User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: 1.5 EX Civic - Açık hava filtresi hakkında 1-2 ufak soru - Bilgililere duyrulur

  1. #1

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    325
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.5 EX Civic - Açık hava filtresi hakkında 1-2 ufak soru - Bilgililere duyrulur

    Arkadaşlar abiler forumda biraz aradım ama bulamadım.

    Aracım karbüratörlü. Bildiğiniz gibi hava filtresi kutusunun üzerinde bir somun var ve bunun belirli bir oranda sıkılması ile motora gidecek olan hava miktarı ayarlanıyor ( Yani ben öyle tahmin ediyorum çünkü o somunu tamamen açtığımda araç çalışmıyor yada çok fazla sıkıldığında da çalışmıyor. Ustamı izlediğim kadarıyla belli bir tur sayısında sıkılama yapıyor)

    Şimdi gelelim soruma. Ben aracımdan bu kara kutuyu ( hava filtresi kutusu) söküp yerine açık hava filtresi takmak istiyorum. Fakat bu kutu üzerindeki ayar somunu kafamı kurcalıyor. Açık filtreyi taktığımızda bu somunun yaptığı karışım ayarını yapabiliyor muyuz? Yada daha net haliyle bu araca açık hava filtresi takabiliyor muyuz ?

  2. #2
    By_emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Zeytinburnu
    Mesaj
    726
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O araca açık hava filtresi takamazsın, Lpg'de rolantiyi tutturamazsın.
    Bir abimde görmüştüm oda gazlayacağı zaman direk üst tarafın kapağını söküyordu direk hava çekiyordu onun dışında geri takıyordu
    05 Civic Vtec ||
    Emre Ayg..

    Herşey Türklük için

  3. #3

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    325
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı By_emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O araca açık hava filtresi takamazsın, Lpg'de rolantiyi tutturamazsın.
    Bir abimde görmüştüm oda gazlayacağı zaman direk üst tarafın kapağını söküyordu direk hava çekiyordu onun dışında geri takıyordu
    Cevabınız için teşekkürler. Fakat anlayamadığım gördüğünüz kişi üst tarafın kapağını komple söktüğünde gerekli olan hava-yakıt karışımını nasıl ayarlıyordu. Eğer o kutuyu söküp altına bakma şansım olsa idi belkide o kutunun yaptığı işi araya başka bir parça koyarak yapılabilir mi bakardım. Düşündüğüm kadarıyla o kutunün üzerinden sıkılan somun alt tarafa bağlantısı olan vidayı yukarı doğru çektiriyor. Aradan o kutuyu çıkarıp vidanın bir şekilde yukarı çektirilerek sabitlendiğini varsayarsak motora girecek hava miktarını da sabitlemiş oluruz ve rolanti problemini aşarız diye düşünüyorum.
    Tabiki konuyla ilgili teknik bilgiye sahip olmadığım için ve sistemi inceleme cesaretinde bulunamadığım için varsayımlarla gidiyorum. Bu aracın sistemiyle ilgili detaylı bilgiye sahip / aracı kullanmış hatta kullanmakla kalmamış baya kurcalamış kişilerin konu hakkında daha doğru cevapları olacaktır.

  4. #4

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    325
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar edit olmadığı için tekrar mesaj yazmak zorundayım kusura bakmayın. Birde aracımda şöyle bir durum var Özellikle soğuk havalarda aracım tek marşta bir türlü çalışmıyor. Gaz ayarı açık. Birkaç marştan sonra çalışıyor. Fakat çalıştıktan sonra da ayağımı gazdan çektiğim anda stop ediyor. Aracın motoru ısınana kadar sabit 1500-2000 devir arasında gaz vermem gerekiyor. Motor 1 kez ısındıktan sonra bidaha bana mısın demiyor. Ne rolantide bir sorun var nede tek marşta çalışmama sorunu.

  5. #5
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kutunun uzerindeki somun dediginiz sey hava filtre kutusunun kapaginin civatasi mi acaba?
    eger o ise onunla hava ayari yapilmaz ki.
    bi resim atarsaniz bahsi gecen somun/civata vs her ne ise, konu biraz daha netlesir sanirim.

    ayrica,
    acik hava filtresinin bir ekstrasi olmayacak, belki bir nebze ses alirsiniz hepsi o. bununla birlikte lpg ile rolanti sorunu yasarsiniz muhtemelen. filtre dandik olur ise ekstradan motora emdirdiginiz toz da cabasi.
    illa da takacagim ve araci da lpg de kullanacagim diyorsaniz blos lpg mixer diye bi urun vardi. sanirim farkli bir ismi daha vardi ama hatirlamiyorum. kendi mixer inizi sokup bu tip bi mixer le yapabilirsiniz bu isi.
    ben coook onceden arastirmistim bu mixer i fakat kim satiyor, kac para vs vs inanin ben de bilmiyorum.

    nacizane tavsiyem, bununla ugrasmaktansa oem hava filtrenizi daha kisa araliklarla degistirin kafi olacaktir.
    If you have no LAG, you have no turbo..

  6. #6
    sahnnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    167
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Üzerindeki civata sadece kapağı sabitlemek için diye tahmin ediyorum. Rolanti ayarı karbüratörün içinde ki bir civata yardımıyla yapılıyor diye biliyorum. Ayrıca performans için ise bu uğraşınız komple sohc yapın emeğinizin karşılığını bir nebze olsun alırsınız.
    LASTİK YAK RUHUNU DEĞİL...

  7. #7

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    325
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kutunun uzerindeki somun dediginiz sey hava filtre kutusunun kapaginin civatasi mi acaba?
    eger o ise onunla hava ayari yapilmaz ki.
    bi resim atarsaniz bahsi gecen somun/civata vs her ne ise, konu biraz daha netlesir sanirim.

    ayrica,
    acik hava filtresinin bir ekstrasi olmayacak, belki bir nebze ses alirsiniz hepsi o. bununla birlikte lpg ile rolanti sorunu yasarsiniz muhtemelen. filtre dandik olur ise ekstradan motora emdirdiginiz toz da cabasi.
    illa da takacagim ve araci da lpg de kullanacagim diyorsaniz blos lpg mixer diye bi urun vardi. sanirim farkli bir ismi daha vardi ama hatirlamiyorum. kendi mixer inizi sokup bu tip bi mixer le yapabilirsiniz bu isi.
    ben coook onceden arastirmistim bu mixer i fakat kim satiyor, kac para vs vs inanin ben de bilmiyorum.

    nacizane tavsiyem, bununla ugrasmaktansa oem hava filtrenizi daha kisa araliklarla degistirin kafi olacaktir.
    Hocam cevabiniz icin tesekkurler. Bende kapagi tutuyor diye tahmin ediyordum ama hem o somunu actigimda aracin calismamasi hemde ustamin her filtre degisiminden sonra belirli bir tur sayisinda sikilama yapmasi sadece kapagi tutmadigina kanaat getirmeme sebep oldu. Soylediginiz sistemi arastiracam. Tesekkurler
    Alıntı sahnnn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üzerindeki civata sadece kapağı sabitlemek için diye tahmin ediyorum. Rolanti ayarı karbüratörün içinde ki bir civata yardımıyla yapılıyor diye biliyorum. Ayrıca performans için ise bu uğraşınız komple sohc yapın emeğinizin karşılığını bir nebze olsun alırsınız.
    Hocam performans gibi bir beklentim yok. Gazlayan biri degilim trafiktede cok fazla sinirlendirmezlerse sakin kullaniyorum aracı. Amacim sadece cok hafif tatli bir ses almak. Normalde kapagi tutan somun olmasi lazim ama somunu acinca yada fazla sikinca aracin calismamasi yada duzensiz calismasi karburatorun ayar vidasinin kolay ayar yapabilmek icin uzun yapilarak hava filtresi kutusunun uzerine kadar cikarildigini dusundurdu bana. Su an icin yeterli butceye sahip olmadigim icin swap uygulamasi dusunmuyorum. Fakat ilerleyen zamanlarda bir k20 planim var

  8. #8
    K.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hızlıca okuyabildim mesajınızı. Kutu üzerindeki vida dediğiniz şeyi bende anlayamadım ancak kutu değilde uzantılı olarak karbüratör rölanti vidası falan olabilir bahsettiğiniz şey. Aracınız karbüratörlü olmasa idi kepsiz kullandığınız zaman gayette faydasını görürdünüz. İşe yaramaz dendiğine bakmayın. Flashım karbüratörlü iken yola çıkartıp iki aracı yanyana bile denedik, Yine bana da herkez hiçbir işe yaramaz araç geri düşer diyordu. Ezebere konuşmak yanıltabiliyor insanı. 3 boya yakın fark elde ediyordum ben kep sökükken takılı haline göre. Ancak aracım da lpg yoktu. Emin değilim ancak bir ihtimal şöye bir sistem olabilir onun içinde iyi bir karbüratörcüye ihtiyacınız var, Yakıt jetlerini kepsiz haline göre ayarlatın, lpg mikseri kendisi zaten yakıt verdiği için lpg ile kullanacağınız zaman takın kepi, benzinde gazlayacağınız zaman sökün koyun bagaja. Rölanti vidasını zaten sizde ayar tutturursunuz zor birşey değil.

  9. #9
    !KO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    gopham city
    Mesaj
    3.585
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadece lpgde kullanacaksınız emme manifoldu takın bogazdan lpg verin ama bu şekilde benzinde kullanamazsınız

    sesde istediğiniz filtreyi takın araca

    İlker G.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •