User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: Antipatinaj Sisteminin Çalışma Prensibi

  1. #1

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    269
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Antipatinaj Sisteminin Çalışma Prensibi

    TCS sistemi bildiğimiz gibi araca iki şekilde müdahele ediyor tekerlere fren uygulanması ve gaz kesmesi.Bu durumda bu sistem bir elektronik diferansiyel kilidi işlevi görmez mi?Yani örneğin açık diferansiyelli bir araçta karda boşa dönen tekere fren uygulandığında eğer gaz elektronik olarak kesilmezse motor gücü diğer tekere verilmek durumunda kalınacak buda bir nevi elektronik olarak diferansiyel kilidi manasına geliyor.Böyle bir durumda enjektörlerden yakıtın kesilmemesi veya ateşlemenin kesilmemesi gerekiyor.TCS sistemi böyle bir durumda neden motorun gücnü sınırlıyor sadece fren gücüyle durumu daha iyi yönetebilecekken?

  2. #2

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    269
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kimsenin fikri yok mu

  3. #3
    SerkanYazgan. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    40
    Mesaj
    1.511
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tam bir bilgim yok ama motorun boş yere maksimum devirde çalışmasını engellemek içindir diye düşünüyorum.
    "Bu ülkede ilgililer bilgisiz, bilgililer de ilgisizdir."

  4. #4
    Mehmetmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Nevşehir
    Mesaj
    2.935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vwde dusuk seviyede "EDL" elektronic difransiyel kilidi, gelismislerindede XDS kullaniyor.

  5. #5
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Balata kalmaz çünkü

    Sadece frenle dediğin gibi kilitli diferansiyel gibi yönetse en iyi ihtimalle 1000kmde bir balata bitirir. En kötü ihtimalle, frenleri çok güçlü yeni araçlar için konuşuyorum, şanzımanı, normal diferansiyeli, aksı kırar.

    Şöyle düşün, sert plastikten bir boru alalım, bir ucunu ben sabit tutayım, diğer ucunu sen çevir. Bir miktar burulduktan sonra burulma direncini yenip kırılacaktır. Aks dediğin şey boru değil ama onu da sen çevirmiyorsun, vitesine göre, ki TCS 1. viteste işe yarar en çok, şanzıman dişli farkınla 200nm torkun 600nm olarak çeviriyor. Kırar atar yani. Yok tork daha fazla gelirse de diskin sıkılmış fren balatalarının içinde döner, diski eritir balatanı bitirir.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  6. #6
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bak şöyle anlatmaya çalıştım, bir video vardı, aktarma kuvvetinin frenden daha fazla olduğu zaman diske balataya ne olduğu ile alakalı. Onu da ekliyorum.



    Bu da video



    Videoda burnout yapan araç 3 pedal yapıyor tabi ki. Burada frene basıyor ki önler kilitlesin ve gidemesin, lastikleri boşa düşürüp lastik yaksın. Fakat tabi ki her araçta olduğu gibi frene basınca bütün diskleri sıkıyor, ve aktarma kuvveti de daha baskın geliyor. Diskin balatanın hali ortada.

    Bu yüden motor gücünü de limitlemesi mecburiyet.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  7. #7
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şu da kafaya takılabilir. Demişsin ya zaten bir tekerlek durursa diferansiyel öbür tekerleğe bütün gücü iletecektir. Doğru, kilitsiz diferansiyel öyle çalışır. Fakat bu seferde öbür tekerlek patinaja düşer. Bunu engellemek için de bu sefer buna fren uygulaması lazım. Bu sefer de benim dediğime gelecek olay.

    Ben burada boşuna yıllardır manuel vites, kilitli diferansiyel, atmosferik güzel bir motor ve hiç bir elektronik yardımcı olmaması kombinasyonunu savunmuyorum. Millet ledli golfle hava atma peşinde, ve çok büyük bir farkla çoğunluktalar. Bütün alman firmaları da bunlara istediklerini veriyor, alan memnun, satan memnun, biz kim köpeğiz ki umurlarında olsun. Bu işin en güzel kombinasyonu debriyajlı araç ve mekanik kilit, 10 yıllık lastikle bile araç kaldırırsın, eğer biraz otomobil kullanmayı biliyorsan
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  8. #8
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim bildiğim edl sistemleri zaten öyle çalışıyor yani gaz kesme yapmıyor sadece hangi teker boş dönmeye başlarsa o tekere abs üzerinden çok seri bir şekilde bas bırak fren yaptırıyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  9. #9

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    269
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Octane

    Uğraşmışsın açıklamışsın vb ama atladığın bazı noktalar var.Bunlardan en önemlisi bizim Tcs yi bu kadar sık kullanmıyor oluşumuz.Senin dediğin o kırılır,bu patlar,şu erir senaryosuna göre günlük sürüşümüzde sürekli patinajda gitmemiz gerekirEn basitinden burnout vidyolarında bile (senin koyduğun vidyoda dahil) uzun süre aracın fren + gaz ile zorlanması gerekiyor diskin kızarması,balatanın bitmesi vb için.Aks kırma gibi durumlar ise bana biraz abartılı gibi geldi.Çok güçlü torklu bir araç olmadıktan sonra aks kırma o kadar dolay değil.Aks o kadar narin bir parça mıdır ki gaz+frenle kırılsın Öyle olsa 3 te patinaj manyağı olan burnout yaparak tozu dumana katan 300hp+ araçlar her allahın günü aks kırardı.Hiç bir araç sert kullanılamazdı.

  10. #10
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rx-7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @Octane

    Uğraşmışsın açıklamışsın vb ama atladığın bazı noktalar var.Bunlardan en önemlisi bizim Tcs yi bu kadar sık kullanmıyor oluşumuz.Senin dediğin o kırılır,bu patlar,şu erir senaryosuna göre günlük sürüşümüzde sürekli patinajda gitmemiz gerekirEn basitinden burnout vidyolarında bile (senin koyduğun vidyoda dahil) uzun süre aracın fren + gaz ile zorlanması gerekiyor diskin kızarması,balatanın bitmesi vb için.Aks kırma gibi durumlar ise bana biraz abartılı gibi geldi.Çok güçlü torklu bir araç olmadıktan sonra aks kırma o kadar dolay değil.Aks o kadar narin bir parça mıdır ki gaz+frenle kırılsın Öyle olsa 3 te patinaj manyağı olan burnout yaparak tozu dumana katan 300hp+ araçlar her allahın günü aks kırardı.Hiç bir araç sert kullanılamazdı.
    Senaryo falan değil, en basit şekilde binen yükleri anlattım. İnanmayabilirsin tabi ki, açıkla demişsin açıkladım, olayın arkasındaki fizik bu. Kırılabilir, kırılmayabilir fakat zarar görür. Nasıl biliyorsan öyle olsun o zaman, ne diyeyim.

    Hem soru sorup hem de cevabını beğenmeyeni de ilk kez görüyorum Haydi kolay gelsin.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  11. #11

    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.324
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anti patinaj sistemi motor gücünü azaltarak tekerlerin patinaja düşecek gücü üretmesini engeller. elektronik diferansiyel kilidi ise patinaja düşen tekere fren uygulayarak gücün diğer tekere aktarılmasını sağlar. ikiside çok farklı amaçlarla kullanılan sistemler. anti patinaj sistemi çekişi arttırmaz, sadece patinajı engeller. mekanik kilit olmayan arazi araçlarında elektronik diferansiyel kilidi kullanılır. modern arazi araçlarının neredeyse hepsinde vardır. bazı binek araçlardada bu sistem kullanılıyor.

  12. #12

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    269
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Senaryo falan değil, en basit şekilde binen yükleri anlattım. İnanmayabilirsin tabi ki, açıkla demişsin açıkladım, olayın arkasındaki fizik bu. Kırılabilir, kırılmayabilir fakat zarar görür. Nasıl biliyorsan öyle olsun o zaman, ne diyeyim.

    Hem soru sorup hem de cevabını beğenmeyeni de ilk kez görüyorum Haydi kolay gelsin.
    Bu kadar alınacağını bilsem hiç söylemezdim.Olayın arkasındaki fiziği çok güzel anlatmışsın ona bir sözüm yok yahu benim söylediğim sadece arabanın yürüyeninin o yükleri kaldırabileceğiydi

  13. #13
    cuneytturkoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    206
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bazı jip lerde hangi teker boştaysa gücü ondan alıp diğerine veriyor diye biliyorum ama spor arabalarda varmı yokmu bilmiyorum varsa bile çalışma prensipleri arabanın gücünü alıyor kısacası takın kilitli difransiyeli keyfinize bakın kasmayın bu kadar.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •