User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: E92 kasa 320d çip sorunu

  1. #1
    TMCN
    Misafir

    E92 kasa 320d çip sorunu

    Öncelikle aracım yeni motor tipidir. (177hp 350nm) Çip taktırmaya karar vermiştim araştırdım benim araca çip deil motorun üstünde ki bağlantı kablolarını çıkarıp yerine başka bir kablo takarak performansı arttırdıklarını öğrendim. Bunu deneyebileceğimi söylediler denedim araç 212hp 400nm ye ulaşıyor bu değerler üzerinde oynanabiliyormuş. Herşey güzeldi başta ama takmamın akabininde her gaza yüklendiğimde arka difransiyelden çok acaip bir ses gelmeye başladı. Tabi bu sesin üzerine takmaktan vazgeçtim,aradan çok zaman geçmeden motordan ses gelmeye başladı ve servis kasnak krankından kaynaklandıgını soyledı.. Acaba bu taktığım bağlantıdan mı kaynaklandı?? Şöyle bir durumda var yeni tip motorlu araçlarda istanbuldan 20 sipariş var kasnak krankıyla ilgili.

  2. #2
    Onuralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    TR-Ankara
    Mesaj
    4.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence kronik bir problemdir, alakası olacağını zannetmem. Ama şunu da unutmamak lazım. RR 3.0 TDV6'lara yapılan modül uygulamalarının %90'ı 3. pıston cortu cekti (Borusan da yapılanlarda dahil olmak üzere). Dikkatli olmak gerekir bu diesellerde zaten sıkıstırma acıp, çok oynamaya gelmez. Abidik gubidik bilinmedik bir markanın modülü hele hele hiç takılmaz.
    19051919-23041920-30081922-01111922-29101923

  3. #3
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    320d lerın eksısındede yenısındede chıp sonrasında krang kasnagı ve dıferansıyel takozunun bozuldugunu cogu kez gordum

  4. #4
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uygulamadan uygulamaya farklar var. 177 hp lik versiyona remap yapılamıyor demek, tamamen görüştüğünüz kişinin teknik yetersizliğinden kaynaklanıyor demektir. Defalarca 177 ve 163 lük 2.0d ye uygulama yaptım ve hiçbirinde ne krank kasnagı nede difransiyel takozu problemi yasadık.. Difransiyel takozu problemi kullanımla alakalı olabilir. 177 hplik versiyondan remap ile sorunsuz bir şekilde 220 hp güç alınabiliyor.

  5. #5
    OnurS
    Misafir
    Alıntı STP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    320d lerın eksısındede yenısındede chıp sonrasında krang kasnagı ve dıferansıyel takozunun bozuldugunu cogu kez gordum
    O takoz tam dert oluyo çok güçlendirmede özellikle düz vitesse...çözümüde 3.30d nnkini takmak aslında...Bu arada boxdan yapmaz...eğer ilgileniosan isy power kitini satan bi tanıdığım war 300euro istiyodu kur düşükken şimdi pazarlıkda yapar tahminimce....

  6. #6
    OnurS
    Misafir
    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Uygulamadan uygulamaya farklar var. 177 hp lik versiyona remap yapılamıyor demek, tamamen görüştüğünüz kişinin teknik yetersizliğinden kaynaklanıyor demektir. Defalarca 177 ve 163 lük 2.0d ye uygulama yaptım ve hiçbirinde ne krank kasnagı nede difransiyel takozu problemi yasadık.. Difransiyel takozu problemi kullanımla alakalı olabilir. 177 hplik versiyondan remap ile sorunsuz bir şekilde 220 hp güç alınabiliyor.

    genelde 2.vitesde yanlarken kırılıyo o tamamen kullanımdan..

  7. #7
    gni_GTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    195
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya konuyu dağıtmak istemiyorum ama aklıma takılan bişeyi sormak istiyorum. üzerinde chip olan bi arabaya birde bu modülden takarsak bi sakıncası veya artısı olurmu?

  8. #8
    Enes-x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Mesaj
    3.716
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Takılır..Gücü artar tabiyki ama sınırların dışına çıkıldığından problem yaratabilir..Chipli ve çift modüllü dizel araçlar mevcut ülkemizde
    Dr.Ecu

  9. #9
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OnurS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O takoz tam dert oluyo çok güçlendirmede özellikle düz vitesse...çözümüde 3.30d nnkini takmak aslında...Bu arada boxdan yapmaz...eğer ilgileniosan isy power kitini satan bi tanıdığım war 300euro istiyodu kur düşükken şimdi pazarlıkda yapar tahminimce....
    ısy power tr dıstınde satıs pazarlama sorumlusuydum ben

  10. #10
    gni_GTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    195
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok zaten o modül henüz gelmedi,geldiğinde de sürekli takmıyacam.Sadece ihtiyacım olduğunda duyduğuma göre motorun kurum bağlamasına neden oluyormuş... teşekkür ederim cevap için

  11. #11

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    191
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bahsettiğiniz modül, enjektör kütüğü üzerinde bulunan basınç sensörünü yanıltarak kütük üzerinde daha fazla basınc oluşmasına, ve enjektörlerin daha fazla yakıt püskürtmesine yarıyor, ne kadar sağlıklı olduğu tartışılır,

    Doğrusu, bu sensörü kandırmak değil, beyin üzerinden enjeksiyon haritası üzerinden ayar yapmaktır.

    Bu araca remap yapılmıyor diyen arkadaşların elinde sanıyorum BDM yok. Eprom ile yada obd portundan okuyup yazamadıkları için yapılamadığını söylüyorlar.

    Ayrıca bencede Kingpin nickli arkadaşın söylediği gibi kronik bir problemdir. Güc biraz artınca problem daha çabuk nüksetmiştir diye tahmin ediyorum.

  12. #12
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dogan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğiniz modül, enjektör kütüğü üzerinde bulunan basınç sensörünü yanıltarak kütük üzerinde daha fazla basınc oluşmasına, ve enjektörlerin daha fazla yakıt püskürtmesine yarıyor, ne kadar sağlıklı olduğu tartışılır,

    Doğrusu, bu sensörü kandırmak değil, beyin üzerinden enjeksiyon haritası üzerinden ayar yapmaktır.

    Bu araca remap yapılmıyor diyen arkadaşların elinde sanıyorum BDM yok. Eprom ile yada obd portundan okuyup yazamadıkları için yapılamadığını söylüyorlar.

    Ayrıca bencede Kingpin nickli arkadaşın söylediği gibi kronik bir problemdir. Güc biraz artınca problem daha çabuk nüksetmiştir diye tahmin ediyorum.
    177 lik 3.20 d ye elinde BDM olsa da yapamazsın Çünkü BDM portu yok aracın Sadece OBD ile yapma şansın var..

  13. #13
    Erhan
    Misafir
    Infineon TriCore

    CMD rules..


  14. #14
    Onuralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    TR-Ankara
    Mesaj
    4.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gni_GTI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya konuyu dağıtmak istemiyorum ama aklıma takılan bişeyi sormak istiyorum. üzerinde chip olan bi arabaya birde bu modülden takarsak bi sakıncası veya artısı olurmu?
    Biz 1.7DTI'a yapmıştık. Çokta memnunduk hiçte bişi olmuyo. Ama arabadan arabaya değişir. 1.7DTI'lar ISUZU motor olduğu için bişi olmadı muhtemelen. Ama pompa cortingen oldu yani kronik problemler 2 katı problem çıkartmaya başladılar.
    19051919-23041920-30081922-01111922-29101923

  15. #15
    TMCN
    Misafir
    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Uygulamadan uygulamaya farklar var. 177 hp lik versiyona remap yapılamıyor demek, tamamen görüştüğünüz kişinin teknik yetersizliğinden kaynaklanıyor demektir. Defalarca 177 ve 163 lük 2.0d ye uygulama yaptım ve hiçbirinde ne krank kasnagı nede difransiyel takozu problemi yasadık.. Difransiyel takozu problemi kullanımla alakalı olabilir. 177 hplik versiyondan remap ile sorunsuz bir şekilde 220 hp güç alınabiliyor.
    O konuda bişi diyemicem ama aynı yerde daha önce kullandığım 530d ye taktırdım tabi ki o zaman çip takılmıştı 2 yıl kullandık o aracı hiç sorun çıkmadı. Benim ki araçtan kaynaklanıyor sanıyorum çünkü kaç tane aynı araca sahip arkadaşım varsa aynı sorunları yaşadı hatta bazılarının araçları stop ediyormuş.. Zaten bmw lerde piyasaya çıktığı an %30 gücü azaltılarak piyasaya sürüyolar.. Bu gücün tamamı bile verilse sorun çıkma olasılığı aynı.

  16. #16
    TMCN
    Misafir
    Alıntı Kingpin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence kronik bir problemdir, alakası olacağını zannetmem. Ama şunu da unutmamak lazım. RR 3.0 TDV6'lara yapılan modül uygulamalarının %90'ı 3. pıston cortu cekti (Borusan da yapılanlarda dahil olmak üzere). Dikkatli olmak gerekir bu diesellerde zaten sıkıstırma acıp, çok oynamaya gelmez. Abidik gubidik bilinmedik bir markanın modülü hele hele hiç takılmaz.
    Bende kronik diye düşünüyorum..

  17. #17
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TMCN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O konuda bişi diyemicem ama aynı yerde daha önce kullandığım 530d ye taktırdım tabi ki o zaman çip takılmıştı 2 yıl kullandık o aracı hiç sorun çıkmadı. Benim ki araçtan kaynaklanıyor sanıyorum çünkü kaç tane aynı araca sahip arkadaşım varsa aynı sorunları yaşadı hatta bazılarının araçları stop ediyormuş.. Zaten bmw lerde piyasaya çıktığı an %30 gücü azaltılarak piyasaya sürüyolar.. Bu gücün tamamı bile verilse sorun çıkma olasılığı aynı.
    Remap ile box ı karşılaştırmak çok yanlış olacaktır. Box tuning bahsettiğiniz gibi aracın stop etmesine kadar gidebilcek ve ileride cok daha fazla sıkıntıya yol açabilcek bir uygulamadır. Kaliteli bir remap ile uzun yıllar boyunca sıkıntısızca kullanabilirsiniz aracınızı.

    Aracınızdaki problemler kullanımla alakalı olabilir.. Çünkü 3.20d lerde çok fazla güç artışı sağlayabiliyoruz. bu güç artışı da sürekli yüklenerek kullanımda şaftın takozunu zorlayabilir. Bu yüzden remap ile herzaman motordan alabilceğimiz en yüksek gücü değil de, aracın hiçbir yerine zarar vermeden alabilceğimiz en yüksek gücü almayı tercih ediyoruz.

  18. #18
    nightkids_han
    Misafir
    320d'lere çok chip yapan war ama hiç duymamıştım bu sorunu
    umarım en kısa sürede çozulur istediğin gibi kullanırsın aracını sende

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •