User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Dizel hakkında yardım.

  1. #1
    UmitKC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Sakarya | Serdivan
    Mesaj
    399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Dizel hakkında yardım.

    Merhaba arkadaslar
    İlk defa dizel arac aldım ve kullanıyorum. Gercekten yardıma ıhtıyacım var. Ne gıbı ozellıklere dıkkat etmem gerek. calısmasında devrınde ne yapmam gerek.

    Mesela bana solenen su : ılk calısdırdıgında ve durdugunda ıstop etmeden once 1, dk falan aracı calısır vazıyette bırak. bu dogru mu ? yada buna benzer ne gıbı seyler yapılabılır.

    Arac 4, vıtes 2,300-2,500 devırlerde 100 km/h gıdıyor . bende ortalama bu hızlarda gıdmeyı severım. ama babam aracı 5 e at 2,000 devırın altında yıne 100 de gıt dedı ? acaba bu dogru mu ? 2,000 devırın altında gıtmek zararlı degılmıdır ?

    İlginiz için teşekkür ederim..

    Aracım Volkswagen Polo 1,2 Tdı ..
    Some Body Stop Me !

  2. #2
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.100
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    1 dakika beklemene falan gerek yok . sabahları 10-15 max.30 saniye bekle yeter. hatta deli gibi gazlamadıysan bunaltmadıysan aracı park yerine girerken ederken manevralar esnasında zaten dinlenecegini 3-5 saniye bence gayet yeterli enazından ben öyle yapıyorm hep garaja girince bosta salıyorm park yerime kadar
    1881 - 193

  3. #3
    CemBerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    921
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben 70 75 civarı 5. viteste 1200 devirlerde oluyorum gayet istekli bir şekilde gidiyor aracım ( düz yolda ) mümkün olduğunca at büyük vitese az yaksın lazım olduğunda çıkar biraz devir çevirir bağlanan kurumları da yakarsın bence

  4. #4
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sabah o kadar beklemene gerek yok(en azından havalar soğuk değilken) yinede sen bilirsin. Önemli olan arabayı hararetin normalde olan yere gelen kadar fazla sıkıştırmadan kullan. 1800-2000 li devirlerde kullanabilirsin dizelin torqu en güzel verdiği yerler. Senin kullanım şeklinde problem olmaz sadece faza yakıt yakarsın

  5. #5
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben de 1.4 hdi var aracin maksimum torku verdiği devir araç en ekonomik devir oluyor. eldeki yakitla en fazla iş gibi dusunulebilir. Peugeot 206 1.4 HDI 70hp aracım için 1750 devir/dk. 5. viteste 75km/h gibi bir hiza tekabul ediyor.
    Ayrıca fiat 1.6 multijet 105 hp aracda kullaniyorum. Göstergede vites buyutmen gerektiginde ^ yukarı ok ile söylüyor. takip ettim 2000-2100 devirlerde vites büyüt diyor tam ok çıktığında vitesi büyütunce 1500devir dk ya düşüyor devir. kullanim kalvuzundan baktim 1500devir/dk en yüksek torku veriyormuş. Doblo yüksek tavan olan bu aracı en buyuk vites 1700 devirde kullandigimda 3.7lt tüketiyor. sonuc olarak 2000 devirin uzerine cikman gerek diye bisey yok benzinli gibi degil. hiz ne kadar yuksek olursa rüzgar direncide bi okadar artacağı icin sarfiyatinda buna paralel olarak yukselir
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  6. #6
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç ne motor senecegi vs
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  7. #7
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    kuzende vardı kullandım bayağı..

    sabahları 1 dk beklemeye gerek yok, bin, aracı çalıştır, kemeri tak telefonu cüzdanı varsa sigaranı falan yerleştir içeride biyerlere sonra hareket et, burda dikkat etmen gereken soğuk motorla gazlamadan mümkün olduğunca yüke bindirmeden kullanmak ısınana kadar veya 3-5 dk diyelim ortalama, sonra normal kullan.

    uzun yolda 5. vites 100 le giderken cidden daha ekonomik olur araç fakat sollamalarda veya hızlanma beklentisi doğuran durumlarda hacmin de yetersizliği ile biraz sağır kalıyor, o vakit 4 e çeker devam edersin. zararı yok arabana.

    Alıntı E46 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araç ne motor senecegi vs
    yazmış arkadaş 1.2 tdi polo diye.

  8. #8
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1250 devirde dizel araç gidiyormu gerçekten? Benim bildiğim gereğinden fazla düşük devir dizel aracın çok sevdiği bir şey değil. Yağlama, soğutma suyu devirdaimide devirle orantılı olarak değişen bir şey sonuçta

  9. #9
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hakketten yazmış pardon nasi gormemisim

    levent kardesime katiliyorum.
    -Motoru fazla sıkıştırma
    -3000 devir üzerine fazla cikmamaya çalış
    -Hararet yaptirtma .
    -Yağını suyunu bakımını aksatma hava filtreni sık sık değiştir 5000km gibi
    -ilk çalıştırmada kontağı 2. konumdan 3. konuma getirmeden 2-3 sn beklemen gerekebilir( poloyu tam bilmiyorum)
    -Motoru söndürmeden önce kısa bir süre bekle turbo yağlasın bazı turbolar buna ihtiyaç duymuyor diye biliyorum.
    - Birde çok düşük devirde kullanma. 1000-1200 gibi devirlerde. Demek istediğim araci boğma buda önemli.
    Dizel kullanan bazi arkadaslara dikkat ediyorum 1. vitesi hic kullanmiyorlar dur kalk yapiolar hep 2 de. düşük devirde motoru zorlamak da cok zararlı. ozellikle bizim ki gibi dusuk hacimli dizellerde .
    Aracınızın max torku 180n/m @ 2000 devir/dk

    Uzun lafın kısası en büyük vites 2000 devirde ve civarında kullanman uygundur
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  10. #10
    CemBerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    921
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bahsettiğim devir aralığı şehir içindeki düz yollarda tabiki inceden yokuş gördüğü zaman vites küçültmeyi istiyor ama izmiri bilen varsa çevreyolunda ankara caddesinde ya da yeşilderede bu devir aralığında anlık 1.8 3.5 arası yakarak devam ediyorum

  11. #11
    UmitKC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Sakarya | Serdivan
    Mesaj
    399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanı genel olarak 2.000 devırın altında gıtmek sorun acmıyor dizel motorlarda ? 3.000 devırın ustunde gıdersem arac cok yakar..
    Some Body Stop Me !

  12. #12
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uzun yol yaptıgımda veya perf. kullanıp aracı stop edecegin zaman turbo saglıgı için 1 dk. beklerim.aracı öyle stop ederim.

  13. #13
    denizhandinc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    Istanbul-Bodrum
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bendede 1.6 tdi golf var arac uzun süre calıstıysa park ettigin zaman bi 10-15 saniye bekle turboyu yaglasın daha saglıklı olur

  14. #14
    UmitKC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Sakarya | Serdivan
    Mesaj
    399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı denizhandinc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bendede 1.6 tdi golf var arac uzun süre calıstıysa park ettigin zaman bi 10-15 saniye bekle turboyu yaglasın daha saglıklı olur
    10-15 sn mı? ben en az 2 dk beklıyorum ?
    Some Body Stop Me !

  15. #15
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gereken her şey söylenmiş ek olarak ben de bir iki söz söyleyeyim.

    Nasıl olsa arabam 1250 devirde de çekiyor deyip hızlanman gerektiği zaman o devirden gaza basıp hem motoru hem de turbonu yıpratma, düşür vitesi devir aralığını turbonun daha etkin çalıştığı aralığa getirip öyle gazla.

    Bir de turbolu her araçta yapılması gereken şeylere istinaden, yokuş aşağı vs inerken düz yolda giderken boşa alma araba hareket halindeyken boşta gitme (aslında kontrolü kaybetmemek adına tüm araçlarda yapılmalı) sebep olarak çok yüksek devirde dönen turbo pervanelerinin aniden yağsız kalmasına sebep olabilirsin sadece bu sebepten ötürü turbonu ele alabilirsin dikkat.

    Ayrıca mazotu mümkünse bilinen ve güvenli bir marka - pompadan almaya çalış, farklı yakıtlar kullanma. 40 binde bir mazot filtreni değiş,ancak hava filtreni sık temizle hatta mümkünse yağ bakımı gelmeden değiş.

    Dizel gerçekten ekonomik ve arz talebi karşılar derecede performanslı. Ancak düzgün kullanırsan. Aksi takdirde yakıttan yapacağın ekonomiyi kullanıcı hatasına bağlı bozduğun parçalar için verirsin. Kazasız belasız.

  16. #16
    UmitKC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Sakarya | Serdivan
    Mesaj
    399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Verilen bilgiler için gercekten tesekkur ederım..
    Some Body Stop Me !

  17. #17
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı UmitKC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanı genel olarak 2.000 devırın altında gıtmek sorun acmıyor dizel motorlarda ? 3.000 devırın ustunde gıdersem arac cok yakar..
    1500-2500 devir aralığı idealdir 2000 devirin altinda gitmek sorun açmaz. ( abartmamak kaydiyla) Dizel motorlar yüksek sıcaklık ve basınç altında çalışırlar. sıkıştırma oranlari, haliyle verimleri de yüksektir. ihtiyaç olan oksijeni açığını kapatmak için modern dizellerin hepsinde turbosarjer kullanılmıştır. Hatta oksijenin çözünürlüğünu artirmak için intercooler vardir. Bu sekilde zorlanmalara motorun dayanabilmesi için mukavemeti yüksek malzemeler kullanılır. Buda ağır malzeme anlamına gelir malzemenin ağır olması devir artışına paralel olarak ataleti artırır. Bundan dolayı dizel motorların yüksek devirde çalışması istenmez. Dizel ve benzinli araçların devir gostergelerindeki farkin sebebide budur. Dizel araçlarin benzinli araçlara göre pahali olmasinin nedenide kullanilan dayanıklı malzemenin maliyetinin yuksek olmasıdır. Az yakmasininda sebebi yüksek sicaklik ve yüksek sıkıştırma oranlari ile daha verimli yanmanin elde edilmesidir. Buna rağmen bile yaktığımız yakıtın yarisindan fazlası ısı enerjisi olarak kaybedilmektedir. Yüksek devirde dizel araç kullanmak motorunuzun ömrünü kisaltir. Özellikle dizel araçlarda kilometreden ziyade motorun çevirdiği devir önemlidir. Ancak malesef bunu ogrenebilecegimiz bir sayac araçlarda bulunmamaktadir.
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  18. #18
    bayramoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    ordu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Boşa almak konusunda bir soru da ben sorayım,

    Elektronik denetleme içerisindeyken genellikle boşta gidiyorum bazen de gaza bas çek yaparak gidiyorum, bu zararlı mı turboya?

  19. #19
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Boşa atmak iyi olmaz arkadaş yukarda bahsetmiş. Düşün 900 devirle çalışan motor vitese gecince bir anda 2000 -3000 devire çıkıyor yada tam tersi yuksek devirden bir anda iniyor 900 e. Gaz pedalina masaj yapmakta çok istenilen bir durum değildir yakiti da yukseltir. cruise control da bazen bunu yapar azar azar gaz verir ceker. Ancak gene de dizel motorlar öyle çıt kırıldım motorlar değildir. Kolay kolayda bisey olmaz. Bakımlari aksatma hararet yaptirtma devrinde kullan bunlar önemli
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •