi arabaya ek olarak ekleyeceğim herseyi normal sigortadan alıp aracın eletrik sistemini etkilemek istemiyorum. O yüzden ikici sigortadan alıcam herseyi hem güvenlikli hemde temiz bir iş olacak.


    Tandoğan abi sağolasın paşaoğlunada uğricam ilk fırsatta.

    Cevaplarınıza çok teşekkür ederim her seferinde söylüyorum sizin tavsiye ve önerileriniz çok önemli benim 200sx hakkındaki bilgileriniz benden fazla. Hep birlikte toplicaz 200sximi

  13. #13
    Berkel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    191
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun ve Aramıza hoşgeldin,herhalde bir ikimiz variz 20 yaşında sx sahibi . umarım umduğun herşeyi yaparsın.

  14. #14
    dahan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    884
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    s13 ve s14 ler kafadan body kit istiyo benim gözümde ,,body kitli 200 sxler yeniden dogmuş gibi oluyo resmen,,

  15. #15

    Üyelik
    Jun 2015
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    76
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sağolasın berke Bakalim zaman gösterecek ne kadarını hayata geciricegimi. Bodykit dediginiz gibi benimde gözümde sart

  16. #16
    maddent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    TÜRKİYE\MARMARİS
    Mesaj
    2
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun arkadaşım. kazasız belasız kullan. Ben de motor gücü ve dış görünümde aynı değişiklikleri yapmayı planlıyorum. Ben bu yıl başladım motora.

    ms3 beyin
    750cc enjektörler
    gt2560 turbo
    tial external wesgate
    hks blow off
    hks turbo timer
    9 lt intercooler
    yeni elektrik tesisatı yapıldı birde aküyü bagaja alındı.

    Aslında aracın elektrik tesisatında hiç bir sıkıntı yok. Hatta yeni tesisattan sonra klima çalışmıyor. Motor ile ilgili kapak açılmadan bu işlemler uygulandı. 1 bar da 250 hp güç aldık. Bende bodykit düşünüyorum. Hatta kendi çizdiğim bir tasarım var. Ama arabada hiç boya yok. Özellikle çamurluk profil görüntüsünü biraz şişirip yuvarlak hale getirmeyi çok düşünüyorum. Araba boyasız olduğu için kıyamıyorum, bakalım nasıl yapacaz? Bende aralık sonu istanbula gelmeyi planlıyorum. Bir baskı balataya ihtiyacım olcak hemde genel bir bakım için. Belki zaman olursa görüşürüz. Tekrar hayırlı olsun, projen içinde şimdiden allah kolaylık versin.

  17. #17

    Üyelik
    Jun 2015
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    76
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sağolasın maddent. Arabayı aldığım gibi yatıyo okul iş ten dolayı bi türlü arabayla uğraşamadım. İlk olarak bodykiti söyledim. Bide spoiler siparişi edicem .

  18. #18
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akkanferhan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sağolasın maddent. Arabayı aldığım gibi yatıyo okul iş ten dolayı bi türlü arabayla uğraşamadım. İlk olarak bodykiti söyledim. Bide spoiler siparişi edicem .
    Bodykit ne aldın? Nereden aldın?

  19. #19

    Üyelik
    Jun 2015
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    76
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hocam uzun zaman oldu giremeyeli talihsizlikler üst üste geldi yurt dışından babam emekli diye tr kaydettirdik sonra sorunlar çıktı araç gitti elimizden. Sonra bir süre elden çıkarmaya çalıştım arabayı sırbistanda. Tam arabayı sattım derken sağlık problemlerinden hastanelerde koşuşturduk çok şükür herşeyi atlattık. Bodykit i polonyadan almıştım. Ordan geldi ancak şu şekilde gerçekleşti polonyadan tanıdıklarım var kargo şirketi olan onlar vasıtasıyla bana gönderdiler. Şu an yazlıktaki depoda usul usul yatıyolar. Şimdiyse tekrar bir sx arayışındayım. Piyasa acayip artmış durumda. Makul fiyatlara bulmak sıkıntı. Boş sx'e adamlar 32.500 cekiyorlar. Bakalım gene arayıştayız. Bu sefer komple tr den halledicem gene sıkıntı çekmek istemiyorum. Alıcağım arabada kapı ve kaporta parcaları çok macunlu olursa sırbistandan donör araba alıcam. Eğer bildiğiniz sx satmak isteyen varsa dm den yazabilir. İlginize tesekkürler

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •