User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
35 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: dizelde tasarruf icin vitesler hangi aralıklarda atılmalı?

  1. #1
    metin_1989 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul- Silivri
    Mesaj
    1.240
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question dizelde tasarruf icin vitesler hangi aralıklarda atılmalı?

    merhaba arkadaslar sizlerinde bilgilerinden faydalanmak ,belkide bilmedigimiz farklı birseyler oldugunu bilipte ögrenmek icin sizlerede sormak istedim. Dizel araclarınızda viteslerinizi nasıl atıyorsunuz hangi aralıkta atıldıgında daha performanslı ve en dusuk yakıt tuketımıne sahipsiniz?

  2. #2
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Max. ekonomi için max. tork anında pedala yumurta gibi davranarak sağlanır.

  3. #3
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Max tork hangi devirde ise o aralıkta olmalı kanımca.

  4. #4
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    aracını biraz tanımak çözmekte lazım, mesela benimkinde 5 da 90-100 civarı gitmem ile 6le 90-100 civarı gitmemden daha az yakıyor
    1881 - 193

  5. #5
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.548
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cok alt devırde kullanmak fazla yaktırıyor diye biliyorum

  6. #6
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ozaman 6 da 110 falan gidiceksin demekki belki devir düşük kalıyodur. düşük devirde zorlamakta yaktırır çünkü.gerçi bunları zaten biliyorsundur

  7. #7

    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.324
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne kadar düşük devirde gaza yumuşak basarak kullanılırsa o kadar az yakar araç. ama düşük devirde gitmek motor için çok sağlıklı olmuyor. dsg dizel vag grubu araçlarda mesela şanzuman motora işkence yapıyor resmen, 1100 1200 devirlerde tutmaya çalışıyor motoru.

  8. #8
    metin_1989 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul- Silivri
    Mesaj
    1.240
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araclarınızı örnek vererek konusursk daha dogru olucak sanırımm mesela benımkı 1,3 cdtı corsa d 2,200de vıtes atıyorum

  9. #9
    snan1910 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.786
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Düşük devir her zaman az yaktırır. Arabayı boğmadan, sakin kullanarak alt devirlerde maksimum yakıt tasarrufunu sağlayabilirsiniz

  10. #10
    ERK_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Orlando / FL
    Mesaj
    1.558
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Düşük devir mutlaka az yaktırıyor, ancak sabit giderken..

    ara hızlanmaları çok alt devirden yaptığınızda daha fazla yakıyor.
    ayrıca hızlanırken de düşük devirlerde vites büyütmek de fazla yaktırıyor.

    mesela, 2vitesten 5. vitese çıkarken (yani 30'dan 100 e çıkarken);
    sürekli 2.500 devirde vites büyütmektense 3.000 i geçip vitesi büyütmek daha ekonomik.

    tabi her aracın vites oranı, tork eğrisi ve bandı farklı. aracı tanımak da gerekiyor.

  11. #11
    onurc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dizel arabam olsa da 3 krş fazla yaksa.

  12. #12
    Kutluhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1300 devirde yokuşlarda en ufak rampalarda vitesle uğraşmaktansa 2500 devir civarı gitmeyi tercih ediyorum, yakıt az yaksın diye düşük devirde şangır şangır motoru sallandırmayada gerek yok.

  13. #13
    R.S.C - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    41
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    685
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vites attıktan sonra gaz pedalinın hisiyatı devam edecek devir bandı neyse o. Ezbere bi devir bandı yok.

  14. #14
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İlk olarak araç ne ?

    Az yaktırmak ıcın araca en onemlısı yumusak davranmak

    benzınlı arac karakteri gibi kullanınca o arac maalsef az yakmıyor bilakis arac yoruluyor
    mesela sureklı tork gedlıgı ıcın bınıp umarsıca gaza basıp sonuna kadar devır cevırıp arac gıdıyormus gıbı dusunen kısıler daha cok yaktırıyor

    lastık basıncları oem sevıyede olup
    vıtesler aracın hacmıne gore dogru devırde atıldıgında fabrıka verılerını yakalar her arac

  15. #15
    Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Vitesi büyüttüğünde devrin bi sonraki vireste 2000 devir altında kalmamalı buna göre ayarlarsan daha az yakabilirsin.
    Ama genel olarak sakin kullanım ve limitlerde hıza dikkat edersen az yakarsın.
    Freni olabildiğince az kullan çok frene bastığında akabinde çok gaza basarsın trafiğin akışına göre hızını belirle
    Düşük vites yüksek devir ve yüksek vites düşük devir ikisi de yakıtı olumsuz etkiler
    Biz daha iyisini alana kadar en iyisi bu

  16. #16
    No23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    63
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dizel araçlarda turbonun araca tork verdiği devir genellikle 1700 devirden sonra başlar. ( bu arada turbo herzaman devrededir, gereksiz tartışma çıkmasın ) dizel araçları 2000 devir bandında sürmek hem motoru yormaz, devirsiz bırakmaz hem de güç sürekli pedalda hazır olur. vites yükseltirken de 2700 devirde 1 vites yükseltirseniz devriniz hep 2000 devir sabit kalır. araçlara göre 1. vitesler çok değişken olabiliyor tabiki. bazı araçlarda çok kısa bazılarında çok uzun olabiliyor. söylediğim genel bir kanıdır. uzun yolda değişken hızlarda sürmek yakıt tasarrufunu olumsuz etkiler. 120 km hızla sabit 300 km gitmekle 140 km hızla sabit 300 km arasında gitmek arasında yakıt olarak aşırı bir fark yokken, değişken hızlarda 300 km gitmek 120 ve 140 km sabit gitmekten daha çok yaktırır. cruise controllü araç kullanan arkadaşlarımız bunu çok iyi gözlemlemişlerdir.

    turbo benzinliler için yorum yapamıyorum. benzinli olarak sadece atmosferik benzinli sürdüğümden gözlemlerim kadarıyla hem yakıt tasarrufu hemde motor açısından 3000 devir idealdir. ancak araçtan güç istenecekse ( örneğin rampa yukarı çıkmaya başlarken) motoru yormamak adına 1 vites küçültülüp başlanması makbuldür.
    Beni satmayan tek dostum arabam...

  17. #17
    Yigit-Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    15.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    F30 3,28 ECO PRO modda kendisi hallediyor çok şükür

    sümbül aldım bu hafta dizel 62 liklerden devir saati yok motor sesine göre atıyorum vitesi 50 tl ye 220 km gittik çok şükür demekki ekonomiyi iyi yaptık
    İnsanlar ikiye ayrılır. İşine gelenler işine gelmeyenler olarak.
    Kendi Ahlakın için Kuran'ı oku, vatanın için Nutuk'u oku.
    Hakikatten yana olacaksan, yalnız kalmayı göze alacaksın...
    Dr.ECU

  18. #18
    Burak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Sakarya/İstanbul
    Mesaj
    1.515
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araçtan araca degisiyor aslında. Max torku verdiği devrin uzerine çıkıp vites atmak lazım ki devir düştüğünde max Torku verdiği devrin altına inmesin. Mesela bu devir 1750 olsun, duz yolda 2250-2500 gibi vites atmak uygundur, yokuşta biraz daha yüklenmek gerek vites attiktan sonra boğulmamasi icin. Yüksek vites dusuk devir gaza oturmak da yakıt düşmanı bir hareket, devir ile gaz pedalına ne kadar bastığınız orantılı olmalı.
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ünal turanı ara yurdun önüne getirsin bütün kekoları, "tedavi olmak istiyorum"de, girsinler 2-3 dakika kesiciye, kız arkadaşınada yaz; barışmazsak tedaviye devam.

  19. #19
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı No23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dizel araçlarda turbonun araca tork verdiği devir genellikle 1700 devirden sonra başlar. ( bu arada turbo herzaman devrededir, gereksiz tartışma çıkmasın ) dizel araçları 2000 devir bandında sürmek hem motoru yormaz, devirsiz bırakmaz hem de güç sürekli pedalda hazır olur. vites yükseltirken de 2700 devirde 1 vites yükseltirseniz devriniz hep 2000 devir sabit kalır. araçlara göre 1. vitesler çok değişken olabiliyor tabiki. bazı araçlarda çok kısa bazılarında çok uzun olabiliyor. söylediğim genel bir kanıdır. uzun yolda değişken hızlarda sürmek yakıt tasarrufunu olumsuz etkiler. 120 km hızla sabit 300 km gitmekle 140 km hızla sabit 300 km arasında gitmek arasında yakıt olarak aşırı bir fark yokken, değişken hızlarda 300 km gitmek 120 ve 140 km sabit gitmekten daha çok yaktırır. cruise controllü araç kullanan arkadaşlarımız bunu çok iyi gözlemlemişlerdir.

    turbo benzinliler için yorum yapamıyorum. benzinli olarak sadece atmosferik benzinli sürdüğümden gözlemlerim kadarıyla hem yakıt tasarrufu hemde motor açısından 3000 devir idealdir. ancak araçtan güç istenecekse ( örneğin rampa yukarı çıkmaya başlarken) motoru yormamak adına 1 vites küçültülüp başlanması makbuldür.
    ben bunu kabaca denedim ankaraya giderken dolu bagaj+1kişi geneli 120 - 150 yi gecmedim 1-2 kere dışında 5.5 litre yaktı. dönüş yolu bagaj boş yolcu yok 160-200 bandı hız camlıca giselere girdim, sonra zulüm başladı bahçeşehire kadar dur-kalk gelip garaja girdigimde 7.5 litreydi.kabaca 100km de 2 litre oynattı dçnüşte gaza çökmem
    1881 - 193

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •