User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Yari otomatik araclarda vites durumlari

  1. #1
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Yari otomatik araclarda vites durumlari

    Bazi yari otomatik araclarda vites dusurme ilerde vites yukseltme gerideyken - + yani bazi araclarda + - durumunda bu durumda hangisi daha iyi ? Benzinli corollada + - dizelde - + , kurali olmasi gereken nedir ?

  2. #2

    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.263
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    - geride
    + ileride

    olması gereken.

  3. #3
    c20let - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    2.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Equinox Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    - geride
    + ileride

    olması gereken.
    Doğrusu vites küçültme ileri arttırma geride olması lazım. Vites düşürünce öne hareket ederiz hızımız yavaşladığı için.

  4. #4
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İvmelenme esnasında geriye,fren esnasında ileri doğru gideceğimizden + geriye,- ileriye doğru olmalı

  5. #5

    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.263
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Equinox Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    - geride
    + ileride

    olması gereken.
    Düzeltme yok, tam tersi yazcaktım :S

  6. #6

    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.263
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  7. #7
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çekince büyür, itince küçülür.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  8. #8

    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul/İzmit
    Mesaj
    319
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kesin bir doğru yok galiba. BTCC yarışlarında itince büyüyende var çekince büyüyen de. Ama güzel olanı çekince büyümesi bence
    '98 Peugeot 106 XS

  9. #9
    *MERT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul/Beylikdüzü
    Mesaj
    145
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanırım fiesta da geriye doğru çekince artırıyordu kac kez vites arttırıcam dıye ön cama yapıştığımı hatırladım alışana kadar zor olmuştu
    Bmw E34

  10. #10
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hangimizin ki çekince büyümüyor ki?

    Şaka bi yana WRC gibi çekince buyumelı, ıtınce kuculmelı.
    bbm pin :2B244451

  11. #11
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    1881 - 193

  12. #12
    fthdrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Fikirtepe
    Mesaj
    10.070
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    235 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ne kadar çekersen o kadar büyür diye bir laf vardır..

  13. #13
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.062
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    132 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim c4 MCP olandan. Yarı otom. yani. Bende de yukarda yazılanların tam tersi. Geri çekince küçült ileri ittirince büyüt şeklinde.

    Hızla olan bağını hiç düşünmemiştim mantıklı aslında. Eski aracım colt amt idi o da aynı şekilde ileri (+) , geri (-) idi.

  14. #14
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.961
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Accord ittirince + çekince - oluyordu. Mantıklı olan ileri büyütme aşağı küçültme şeklinde.
    Ama kullanım olarak ve atması en güzel vites olan 3den 4 e çekme şeklinde düşünürsek aşağı büyütme yukarı küçültme

  15. #15
    ERK_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Orlando / FL
    Mesaj
    1.558
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    performasa yönelik kullanım için vites büyütme ve küçültme yönleri, ivmelenme ve frenleme yönünde olması gerekir.
    itince azaltmak, çekince arttırmak doğru olandır.

    Günlük kullanımda ise markalar performanstan ziyade işlevselliğe önem verdikleri için kendilerine göre durumu yorumlamışlardır.

    Mercedes bazı araçlarında sağ-sol kullanıyor.
    audi itince arttırıyor, çekince azaltıyor,
    bmw itince azaltıyor, çekince arttırıyor.

  16. #16
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Berkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cekince buyucek ittirince kuculcek .

  17. #17
    arda35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.044
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Makbulü bmw'deki gibidir.


  18. #18
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cekince buyumesi daha kullanisli bence ama eskiden mersolarda sola cekince kuculen saga itince buyuyen sistemde guzeldi

  19. #19
    individual - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Direksiyon'danda sağdaki kulaklık + soldaki - olması lazım.

    Gerçi minilerde iki kulakçık'da çekince büyüme + itince - oluyordu bir türlü alışamamıştım
    Seat IBIZA FR

    C U P R A L E O N

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •