User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: Hararet sorunu hk.

  1. #1
    yagizs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.620
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Hararet sorunu hk.

    Selamlar herkese,

    çözemediğim bir sorunu sizinle paylasmak istiyorum,

    Yaklaşık 2 hafta önce ortalama 170 km/s ile seyrederken bir koku gelmeye başladı, dibinde az bir su kalmış çaydanlık kokusu gibi düşünün. Kokuyu alır almaz hemen sağa yanaştım durmak için, 30-40 km hızda iken de hararet ikaz lambası yandı. Hemen durup aracı stop ettirdim. Bir yandan kaloriferi açtım harareti düşürsün diye. Yaklaşık 1 dk sonra ışık söndü. Ancak dayımı aradım su bulsun gelsin diye, aracı yürütmek istemedim. yaklaşık yarım saat 45 dk kadar aracı kapattım yol kenarına, dayım geldi, su ilave ettik vs. herşey normale döndü.

    Bu olaydan sonra şöyle bir sorun var, araç sanki daha sıcak çalışmaya başladı, hiç fan açmayan bu araç ara ara fan açmaya başladı. Bunun haricinde de motor yağ çubuğunu kontrol etmek için çekiyorum, yağ olması gereken yerin çok fazla üzerinde. Sanki saf yağ değil de suyla karışmış gibi duruyor bana göre, ancak bakan kişiler bir sorun yok bu yağda diyor.

    Bakımlarını yaptırdığımı ustamı aradım böyle böyle diye söyledim, "conta yakmış olabilr" dedi, ayrıca "o hararet ışığı yandıysa motor bitmiştir" diye bir laf söyledi ve getir motoru açalım bakalım dedi ancak ben motoru açmak istemiyorum çünkü eskisi gibi çalışmayacak. Hararet ikaz ışığı dediğim gibi en fazla 1 dk yandı ve söndü. Bu arada triger kayışı ve devir daim pompasının değişme zamanı da geldi bunu da belirteyim. Aracın şuan sorunu yok, ne titreşim ne de olması gerekenden farklı bir ses. sadece biraz perofrmans kaybı var, ancak hava filtresi değişmesinin gerekiyor.

    forumdaki bazı konulara da baktım, tespitlerimi şöyle sıralayayım
    - egzozdan duman veya su atma yok
    - radyatörde fokurdama veya suyu dışarı fışkırtma yok
    - geç çalışma veya titreşimli / gürültülü çalışma yok
    - performans kaybı az da olsa var ancak hava filtresini değiştirmem gerekiyor. Onunla alakalı olabilir diye düşünüyorum
    - motor, hararetten önceki duruma göre sanki daha sıcak çalışıyor.
    - yağ çubuğunu kontrol ettiğimde, yağın, olması gereken çizginin çok üzerinde görüyorum ve dediğim gibi sanki saf yağ değil
    - son olarak hararet ışığı maksimum 1 dk yandı, belki o kadar bile değil

    Bu durumları göz önünde bulundurursak motorda ciddi bir sorun olabilir mi ustanın dediği gibi ?
    Araçta hararet göstergesi yok, sadece ikaz ışığı var. Bu ışığın yanması için motor suyunun kaç dereceye gelmesi gerekiyor ?

  2. #2
    evedüşenkaldırm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    190
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benden daha bilgili arkadaşlar muhakkak görünce cevap yazarlar ancak benim bildiğim yağ ile su karıştığında nescafe rengine benzer bi hal alıyor yağ.

  3. #3
    meganes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.218
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç ney ??
    aracı yüksek fiyata satmam için elinizde 'jdm' yazısı varmı ??

  4. #4
    vectra-tuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Silindir kapak contası ilk kontrol etmeniz gereken yer , kompresyon testi yaptırın... Erken müdahale ederseniz ağır sorunlarla uğraşmak zorunda kalmazsınız...
    "Denenmişi Denemek Ahmaklıktır!"

  5. #5
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    %90 silindir kapak contası yanmış. Araçlarda ilginç olan şey soğutma suyu yoksa hararet ide gösteremiyor.Yani sizin kısa bir süre sandığınız harareti uzun bir süre yapmışta olabilir.Aracın ne olduğunu bilmiyoruz ama kapan contası yanması daha altlara(piston, segman) pek zarar vermez.Kısacası conta değiştimi olay normale döner.Ama yağa su karıştırdığını varsayarsak(belirtiler öyle diyor), bir an önce yapılması iyi olur.
    Nadide şeyler değerlidir.

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk önce termostati + motor suyu değiştirip duruma bakmani öneririm.

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    %90 silindir kapak contası yanmış. Araçlarda ilginç olan şey soğutma suyu yoksa hararet ide gösteremiyor.Yani sizin kısa bir süre sandığınız harareti uzun bir süre yapmışta olabilir.Aracın ne olduğunu bilmiyoruz ama kapan contası yanması daha altlara(piston, segman) pek zarar vermez.Kısacası conta değiştimi olay normale döner.Ama yağa su karıştırdığını varsayarsak(belirtiler öyle diyor), bir an önce yapılması iyi olur.
    her araçta gösterge ve isigi yakan sensor su ile temas etmeyebilir.

    ornegin peugeot 106 206 1.4 ve 1.6 motorlar.

  8. #8
    yagizs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.620
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç 2011 Kia Rio 1.4 benzinli

    Motor suyunda eksilme yok şuan gözlemlediğim kadarıyla.

    Motor yağına su karışmamış diyor bakan arkadaşlar, hatta bir tanesi motor yağını sıcak bir yere damlatıp baktı bir süre, su karışmamış rahat ol vs . dedi.

    Ama her ihtimale karşı pazartesi günü göndermeyi planlıyorum arabayı kardeşimle, serviste bir baksınlar.

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yagizs Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araç 2011 Kia Rio 1.4 benzinli

    Motor suyunda eksilme yok şuan gözlemlediğim kadarıyla.

    Motor yağına su karışmamış diyor bakan arkadaşlar, hatta bir tanesi motor yağını sıcak bir yere damlatıp baktı bir süre, su karışmamış rahat ol vs . dedi.

    Ama her ihtimale karşı pazartesi günü göndermeyi planlıyorum arabayı kardeşimle, serviste bir baksınlar.
    eskiye gore motor geç isiniyor mu?

    eğer bu durum varsa, termostat takili kalmis olabilir.

  10. #10

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    İStanbul
    Mesaj
    509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu durumu yuzde yuz kapak acılmadan teshıs edebılecek yerler sınırlı.

    buji delıklerınden belırlı bır basınc verılıyor 4 5 bar seviyelerınde radayator kapagı yada su haznesı acılıyor bakılıyor baloncukalr var ise geçmişler ola. Ama kesınlıkle tam teshıs konulmadan moturu actırma derım ben.

    karterden bıraz yag alıp bekletırsınde yogunluk farkından su bellı olucaktır. (eger deddıgınız mıktarda karısmıs ise) , yada teste gonderirisiniz yagınızı.

    bu ülkede radyator kapagı yuznden motor actıran ınsanlar var.

    ornek atıyorum hatta hangi taraftan yandıgı bıle bellı oluyor tabi o cylındırın sentede olması lazım.
    https://www.youtube.com/watch?v=cHnoEq9tv9Q

  11. #11
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anlattığına göre aracın suyu yağa karıstırmıyor, su eksıltmesı olmadığına göre suyu herhangi bir yere de kaçırmıyor. Bu durumda baş şüpheli termostat, motor çok ve de çabuk ısınıyor dedin, yani termostatın tam açılmadığı gibi bir durum var araçta. Tam kapalı kalır yani kılıtlenırse sıkıntı büyük bilgin olsun. İlk etap yeni bir termostat almak ve takmak olsun, kompresör testi de yaparsan için rahat olur.
    bbm pin :2B244451

  12. #12
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Conta durumu kapağı açmadan da kontrol edilebiliyor. Contayı. Kontrol ettirin. Şahsi fikrim conta yönünde. Motorun alt tarafa dokunmayacakları için motoru açtırmaktan korkmayın derim

  13. #13
    yagizs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.620
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    selamlar,

    aracın termostatını, fan müşürünü ve hava fitresini değiştirdik. Triger setinin değişim zamanı gelmişti, onunla beraber devir daim pompasını da değiştirdik.

    Sonuç olarak contada çok şükür sorun çıkmadı. Performans kaybı da hava filtresindenmiş. filtreyi 20bin km değiştirmeden kullanmış kardeşim. Herşey normale döndü şuan.

    fikirlerini paylaşan herkese tesekkurler.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •