User Tag List

10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Peugeot 307 otomatik şanzuman sorunu

  1. #1
    Mehmet Opc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    453
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Peugeot 307 otomatik şanzuman sorunu

    Ablamda 2006 peugot 307 var 114 binde 2. sahibiyiz vites atarken birazcık sarsilmalar var ve hava sogukken sabahlari ilk çalıştırma anında rampa çıkarken 1 den 2 ye atarken pat diye vuruyor soguk olunca hava ilk vitesi atarken dahada hiç yapmiyor.Kendi ustama sordum selenoid tir dedi şanzuman yağını değiştirmeye gerek var mi dedim gerek yok peugotlarin şanzuman yağını değiştirince arıza çıkartır falan dedi bana pek inandiri gelmedi ama vites atarken çok sallama yapmiyor sadece yokus falan çıkarken gaza bastıkça devir artiyor sonra devir oturuyor mesela buda normal sorun yok falan dedi.Sizce bu sorun normalmidir ve şanzuman yağı değişir mi değişirse ne marka kaç litre ve ücreti ne kadardir bir bilgisi olan varmidir.Teşekkür ederim

  2. #2
    Birkan61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    İstanbul / Trabzon
    Mesaj
    2.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Usta haklı bence, kaç tane 307 ve 406 gördüysem otomatik şanzumanlı hemen hemen hepsine yakınının sorunu selenoiddi
    - Bize Her Yer TRABZON

  3. #3
    2jz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    06-26
    Mesaj
    3.262
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    40 binde 1 değişiyor bildiğim kadarıyla. 3. Kez değiştirmiş olman lazımdı şu aralar. Mobil1 atf lt 71141 olması lazım.

  4. #4
    Mehmet Opc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    453
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 2jz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    40 binde 1 değişiyor bildiğim kadarıyla. 3. Kez değiştirmiş olman lazımdı şu aralar. Mobil1 atf lt 71141 olması lazım.
    Valla biz aracı 2. el aldık 1.5 sene önce ablam sormamış sagolsun ve hiçte değiştirmedik acaba değiştirelim mi

  5. #5

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    240
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1500 lira sıkışmış bu sekilde binmeye devam edersen masraf dahada artabilir zira orink falan kırarsa dişlilere de zarar verir.

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    %99 solenoid arizasi vermiş ve yanlis yağ koymuşlardır.

    mobil lt 71141
    castrol transmax z

    normalde karterden 3-3.5 lt yağ cikar içerdeki tüm yağ 6 lt.

    doğru yağdan 3 kere karterden yağ değişimi yaparsaniz yagin %90 i yenilenmiş olur.

    yagin seviye kontrolude çubukla değil isinmisken tapayi acip yagin fazlasinin dökülmesi ile oluyor.

    seviye otomatiklerde önemli.

  7. #7
    Mehmet Opc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    453
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki arkadaşlar yağını değiştirsem sorunlar azalir mi

  8. #8

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    240
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmet Opc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki arkadaşlar yağını değiştirsem sorunlar azalir mi
    bence olmaz.. aynı sorun benim aracımdada vardı üstelik kktc de türkiyede de değil.. yağı parça parca tamamını değiştirdik 9 lt civarında yağ aldı. sorun giderilmedi hatta daha kötü oldu.. neredeyse komple şanzıman aldım.. 5000 lira gibi bir masraf çıkardı. iyibir şanzımancıya götürmeni öneririm.. ankarada isen bu işin uzmanı aydoğmuş şanzıman..

  9. #9

    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    BODRUM-İST
    Mesaj
    770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yağ değişimi sorunu çözmez basınç düzenleme elektrovanalarını değiştirmeniz gerek.Hidrolik beynin arka kısmında olup 2 adettir iç kısımdaki basınç düzenleme dış kısımdaki türbin kavrama balatasının evanasıdır. değişimi yapılırken kablo hattı ve şanzıman tarafındaki oringlerin konumuna dikkat etmelisin değişimden sonra en az 5 lt yağ koyup v.k. sıcaklığı 60 dereceyi bulunca alttan açıp damlayana kadar beklemelisiniz yağ mutlaka d3 normlarına sahip olmalıdır.
    powered by MRÇ garage ekotech
    mapped Stage 5 Big turbo E-tuners by Stelios ALEXANDRAKIS

  10. #10
    2jz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    06-26
    Mesaj
    3.262
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmet Opc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki arkadaşlar yağını değiştirsem sorunlar azalir mi
    Yağı zaten değiştirmen lazım. Şanzımanın yağın içinde değil değil ziftin içinde çalışıyor büyük ihtimal. Değişimden sonra arızaları daha net görürsün.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •