User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
51 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 1.6 tdci turbo upgrade (alternatif kararsızlığı)

  1. #1
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.6 tdci turbo upgrade (alternatif kararsızlığı)

    Montajından parça aramasına yazılımına kadar kendim yapmayı planlıyorum
    Fakat turbo konusunda kararsız kaldım
    Yurtdışındaki örneklerde vnt20 kullanmışlar gt2052v serisi 3500 de tork gelmiş 4800 de hp gibi komik bir devir bandı var
    Bende gtb1756vk ya baktım fakat bulamadım tr de dark side da ise 2300 tl ye geliyor vacumlu
    Şimdi elde 2 seçenecek daha var
    gtc1549vz
    Bmw 177 lik veya 184 lük turbosu ( açıkcası aralarında fark varmı bilmiyorum mitsubishi marka ikiside )
    Montaj konusunda elektrik wg i vacuma çevirme konusunda hiçbir zorlanma yok herşey mümkün mekanik olarak hepsini yapabilirim
    Çevirici flanşına kadar herşey planlı cnc kesim vs
    Şimdi gelelim esas konuya enjektörler 335d nozzle olarak takılacak uyumlu ve bosio marka olarakda trw performance satıyor
    Güç 200 üstü gibi birşey hedefliyorum
    Merak ettiğin konu ve yardım beklediğin konu
    Bmw 177 hp - 184hp aradaki farklılık
    Gtc1549vz ile ne güçler çıkarabilirim

    Projeye start vermek için turbo bekliyorum aldığım an gerisi gelecek

  2. #2
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Bektaş garrett dist. / bayi vs iletişime geçebiliyorsan bir de yeni nesil 190 hp lik 2.0 tdi veya 2.0 dizel bmw turbosu sor derim, gtd1752vrk bilyalı güzel seçenektir.

    177 / 184 turbosu ise aynı olması lazım TFO35HL6b-13TB modeli bu hatta, o da gtb1752 ile hemen hemen aynı ebatlarda, güzel seçenek olur.

  3. #3
    tolga_55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    SAMSUN
    Mesaj
    464
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    trw nin zaten psa motor için komple yazılım dahil kitleri var turboda 1752 ayarında hibrit turbo kullanmaktalar. bilgin olsun.zaten 1.6 tdci ve 1.6 hdi için 1752 engüzeli araştırdığım kadarıyla
    Alıntı .*$#_06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    enteresan, ha gayret vtı acıcak arayı derken adam araya tır soktu
    (Corsa C 1.7 dti hız sabitleyici ve Follow me home .)

  4. #4
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bektaş garrett dist. / bayi vs iletişime geçebiliyorsan bir de yeni nesil 190 hp lik 2.0 tdi veya 2.0 dizel bmw turbosu sor derim, gtd1752vrk bilyalı güzel seçenektir.

    177 / 184 turbosu ise aynı olması lazım TFO35HL6b-13TB modeli bu hatta, o da gtb1752 ile hemen hemen aynı ebatlarda, güzel seçenek olur.
    abi turbolar aynıymış bugün temiz birtane buldum ve aldım 184 lükten çıkma bir turbo hafta içi wg montajını yaparım haftasonuda montaj kısmı hallolmuş olur diye düşünüyorum
    emme kısmını söktüm ölçtüm ve 52mm dediğin gibi 1752 ayarı bişey

    Alıntı tolga_55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    trw nin zaten psa motor için komple yazılım dahil kitleri var turboda 1752 ayarında hibrit turbo kullanmaktalar. bilgin olsun.zaten 1.6 tdci ve 1.6 hdi için 1752 engüzeli araştırdığım kadarıyla
    aynen bende o trw nin kitlerini gördüm 2.0 hdi eksoz hausing kullanarak yapıyolar sanırım ama ben bilindik ve tamiri yerine gerektiğinde kartuş alıp takabileceğim bişey istedim o yüzden mitsu marka 184 lüğün turboyu tercih ettim

    hatta kendisini biraz mıncıkladım vnt temizliği vs yaptım vacum actuator bağlantısını yapıcam birtek o kaldı

    temizlik yapmaktan kimse ölmez














  5. #5
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bektaş anlamadım ben 1.6 dizele geri dönüş mü yaptın ?
    -Fırat

  6. #6
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen temiz bitane focus yaptım kendime kurcalayasım geldi biraz


  7. #7
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hdi motorlar için turbo upgrade'ine çok dayanıklı değil kırılıyor motor diyenleri duydum bende ilk basta 1.6 hdi 90lık 207 aldım yüklemek için fakat yorumlardan sonra vazgeçtim orijinal kullanıyorum umarım istediğini sağlıklı sekilde elde edersin

  8. #8
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kazasız belasız , çok güzel araba almışsın
    -Fırat

  9. #9
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Hayırlı olsun Bektaş, turbo da araba da güzel seçim olmuş. İşlemler sonrası videolarını bekliyorum artık

  10. #10

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RSX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hdi motorlar için turbo upgrade'ine çok dayanıklı değil kırılıyor motor diyenleri duydum bende ilk basta 1.6 hdi 90lık 207 aldım yüklemek için fakat yorumlardan sonra vazgeçtim orijinal kullanıyorum umarım istediğini sağlıklı sekilde elde edersin
    Sağlam map yazılamadıgından dolayı o sekilde bir durum oluyor yoksa haftalardır upgrade üzerinde arge yapıyorum mutlaka bir sorunla karsılasırdım Trw firması sadece turbo ile 200 Hp lerde günlük kullanım sağlıyor .. Dostum turbo secimin cok mantıklı olmus, cooler ne düşünüyorsun ?
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  11. #11
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RSX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hdi motorlar için turbo upgrade'ine çok dayanıklı değil kırılıyor motor diyenleri duydum bende ilk basta 1.6 hdi 90lık 207 aldım yüklemek için fakat yorumlardan sonra vazgeçtim orijinal kullanıyorum umarım istediğini sağlıklı sekilde elde edersin
    Vallaha yurt dışında çokca 220-230 hp alan örnekler var 2052 vs takan enjektör takan motor içi giren kıran görmedim ki şahsen ( barış oto mehmet abi mekanikcim ) bu motorun kolunu kıramazsın kırarsan gömlek gider dedi kolu kırarsamda blok kendisinden hediye hatta

    Alıntı rebeloghy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kazasız belasız , çok güzel araba almışsın
    Çok teşekkür ederim daha iyisi sizlerin olsun

    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun Bektaş, turbo da araba da güzel seçim olmuş. İşlemler sonrası videolarını bekliyorum artık
    Eyvallah abi teşekkür ederim sonrasında video çekerim tabi ama öncesinde bişeyleri kırmadan şahin abi ile kavrama olayını çözmem gerek

    Alıntı omrasm01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sağlam map yazılamadıgından dolayı o sekilde bir durum oluyor yoksa haftalardır upgrade üzerinde arge yapıyorum mutlaka bir sorunla karsılasırdım Trw firması sadece turbo ile 200 Hp lerde günlük kullanım sağlıyor .. Dostum turbo secimin cok mantıklı olmus, cooler ne düşünüyorsun ?
    Aslında turbo seçimi konusunda Mehmet Gazihan abimden fikir aldım ondan çıktı bu fikir bende biraz araştırdım ve bakındım ölçüler teknolojisi vs derken gittim aldım hemen
    Cooler için ise hg motorsports 6.5 litre bi cooler var aklımda eski aracımda da ondan vardıki araba rbz plaka ibiza pd idi hiç lag ve şişme yaşamadım gayet iyidi

  12. #12
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beklıodum senden zaten bole bısey neyse hayırlısıyla bıtsınde beklemedeyız

  13. #13
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ferroo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    beklıodum senden zaten bole bısey neyse hayırlısıyla bıtsınde beklemedeyız
    İçimde ukte kalmıştı vallaha 330d için böyle bir planım vardı ama olamadı şimdi sıra bunda açarım yeni konu yaparken paylaşırım abi

  14. #14
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet bugün manifolt ve vacuum wastegate aldım ve montaja hazır hale getirdim , şimdi geriye yağ dönüşü yağ basınç borusu ve eksoz ile emme kaldı

    aslında maf iptali ile oraya direk 76mm kn filtre koymayı planlıyorum

    ama plan her an değişebilir

    uzun uğraşlar sonucu vnt olmasına ramen eksoz hosuing ve emme housing kısmının açılarını kendi arabama göre uyarladım

    yağ kartuşunun dik olması için değiştirdim eksozu ve emme kısmıda kaputa bakıyordu tekrar çevir vs uğraştırmasın diye yönlerini arabaya göre uyarladım yaparkende emme o ring i parçaladım birtek orda hatam oldu

    çıkma manifolt alıp üstünde oynama yaptık ve flanş ile kaynaksız biçimde sök tak yaptık

    flanşı barış oto mehmet abim yaptı sıfır hata mükemmel uyum oldu hatta rektifiyecide taşlatmasına kadar ilgilendi 1 günde bitti hepsi

    ben vacuum actuator ( wastegate) işini hallettim sıfır 109 ps gt1544 yani orjinal parçasını sıfır aldım ve biraz kesip kaynaklayarak vnt yi çalışır hale getirdim şimdi vnt kalibrasyonu kaldı birtek araç üstünde

    vnt yi durduracak stop mekanizması yok elektrikli olduğu için sanırım orda biraz sorun yaşabilirim onuda halledicem yarın v band flanşları aldıkdan sonra

    vnt rod stoper olmasa ne olur merak ediyorum























  15. #15

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Baya iyi olmuş aklına fikrine sağlık diğer yüklü psa 1.6 D lerden baya giderli olacak anlaşılan takip ettiğim güzel konulardan
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  16. #16
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Bektaş bitsin de videolarını görürüz inşallah kardeşim, güzel gidiyorsun önceki arabadan da tecrübe var hem, sorunsuz sıkıntısız binersin inş

  17. #17
    TechTurkey FaBeRgE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    Kütahya
    Mesaj
    9.221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yıllarca bu motoru kullanmış ve uzun süre araştırıp aracını satmış biri olarak, motoru kırman neredeyse imkansız. Yanlış map kötünün kötüsü yakıt vs. olabilir tabi fakat mod sonrası kıran bende görmedim. Hayırlı olsun başlamışsın zaten, sonucunu merakla bekliyorum.

  18. #18

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı FaBeRgE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yıllarca bu motoru kullanmış ve uzun süre araştırıp aracını satmış biri olarak, motoru kırman neredeyse imkansız. Yanlış map kötünün kötüsü yakıt vs. olabilir tabi fakat mod sonrası kıran bende görmedim. Hayırlı olsun başlamışsın zaten, sonucunu merakla bekliyorum.
    Bu kolu büken kıran gelsin bir de beni büksün derim Ciddi anlamda sağlam bir motor bilindiği gibi bir çok Otomotiv firması bu motoru kullanıyor PSA 1.6 Diesel 1.4 Diesel olarak . Stock olarak tek sorun turboları cok dayanıklı değil geri kalan her sey gereken kondisyonun bir tık üstü


    Ha simdi gelip 1.4 Tdci ye 1.5 Cont ve üzerini bastım kırıldıda demeyin yani
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  19. #19
    naci özkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    Hatay-Adana
    Mesaj
    28
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı omrasm01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu kolu büken kıran gelsin bir de beni büksün derim Ciddi anlamda sağlam bir motor bilindiği gibi bir çok Otomotiv firması bu motoru kullanıyor PSA 1.6 Diesel 1.4 Diesel olarak . Stock olarak tek sorun turboları cok dayanıklı değil geri kalan her sey gereken kondisyonun bir tık üstü


    Ha simdi gelip 1.4 Tdci ye 1.5 Cont ve üzerini bastım kırıldıda demeyin yani
    İnanması güç ama ben kırdım

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •