User Tag List

10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Polo ve Fren

  1. #1
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Polo ve Fren

    Mevzu bahis araç 2011 model Polo .
    Aldığımın ertesi günü yuruyen , on takım parçaları , disk balata ve hidrolik olmak üzere değiştirdim. Malumunuz frenlerin rodaj süresi olur. Bende bunu bilerek pek basmiyor efendi efendi kullanıyordum. Frenler daha 2.gunundeyken hastanelik bir olay oldu. Ve maalesef ki frenleri zorlamak zorunda kaldim. Arabadan indigimde frenler kor olmus ve leş gibi kokuyorlardi. Şuanda frenlerim sogukken sorun yok ama isindiklarinda frene basmasam bile uğulduyor. Mesela hafif eğim iniyorum hızım 10 12 km frene basmiyorum ama yinede uguldama var. Isindiktan sonrada frene biraz sert basarsam direksiyon bile titriyor. Diskte egrilik olsa hep titrer benimki sadece isininca titriyor. Ayrıca fren mesafesinden hic memnun değilim. Sürekli Abs devreye giriyor buda mesafeyi uzatıyor.
    Sizce çözümü nedir ? Kimisi 50 liraya tornalat diskleri diyor. Kimisi bu disk balata çöp olmuş hiç uğraşma değiş gitsin diyor..
    Kimisi polo ile ibizanin yürüyen aynı olduğu için onlarda ki ap ( seat sport) fren kitini bul ve tak diyor ( kolaydı, gel sen tak )
    şuanki düşüncem westinghouse değişmeden disk ve balatayi değiştirerek güzel bir frenleme mesafesi ve guzel.bir pedal hissi istiyorum. Abs nin Ota boka devreye girmesini istemiyorum. Araba yüksek hızlardan çok güzel duruyor. Ama düşük hızlarda durmuyor. Atıyorum 70 le giderken oturuyorum frene ( beli koltuktan kaldırıp bütün vücut ağırlığıyla fren pedalına abaniyorum) tek olan şey takir tukur sesler eşliğinde metrelerce frenleyen bir polo. Ne yerde bir fren izi ne en ufak bir durma belirtisi...

    Orj disk balatanin mm olarak daha büyük ve daha başarılı olanını taksam olur mu ? Marka model ve ölçü tavsiyeleriniz nelerdir?

  2. #2
    ruudvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    IST
    Mesaj
    8.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ufuk.
    1ncisi uguldama disklerin yamuk olduğuna işarettir.
    2ncisi tornalatıp diski duzelştirirsen balatanıda sıfırlaman lazım yoksa balata üzerindeki diske kanal yapan kısımlar eriyene kadar balatan diske tam baskı uygulayamaz.
    3ncüsü düşük hızda duramamanın en önemli nedeni lastiklerindir.
    lastiklerin iyi değil ise duramazsn.
    4ncusu motor frenini kullanmayı dene .
    5ncisi orjinalden büyük disk takarsın ama kaliperin buna çok izin vermez.orjinalden büyük balata takamazsın yine kaliper izin vermez ama kaliperi değişirsen hepsı olur kısacası fren kiti alman gerekir.
    yatırımını frenden ziyade lastiğe yap.
    balatalarını feredo yada ate kullan .piyasada var fiyatlarıda uygun .
    disklerini tornalatabildiğin kadar tornalat.bu cümle yanlıs anlasılmasn.1 kerede dibini görme .ınce bı katman aldır.bozulursa tekrar tornalatılırsın.
    https://www.instagram.com/maxshineturkiye/

    No coffee!!!

    Hareli köyün polisajcısı !!!

  3. #3
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orjinal disk+balata ve 0 kaliteli lastik şehiriçi şartlarında yeterli olucaktır

  4. #4
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O zaman tornalatayım ben bu diskleri,sonra tekrar bakarım duruma göre..
    Bide lastik basınçları ne olmalı ? 195 55 15 lastiklerim ? doğru basınçlar nelerdir ? Bende fix 4 lastikte 32.

  5. #5
    OrcunInce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    1.735
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ufuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O zaman tornalatayım ben bu diskleri,sonra tekrar bakarım duruma göre..
    Bide lastik basınçları ne olmalı ? 195 55 15 lastiklerim ? doğru basınçlar nelerdir ? Bende fix 4 lastikte 32.
    Depo kapağında ne yazıyor ise o olmalı Ufuk
    Megane 3 RS / 2.17 @İstanbulPark
    Golf 8R / 48.40 @Körfez
    Fiesta ST MK8 / 2.23 @İstanbulPark

  6. #6
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OrcunInce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Depo kapağında ne yazıyor ise o olmalı Ufuk
    Depo kapağında 65 yanak için var 55 yanak için yok Orçun abi

  7. #7
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ön 32 arka 29 olabilir

  8. #8
    Meco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    264
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benzer bir durumla karşılaşmıştım balata değişiminde. Sanırım sert balatada bu problemi yaratıyor. Balataları tekrar orjinal parça ile değiştirdiğimde sorun çözüldü.

  9. #9
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Meco Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benzer bir durumla karşılaşmıştım balata değişiminde. Sanırım sert balatada bu problemi yaratıyor. Balataları tekrar orjinal parça ile değiştirdiğimde sorun çözüldü.

    ben öncelikle tornalatmayi deneyeceğim. Olmazsa mecbur sıfır disk balata ve hidrolik alacağım

  10. #10
    ruudvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    IST
    Mesaj
    8.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lastik basıncı ne olmalı sorusuna yanıt hiçbir zaman sabit değildir.
    genelde c segment araçlar 32 bar basınç ile değerlendirilir fakat.
    aracın boş yada dolu ağırlığına göre 30-34 arası basabılırsın.
    misal ben arka dolu yolculuk yapacaksam34 basarım.ön dolu 33
    tek kişi ön 32 arka 33
    şehir içi 32-32

    kısacası senin kullanım tarzına göre değişen durumlar olması lazım.
    https://www.instagram.com/maxshineturkiye/

    No coffee!!!

    Hareli köyün polisajcısı !!!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •