User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 2015 1.20i Kilitli Diferansiyeli Şanzıman Kaldırır mı ?

  1. #1
    gokayy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    989
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    2015 1.20i Kilitli Diferansiyeli Şanzıman Kaldırır mı ?

    2015 1.20i 177HP aracım var.Ufak ufak eğlenceler sunuyor.Bunun üzerine arkadaşla konuşurken, bu araca kilitli diferansiyel takılır takılmaz muhabbetleri oldu.Kendisi ZF8 şanzımanın uyum sağlamayacağını, bu araç üzerinde şanzımanın mekanik kilidi kaldırmayacağını düşünüyor. Bende en temiz cevabı forumdan bulucağımı düşünerek konu açtım. Türkiye'de bu şanzımana kilitli diferansiyel uygulayan, kullanan var mı ? Ömrü ne olur ? Gibi sorulara cevap arıyoruz .
    1998 106 XR "sold"

    2007 207 GT "sold"

    2015 F20 LCi 1.20i

  2. #2
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    I-han nikli bir abi kartal oto sanayideydi sanirim kilitli difransiyel uygulamalari yapiyordu.
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  3. #3
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ayhan abiye ulaşmalısın cevabın onda.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  4. #4
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    orjinalinde elektronik diferansiyel kilidi zaten var, kaynak uygulayan vardı 2014 kasa 1.16ya

  5. #5
    ECD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul/Küçükyalı
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orjinalinde elektronik diferansiyel kilidi zaten var, kaynak uygulayan vardı 2014 kasa 1.16ya
    Sen ciddi olamazsın O arkadaşla iletişim kurabilirmiyiz tanıyor musunuz

  6. #6

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orjinalinde elektronik diferansiyel kilidi zaten var, kaynak uygulayan vardı 2014 kasa 1.16ya
    kaynak uygulanırsa limitli kilitli difransiyelden (LSD) den çok %100 kilitli demek değilmi bu


    gündelik sürüş için kolaylık sağlayacağına zorluk çıkaracak bir durum değilmi diffe kaynak vurmak

  7. #7
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    335'de kaynakla gezen vardı bir ara

    Bursa'da mı neydi

  8. #8
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ECD Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sen ciddi olamazsın O arkadaşla iletişim kurabilirmiyiz tanıyor musunuz
    arkadaşımın arkadaşı, esp asr gibi sistemlerin sapıtması dışında sorun olmamıştı

    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kaynak uygulanırsa limitli kilitli difransiyelden (LSD) den çok %100 kilitli demek değilmi bu

    gündelik sürüş için kolaylık sağlayacağına zorluk çıkaracak bir durum değilmi diffe kaynak vurmak
    aynen öyle 2 yollu ve %100 kilitli oluyor, torque vectoring olamıyor,

    park etme dışında sorun olmuyor, forumda bile birsürü kaynaklı gezen var

  9. #9

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşımın arkadaşı, esp asr gibi sistemlerin sapıtması dışında sorun olmamıştı



    aynen öyle 2 yollu ve %100 kilitli oluyor, torque vectoring olamıyor,

    park etme dışında sorun olmuyor, forumda bile birsürü kaynaklı gezen var


    şanzıman aktarma organlarında bilgisi zayıf biriyim oyüzden yorumlarımı çok ciddiye alma ama eğer bahsettiğimiz şey anyı şey ise kanada'da JDM furyasının olduğu yıllarda yakın arkadaşımda Nissan Silvia'da vardı.


    basit dönüşlerde tatlı tatlı arkasını bırakırdı bahsettiğim arkadaş daha fazla drift için böyle bir adım atmıştı ama gündelik hayatında çok ama çok çabuk lastik yiyordu araç hafif sürse bile.

  10. #10
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kaynak çok tehlikeli bir çözüm, normal kullanılan aracınıza yapmayın sakın
    drift araçlarına falan yapılır gayet normal..
    ama gündelik aracınıza yapmayın, sonra 180 le giderken uçarsınız bir yerden, havada kaynak aklınıza gelir.

  11. #11
    Diyadin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    41
    Mesaj
    4.751
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    33 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    %100 kilidi 2005 yılında şahin hastası bi abime yaptırmıştık welded dif olarak aratırsanız bilgi edinebilirsiniz. Kesin bi yerler kırılır ama

    Arka iki tekerlek sürekli aynı oranda dönecek yani direransiyel özelliği kalmayacak manevra kabiliyetinden dolayı parketmeniz çok zor olacak virajlarda arka tarafı kaydırmadan sakin kullanımda dönmeniz zor olacak.

    4 tekerlekli çocuk bisikletlerine baktığınızda pedaldan gelen gücün arka tekerleklerden sadece bir tanesine aktarılmasının sebebide budur

    Ben olsam ı-hann nickli üyeden qualife vs markalı sınırlı kaydırmalı bir diff için yardım alırdım. Tabi şahin e30 gibi bir araba olsa yada sadece bu iş kullanılacak kenara ayrılacak bir araba olsa kaynak yapın geçin derim.

  12. #12

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kaynak çok tehlikeli bir çözüm, normal kullanılan aracınıza yapmayın sakın
    drift araçlarına falan yapılır gayet normal..
    ama gündelik aracınıza yapmayın, sonra 180 le giderken uçarsınız bir yerden, havada kaynak aklınıza gelir.

    evet benimde baştan beri düşündüğüm şey olduğunu az çok doğruladım kafamda aynen tahmin ettiğim gibi vede size daha fazla katılamazdım.


    şahsen bence akıl işi değil standart yollar için sadece gel beni kaşı diye fizik kanunlarına çağrıda bulunmaktan öte birşey değil bence.

  13. #13
    Otto_Skorzeny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ayhan Abi ile görüşmeden adım atmayın.
    Hepiniz hızlısınız ama bayır aşağı

  14. #14

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gokayy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2015 1.20i 177HP aracım var.Ufak ufak eğlenceler sunuyor.Bunun üzerine arkadaşla konuşurken, bu araca kilitli diferansiyel takılır takılmaz muhabbetleri oldu.Kendisi ZF8 şanzımanın uyum sağlamayacağını, bu araç üzerinde şanzımanın mekanik kilidi kaldırmayacağını düşünüyor. Bende en temiz cevabı forumdan bulucağımı düşünerek konu açtım. Türkiye'de bu şanzımana kilitli diferansiyel uygulayan, kullanan var mı ? Ömrü ne olur ? Gibi sorulara cevap arıyoruz .
    Araçta zaten e-lsd var, iki kademe dtc kapatınca aktifleşiyor. Aracı biraz güçlendirirseniz yanlaması ciddi derecede değişiyor.
    https://youtu.be/7I_FOHwGMeg , bu 136 lık 116i .

  15. #15

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hepsini geçtim insan bence böyle bir sistemle rezilde oluyor, bahsettiğim arkadaşdaki araç eskiydi hani bir 2014 BMW değildi sonuçta ama park ederken etraftaki tüm kafalar dönüyordu.


    araç 45 derece dönüş bile yapsa arka içerde kalan tekerlek hoplamaya çalıyor ,lastik deli gibi ciyaklıyor bence tam bir fiyasko öyle bir araca acırım resmen

  16. #16
    gokayy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    989
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok araca %100 dif kaynak falan atmayacağız.Muhabbeti olurken işin içinden çıkamadık sormak istedim bende Daha araç 500KM'de araca kaynak atacak kadar manyak değilim daha
    1998 106 XR "sold"

    2007 207 GT "sold"

    2015 F20 LCi 1.20i

  17. #17
    gokayy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    989
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araçta zaten e-lsd var, iki kademe dtc kapatınca aktifleşiyor. Aracı biraz güçlendirirseniz yanlaması ciddi derecede değişiyor.
    https://youtu.be/7I_FOHwGMeg , bu 136 lık 116i .
    Bizimki zaten 177lik olanlardan rödaj falan muhabbetine daha sıkıştırmadıkta bakalım rödaj bitince dönüyor mu dönmüyor mu görücez
    1998 106 XR "sold"

    2007 207 GT "sold"

    2015 F20 LCi 1.20i

  18. #18

    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    MALATYA
    Mesaj
    1.041
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşın 316 e21 ini kaynaklatmıştık güçsüz olduğu için çok sorun olmuyordu ama tehlikeliydi ıslağı gördümü hemen yanlıyodu gazın ayarını kaçırınca, 335 e kaynaklı binmek iyi cesaret

  19. #19
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim S13 kaynaklı, almadan evvel çok aklıma takılıyordu park vs. Kayaktan yana hiç bir sorun çekmedim şu ana kadar. Açı kiti de var arabada, 45'i geçtim, 60 küsür derece steering lock ile park edebiliyorum sıkıntısız. Yokuşta geri kaymama gibi ilginç özellikler de ekliyor arabaya

    2015 model BMW'um olsaydı gidip kaynatmazdım ama.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •