bolg açıldı; http://namidigerlutfu.blogspot.com.tr/
2015 in temmuz ağustos ayı boyunca hem haftada 2-3 gün binmelik, hem ufak tefek bakım restore yapıp keyif almalık bir e34 aramaya koyulmuştum. Nickimden de anlaşılacağı gibi, araba alacak olduğum zaman genelde param kadar bmw alırımama bu kez elimdeki parada biraz kısıtlı olduğu için piyasanın ne kadar yükseldiğini anlamam baya acı oldu, kaç tane ilanda güzel görünen fiyatıda makul duran E34'e gittiysem, her defasında feleğin çemberinde farklı açılardan dombalak açmaktan başı dönmüş kadersiz arabalarla karşılaştım. Temiz denebilecek e34 lerde 20-22 bin lira ve üzerinde ki onlara da baktım, onlardan birinide alsam 4-5 bin lira yer en az. Daha önce en temiz bmw'ye bile ne meblalar harcadığımı biliyorum çünkü. Tam araba almaktan vazgeçmek üzereyken bu aracın ilan fiyatı düştü diye bildirim geldi. Kafamdaki deli sorular;
Araba honda! iyi güzel tamam, ama 88 model !
Coupe ve beyaz olması çok iyi old skool duruyor , ama modeli çoğu "arabadan anlarım" diyen adamın bile duynadığı bir model, yani prelude !
2.0 lt pgm-fi motor 16 valve çağın gerisinde olan bir motor değil heleki hala 8v motorlar satan firmalar varken, ama tüp takmışlar hemde en gıcık olduğum marka yani atiker (meğerse araç sahibi atiker sanıyormuş!) !
Neyse kendi içimde hem psikolojik hem analitik muhasebemi yaptıktan sonra, araca bakması için kuzenimi aradım, baktılar ettiler araç fena değil haberi geldi. bende gittim aldım, maceraya başladım
Kısaca yaptıklarım;
*Ön lastikler kabak ötesiydi hemen sıfır lastik aldım önlere, Falken marka ze914 modeli, tavsiye ederim, yazlık lastik olarak fiyat performansta baya iyi.
*Kesilmiş kırılmış ısıtılmış! 4 helezon yayı ve patlak arka 2 amortisör değişti, araç aldığımdaki saçma basık haline göre yerden 3-4 cm yükseldi ve prelude nin aslında accord konforunda bir araç olduğunu farkettirdi. Ankara ayanlar amortisör sağolsun gün boyu bir tek benim aracımla uğraştı.
*Devirdaim, radyatör kapağı vs. değişti, triger dahil tüm kayışlar değişkten sonra subap ayarları baya hassas yapıldı, aracın sesi gidişi dünyası değişti resmen. Kocaeli gönül otomotiv Hikmet usta sağolsun o da gün boyu bir tek benim aracımla uğraştı.
*Çürümelerin başladığı yerlerle birlikte ön tampon vs boyandı. Temiz bir görüntü elde ettik.
*Daha bir çok bakım yapıldı ama şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Araçla ilgili yorumuma gelirsek;
*2.0 16 v manuel 137 hp-175nm, tüple birlikte toplam 1200 kg civarı ağırlığı var ve gayet güzel bir gaz tepkisi var. bmw'yi bildiğim için onun üzerinden örnek vereyim, E36 manuel 320'den bir tık daha güzel yürüyor diyebilirim.
*Direksiyon hissi çok güzel ve aracın ağırlık merkezi yere yakın olduğu için güven verip, devamlı virajda gaza basma isteği uyandırıyor ve her virajda limit zorlamaya başlıyorsunuz.
*Yakıt olaraksa aracın üzerinde BRC nin güzel bir lpg kiti var, şehir içi 100km de 12 lt lpg yakıyorum, 24-25 kuruş civarı.
Bu araçlara yurtdışında prelude yerine lude diyolarmış, yaklaşık olarak "lüt" diye okunduğundan mütevellit bizde kendisine LÜT-FÜ diyoruz, lüt ne öyle yarım kalmış gibi
Şimdilik bu kadar, konu ilgi çekerse daha sonra başka fotoğraflarla detaylandırırım inşallah.
![]()